Jump to content

Seria 5 E39, 1995-2003


Ciupanezu

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Off-Topic: Un prieten de-al meu a avut acum 2 ani un 525i din 2001 cumparat din Germania la 130.000 km si la mers in oras (Rm. Valcea deci trafic destul de lejer pe timp de zi) ii consuma cam 10-11%, schimbat intre 2700-3000rpm, si accelerat lejer mi s-a parut un consum extraordinar pentru o asemenea masina si pentru un motor de 2.500 cmc si aproape 200 de cai.

 

 

On-Topic: As vrea si eu un 525i, dar as fi curios sa aflu cam care sunt costurile de intretinere la o asemenea masina? De exemplu o revizie completa cam cat costa si as ruga posesorii de E39 sa posteze aici piesele pe care le-au schimbat pe masina si costurile lor ca sa ne putem face si noi, eventualii viitori posesori de E39, o parere si despre costurile de intretinere ca s-a precizat doar faptul ca sunt mai ridicate fata de E46.

Multumesc!

 

P.S. Felicitari @Ciupanezu pentru initiativa!

Edited by Emi
Link to comment
Share on other sites

Am scris pe topic niste preturi:

 

INTRETINERE - CONSUMABILE, DIVERSE

 

 

Preturi aproximative pentru E39 cu motorizare L6, pentru motorizari V8 fiind mai preturi mai mari.

 

- filtru aer ---> 90 - 130 Ron (recomandare: schimbati cat mai des fiind o cauza principala a stricarii debitmetrului)

- filtru combustibil ----> 70 -120 Ron

- filtre polen ----> 60 - 250 Ron

- injector ----> 150 euro (benzina) / 600 - 1400 Ron (diesel)

- rezistenta treapta clima -----> ~ 200 Ron

- electroventilator ----> 1200 Ron

- senzor axa came ----> 250 - 300 Ron

- debitmetru -----> 800 - 1400 Ron

- pompa apa -----> 250 - 600 Ron

- termostat ----> 200 Ron

- disc frana (530d) ---> 200 - 400 Ron \buc

- amortizor ---> 250 - 800 ron \buc

 

 

- bara fata / spate ----> 200 (sh) - 1500 Ron (noua)

- aripa ---> 100 euro (sh) / 300 euro (noua)

- capota ---> 450 euro

- far fara xenon (nou) ---> 800 Ron

- far cu xenon (nou) ---> 1400 Ron

 

Costurile reviziei depind de locul unde o faci, la Filaret pentru un 525d costa ~ 1500 ron, probabil ca la un 525i ar fi fost un pic mai ieftin.

 

Insa daca o faci la un alt service si iti cumperi tu piesele, probabil se invarte in jurul 10 milioane.

 

Consumul in Bucuresti pentru un 525i este de 18-20%.

 

P.S. Felicitari @Ciupanezu pentru initiativa!

Multumesc

Link to comment
Share on other sites

Multumesc pentru promptitudine si datele exacte!

Bafta in continuare!

iti spun eu : la mine la 525i ma costa o revizie max 600 Lei fara filtru de benzina care il scimb o data la 2 revizii si care mai e si ala vreo 200 Lei. Frumusetea consta in simplitatea motorului(nu ai nevoie de cine stie ce scule speciale pt a face revizia) deci costuri de manopera 0 lei ca ti-o faci singur. Bafta daca vrei sa-ti achizitionezi 525i !

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Ciupanezule, eÂşti tare!

Ai dreptate cu e39. E o maÂşinĂŁ extraordinarĂŁ, din toate punctele de vedere. Iar ĂŽntreĂžinerea nu e mai scumpĂŁ decât o spune numele. TotuÂşi e BMW. Iar a avea aceastĂŁ maÂşinĂŁ implicĂŁ Âşi un anumit statut. NU ĂĂI IEI BMW CA SĂ TE DAI MARE!!! O asemenea maÂşinĂŁ o iei atunci când vrei ce e mai bun. Iar cei care au aÂşa o maÂşinĂŁ Âşi au luat-o din dragoste Âştiu la ce mĂŁ refer.

Link to comment
Share on other sites

Multumesc pentru aprecieri! :blink:

 

Eu chiar iubesc acest model, este foarte reusit!

 

Ca design, este foarte aproape de E38, poate cel mai frumos BMW modern.

 

E39 este o masina completa, singurul punct mai slab ar fi fiabilitatea.

 

Insa acest punct slab este comun majoritatii masinilor moderne.

Link to comment
Share on other sites

Un motor dublu vanos are admisie si evacuare variabila.

Cel cu vanos are doar admisia variabila.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/VANOS

 

Este un 520i facelift?

Daca da, este motor cu dublu vanos.

 

Exista si 520i prefacelift cu dublu vanos, daca pui o poza cu motorul iti pot spune daca esti cu dublu vanos sau nu.

 

Motoarele cu dublu vanos sunt mai economice si trag mai de jos decat cele fara dublu vanos.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Legat de pozitia soferului in E39,am observat totusi o distanta cam mare intre cotiera si volan,mi se pare cotiera ca este prea scurta sau prea in spate pozitionata.As vrea sa intreb: in timpul condusului cand mana dreapta sta pe volan cotul acesteia poate sa stea asezat pe cotiera sau trebuie sa ai antebrate de-a dreptul lungi pt asta? :blink:
Link to comment
Share on other sites

Legat de pozitia soferului in E39,am observat totusi o distanta cam mare intre cotiera si volan,mi se pare cotiera ca este prea scurta sau prea in spate pozitionata.As vrea sa intreb: in timpul condusului cand mana dreapta sta pe volan cotul acesteia poate sa stea asezat pe cotiera sau trebuie sa ai antebrate de-a dreptul lungi pt asta? :blink:

 

Se sta foarte bine in E39...cum a zis si Ciupanezu, poti sa o dai mai in fata cotiera si poti sta foarte confortabil cu mana stanga pe volan si dreapta pe cotiera. Depinde si de pozitia scaunului si a volanului.

Link to comment
Share on other sites

Ar fi culmea sa nu stai confortabil in seria 5.

 

Eu ma simt perfect in E39 si nu am chiar o statura medie, 1.84 si 90 kg.

Poti sa ai chiar si 1.90, tot stai foarte comod, insa va ramane mai putin spatiu pentru pasagerii din spate.

 

Si eu am 1.82 si tot 90 kg. Si tot e loc suficient in spatele meu chiar cu scaunul dat f mult in spate.

Daca nici in 5ar n-ai loc ce sa mai zicem de seria 3.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

incep sa scriu si eu prima oara nu stiu exact dar probabil off topic !

multe multumiri lui Ciupanezu pentru sfaturile primite ! am luat e 39 525d 03.2002 edition lifestyle black saffire metallic 170 000km.

fiind designer de profesie nu am nimic de criticat la masina asta ! desi este un domeniu de inovatie se pare ca formatul meu intern e mai clasic.

pozitie impecabila la condus la 1.83 si 80 de kg ale mele. e de vis !

am si facut deja la TM ( banat car ) inspection II !

bafta la toti!

ceau!

Link to comment
Share on other sites

Am citit cu atentie ce ai scris despre motoarele M52 cele din Nikasil.Ma intreb,totusi, toate bmw-urile fabricate in perioada 96-99,care au astfel de motoare,sunt praf astazi in 2008?Intamplator am mers cu un 520i 170cp,si tragea de rupea;intreb fara nici un fel de ironie,exista vreo sansa sa gasesc vreun bmw cu motor nikasil care sa aiba compresia foarte buna? Edited by ionutz_ng
Link to comment
Share on other sites

Dintre un motor de 520(e34)din 94 si unul de 520(e39) din 97-98,ambele in stare cam la fel de buna(ca si compresie mai ales),ai recomanda mai degraba pe primul dintre ele?Pentru cineva care nu isi permite un cinciar din 2000 si vrea neaparat benzina,i-ai recomanda mai degraba un e34 din 94-95 decat un e39 din 96-99 cu motor de nikasil?
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.