Jump to content

E46 316i Touring


raduv

Recommended Posts

Salut

 

sunt interesat sa cumpar un E46 316i Touring dupa 2002 (facelift), maxim 50-60k km.

Nu am mai avut BMW pana acum, si am cateva intrebari:

 

1. Ce cod are motorul acesta? (1800 cmc, 115 CP)

2. Este suficient de dinamica masina cu acest motor?

3. Care este consumul realist in conditiile utilizarii normale (fara pretentii sportive)? (eu conduc afara maxim 130-140 km/h)

4. Este o masina fiabila, reusita? (este tot ce ma intereseaza, de aceea m-am orientat la BMW, sperand ca e solida)

5. Cam ce nivel au costurile de intretinere? Se poate tine dintr-un salar mediu?

6. Exista undeva pe forum o lista cu bolile copilariei, si problemele tipice E46 dupa facelift? (ca am cautat dar nu am gasit :blink: )

7. E mai potivit 318 (2000 cmc, 143 CP) ? La acesta ma sperie putin cilindreea mare, si probabil ca si consumul si taxele sunt pe masura...

 

Va multumesc !!

 

Radu

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 66
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

1. http://www.bmwclub.ro/info/modele/lista_r1.html#E46

 

2. Interpretabil. Adica depinde de tine, daca mergi linistit, 115cp sunt suficienti. Daca esti forjos, nu.

 

3. Mai bine raspunde unul dintre posesori.

 

4. Poate cam sensibila la articulatii, dar la calitatea asfaltului nu rezista nimic. In rest nu ar trebui sa ai probleme, daca masina a fost ingrijita.

 

6. Service recall nu am gasit la 316i. Pe forum poti gasi ori in aria "Seria 3" ori in "Probleme tehnice".

 

7. Daca mergi mai mult in oras cred ca ar fi mai economic 316i. Nu e mare diferenta de consum oricum (1L/100km? tot un posesor ar fi mai bine sa raspunda). Ramane sa decizi tu daca diferenta de pret justifica puterea in plus.

 

Bine ai venit! :blink:

 

Later edit: mai sunt 2 topicuri pe tema 316i vs. 318i vs. 320d.

Link to comment
Share on other sites

Salut

 

sunt interesat sa cumpar un E46 316i Touring dupa 2002 (facelift), maxim 50-60k km.

Nu am mai avut BMW pana acum, si am cateva intrebari:

 

1. Ce cod are motorul acesta? (1800 cmc, 115 CP)

2. Este suficient de dinamica masina cu acest motor?

3. Care este consumul realist in conditiile utilizarii normale (fara pretentii sportive)? (eu conduc afara maxim 130-140 km/h)

4. Este o masina fiabila, reusita? (este tot ce ma intereseaza, de aceea m-am orientat la BMW, sperand ca e solida)

5. Cam ce nivel au costurile de intretinere? Se poate tine dintr-un salar mediu?

6. Exista undeva pe forum o lista cu bolile copilariei, si problemele tipice E46 dupa facelift? (ca am cautat dar nu am gasit :blink: )

7. E mai potivit 318 (2000 cmc, 143 CP) ? La acesta ma sperie putin cilindreea mare, si probabil ca si consumul si taxele sunt pe masura...

 

Va multumesc !!

 

 

Radu

30305[/snapback]

 

 

Salut si bine ai venit pe forum !

 

sper ca prin link-urile de mai jos sa iti pot fi de folos in alegerea pe care urmeaza sa o faci. acestea sint testele facute de clubul ADAC din Germania la aceste 2 modele. Este in germana dar daca le studiezi mai bine poti sa tragi concluzii. ADAC-ul da note de la 1 la 5 dintre care 1 e cea mai buna.

 

http://www.adac.de/Tests/Autotest/TETDaten...96_BMW_316i.pdf

 

http://www.adac.de/Tests/Autotest/TETDaten...94_BMW_318i.pdf

 

Din pacate timpul nu-mi permite sa-ti traduc tot; eu as recomanda un 318, nu de alta, dar chiar daca nu o alergi, in unele situatii, cum ar fi la depasiri, citiva cai in plus nu strica, mai ales in Romänia

 

Pt un 316 din 2002 e vama 1675 euro, pt un 318 din 2002 este 1778 euro

Edited by wali
Link to comment
Share on other sites

Multumesc pentru raspunsuri !

 

Exact PDF-urile alea le citisem si eu si asa am ajuns sa ma uit dupa BMW. Locuiesc in Germania, dar poate pe viitor masina va ajunge sa fie folosita si in Romania, de aceea am retineri legate de costuri...

 

Radu

Link to comment
Share on other sites

Salut

 

sunt interesat sa cumpar un E46 316i Touring dupa 2002 (facelift), maxim 50-60k km.

Nu am mai avut BMW pana acum, si am cateva intrebari:

 

1. Ce cod are motorul acesta? (1800 cmc, 115 CP)

2. Este suficient de dinamica masina cu acest motor?

3. Care este consumul realist in conditiile utilizarii normale (fara pretentii sportive)? (eu conduc afara maxim 130-140 km/h)

4. Este o masina fiabila, reusita? (este tot ce ma intereseaza, de aceea m-am orientat la BMW, sperand ca e solida)

5. Cam ce nivel au costurile de intretinere? Se poate tine dintr-un salar mediu?

6. Exista undeva pe forum o lista cu bolile copilariei, si problemele tipice E46 dupa facelift? (ca am cautat dar nu am gasit :blink: )

7. E mai potivit 318 (2000 cmc, 143 CP) ? La acesta ma sperie putin cilindreea mare, si probabil ca si consumul si taxele sunt pe masura...

 

Va multumesc !!

 

 

 

2.Nu cred ca este dinamica la 1.6l.

4.Este o masina fiabila, in principiu.

5.BMW-ul nu se tine dintr-un salariu mediu din Romania.De fapt, nu se poate cumpara dintr-un salariu mediu.

6.Exista probleme la e46, fie ca are sau nu facelift.Multe se datoreaza calitatii drumurilor si benzinei din Romania.

7.Eu zic ca este mai potrivit un 318, pentru un touring.

 

De ce vrei touring?Te intreb din curiozitate!

Link to comment
Share on other sites

De ce?In Germania se depaseste altfel?

30374[/snapback]

 

Ca principiu de functionare nu. Ca practica , da. Si diferenta asta se intilneste in orice tara, nu numai in Romänia, unde se intilnesc pe strada atitea extreme (dacia, trabant, carute vs bmw, audi) si unde infrastructura nu corespunde necesitatii de trafic. Cine a condus destul de mult in ambele tari, face diferenta imediat.

Dar aceasta tema nu cred ca il ajuta pe cel ce a deschis topicul in alegerea sa.

Link to comment
Share on other sites

Revin cu cateva intrebari, poate aflu noutati :blink:

 

Eu am o Skoda Fabia de care recunosc ca am fost (si sunt f multumit), dar care acum mi-a aprins un bec de Motor in bord si 4 service-uri nu stiu ce are, deci trebuie sa ma despart de ea. Si atunci am cautat o masina sa o inlocuiesc. Si ma intereseaza o masina robusta si fiabila. Atat. Performanta nu ma intereseaza deloc, circul cu 130 pe autostrada. Ce ma intereseaza este sa fie silentioasa si confortabila. Si asa am ajuns la 316i de 115 CP.

 

Care e calcaiul lui Ahile la masina asta (316 dupa facelift) ?

Ce trebuie sa verific cand ma duc si ma uit la un 316 (E46) care imi place? Masina o sa o duc in service inainte sa o cumpar sa se uite si aia la ea. dar as vrea sa stiu si unde sa "insist". E adevarat ca puntea fata e cu probleme? Sa fiu atent la bucsi, etc? Cam dupa ce sa imi "fuga" ochii ?

 

Multumesc pt timp si rabdare!

Link to comment
Share on other sites

Revin cu cateva intrebari, poate aflu noutati :)

 

Eu am o Skoda Fabia de care recunosc ca am fost (si sunt f multumit), dar care acum mi-a aprins un bec de Motor in bord si 4 service-uri nu stiu ce are, deci

Care e calcaiul lui Ahile la masina asta (316 dupa facelift) ?

Ce trebuie sa verific cand ma duc si ma uit la un 316 (E46) care imi place? Masina o sa o duc in service inainte sa o cumpar sa se uite si aia la ea. dar as vrea sa stiu si unde sa "insist". E adevarat ca puntea fata e cu probleme? Sa fiu atent la bucsi, etc? Cam dupa ce sa imi "fuga" ochii ?

 

Multumesc pt timp si rabdare!

31457[/snapback]

 

 

Au in general probleme cu pivotii (bascula) si bieletele stabilizatoare.

 

PS

 

Skoda Fabia ,masina complicata rau! :blink:

Link to comment
Share on other sites

Offtopic:

 

Pare incredibil, dar nu stie nimeni sa imi spuna ce are masina: a stat 2 zile in germania in 2 service-uri si cate o zi in 2 service-uri in Ro, si nimic. Eroarea spune: 17574, P1166, Bank1, Long Term Fuel Trim, Range 2 Rich Limit Exceeded. Si habar nu are nimeni de la ce e. Am pus EGR si prima sonda lambda noi, si nimic. Cineva mi-a zis ca e ECU defect. Motorul ambalat pe loc merge perfect (e un 1.4 16V de 101 CP), dar in sarcina e mort... in a 4a la 80 km/h de exemplu accelerez si turatia nu creste...efectiv ajung cu pedala in podea si nu accelereaza...decat f lent, dupa mult timp :blink: deci lipsa crunta de putere... bujiile sunt albe ca laptele, toate 4 (deci amestec sarac).

 

Ontopic:

 

Probleme cu infiltratii de apa pe la folia din usi mai sunt la modelul faceliftat?

 

Referitor la pivoti/bucsi, am citit aici ceva, cum ca s-ar putea schimba mai ieftin, fara tot corpul.

 

http://www.motor-talk.de/t726368/f166/s/thread.html

 

 

Si inca un thread luuung despre "calitatile" BMW :-(

http://www.motor-talk.de/showthread.php?s=...58&pagenumber=1

 

Sa fie o alegere mai buna un Avensis 1, din sfarsitul de serie? (2002) :-)

Link to comment
Share on other sites

Offtopic:

 

Pare incredibil, dar nu stie nimeni sa imi spuna ce are masina: a stat 2 zile in germania in 2 service-uri si cate o zi in 2 service-uri in Ro, si nimic. Eroarea spune: 17574, P1166, Bank1, Long Term Fuel Trim, Range 2 Rich Limit Exceeded. Si habar nu are nimeni de la ce e. Am pus EGR si prima sonda lambda noi, si nimic. Cineva mi-a zis ca e ECU defect. Motorul ambalat pe loc merge perfect (e un 1.4 16V de 101 CP), dar in sarcina e mort... in a 4a la 80 km/h de exemplu accelerez si turatia nu creste...efectiv ajung cu pedala in podea si nu accelereaza...decat f lent, dupa mult timp :blink: deci lipsa crunta de putere... bujiile sunt albe ca laptele, toate 4 (deci amestec sarac).

 

Ontopic:

 

Probleme cu infiltratii de apa pe la folia din usi mai sunt la modelul faceliftat?

 

Referitor la pivoti/bucsi, am citit aici ceva, cum ca s-ar putea schimba mai ieftin, fara tot corpul.

 

Nu cred ca se pot schimba pivotii separat la E46!

Infiltratii de apa nu apar ,decat daca cineva a umblat acolo, si nu a mai pus totul la loc! :)

 

Off topic

 

Nu cred ca este defect computerul.E o problema de amestec.Eroarea apare datorita depasirii adaptatiilor computerului de injectie.Presiunea de benzina probabil au verificat-o.Daca stergi eroarea iar dupa aprox 20-30 km se aprinde becul din nou,este foarte posibil sa fie defect debitmetrul.

Link to comment
Share on other sites

Offtopic f interesant!!

 

Nu am debitmetru, am senzor de depresiune (sau presiune?).

 

Da! Sterg eroare si exact dupa 20 km se aprinde iar!

 

Da! In blocul unde se arata corectia lambda la relanti si sarcina, valorile sunt muuuult in afara domeniului (am 30% si domeniul e max -10..+10 %).

 

Oare sa suspectez aer fals? Sau chiar senzorul de depresiune? Asta arata uneori 600mbar si in carte scrie ca maxim e 420mbar...

 

Multumesc mult pt idei si sfaturi !!!

Link to comment
Share on other sites

Offtopic f interesant!!

 

Nu am debitmetru, am senzor de depresiune (sau presiune?).

 

Da! Sterg eroare si exact dupa 20 km se aprinde iar!

 

Da! In blocul unde se arata corectia lambda la relanti si sarcina, valorile sunt muuuult in afara domeniului (am 30% si domeniul e max -10..+10 %).

 

Oare sa suspectez aer fals? Sau chiar senzorul de depresiune? Asta arata uneori 600mbar si in carte scrie ca maxim e 420mbar...

 

Multumesc mult pt idei si sfaturi !!!

31467[/snapback]

 

Cu placere!

 

Nu este exclus sa traga aer fals.Incearca si cu un alt MAP senzor .

Daca nu trage aer fals iar senzorul este bun pune alte injectoare(de proba :blink: ).

Desi cei de la Skoda ar trebui sa rezolve problema,zic eu :) !

Link to comment
Share on other sites

Salut

 

sunt interesat sa cumpar un E46 316i Touring dupa 2002 (facelift), maxim 50-60k km.

Nu am mai avut BMW pana acum, si am cateva intrebari:

 

1. Ce cod are motorul acesta? (1800 cmc, 115 CP)

2. Este suficient de dinamica masina cu acest motor?

3. Care este consumul realist in conditiile utilizarii normale (fara pretentii sportive)? (eu conduc afara maxim 130-140 km/h)

4. Este o masina fiabila, reusita? (este tot ce ma intereseaza, de aceea m-am orientat la BMW, sperand ca e solida)

5. Cam ce nivel au costurile de intretinere? Se poate tine dintr-un salar mediu?

6. Exista undeva pe forum o lista cu bolile copilariei, si problemele tipice E46 dupa facelift? (ca am cautat dar nu am gasit :blink: )

7. E mai potivit 318 (2000 cmc, 143 CP) ? La acesta ma sperie putin cilindreea mare, si probabil ca si consumul si taxele sunt pe masura...

 

Va multumesc !!

 

Radu

30305[/snapback]

 

 

sal,

 

1. daca te intereseaza pt euro 3 , au toate din 10/2000.

2. nu e o masina sport dar te descurci in trafic si la drum fara probleme.

3 consum: in oras la orele cu trafic intens: 14l/100 ( cu aer), in oras fara trafic intens 10-12l/100km (cu aer), in afara mers normal 7-8 l / 100km.

4. este o masina foarte reusita si solida ( cel putin a mea :) )

5. depinde cat de noua e , oricum trbuie sa ii faci asigurare, daca ai un salariu mediu nu vad cum ai putea sa o repari in cazul unui eveniment nefeicit.

6. NU are.

7. taxe: 316i din 2002 - accize + tva exact 2000 euro.

 

gata

Link to comment
Share on other sites

Care e calcaiul lui Ahile la masina asta (316 dupa facelift) ?

Ce trebuie sa verific cand ma duc si ma uit la un 316 (E46) care imi place? Masina o sa o duc in service inainte sa o cumpar sa se uite si aia la ea. dar as vrea sa stiu si unde sa "insist". E adevarat ca puntea fata e cu probleme? Sa fiu atent la bucsi, etc? Cam dupa ce sa imi "fuga" ochii ?

 

Multumesc pt timp si rabdare!

31457[/snapback]

Articulatii se presupune ca verifici la orice masina, nu numai la E46. Desi daca circuli in Romania, oricum o sa mai auzi de ele (si la propriu si la figurat) indiferent de ce masina ai avea:)

Intr-adevar, mi se pare cam sensibila la cratere. Iar cu apa chiar ma uimeste de unde a aparut ipoteza. Ce te-ar putea deranja destul de probabil sunt geamurile fata (da un search pentru topic); la partea mecanica nu am auzit sa aiba probleme specifice/clasice.

Link to comment
Share on other sites

Citeste cu atentie threadul de pe motor-talk referitor la slabiciunile BMW... sunt cateva... :-)

31633[/snapback]

Trebuie sa il citesc mai mult decat atent pentru ca nu halesc germana :blink:

(aparent babelfish nu intelege nici el ce e pe acolo, ca da o eroare)

Link to comment
Share on other sites

Am reusit pana la urma sa citesc articolul.

De articulatii am spus si mai sus ca e cam sensibila. Si nu numai bratul ci si bieletele. Iar ca pret, comparat cu schimbat bielete la alte marci la care am schimbat, mi se pare ok - 700.000. Bratul intr-adevar e scump.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.