Jump to content

Seria 5 E39, 1995-2003


Ciupanezu

Recommended Posts

Pai fii sigur ca o masina cu KM aia are ceva ani, de ex opelu lu unchimiu din 96 are aproape 600.000km a schimbat o gramada de piese pe masina insa turbina nu a fost inca nevoie si mai stiu si alte situatii. Astea din ziua de azi se vor vedea in urmatorii ani fiabilitatea dar la stilul de condus din Romania e greu sa se mentina dar in mod normal o turbina trebuie sa tina daca e utilizata corespunzator.
Link to comment
Share on other sites

Ăi-am zis, n-ai de unde Âştii dacĂŁ turbina a fost schimbatĂŁ sau nu.

 

ExistĂŁ posesori de BMW diesel care au schimbat turbina pe garanĂžie la 30-50 000 km, alĂžii la 60-70 000 km.

 

E clar cĂŁ nu sunt toĂži idioĂži, deci nu e o problemĂŁ de exploatare.

Link to comment
Share on other sites

Depinde acum si de turbina eu nu ma prea pricep la domeniu ca sunt cu benzina dar stiu ca trebuie sa o lasi sa se raceasca sa nu mergi cu motorul sub turat ca sa-i prelungesti viata. Oricum nu-i foarte scumpa dar cred ca tine mai mult de 100.000km chiar si la modelele noi
Link to comment
Share on other sites

Depinde acum si de turbina eu nu ma prea pricep la domeniu ca sunt cu benzina dar stiu ca trebuie sa o lasi sa se raceasca sa nu mergi cu motorul sub turat ca sa-i prelungesti viata. Oricum nu-i foarte scumpa dar cred ca tine mai mult de 100.000km chiar si la modelele noi

Nouă costă peste 40 de milioane.

 

Practica te contrazice.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Eu am inlocuit cuiva o turbina de 525d 2001 la aproape 400.000 km (380 daca tin bine minte, oricum masina arata si mergea incomparabil mai bine decat TOATE E39 vizionate de mine in ultimele 3 luni si care afisau <200.000 km...). In ultimii 3 ani am parcurs >100.000 km cu un diesel de ultima generatie (nu BMW) fara probleme, acum am altul aproape identic cu 60.000 si nu cred ca ii voi schimba nici astuia turbina prea curand! Drept ca revizia e revizie, uleiul ulei..!

Pe langa ulei care este factorul cel mai important (am vizitat un laborator de testare al unei fabrici de uleiuri si am vazut "live" depunerile lasate de diferite tipuri de ulei rin lagarele de turbine, erau diferente enorme!) Plus filtrul, mai e la multe modele o sita in holenderul conductei de presiune de ulei pt turbo o sita pe care s-a intamplat sa o gasesc infundata etc. etc. Si bineinteles regimul de exploatare, daca o fortezi inainte sa se incalzeasca uleiul te vei bucura de turbina f putin timp. Si filtrul de aer imbacsit o "termina" rapid! Nu mai vorbesc de neetanseitai in circuitul de aer si posibilitatea aspirarii de corpuri straine.

Link to comment
Share on other sites

Sunt multe teorii, este evident cĂŁ o exploatare corectĂŁ va mĂŁri durata de funcĂžionare a turbinei, pe de altĂŁ parte se pare cĂŁ foarte multe turbine picĂŁ ĂŽn perioada de garanĂžie, deci nu sunt chiar aÂşa fiabile.

 

Este oarecum logic având În vedere cât de mult au avansat diesel-urile ca performanÞe În ultimii ani.

Link to comment
Share on other sites

Multa lume zice de turbine ca se strica repede si ca fac probleme insa am vazut FOARTE multe masini FOARTE cu multi km peste 300.000 la care nu a fost inlocuita/reparata turbina si masini care au fost intretinute normal nu ma refer la fanatism ci pur si simplu intretinere normala schimbare ulei + verificare anuala aspura masinii inlocuit ce-i gasit stricat etc.
Link to comment
Share on other sites

Problema turbinelor inlocuite in garantie deci la rulaje mici e (foarte) discutabila si dpdv tehnic nu prea vad de ce le-ar "omora" mai tare un motor evoluat (nu presiunea de lucru + turatia mare le suprasolicita, sunt proiectate sa lucreze la regimurile alea)...

Dar nu face obiectul discutiei de aici. Vad ca tendinta generala este de a ignora cele 2 aspecte care mi se par relevante: rulajele reale f mari ale masinilor, mult peste cele afisate, si intretinerea necorespunzatoare/utilizarea de consumabile de calitate proasta! Producatorii de turbocompresoare ii numeri pe degete, nu le face BMW, VW, Renault sau te miri cine, si eu personal nu cunosc cazuri de astfel de piese carora sa li se poata reprosa ceva asupra calitatii. In majoritatea cazurilor turbina este victima unor alte probleme, iar daca acelea nu sunt descoperite si remediate probabilitatea de repetare a defectului la scurt timp este maxima. Cate masini au de exemplu EGR-ul "blindat"? Unul din rolul dispozitivului este reducerea temperaturii din camera de ardere, implicit a gazelor evacuate, deci turbina va lucra la temperaturi mai mari in acest caz! Si as putea sa dau probabil o pagina de exemple.

Link to comment
Share on other sites

Aici nu sunt de acord cu tine. Din pacate conteaza si restul ansamblului, chiar daca sunt doar 2-3 producatori care le fac.

Sa iti dau un exemplu. La primul motor 2.0D de la BMW s-a descoperit ca furtunele care duceau uleiul la turbina au fost subdimensiunate, si in combinatie cu intervalul mare de service care ducea la depuneri substantiale pe ele, debitul de ulei scadea semnificativ=catastrofa..

Mai e o chestie. Cei 2-3 producatori mondiali de turbine le fac exact cum cere clientul(firma producatoare auto) . Daca clientul cere temperatura de lucru X si presiunea Y, ei la X o scot si conform cerintelor ea e perfecta. Ca in practica ea va functiona la X+ = catastrofa.

Ai dreptate, e mult de discutat si nu cred ca locul aici.

Link to comment
Share on other sites

Problema turbinelor inlocuite in garantie deci la rulaje mici e (foarte) discutabila si dpdv tehnic nu prea vad de ce le-ar "omora" mai tare un motor evoluat (nu presiunea de lucru + turatia mare le suprasolicita, sunt proiectate sa lucreze la regimurile alea)...

 

Este evident faptul că prin creşterea performanţelor, fiabilitatea are de suferit.

Un motor diesel mai complex este mai puţin fiabil decât unul mai primitiv, este o chestie de logică simplă.

 

Ca să faci un motor diesel complex la fel de fiabil ca unul primitiv ar trebui investiţi mult mai mulţi bani, fapt care ar duce la creşterea costurilor de producţie, rezultând astfel un preţ mai mare de vânzare, preţ pe care clienţii nu ar dori să-l plătească.

Marketing-ul ĂŽsi face simţită prezenţa ĂŽn orice domeniu.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Problema turbinelor inlocuite in garantie deci la rulaje mici e (foarte) discutabila si dpdv tehnic nu prea vad de ce le-ar "omora" mai tare un motor evoluat (nu presiunea de lucru + turatia mare le suprasolicita, sunt proiectate sa lucreze la regimurile alea)...

 

Este evident faptul cĂŁ prin creÂşterea performanĂželor, fiabilitatea are de suferit.

Un motor diesel mai complex este mai puÞin fiabil decât unul mai primitiv, este o chestie de logicã simplã.

 

Ca sã faci un motor diesel complex la fel de fiabil ca unul primitiv ar trebui investiÞi mult mai mulÞi bani, fapt care ar duce la creºterea costurilor de producÞie, rezultând astfel un preÞ mai mare de vânzare, preÞ pe care clienÞii nu ar dori sã-l plãteascã.

Marketing-ul ĂŽsi face simĂžitĂŁ prezenĂža ĂŽn orice domeniu.

Orice motor are de suferit de pe urma cresterii performantelor(ce-i adevarat mai mult sufera un diesel la acest capitol). Tin minte si acum un afis maaaare cu reclama la noul Nissan GT-R. Sloganul era "Ours can do 0-60 in 3.5". Fanii au scris peste ".....once". Imi pare rau ca nu mai gasesc poza....

Link to comment
Share on other sites

Ok, daca tot o dam in off topic la greu: credeti ca De Dion Bouton sau alt stramos care avea (zic si eu o cifra) 1 CP/litru era mai fiabil?! :twoup:

Teoria e valabila, dar trebuie sa tinem cont si de evolutia tehnologica! Clar cu cat e mai complex orice mecanism sunt mai multe potentiale surse de defectiuni, insa daca nu e batjocorit tine suficient de mult si un diesel din asta care are performante imposibil de imaginat acum 12-15 ani!

Ceea ce am vrut sa subliniez este ca aproape toate masinile despre care se vaita lumea ca le-a picat una si alta la 150-200.000 km au de fapt rulaje mult mai mari decat afiseaza, iar asta, asociat cu "economia" pe care multi o fac dupa ce isi achizitioneaza masina (care de regula le depaseste oricum bugetul), duce la "lipsa de fiabilitate" des pomenita. Valabil pt BMW sau orice alta marca! Sincer, cati de aici si-au cheltuit ultimul banut (sau au luat si imprumut) pt a cumpara o masina? Iar la primul inconvenient incepe "baletul" - o piesa sh "mai buna", o carpeala etc... Credeti-ma, nu fac pe lupul moralist, am fost si eu in situatia asta! Si nu ar fi exclus sa mai ajung... :)

Link to comment
Share on other sites

Aceste lucruri se Întâmplã, Însã nu trebuie considerate reguli.

 

Cu alte cuvinte, existĂŁ destui oameni care Âşi-au cumpĂŁrat maÂşini diesel noi cĂŁrora le-au picat turbinele ĂŽn primii 100 000 km.

 

Este clar cã multe maºini au mult mai mulÞi km decât au În bord, iar acest lucru este evident, Însã nu despre ele vorbim.

Link to comment
Share on other sites

Sincer, cati de aici si-au cheltuit ultimul banut (sau au luat si imprumut) pt a cumpara o masina?

 

Eu a-si fi unul din aia :twoup:

Ai dreptate avand in vedere ca toata lumea modifica km iei o masina care are 500-600 de mii pe principiul ca km nu sunt importanti desi sunt foarte important daca nu vrei sa bagi bani in masina ulteiror cat nu face.

Link to comment
Share on other sites

Cum a zis cineva tot aici pe forum, ca kind mergi in autovit nu gasesti masini cu peste 200000 de km in bord, iar kind kauti o masina in afara kiar si pe net e greu sa gasesti una de aceeasi varsta sa aiba mai putin de 200 000 km, Concluzia...... Poate toate masinile de la autovit sunt de la noi din tara, iar romanii merg mult mai putin ca cei din afara in aceeasi perioada de timp :twoup:
Link to comment
Share on other sites

Cum a zis cineva tot aici pe forum, ca kind mergi in autovit nu gasesti masini cu peste 200000 de km in bord, iar kind kauti o masina in afara kiar si pe net e greu sa gasesti una de aceeasi varsta sa aiba mai putin de 200 000 km, Concluzia...... Poate toate masinile de la autovit sunt de la noi din tara, iar romanii merg mult mai putin ca cei din afara in aceeasi perioada de timp :twoup:

 

Eu am cautat pe autovit nustiu cate bmw-uri si nici unul nu era cumparat nou din tara toate erau aduse din afara. Si in afara se dau km inapoi la fel ca si aici nu-ti imagina ca neamtu e mai prost toate sunt furaciuni.O masina noua e cea mai sigura.

Link to comment
Share on other sites

a fost o gluma ideea ca sunt toate din tara, asta si am vrut sa zic ca se dau kilometrii inapoi, bine si neamtu intradevar nu e prost si poate face kestia asta exact pentru cei ce cumpara si le aduc in europa de est, kiar daka afli kumva ca km sunt dati inapoi kiti s-au intors in germania sa reproseze? Kiar exista metode de a afla daca sunt modifikatii km masinii?
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.