Jump to content

Seria 5 E39, 1995-2003


Ciupanezu

Recommended Posts

well done!

BRAVO man!!!

 

mai pune si diferentele dintre modelul fara facelift si cel cu facelift la EXTERIOR

micile detalii care ne scapa noua ...celor mai neavizati

spun asta pt ca sunt foarte multe cazuri cand se schimba doar blocurile optice si gata...ai facelift :blink:

Link to comment
Share on other sites

Intr-adevar incepand cu '98, pe M52 nu s-a mai folosit aliajul Nikasil si s-a trecut la Alusil odata cu adaugarea sistemului dublu vanos.

PROBLEMA ALIAJULUI NIKASIL

 

Aliajul Nikasil a fost folosit deoarece prezenta la acel moment o solutie tehnica inovatoare datorita faptului ca oferea o lubrifiere superioara, frecari reduse si uzura redusa.

 

Nu a fost folosit doar de BMW, prima data a fost folosit de Mercedes, apoi de Audi, BMW, Porsche si Jaguar. Porsche a folosit acest aliaj in modelul lor turbo de curse 917 - 935.

Acest aliaj a fost folosit chiar si in Formula 1.

 

De ce este o problema?

BMW nu a descoperit in timpul testelor nici o problema legata de acest aliaj deoarece au folosit numai combustibil de buna calitate cu continut redus de sulf.

 

Dupa ce au aparut cazurile de motoare cazute datorita nikasil-ului, BMW a inlocuit blocurile motor si au incercat sa amelioreze problema reprogramand DME-ul (Engine Management System) pentru a asigura temperaturi de combustie superioare.

 

Nikasil-ul a fost folosit pe motorul V8 M60 folosit pe 530i si 540i E34. 530i E34 cu motor M30 in 6 pistoane nu a fost afectat de aceasta problema.

 

In concluzie problema Nikasil afecteaza masinile cu motor M52 fabricate intre 1995-1998.

 

Daca alegeti totusi sa cumparati o masina cu un motor Nikasil, faceti neaparat un test leakdown pentru a verifica compresia.

Datorita compresiei scazute motoarele cu Nikasil mananca ulei, pornesc foarte greu iarna, oscileaza la relanti si le scad performantele.

283885[/snapback]

si M60: http://en.wikipedia.org/wiki/Nikasil

Link to comment
Share on other sites

Nu este din nikasil.

In plus are o cilindree de 2200 cmc fata de 2000 cmc al modelului fabricat intre 1995-2000 si nici nu este acelasi motor, 520i din 2000 fiind echipat cu motorul M54, o evolutie fata de M52.

283767[/snapback]

Asta inseamna ca e mai bun?

Din cate stii .. e rezistent?

Link to comment
Share on other sites

S-a mai discutat destul de mult pe problema nikasil. E destul de greu sa mai gasesti un motor nikasil praf avand in vedere ca e greu sa gasesti un e39 intre acei ani sub 150.000 de kilometrii avand in vedere ca unele motoare au murit intre 30.000 si 100.000.
Link to comment
Share on other sites

la cei 20 de anisori cum dr. de ai atata experienta in masini ....................... :blink:

283947[/snapback]

Pai cand iti place ceva foarte mult inveti cat mai multe despre acel lucru, te documentezi de oriunde apuci.

Plus ca avand un E39 iti cam pica destule lucruri si astfel inveti cel mai bine mecanica...

 

A citit mult despre masini... si numai 20 de ani are ciupanezu ? ohoho e tinerel atunci :)

283957[/snapback]

Da, 20 de ani am.

Link to comment
Share on other sites

Asta inseamna ca e mai bun?

Din cate stii .. e rezistent?

283976[/snapback]

 

Este varianta imbunatatita. Pe motorul M54 de 2200 cmc s-a rezolvat problema nikasil inlocuindu-se aliajul cu Alusil. Este o evolutie fata de M52.

 

Este un motor fiabil ca oricare alt motor BMW.

 

 

Mda, asta e exact ca al meu, numai ca mai am in plus spalatoare de faruri!

Asta inseamna ca al meu e facelift?

Dupa ce iti dai seama?

Care sunt detaliile?

283978[/snapback]

 

Daca nu este fabricat in 2001 este prefacelift insa cu faruri, stopuri si bari de facelift.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

well done!

BRAVO man!!!

 

mai pune si diferentele dintre modelul fara facelift si cel cu facelift la EXTERIOR

micile detalii care ne scapa noua ...celor mai neavizati

spun asta pt ca sunt foarte multe cazuri cand se schimba doar blocurile optice  si gata...ai facelift :blink:

283959[/snapback]

 

Elemente exterioare care constituie faceliftul:

 

- grila (cea fara facelift n-are margini iesite in afara)

- bara fata

- proiectoarele (rotunde nu dreptunghiulare ca cele de prefacelift)

- bandourile (vopsite in culoarea caroseriei)

- farurile (apare pe facelift angel-eyes-ul). Este prima masina din lume cu angeleyes.

- stopuri cu sticla clara cu tehnologie LED. Vin in doua variante: cu sticla galbena pe semnal sau sticla alba.

- jantele (pe facelift sunt modele mai noi)

 

Exista unele elemente noi care pot fi sau nu pe facelift.

 

- oglinzi rabatabile electric. Acestea sunt ovale si un pic mai mari decat cele nerabatabile electric. Acestea din urma sunt patrate si de dimensiuni mai mici (aceleasi ca si pe prefacelift)

 

- ornament cromat pe portbagat introdus in 2003 pe Exclusive Edition.

 

Mentiune: Desi oglinzile de E39 si E46 (modelul nerabatabil electric) arata la fel, acestea nu se potrivesc de la un model la altul datorita suportului de dimensiuni diferite.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

S-a mai discutat destul de mult pe problema nikasil. E destul de greu sa mai gasesti un motor nikasil praf avand in vedere ca e greu sa gasesti un e39 intre acei ani sub 150.000 de kilometrii avand in vedere ca unele motoare au murit intre 30.000 si 100.000.

283979[/snapback]

Dar poti gasi motoare nikasil reparate prost.

 

Motoarele BMW Nikasil dar si cele Alusil sunt monobloc si nu au camasi, deci o astfel de reparatie mai mult strica motorul deoarece blocul trebuie honuit.

 

N-as avea incredere intr-o reparatie facuta de altii.

In mod sigur daca au avut probleme cu motorul, doar l-au segmentat si au schimbat pistoanele. Sigur nu l-au honuit si nici nu au reparat motorul capital. Adica rectificat vibrochen, chiulasa, schimbat pistoane, semicuzineti, simeringuri, supape, etc.

 

D-asta nu prea merita sa cumperi o masina cu motor nikasil.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

o ultima intrebare despre nikasil motors :blink: ... Stii exact pana in ce luna s-au facut ? Mersi mult pentru ajutor !

284072[/snapback]

Cel mai usor afli facand un test de compresie daca este de luat motorul sau nu.

Pe forum sunt doar niste date orientative care pot fi reale sau nu.

 

Sfatul meu este sa nu iei acea masina pentru ca la 8500 sigur are niste probleme si nici nu-ti vei da seama cat de repede investesti destul de multi bani in ea sa o aduci la o stare buna.

Link to comment
Share on other sites

Ciupanezule, sincer vad ca te pricepi . Poti sa imi zici te rog cum imi dau seama daca motorul e din nikasil ? Adica scrie ceva in talon ... sau cum sa imi dau seama ? Thx

284097[/snapback]

Daca motorul are decat Vanos si este M52 este 100% din nikasil. M52 dublu vanos nu este din nikasil.

Link to comment
Share on other sites

Ciupanezule, sincer vad ca te pricepi . Poti sa imi zici te rog cum imi dau seama daca motorul e din nikasil ? Adica scrie ceva in talon ... sau cum sa imi dau seama ? Thx

284097[/snapback]

 

Dupa seria de motor poti afla la reprezentanta.

 

 

 

 

si M60: http://en.wikipedia.org/wiki/Nikasil

283973[/snapback]

 

M60 nu a fost pe E39.

 

 

 

 

Daca motorul are decat Vanos si este M52 este 100% din nikasil. M52 dublu vanos nu este din nikasil.

284102[/snapback]

 

Nu e obligatoriu. Intre momentul in care s-a inlocuit blocul si aparitia motorului cu dublu vanos, a trecut o perioada de timp.

Link to comment
Share on other sites

Nu e obligatoriu. Intre momentul in care s-a inlocuit blocul si aparitia motorului cu dublu vanos, a trecut o perioada de timp.

284103[/snapback]

Insa numai motoarele cu Vanos au fost afectate de problema Nikasil, deci sansele ca un M52 vanos sa fie din Nikasil sunt foarte mari.

 

Oricum la o masina care are atatia ani e necesar un test leakdown inainte de achizitie.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Insa numai motoarele cu Vanos au fost afectate de problema Nikasil, deci sansele ca un M52 vanos sa fie din Nikasil sunt foarte mari.

 

Oricum la o masina care are atatia ani e necesar un test leakdown inainte de achizitie.

284108[/snapback]

 

Daca faci un ghid, vorbim de chestii foarte precise, nu 100% care se transforma apoi in sanse foarte mari.

 

 

Test de compresie, poate unii nu inteleg ce este leakdown.

Link to comment
Share on other sites

Atata timp cat nu exista date despre luna cand BMW a incetat producerea M52-ului din Nikasil nu pot da date exacte.

 

Ceea ce este foarte precis este la fata locului nu pe internet.

 

Un astfel de ghid este orientativ nu litera de lege.

 

Ma refer intr-adevar la test de compresie, neaparat la rece.

 

Oricum multumesc pentru corecturi. Orice ajutor in plus este binevenit.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Elemente exterioare care constituie faceliftul:

 

- grila (cea fara facelift n-are margini iesite in afara)

- bara fata

- proiectoarele (rotunde nu dreptunghiulare ca cele de prefacelift)

- bandourile (vopsite in culoarea caroseriei)

- farurile (apare pe facelift angel-eyes-ul). Este prima masina din lume cu angeleyes.

- stopuri cu sticla clara cu tehnologie LED. Vin in doua variante: cu sticla galbena pe semnal sau sticla alba.

- jantele (pe facelift sunt modele mai noi)

 

Exista unele elemente noi care pot fi sau nu pe facelift.

 

- oglinzi rabatabile electric. Acestea sunt ovale si un pic mai mari decat cele nerabatabile electric. Acestea din urma sunt patrate si de dimensiuni mai mici (aceleasi ca si pe prefacelift)

 

- ornament cromat pe portbagat introdus in 2003 pe Exclusive Edition.

 

Mentiune: Desi oglinzile de E39 si E46 (modelul nerabatabil electric) arata la fel, acestea nu se potrivesc de la un model la altul datorita suportului de dimensiuni diferite.

284086[/snapback]

al meu e fab in decembrie 2000 dar e facelift!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.