Jump to content

Dynamic Drive E60


aphedrone

Recommended Posts

Nu e vorba ca nu mi-au ajuns banii. Din pacate nu face sens sa dau (destui) bani pe un Legend (TL) iar dupa doi ani sa o vand la pretul unui Passat 2.0 TDI. Nu in Romania.

 

Am ales o masina care isi tine valoarea bine. Cel mai bine.

285302[/snapback]

Tinand cont ca era Honda, n-ai ce regreta. Poate in alte cazuri regretai interiorul facut la traforaj de la E60, dar nu cred ca era mai bine in Honda.

Link to comment
Share on other sites

E dificil de dat  un raspuns de tipul da/nu. Urmarind cum functioneaza sistemul DD, se observa ca acesta e vizibil doar atunci cand e nevoie de el. In mod cert insa se  simte cand se dezactiveaza.

285492[/snapback]

 

Da, asa mi se pare si mie normal, sa fie cat mai discret, sa apara doar in situatii in care masina este fortata peste limitele unei masini normale. Altfel ar fi dotare de serie.

Link to comment
Share on other sites

Lasand acum prostiile la o parte...

 

Am condus fara Dynamic Drive, cam aproape toate modelele din E60/E61/E63/E64/E65. La fel si cu Dynamic Drive. Toate aveau putini kilometri sau noi, deci nu se pune problema sa fi fost obosite arcurile si amortizoarele.

 

Fara Dynamic Drive, masina se inclina, vizibil, chiar si la 20 km/h. Cu Dynamic Drive, nu se inclina aproape deloc. Cel mai vizibil este cand spre exemplu, faci stanga, muti toata masa aparenta pe dreapta si faci imediat dreapta. In momentul asta, o masina fara Dynamic Drive este inclinata vizibil chiar si la 20 km/h, chiar si cu suspensie sport. Cu Dynamic Drive, asta nu se intampla. Masina cu Dynamic Drive, se inclina foarte putin vizibil.

 

La 50 km/h acest tip de manevra, stanga/dreapta/stanga..., executat rapid, face o masina fara Dynamic Drive sa se dezechilibreze puternic insotita de o inclinare puternica a caroseriei si un ruliu puternic. In timp ce cu Dynamic Drive, masina nu se inclina si executa manevra cu miscari minimale ale greutatii aparente.

 

Nu e nevoie de dus masina la limita, de aia am spus de manevra asta. E simpla si daca nu ti-e frica ca poti pierde spatele, nu e nicio problema.

 

Rezultatele le-am explicat in mare masura pe topicul dedicat.

Link to comment
Share on other sites

Nu prea are relevanta situatia, si o sa-ti zic de ce.

O masina cu DD careia nu-i functioneaza DD trece intr-un "safe mode" in care se inclina mult mai tare decat o masina fara DD.

Deci daca sistemul DD este dezactivat masina se comporta mai rau decat una fara DD. De aici si senzatia ta ca masina era mult mai moale. Era intradevar moale, chiar semnificativ mai moale decat una fara DD.

285284[/snapback]

Eu cred ca e o chestie foarte simpla.

Va urcati intr-o masina sport (rigida) si conduceti 100 Km dupa care va urcati intr-o limuzina.

O sa aveti impresia ca in curbe o sa plecati de pe asfalt!

Atat mare e diferenta!

Eu inainte de EKlase, aveam Calibra cu suspensii foarte rigide.

Eram practic intr-o caruta.

Vreau sa va spun ca prima oara cand m-am urcat la volanul Mercedesului cu fostul proprietar in dreapta .. prima mea chestie pe care am scos-o pe gura a fost ..:

"Masina merge super... dar e cam instabila!"

Replica a fost un hohot de ras ..

Cam asta e senzatia, cred eu.. cu DD si fara!

Link to comment
Share on other sites

La urma urmei s-ar putea ca DD-ul asta sa nu faca nimic folositor decat sa creasca numarula accidentelor.

 

Ganditi-va: nu ai DD, masina se inclina, te sperii, o lasi mai moale. Vezi clar unde sunt limitele si nu te intinzi.

Ai DD, masina sta teapana, ai impresia ca esti in tramvai si ii dai in gura. Pana la urma DD-ul nu influenteaza aderenta deci vei zbura in decor.

 

Intr-un fel te pacaleste ca esti safe si de fapt nu esti. Intr-o masina fara DD sunt doua lucruri care iti spun in curba ca ai intrecut masura: G-urile laterale si inclinatia masinii. Intr-una cu DD, iti raman numai G-urile de apreciat. Si daca nu o faci corect, esti out.

Link to comment
Share on other sites

Off topic: Sunt de acord cu Romulus...Cei de la service-uri ce se cred mari ingineri mecanici...nici nu stiau ca daca scoti din viteza pe N cardanul tot se mai invarte (masina fiind in mers).

Ca sa nu mai zic ca radeau de mine cand le-am spus ca un rulment uzat se depisteaza cu stetoscopul...

Dar la noi trebuie sa schimbam 4 rulmenti ca sa il gasim pe cel uzat...si nici macar nu e 7.5 milioane unul...

Deci incompetenta Dealerilor din Romania nu e doar un mit...din pacate!

 

On Topic: Daca nu ar fi nici o diferenta intre DD si non DD, atunci nu cred ca si-ar mai fi batut capul cei de la BMW sa conceapa si sa instaleze sistemul...

Insa cred ca cel mai bine s-ar simti deiferenta pe seria 7 care e mult mai grea si mai mare...

283842[/snapback]

 

 

 

In primul rand sa aflu daca am DD pe ea si am sa vad diferenta intre a mea e65 si una fara DD ca m-ati facut curios . :blink:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

am citit tot topicul asta si acum vreau sa va povestesc patania mea si astept pareri si sfaturi!

eram in afara orasului undeva inainte de intrarea in oradea cum se vine dinspre baile felix, pentru cine stie zona, masina era pe pilot automat pe 90 km/h, si am intrat intrun sens giratoriu la viteza aia, chestia este ca in stanga mea pe banda de langa axul drumului era un passat, si nu am putut sa ma intind prea mult ca sa atac sensul giratoriu pe ambele benzi, asa ca la un moment dat in punctul maxim al curbei am simtit masina ca intra in derapaj, in momentul respectiv am avut grija doar de volan nu am atins nici frana si nici acceleratia, vreau sa spun ca intr-o clipa am simtit ca masina accelereaza si am prins aderenta si am iesit cu bine din acel moment critic.

explicatia mea este ca in momentul in care am intrat in curba masina incepuse sa piarda din viteza si la un moment dat pilotul automat a dat impuls motorului pentru a accelera ca sa se ajunga la viteza pe care ii era indicat sa o mentina!!! Sau poate ma insel, si era vreun sistem de siguranta ce a facut ca masina sa ramana pe drum???

apropo de DD nu stiu daca am, masina este 530i din 2004 si am luat-o de 1 saptamana, trebuie sa ma uit dedesupt in spate la bara stabilizatoare sa vad daca-i dintr-o bucata sau nu! la prima impresie nu mi se pare sa se incline prea tare pe curbe, ramane de vazut, daca fostul proprietar a optat pentru HUD si trapa ma gandesc ca sa gandit si la DD, sau sper;

Da si inca ceva azi dimineata a trebuit sa franez busc intr-o intersectie si am pierdut aderenta pentru vreo juma de metru(am tot rotile de vara), dupa ce am plecat de pe loc mi sa aprins semnalul luminos la bord de la dsc sau cum ii zice, si a ramas aprins , in i drive imi spunea sa conduc preventiv pentru ca este posibil sa pierd aderenta in conditiile de temperatura scazuta, mai spunea sa ma duc la service, de ce ??? semnalul la bord a ramas aprins pana am oprit si repornit motorul, dupa ce am repornit motorul disparuse si mesajul din i drive ,

si pentru ca nu am gasit nimic de DTC vreau sami spuneti si mie cum si cand este nevoie de el? este butonul ce este pozitionat pe plansa de bord intre butoanele pentru incalzirea in scaune, deasupra scrumierei, am inteles ca este Dynamic Track Control, are vreo legatura cu Dynamic Drive???

cu motorul pernit si in stationare daca apas butonul DTC imi apare in i drive DTC activatid, DSC restrictid!

lamuritima si pe mine cei cu DTC asta???

Link to comment
Share on other sites

am citit tot topicul asta si acum vreau sa va povestesc patania mea si astept pareri si sfaturi!

eram in afara orasului undeva inainte de intrarea in oradea cum se vine dinspre baile felix, pentru cine stie zona, masina era pe pilot automat pe 90 km/h, si am intrat intrun sens giratoriu la viteza aia, chestia este ca in stanga mea pe banda de langa axul drumului era un passat, si nu am putut sa ma intind prea mult ca sa atac sensul giratoriu pe ambele benzi, asa ca la un moment dat in punctul maxim al curbei am simtit masina ca intra in derapaj, in momentul respectiv am avut grija doar de volan nu am atins nici frana si nici acceleratia, vreau sa spun ca intr-o clipa am simtit ca masina accelereaza si am prins aderenta si am iesit cu bine din acel moment critic.

explicatia mea este ca in momentul in care am intrat in curba masina incepuse sa piarda din viteza si la un moment dat pilotul automat a dat impuls motorului pentru a accelera ca sa se ajunga la viteza pe care ii era indicat sa o mentina!!! Sau poate ma insel, si era vreun sistem de siguranta ce a facut ca masina sa ramana pe drum???

apropo de DD nu stiu daca am, masina este 530i din 2004 si am luat-o de 1 saptamana, trebuie sa ma uit dedesupt in spate la bara stabilizatoare sa vad daca-i dintr-o bucata sau nu! la prima impresie nu mi se pare sa se incline prea tare pe curbe, ramane de vazut, daca fostul proprietar a optat pentru HUD si trapa ma gandesc ca sa gandit si la DD, sau sper;

Da si inca ceva azi dimineata a trebuit sa franez busc intr-o intersectie si am pierdut aderenta pentru vreo juma de metru(am tot rotile de vara), dupa ce am plecat de pe loc mi sa aprins semnalul luminos la bord de la dsc sau cum ii zice, si a ramas aprins , in i drive imi spunea sa conduc preventiv pentru ca este posibil sa pierd aderenta in conditiile de temperatura scazuta, mai spunea sa ma duc la service, de ce ??? semnalul la bord a ramas aprins pana am oprit si repornit motorul, dupa ce am repornit motorul disparuse si mesajul din i drive ,

si pentru ca nu am gasit nimic de DTC vreau sami spuneti si mie cum si cand este nevoie de el? este butonul ce este pozitionat pe plansa de bord intre butoanele pentru incalzirea in scaune, deasupra scrumierei, am inteles ca este Dynamic Track Control, are vreo legatura cu Dynamic Drive???

cu motorul pernit si in stationare daca apas butonul DTC imi apare in i drive DTC activatid, DSC restrictid!

lamuritima si pe mine cei cu DTC asta???

 

Daca esti din Oradea da-mi un PM. Ne intalnim si le lamurim pe rand. Nu te agita :blink:

Link to comment
Share on other sites

explicatia mea este ca in momentul in care am intrat in curba masina incepuse sa piarda din viteza si la un moment dat pilotul automat a dat impuls motorului pentru a accelera ca sa se ajunga la viteza pe care ii era indicat sa o mentina!!! Sau poate ma insel, si era vreun sistem de siguranta ce a facut ca masina sa ramana pe drum???

....

 

si pentru ca nu am gasit nimic de DTC vreau sami spuneti si mie cum si cand este nevoie de el? este butonul ce este pozitionat pe plansa de bord intre butoanele pentru incalzirea in scaune, deasupra scrumierei, am inteles ca este Dynamic Track Control, are vreo legatura cu Dynamic Drive???

cu motorul pernit si in stationare daca apas butonul DTC imi apare in i drive DTC activatid, DSC restrictid!

lamuritima si pe mine cei cu DTC asta???

 

Daca esti din Oradea da-mi un PM. Ne intalnim si le lamurim pe rand. Nu te agita :)

 

Nu sunt expert in E60, dar patania ta din sensul giratoriu are legatura exact cu ce scrii mai jos in postul tau: DSC care ti-a accelerat una din roti spate si concomitent o roata fata ca sa te scoata din bucluc (asa cred ca functioneaza, da un search pe forum pt mai multe detalii si sa afli exact)

 

Dynamic drive primeste si el (la fel ca DSC) semnale de la acel senzor "yaw rate" care masoara acceleratia longitudinala, dar asta ar fi singura legatura intre ele.

 

Dynamic Drive e ceea ce este descris de la inceputul subiectului, are legatura cu suspensia.

 

@ everyone: DD rules, diferenta fata de amortizoare sport o simti daca mergi pe drum rau si cu DD poti citi o carte iar cu amortizoare sport faci milk shake de creatie in creier, asta e avantajul mare al DD-ului care nu a fost adus in discutie de nimeni :blink:

Link to comment
Share on other sites

asa am gandit si eu ca ar fi rostul DTC-ului pentru ca mi sa intamplat zilele trecute sa ma aflu pe un drum in panta si sa trebuiasca sa pornesc de pe loc, in prima faza nu faceam altceva decat sa patineze si sa se miste in stanga sin dreapta spatele ,iar cand am activat DTC nu se mai misca stanga si dreapta dar din pacate nu aveam cauciucuri de iarna si in consecinta masina statea pe loc iar rotile patinau

Si ca sa vorbim si de DD mai inainte am ajuns acasa dupa ce am facut o tura cu masina prin oras, si tind sa cred ca beneficiez de aceasta optiune, desi trebuie sa verific dedesupt la bara stabilizatoare.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

eu am mi-am verificat masina la BMW la reprezentanta si am primit un fax cu optiunile masinii :blink:

 

si surpriza DYNAMIC DRIVE code 0229 este pe masina mea un E60 530d din Manufacturing Date 25.10.2004 :)

 

nu stiam eu de ce sta lipita in curbe :)

 

 

ps : am avut odata un sentiment total aiurea ... ma alergam cu un citroen Saxo de competitie pe serpentine rajnov-poiana el fiind ffff jos , bari de concurs etc o alerga eu nu-l lasam sa ma depaseasca el ducea masina la limita si am dus-o si eu si intr-o curba la dreapta putin in vale intru cu viteza mare , imi dau seama cand incep sa iau de volan dreapta ca masina conform legilor fizicii are tendinta de a lua-o inainte , am franat , a intrat imediat abs and stuff dar masina nu s-a clintit, a stat dreapta, eu asteptam sa fuga un pic spatele eram pregatit s-o redresez , dar nu s-a intamplat asa , cred ca daca aveam cu 10 km mai mult si franam cu o fractiune de secunda mai tarziu nu mai luam curba aia :) banuiesc ca daca aveam dtc si dts scos complet si ceva mai multa experienta luam curba exact ca la raliu :)

Link to comment
Share on other sites

eu am mi-am verificat masina la BMW la reprezentanta si am primit un fax cu optiunile masinii :blink:

 

si surpriza DYNAMIC DRIVE code 0229 este pe masina mea un E60 530d din Manufacturing Date 25.10.2004 :)

 

nu stiam eu de ce sta lipita in curbe :)

 

 

ps : am avut odata un sentiment total aiurea ... ma alergam cu un citroen Saxo de competitie pe serpentine rajnov-poiana el fiind ffff jos , bari de concurs etc o alerga eu nu-l lasam sa ma depaseasca el ducea masina la limita si am dus-o si eu si intr-o curba la dreapta putin in vale intru cu viteza mare , imi dau seama cand incep sa iau de volan dreapta ca masina conform legilor fizicii are tendinta de a lua-o inainte , am franat , a intrat imediat abs and stuff dar masina nu s-a clintit, a stat dreapta, eu asteptam sa fuga un pic spatele eram pregatit s-o redresez , dar nu s-a intamplat asa , cred ca daca aveam cu 10 km mai mult si franam cu o fractiune de secunda mai tarziu nu mai luam curba aia :) banuiesc ca daca aveam dtc si dts scos complet si ceva mai multa experienta luam curba exact ca la raliu :)

as dori sa verific si eu ,cum se procedeaza

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...
Salutare,am si eu o problema de cateva zile imi sta aprins in bord ca DD nu mai imi merge am fost la service am bagat masina pe tester si mia spus ca este o supapa unisens care nu mai merge cum trebuie,insa nu am gasit sa cumpar asa ceva nicaieri si nici baieti de la service nu se pricep la asa ceva,stie cumva cineva de unde sa iau asa ceva,sau...unde anume este aceasta supapa sa o dau jos sa merg cu ea sa ia un cod de pe ea... multumesc!!!
Link to comment
Share on other sites

Salutare,am si eu o problema de cateva zile imi sta aprins in bord ca DD nu mai imi merge am fost la service am bagat masina pe tester si mia spus ca este o supapa unisens care nu mai merge cum trebuie,insa nu am gasit sa cumpar asa ceva nicaieri si nici baieti de la service nu se pricep la asa ceva,stie cumva cineva de unde sa iau asa ceva,sau...unde anume este aceasta supapa sa o dau jos sa merg cu ea sa ia un cod de pe ea... multumesc!!!

 

pune un tester... verifica mai intai presiune roti.. eu am patit la fel intr-o dimineata din cauza unei roti moi..mi s-a aprins DD si nu imi merge anici servo...am facut presiune al roti si a disparut! nusth daca e coincidenta..dar la mine solutia a fost presiunea! Daca nu rezolvi cum ti-am zis mergi la un tester!! supapele alea le ai pe spate ..sunt legate de bara stabilizatoare! ai si o poza!!

nu se schimba doar supapa..ai primit informatii gresite..se schimba toata bara..din poza pozitia 1

post-49351-0-88254100-1322162475_thumb.png

Edited by expensivemann
Link to comment
Share on other sites

Dupa parerea mea, diferenta este insesizabila,altii afirma ca este o diferenta enorma.

Cel mai bine ar fi sa conduci ambele variante, astfel iti vei forma cel mai bine o parere.

 

eu am un 535 cu dd iar fratele meu un 530 e60 fara dd..am probat la o viteza relativa de 40km/h ...masina cu dd nu se inclina deloc...si aveai o senzatie ca rotile de pe spate ar urma fata...iar la masina fara dd aveai impresia ca esti ca intr-o sita..miscata stg-drpt! diferentele sunt notabile..conduc de 5 ani o masina cu DD si stiu clar cum se comporta, cum ia virajele! Multi spun ca o masina cu DD lasa doar 1 singur rand de urme pe zapada...rotile dinspate urmand fata..iar cele fara DD lasa 2 randuri de roti..fata si spatele!!

Eu pe masina mea am si active steering+dd..dar am constatat ca DD nu vine la pachet cu active steering cum se zvonea!

 

Cine are dubii ca nu am expus corect functionalitatea DD-ului il invit cu mine la o plimbare cu 535d!!!

Edited by expensivemann
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.