Jump to content

Seria 5 E39, 1995-2003


Ciupanezu

Recommended Posts

salut si eu sunt propietar de un e39 in el normal pare a fi un 520 dar toti mi-au zis ca este un 2200 de 170 cai in fine am avut mai multe prb cu ea dar am rezolvat usor ce ma intereseaza defatp este ca ami pleca in stanga si in dreapta pe drum lung eu cred ca este cutia de directi si inca ceva am o pierdere de ulei dar nu stiu pe unde este

stie cineva ceva

daca este diesel si este facelift atunci are 2200 cmc.

spune anul si motorizarea....

@vali23b : eu zic sa ii dai un pm userului Ciupanezu, el a schimbat uleiul la cutie automata

Link to comment
Share on other sites

Daca vrei 520i alege din anul 2001 pana in 2003.

Difrentele sunt ca in loc de 150 cp ai 170 cp si cuplu mai mare , motor mai bun M54 fata de M52 . Motorul M54 a luat multe premii .

Un 525i nu are performante cu mult mai mari decat 520i M54 dar consuma mai mult. Pt unii conteaza si acea performanta mica in plus si aleg 525. Daca as vrea perfomanta , fiabilitate si calitate as alege 530i . Nu mas uita deloc la motoare V8 mai mari .

Cu 520i M54 ai fiabilitate , calitate si un pic de sportivitate , si atingi viteze de peste 200 kmh (testat de mine). 200kmh atingi fara eforturi . Consumul este foarte bun pt. 6 cilindri si 2200 ccm .

Practic dupa anul 2000 pe 520i , 525i si 530i este acelasi motor (ca si concepere si arhitectura ) doar ca s-au marit cilindrii la fiecare varianta superioara .

Bmw E39 a fost cea mai buna masina la clasa ei multi ani la rand .

Link to comment
Share on other sites

Daca vrei 520i alege din anul 2001 pana in 2003.

Difrentele sunt ca in loc de 150 cp ai 170 cp si cuplu mai mare , motor mai bun M54 fata de M52 . Motorul M54 a luat multe premii .

Un 525i nu are performante cu mult mai mari decat 520i M54 dar consuma mai mult. Pt unii conteaza si acea performanta mica in plus si aleg 525. Daca as vrea perfomanta , fiabilitate si calitate as alege 530i . Nu mas uita deloc la motoare V8 mai mari .

Cu 520i M54 ai fiabilitate , calitate si un pic de sportivitate , si atingi viteze de peste 200 kmh (testat de mine). 200kmh atingi fara eforturi . Consumul este foarte bun pt. 6 cilindri si 2200 ccm .

Practic dupa anul 2000 pe 520i , 525i si 530i este acelasi motor (ca si concepere si arhitectura ) doar ca s-au marit cilindrii la fiecare varianta superioara .

Bmw E39 a fost cea mai buna masina la clasa ei multi ani la rand .

Impozit mai mare si nu e diferenta mica fata de 525i... decat la consum. Ai inteles invers. 525i ia maxim 1% mai mult la consum, dar la acceleratii e altceva. 530i e din alt film. Nici nu discuta cu 520i.

Link to comment
Share on other sites

Impozit mai mare si nu e diferenta mica fata de 525i... decat la consum. Ai inteles invers. 525i ia maxim 1% mai mult la consum, dar la acceleratii e altceva. 530i e din alt film. Nici nu discuta cu 520i.

520i m54-170cp fata de 525i-192cp. = 13%

 

In schimb 530i este departe si fata de 525i .

Link to comment
Share on other sites

http://www.zeperfs.com/en/duel97-99.htm

 

Diferenta aia de 13% la cai putere se simte doar la top speed unde e aproape nesemnificativ. Insa cuplul datorita capacitatii mai mari a motorului se simte tot timpul. Si de la 0-100 si in reprize. De la 9,4s 0-100 pana la 7,9s e cale luuuuuunga. Crede-ma!

Iar daca dai click pe fiecare masina o sa vezi ca 520i ia 9% in modul economic in timp ce 525i ia 9,4% in acelasi regim. Diferenta URIASA, n-am ce zice. <_>

Link to comment
Share on other sites

http://www.zeperfs.com/en/duel97-99.htm

 

Diferenta aia de 13% la cai putere se simte doar la top speed unde e aproape nesemnificativ. Insa cuplul datorita capacitatii mai mari a motorului se simte tot timpul. Si de la 0-100 si in reprize. De la 9,4s 0-100 pana la 7,9s e cale luuuuuunga. Crede-ma!

Iar daca dai click pe fiecare masina o sa vezi ca 520i ia 9% in modul economic in timp ce 525i ia 9,4% in acelasi regim. Diferenta URIASA, n-am ce zice. <_<

Astea sunt datele exacte :

 

525i - cuplu 245 Nm/3500 rpm

- 191,6 CP

- 0-100 km/h - 8,5 s

- viteza max 235 km/h

- consum : interior 13,4 / exerior 7,7 / combinat 9,8

 

520i - cuplu 210 Nm/3500 rpm

- 169,3 CP

- 0-100 hm/h - 9,1 s

- viteza maxima 226 Km/h

- Consum : interior 12,2 / exterior 7,1 / combinat 9,0

 

Pt. unii conteaza si aceste diferente mici - cuplu cu 14 % mai mare (se simte un pic) , putere cu 11.5 % mai mare , viteza maxima cu 4 % mai mare si consum mediu cu 8 % mai mare , dar pt mine nu sunt de luat in seama .

 

Eu nu particip la competitii pt ca sa conteze si cea mai mica diferenta de perfomanta , iar pt. uzul domestic aceste diferente chiar nu conteaza .

Link to comment
Share on other sites

astea sunt date de constructor cine a avut 520 si 525 stie ca consumul e la fel dar performante mai bune la 25 impozitul e aproape la fel deci 520i nu se merita mai bine un 525 

Deci pânĂŁ la urmĂŁ datele constructorului nu sunt relevante, ce se vorbește din gurĂŁ ĂŽn gurĂŁ la colț de bloc, alea sunt date sigure.. cine a avut știe..

Link to comment
Share on other sites

astea sunt date de constructor cine a avut 520 si 525 stie ca consumul e la fel dar performante mai bune la 25 impozitul e aproape la fel deci 520i nu se merita mai bine un 525 

Deci pânĂŁ la urmĂŁ datele constructorului nu sunt relevante, ce se vorbește din gurĂŁ ĂŽn gurĂŁ la colț de bloc, alea sunt date sigure.. cine a avut știe..

Un singur avantaj are 525i , consumul de ulei poate fi mai mic datorita constructiei pistoanelor fara gaurele in ei , ci cu buza care rade pelicula de ulei . In rest , cheluieli mai mari.

Link to comment
Share on other sites

Si puterea mai mare , cuplul mai mare , astea sunt principalele avantaje.

Da. Ai dreptate . Dar chestia cu pistoanele as pune-o prima , pt ca e un avantaj fizico-mecanic care conteaza. La 520i , pistoanele nu au acea buza , ci niste gaurele prin care sa curga uleiu , iar unele din gaurele se infunda. Asta e singurul motiv pt. care-mi pare rau ca in loc de 520i-ul meu nu am 525i.

Link to comment
Share on other sites

Salut tuturor, vreau sa cumpar un 520/525 D facelift ( cred ca o sa optez pentru 525D pentru ca 520D este cam submotorizat). Va rog sa imi spuneti la ce ar tebuii sa fiu atent si ce sa verific cand cumpar masina. Stiti cumva daca motoarele de pe 525D( common rail) au probleme la sistemul de injectie.
Link to comment
Share on other sites

...probleme cu un 520i di 12/96...dupa pornirea motorului ramane in 1500 de ture cam 10-15 sec....apoi scade la normal....cam 700 de ture...daca asta e normalul...nu stiu....

Da asa e corect. Asa indica pe bord , daca pui un tester vei vedea ca e valoarea corecta.

Link to comment
Share on other sites

salut.dupa ce am citit primele posturi am ramas uimit!!!spuneti ca 520,523,528 sunt motoare de evitat:

 

ei bine nu i adevarat:520 este un motor mic pt caroseria e39 care nu este recomandat ca perf.-consum insa este foarte fiabil cu un cost de intretinere minim.

523 este urmatoare varianta in benzina dupa 520,motor mai modern cu o putere ce ii lipseste lui 520(170hp)dar cu un consum asemanator,foarte fiabil

528 este cel mai bun motor din toate punctele(performante,consum,intretinere) de vedere pana la inlocuire sa cu 530 (3000cc-231hp)cu acelasio consum si performante ceva mai inalte

535,540 nu cred ca mai este nevoie de vrun comentariu,un v8 sfant si pur

diesel :525 td un motor nu prea recomandat pt performantele sale dar recomandat pt consum

:sorcerer: :525tds ei bine aici ne oprim un pic sa va lamuresc mai bine: bmw este recunoscut pt motoarele performante si dure pe care le fabrica,motiv pt care recomand un bmw in BENZINA,acolo sta adevarata placere de a conduce un bmw,daca doriti un diesel pai atunci va orientez spre grupul vag(audi,wv,seat)

Din toate motoarele diesel montate de catre bmw tds este si va ramane cel mai fiabil motor in diesel!!

cei drept nu este un motor foarte performant,dar cu o intretinere buna acest motor este nemuritor iar in ziua de astazi dataorita anilor pe care ii are piesele sunt foarte

ieftine! Acest motor are doar doua "bube":chiloasa(datorita fierberii motorului iar aceasta se poate preveni cu schimbarea pompei de apa,termostatului la fiecare 150mil-200mil km,precum si curatarea spatiului dintre radiatoare)si pompa de injectie(dupa cum am zis cu un cost destul de acceptabil in zilele noastre .

cunosc cazuri cu peste 1 000 000 de km ,totul este o buna intretinere.PT MINE ESTE UN ADEVARAT EROU AL INDUSTRIEI AUTO BMW

525D succesorul lui 525 tds un motor modern (comon rayl)cu performantele demne de un benzinar ,cu un consum mult mai mic si fiabil.dar costisitor in caz de avariatii(mai ales in romania,datorita calitatii combustibilui)

530 cea mai buna alegere intre performante si consum,dar cu multe probleme costisitoare(injectoare ,pompe ,instalatii electrice)iar in romania cum am mai spus mult mai accelerate!!!

Link to comment
Share on other sites

observatiile sunt de bun simt si reale. vad ca nu ai spus nimic de 520 d facelift. lasand la o parte parerile ca e submotorizat si altele, intretinut cirect este un motor f fiabil.

520d este un motor fiabil,ideal pt cei care ii intereseaza consumul si nu dau importanta la performante.submotorizat nu cred,diferenta intre un 320d si un 520d e de +/-120kg,insa poate fi o problema atunci cand avem de gand sa umplem masina :download: este un motor bun si foarte frecvent(in special in seria 3) dar....dupa parerea mea este cel mai slab(problematic) motor pe care la facut bmw,o fi din cauza ca i a taiat doua pistoane :sweat:

Edited by robert666
Link to comment
Share on other sites

bine ca mai ridica cineva tds-ul in slavi :)))))

:angel: de obicei majoritatea isi lauda masina,la mine e pur adevar,am avut in posesie mai multe bmw-uri toate in benzina cu exceptia unuia (e39 tds).la inceput nu ni a placut ideea de diesel(aspectul ma obligat sa o cumpar) dar dupa o experienta lunga si placuta il recomand cu toata inima.

cu cateva "lucruri"iti poti face masina de invidiat si spun asta pt ca dupa ce i am montat un chip si i am modificat pompa de injectie masina este o racheta,am intrecut 523 fara nici o problema iar saptamana trecuta cu un audi tt 180hp de 30-180 nu ma putut intrece. desigur ca uzura unora din piese(turbo,ambreaj,)se accelereaza dar daca se foloseste cu cap nu e nici o problema

eu in 50 000km am schimbat piese in val de vro50€(termostat si garniturile de la pompa de motorina)iar motorul suna de da invidie :clover:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

In primul rand salutare tuturor posesorilor de BMW si nu numai. De o saptamana am o nelamurire si tot am incercat sa caut raspunsuri in legatura cu un 525d E39 din 2003 facelift model exclusivit, adus recent din Marea Britanie, are volanul pe partea dreapta, cutie automata, paket M 192 de cai, FULL, masina are 110.000km REALI sunt sigur de asta, este foarte intretinuta atat estetic cat si mecanic, cat despre pret cred eu ca este acceptabil, 3400E evident, cu multa negociere. Acum detin un Audi A4 B5 (1996) 1.9 TDI de 66kw (consum redus) inm in tara recent si am un client urgent care imi da 3000 E pe ea si ma gandesc sa complectez si sa-mi iau bmw-ul, sunt un novice al marcii, ceea ce ma retine si sunt putin confuz si as vrea parerile voastre este:

1. MOTOR (din ce am inteles, 525d este un motor OK) propriearul mi-a zis ca este M paket si are 192 de cai.......???? (sunetul m-a fermecat)

2. CUTIA AUTOMATA costuri intretinere, se strica repede ? simptome de uzura ? dezavantaje?

3. CONSUMUL (nu ma astept la un consum ca si la 1.9) ?

4. INTRETINERE MASINA. exclus taxele la stat, (o inm in Bulgaria).

 

AST parerile voastre cat mai repede si le voi lua in considerare. merita sa-mi vand masina si sa iau bmw-ul sau raman la batranica mea?

Mentionez ca fac in jur la 15.000 km pe an,

 

Va multumesc, Stima si respect

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.