Jump to content

Seria 5 E39, 1995-2003


Ciupanezu

Recommended Posts

  • 1 month later...
Pe E39 mai vechi, pana in facelift ('96-'00) s-a pus Steptronicul? Sau era cutia automata clasica? Cutiile astea 2 automate au fost puse in paralel pe E39 in functie de echipare sau Steptronicul a inlocuit automatica clasica? Ca nu mi-e clar. Am vazut pe afara 80% din 525tds au cutii automate, dar nu specifica ca sunt Steptronic. Ca o remarca, am vazut la Steptronic ca informatiile legate de pozitia levierului sunt scrise pe partea dreapta a levierului. e corecta observatia? Ca nu stiu, macar vizual din poze, cum sa identific Steptronicul!
Link to comment
Share on other sites

Pe E39 mai vechi, pana in facelift ('96-'00) s-a pus Steptronicul? Sau era cutia automata clasica? Cutiile astea 2 automate au fost puse in paralel pe E39 in functie de echipare sau Steptronicul a inlocuit automatica clasica? Ca nu mi-e clar. Am vazut pe afara 80% din 525tds au cutii automate, dar nu specifica ca sunt Steptronic.

 

Exista si pe E39 prefacelift cutie steptronic in rest nu am informatii.

 

Ca o remarca, am vazut la Steptronic ca informatiile legate de pozitia levierului sunt scrise pe partea dreapta a levierului. e corecta observatia? Ca nu stiu, macar vizual din poze, cum sa identific Steptronicul!

 

Pozitiile cutiei sunt trecute in stanga manetei.

La steptronic aceastea sunt:

P

R

- N

M/S D

+

Cutiile automate au pozitiile P, R, N, D, 1, 2, 3 si nu au Manual si Sport.

Link to comment
Share on other sites

E34 avea si 3 programe, pe 3 butoane separate. Automatica clasica de la E39 nu le mai are? Am mai cautat niste poze si am vazut ca sunt scrise tot in stanga levierului si la Steptronic informatiile despre pozitiile levierului.
Link to comment
Share on other sites

Stiu, cutie automatica clasica exclus. In mare parte din masini afara sunt automate. Acum sunt in stadiul de a ma hotara ce sa iau: un e34 bunicel, cu ceva dotari la vreo 2500-3000 afara sau sa ma mai caut de niste marunt si sa iau la 4000-5000 un E39 cu clima, ASC, tempomat si poate piele, daca am noroc. obligatoriu 525tds, break. Imi place de mor E34 insa tehnica si varsta isi spun cuvantul: ii lipsesc multe gadgeturi la care tin ff mult: clima, ASC, tempomat. Care le gasesti la E34 doar ff rar si alea costa 3000-4000E, ceea ce ma apropie ff mult de E39. Aceeasi dilema ca la E39 vs. E60! :blink:
Link to comment
Share on other sites

Stiu, cutie automatica clasica exclus. In mare parte din masini afara sunt automate. Acum sunt in stadiul de a ma hotara ce sa iau: un e34 bunicel, cu ceva dotari la vreo 2500-3000 afara sau sa ma mai caut de niste marunt si sa iau la 4000-5000 un E39 cu clima, ASC, tempomat si poate piele, daca am noroc. obligatoriu 525tds, break. Imi place de mor E34 insa tehnica si varsta isi spun cuvantul: ii lipsesc multe gadgeturi la care tin ff mult: clima, ASC, tempomat. Care le gasesti la E34 doar ff rar si alea costa 3000-4000E, ceea ce ma apropie ff mult de E39. Aceeasi dilema ca la E39 vs. E60! :blink:

 

Preturile la care te-ai gandit tu pt masini, ambele modele, sunt prea mici ca sa iti iei ceva adevarat. Un e34 adevarat, vopsea originala si in stare buna + dotari sare de 3000 de euro simtitor si e39 cu tempomat si piele la 5000 iti iei din '96 si lovit si relovit si cu + 200 000 km la bord.

 

Asa ca eu recomand un E34 adevarat si bine intretinut in 3500-4000 EUR.

Link to comment
Share on other sites

Nu ma deranjeaza ca nu e common rail. Am avut si asa si asa. La ce am eu nevoie, prefer sa nu fie CR, intretinerea e pacatoasa. Vorbim de preturi afara, nu de Romania. Asa ca afara gasesc la 5000 E39 cu piele, volan multifunctional+tempomat, full electric, 97-98, clima si vreo 200-250k km, ceea ce nu e ff mult. Iar faptul ca a fost lovit, asta nu e o problema ca-l descopar daca e asa. Pot lua si la 3500 un E39 dar cu probleme: gen turbina, cutie automata bushita. Cum pot la fel de bine sa iau E34 la 1500E, chel. Doar cu geamuri fata electrice, poate tempomat si motor +200k km. E Germania plina de asa ceva. Oricum voi prefera masina in stare buna, fie si E34 mai scump decat E39 pe butuci. Oricum in 1-2 luni trebuie sa gasesc una din masini, va anunt atunci cu ce m-am pricopsit.
Link to comment
Share on other sites

Am gresit eu. Mai corect era ASC+T, pt ca vad ca asa-l gasesc pe net ca sistem implementat pe bmw. Cum gasim DSC cu DTC inclus. Ceea ce ma face sa cred ca atunci cand e ASC on, ai si control pe tractiune la plecarile de pe loc. Cu off, nu mai ai nimic. Pe cand la DSC, odata poti sa dai off la DSC si apoi poti sa dai off si la DTC.

Ceva info:

http://users.cybercity.dk/~bbo2530/Private/traction.htm

http://www.318ti.org/notebook/asc/index.html

 

Oricum, se observa ca ASC-ul e o varianta primitiva a ESP-ului clasic (DSC). Nu are senzori de acceleratie laterala, nu are senzor in coloana de directie pt a citi unghiul de bracare. El pur si simplu tine cont de diferentele de rotatie ale fiecarei roti si in functie de asta taie gazul, franeaza una din rotile spate si controleaza din diferential cuplul pe cele 2 roti motoare (asta nu stiu cum o face, cred ca tot din franare o face).

Pe al 2-lea link, niste explicatii ff bune despre cum functioneaza ABS-ul si ASC-ul.

Legat de dl Ciupanezu: tot respectul. La varsta lu' matale, mai rar asa baiat cu capul pe umeri. Un real castig pt site-ul asta!

Ma inclin.

Link to comment
Share on other sites

Este o masina excelenta, fapt afirmat de multe reviste auto printre care si Top Gear care aunumit-o "cea mai buna masina din clasa sa", clasa din care mai fac parte printre altii, MercedesE-klasse si Audi A6.

In clasa sa, E39 n-are concurenta.

Absolut de laudat munca ta.Felicitari pt acest articol,cred ca este unicat pt un forum de pasionati auto,un articol atat de amplu.

Astept si eu ca si multi altii sa se hotarasca odata ce va fi cu taxa de inmatriculare.Si apoi as vrea sa imi iau un E 39 sau un mercedes E-klasse w210.Sunt destul de nehotarat,desi cred cu convingere ca orice as alege nu-mi va parea rau,ambele fiind masini super.Sincer si obiectiv,la ce capitole crezi ca seria 5 este superioara clasei E?Poti sa-mi dai cateva argumente,dupa care,cineva ar cam trebui sa aleaga bmw seria 5 in locul claseiE?Nu vreau sa isc o polemica si nici nu sunt partizan inrait al unei marci fara sa pot privi obiectiv lucrurile cum sunt(desi trebuie sa recunosc ca am ceva simpatie pt mercedes,pt ca a fost prima mea masina).

Link to comment
Share on other sites

Faptul ca E39 este superior fata de W210 este recunoscut de multi ani.

Chiar si cei de la Top Gear au spus ca E39 este cea mai buna masina din clasa sa.

 

Pe langa faptul ca E39 este o masina mult mai placuta la condus decat W210, design-ul este mult mai modern atat la exterior cat si la interior.

 

Cel mai bine iti vei da seama de diferente dupa ce vei conduce cele doua masini motorizate similar.

Link to comment
Share on other sites

Pt ca m-am uitat si eu ca si comparatie intre clasa E si A6 din aceeasi perioada, ca si parare personala: bordul de la clasa e si A6 sunt demodate. E39 a venit primul cu bordul ala frumos, cu butoane mici si moderne. In acceasi perioada, pe E si A6 o sa gasesti niste butoane cat jumate de palma. Scaunele in E sunt fara sprijin. Late ca un fotoliu, probabil ca sunt ff comode dar atat. Portbagajul cred ca e mai mare la E decat la E39. La break deja e nesimtit de mare. Sisteme de confort asa si asa. Clima o gasesti mai rar la E si ff greu gasesti cutie manuala. Ca si putere a motoarelor diesel, trebuie sa cauti macar un E220 daca nu E300. In rest, chestie de gust. Oricum e clar de cum te uiti la masini, care este masina gandita pt confort si care e masina dinamica/sport.
Link to comment
Share on other sites

Daca e sa analizam interioarele,atunci dpdv al formei bordul la E este superb avand linii fine si ondulate,la bmw este cam "colturos" pt gusturile mele.In schimb la butonase,bmw sta mai bine.Sunt curios daca noaptea se aprind toata butonasele alea de pe consola centrala la un E39,pt ca la mertz nu prea.De asemenea volanul la E este evident mai frumos.Atea ar fi singurele dezavantaje care eu le vad la bmw,in rest toate sunt super,mai ales pozitia de condus,tipica bmw joasa f placuta pt condus.

http://i10.ebayimg.com/06/m/000/88/20/23c2_27.JPG

http://i5.ebayimg.com/05/m/000/87/fd/44fe_27.JPG

Link to comment
Share on other sites

RECOMANDARI, PE MODELE

 

 

- 525i (2000-2003) este o alegere potrivita daca doriti performante destul de bune insa va si intereaseaza intr-o anumita masura consumul de benzina. La 192 cp se comporta excelent pe autostrada si in oras, motorul de 6 cilindrii in linie este o mangaiere pentru urechea

oricarui pasionat auto.

520 i , 2000-2003,cu 170 HP are tot 6 cilindri in linie,nu?Pe wikipedia cam asa scrie,desi din exprimarea ta ar cam reiesi ca 525-ul este primul care vine cu 6 cilindri.

Link to comment
Share on other sites

cred ca este unicat pt un forum de pasionati auto,un articol atat de amplu.

 

Nu e chiar asa unicat, relax, sa nu exageram.

 

 

Astept si eu ca si multi altii sa se hotarasca odata ce va fi cu taxa de inmatriculare.Si apoi as vrea sa imi iau un E 39 sau un mercedes E-klasse w210.Sunt destul de nehotarat,desi cred cu convingere ca orice as alege nu-mi va parea rau,ambele fiind masini super.Sincer si obiectiv,la ce capitole crezi ca seria 5 este superioara clasei E?Poti sa-mi dai cateva argumente,dupa care,cineva ar cam trebui sa aleaga bmw seria 5 in locul claseiE?Nu vreau sa isc o polemica si nici nu sunt partizan inrait al unei marci fara sa pot privi obiectiv lucrurile cum sunt(desi trebuie sa recunosc ca am ceva simpatie pt mercedes,pt ca a fost prima mea masina).

 

Un sfat practic, nu cu pareri si impresii, ca astea sunt subiective. Nu lua "ochios", nu are niciun sens. Se vand foooooarte prost si ai sanse mari de tot sa nimeresti un fost taxi. E39 all the way, cel putin in Romania.

Edited by gbu
Link to comment
Share on other sites

Eu unul am mai intrat pe vreo cateva forumuri si sincer,nu am mai vazut pe nimeni sa dea atatea detalii care sa ajute te ajute pt cumpararea unei masini.

Okiosul imi place f mult,nu stiam ca e greu cu el la revanzare....de ce ar fi mai greu decat E 39?Ca doar sunt 2 masini cam la fel si aproximativ aceleasi preturi.Fiecare isi are cumparatorii ei functie de preferinte.

Am vazut insa ca sunt f putine E39 de vanzare pe autovit.Aveti ceva idei de unde s-ar putea cumpara unul?M-ar interesa doar 320 benzina sau 325 diesel,an 2000-2002.Unul cu tva deductibil ar fi deja excelent.

Link to comment
Share on other sites

RECOMANDARI, PE MODELE

 

 

- 525i (2000-2003) este o alegere potrivita daca doriti performante destul de bune insa va si intereaseaza intr-o anumita masura consumul de benzina. La 192 cp se comporta excelent pe autostrada si in oras, motorul de 6 cilindrii in linie este o mangaiere pentru urechea

oricarui pasionat auto.

520 i , 2000-2003,cu 170 HP are tot 6 cilindri in linie,nu?Pe wikipedia cam asa scrie,desi din exprimarea ta ar cam reiesi ca 525-ul este primul care vine cu 6 cilindri.

N-am zis ca e primul care vine in 6 cilindri, am zis doar ca are 6 cilindri. :blink:

 

Am vazut insa ca sunt f putine E39 de vanzare pe autovit.Aveti ceva idei de unde s-ar putea cumpara unul?M-ar interesa doar 320 benzina sau 325 diesel,an 2000-2002.Unul cu tva deductibil ar fi deja excelent.

Vrei sa zici 520i si 525d.

Sunt destule E39 pe autovit, problema e sa nu iei teapa.

 

W210 nu are deloc cautare.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.