Jump to content

Seria 5 E39, 1995-2003


Ciupanezu

Recommended Posts

Nu este un adevar absolut dar nici nu este improbabil.

 

Marea majoritate a motoarelor BMW rezista 500 000 km.

 

Trebuie doar sa faci un mic exercitiu de imaginatie...

 

 

Cam cati km reali au masinile aduse din afara si cam cu cati km se vand.

De exemplu un E39 525d din 2002 are mai mult ca sigur 230-250 000 km cateodata 300 000 insa la noi se vinde cu ~ 160 000 km.

Apoi trece prin mana mai multor proprietari, se ajunge lejer la valoarea de 500 000 km fara probleme la blocul motor.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Pana la urma care consuma mai putin? Din experienta voastra, ca asa am vazut pe net, e diferenta doar de aproape un litru adica 530d consuma cu aproape un litru mai mult decat 525... Dar asta doar pe hartie... Voi ce stiti? Ca poate e si aici faza aia ca vezi domne asta fiind mai mic adica 525 consuma mai mult din cauza ca nu ar avea acelas confort la putere...?!?! Intreb asta ca daca este chiar ca pe hartie nu vad rost ul la 525 mai bine iau 530 direct?!?!?

 

comparativ, desi pe hartie scrie altceva, 530d are un consum mediu mai bun decat 520d. din experienta proprie.

 

520d e mai gurmand in oras ( 10 -11 ), in schimb in afara consuma ceva mai putin decat 530-ul.

 

cu 530d nu am trecut de 9.2 in oras, consum facut 100% in Bucuresti.

 

in afara nu prea scade sub 6.5-6.8 la 530d, pe cand cu 520d poti obtine un consum de 6-6.2 la aceeasi viteza ( 120 -140 kmh )

 

astea sunt valori obtinute de mine si cred ca sunt corecte.

 

intre diesel 525 si 530 as alege 530, desi se platesc taxe mai mari din cauza motorizarii.

Link to comment
Share on other sites

Salut la toata lumea!

Am nevoie de o cutie automata ZF 5HP18 pentru un 525 TDS din 1998, caroserie E39. Nu e foarte urgent, dar cu cat mai repede cu atat mai bine. Astept raspuns pe forum sau preferabil la nr de telefon 0744/1408 372, Alin.

In poza este tablita de pe vechea cutie. Multumesc mult!

post-1858-1209142689_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

[

Daca alegeti totusi sa cumparati o masina cu un motor Nikasil, faceti neaparat un test leakdown pentru a verifica compresia.

 

Nu inteleg. :twoup:

Cu test leakdown verifici compresia si cu verificatul compresiei ce mai verifici? :twoup:

 

Foarte interesanta "descoperirerea ta".

Am scris in graba probabil...

 

Prin testul leakdown se afla pe unde se pierde compresie si se calculeaza un procentaj al pierderii.

Daca vrea cineva mai multe informatii...

Link to comment
Share on other sites

Intrebare in special pt Ciupanezu,cu scuzele de rigoare de un off topic cam mare.Despre celebrele nikasiluri de la motoarele M52 s-a scris pe acest topic ideea ca nu au fost folosite doar de bmw ci si de MB, Audi si altii.Sa inteleg prin asta ca,majoritatea motoarelor puse pe masini in perioada 95-99,indiferent ca sunt bmw,mertz,etc au sanse f mari sa fie din Nikasil?Intreb pt ca pe mine m-ar tenta fie un e39 fie un E class de prin 97-98,si in conditiile astea este corect sa gandesc ca ar trebui sa aleg mertzul pt ca as evita un motor de nikasil sau nici vorba de asa ceva,toate masinile din perioada aia avand motoare din nikasil indiferent de marca lor?
Link to comment
Share on other sites

Eu n-am spus ca E-klasse-urile din aceeasi perioada aveau motoare din Nikasil.

Nu ti-as recomanda E-klasse W210, sunt mult inferioare fata de E39 si au o valoare mai mica la revanzare.

 

PROBLEMA ALIAJULUI NIKASIL

 

Aliajul Nikasil a fost folosit deoarece prezenta la acel moment o solutie tehnica inovatoare datorita faptului ca oferea o lubrifiere superioara, frecari reduse si uzura redusa.

 

Nu a fost folosit doar de BMW, prima data a fost folosit de Mercedes, apoi de Audi, BMW, Porsche si Jaguar. Porsche a folosit acest aliaj in modelul lor turbo de curse 917 - 935.

Acest aliaj a fost folosit chiar si in Formula 1.

 

De ce este o problema?

BMW nu a descoperit in timpul testelor nici o problema legata de acest aliaj deoarece au folosit numai combustibil de buna calitate cu continut redus de sulf.

 

Dupa ce au aparut cazurile de motoare cazute datorita nikasil-ului, BMW a inlocuit blocurile motor si a incercat sa amelioreze problema reprogramand DME-ul (Engine Management System) pentru a asigura temperaturi de combustie superioare.

 

Nikasil-ul a fost folosit pe motorul V8 M60 folosit pe 530i si 540i E34. 530i E34 cu motor M30 in 6 pistoane nu a fost afectat de aceasta problema.

 

In concluzie problema Nikasil afecteaza masinile cu motor M52 fabricate intre 1995-1998.

 

Daca alegeti totusi sa cumparati o masina cu un motor Nikasil, faceti neaparat un test leakdown pentru a verifica compresia.

Datorita compresiei scazute motoarele cu Nikasil mananca ulei, pornesc foarte greu iarna, oscileaza la relanti si le scad performantele.

Link to comment
Share on other sites

Daca a mai fost discutat acest aspect voi sterge acest post dar dupa un raspuns...

 

 

Intrebare:

La modelul E39 525d-530d, 2000-2003 distributia este pe lant sau curea? Si cam la cati km se schimba? Si cat costa, cu aproximatie daca nu exact... KIT si Manopera!

Link to comment
Share on other sites

Eu n-am spus ca E-klasse-urile din aceeasi perioada aveau motoare din Nikasil.

Nu ti-as recomanda E-klasse W210, sunt mult inferioare fata de E39 si au o valoare mai mica la revanzare.

Chiar ma intreb,daca ai avea un w210,320 benzina din 2001,ce ai putea sa reprosezi masinii in afara faptului ca o cheama MB si tu esti fan bmw?Cred ca daca e sa pui pe hartie,avantaje si dezavantaje,w210 si e39 sunt masini cam la fel de bune,dar fiecare isi alege masina pt ce anume calitati il intereseaza mai mult.Pe mine la o masina ma intereseaza: antisonorizarea si silentiozitatea motorului,siguranta,designul interior si confortul.Toate acestea sunt maxime atat la w210 cat si la e39,cu mici diferente care tin de pareri subiective...

Ai putea sa-mi enumeri vreo 2-3 defecte ale unui w210,defecte care nu sunt intalnite si la e39 ci din contra?

Link to comment
Share on other sites

Am mai scris pe topic.

 

INTRETINERE - CONSUMABILE, DIVERSE

 

 

Preturi aproximative pentru E39 cu motorizare L6, pentru motorizari V8 fiind mai preturi mai mari.

 

- filtru aer ---> 90 - 130 Ron (recomandare: schimbati cat mai des fiind o cauza principala a stricarii debitmetrului)

- filtru combustibil ----> 70 -120 Ron

- filtre polen ----> 60 - 250 Ron

- injector ----> 150 euro (benzina) / 600 - 1400 Ron (diesel)

- rezistenta treapta clima -----> ~ 200 Ron

- electroventilator ----> 1200 Ron

- senzor axa came ----> 250 - 300 Ron

- debitmetru -----> 800 - 1400 Ron

- pompa apa -----> 250 - 600 Ron

- termostat ----> 200 Ron

- disc frana (530d) ---> 200 - 400 Ron \buc

- amortizor ---> 250 - 800 ron \buc

 

 

- bara fata / spate ----> 200 (sh) - 1500 Ron (noua)

- aripa ---> 100 euro (sh) / 300 euro (noua)

- capota ---> 450 euro

- far fara xenon (nou) ---> 800 Ron

- far cu xenon (nou) ---> 1400 Ron

 

Costul reviziei variaza in functie de service.

La Filaret costa in jur de 15 milioane o revizie iar schimbul placutelor costa 9 milioane.

 

La un service normal revizia costa cam 8 milioane. (schimb de ulei, filtre).

Costul placutelor variaza in functie de marca.

Eu cumpar ATE si costa 320 Ron setul pentru fata, probabil ca la 525d si 530d sunt un pic mai ieftine.

Link to comment
Share on other sites

Eu n-am spus ca E-klasse-urile din aceeasi perioada aveau motoare din Nikasil.

Nu ti-as recomanda E-klasse W210, sunt mult inferioare fata de E39 si au o valoare mai mica la revanzare.

Chiar ma intreb,daca ai avea un w210,320 benzina din 2001,ce ai putea sa reprosezi masinii in afara faptului ca o cheama MB si tu esti fan bmw?Cred ca daca e sa pui pe hartie,avantaje si dezavantaje,w210 si e39 sunt masini cam la fel de bune,dar fiecare isi alege masina pt ce anume calitati il intereseaza mai mult.Pe mine la o masina ma intereseaza: antisonorizarea si silentiozitatea motorului,siguranta,designul interior si confortul.Toate acestea sunt maxime atat la w210 cat si la e39,cu mici diferente care tin de pareri subiective...

Ai putea sa-mi enumeri vreo 2-3 defecte ale unui w210,defecte care nu sunt intalnite si la e39 ci din contra?

 

Daca tie iti place W210 n-as vrea sa-ti schimbi parerea, probabil ca este o masina fantastica iar eu am ochelari de cal. :twoup:

 

E39 a fost recunoscut de presa auto internationala ca fiind cea mai buna masina din clasa ei, inca de la aparitie.

Ajunge sa conduci un E39 ca sa vezi diferentele.

 

Un W210 se conduce mult mai prost decat E39, este mult mai putin fiabil iar interiorul este demodat.

W210 este o masina foarte uzata moral mai ales pentru ca in Romania au fost aduse foste taxiuri in stare proasta si cu multi km.

 

W210 din primii ani are probleme cu rugina care aparea la un an sau doi de la fabricatie, fapt recunoscut foarte tarziu de Mercedes, motiv pentru care au fost criticati aspru.

 

W210 are si o valoare mai mica la revanzare decat E39.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Tinand cont si de subiectivismul tau,mi se intareste ideea ca atunci cand vine vb de a alege intre 2 masini rivale,de ex e39 si w210,sau e60 si w211,conteaza f mult un criteriu: ce marca iubesti si simti ca ai fi mandru sa conduci si sa reprezinti in trafic.

Daca esti fanul unei marci poti sa observi si ca masina rivala zboara si face si clatite in acelasi timp ca tot marca preferata ai fi tentat sa alegi :twoup: Minorele diferente tinand de anumite calitati sau defecte vor conta mai putin, ideea de a detine si conduce acea masina cu sigla pe care o iubesti,de obicei primeaza.

Am observat ca posezi un cinciar cu aproape 250 cp.Am de mult timp o curiozitate.Avand o masina cu tractiune pe spate si cu o asemenea putere,in cazul in care pleci de pe loc cu pedala la fund(de ex de la stop),nu exista risc mare sa pierzi controlul masinii,sa-ti alunece fundul si sa pierzi controlul directiei de deplasare?Si ma refer strict,in conditiile unui carosabil uscat,cu aderenta buna,fara a lua in calcul ploaia,zapada,sau portiuni cu pietris sau nisip,unde este evident ca e dezastru ce se poate intampla.

Edited by ionutz_ng
Link to comment
Share on other sites

Sincer eu sunt prins la mijloc deoarece am si un bmw si un mercedes. Dca ar fii sa aleg as alege bmw deoarce ei sunt orientati pe laura sportiva, pe partea luxoasa mercedesul o ia inainte. La mine e fix invers e39 525 d masina de zi cu zi(dupa parerea mea mult mai frumos model decat e60, pastreaza inca linile clasice bmw) si un mercedes slk r170 230 kompressor, Si pot face diferenta bmw tot bmw ramane in ceea ce priveste latura sportiva ca o fii el diesel sau benzia. Mercedesul fiind un modesl sport tot ca un mercedes ramane adevarata lui valoare desfasurandu-se undeva de la 100 km/h in sus pana acolo tot mercedes ramane mai lenes sa zic asa.Pt bne e 39 ramane unul dintre cele mai frumoase modele bmw :twoup:
Link to comment
Share on other sites

Tinand cont si de subiectivismul tau,mi se intareste ideea ca atunci cand vine vb de a alege intre 2 masini rivale,de ex e39 si w210,sau e60 si w211,conteaza f mult un criteriu: ce marca iubesti si simti ca ai fi mandru sa conduci si sa reprezinti in trafic.

Daca esti fanul unei marci poti sa observi si ca masina rivala zboara si face si clatite in acelasi timp ca tot marca preferata ai fi tentat sa alegi :twoup: Minorele diferente tinand de anumite calitati sau defecte vor conta mai putin, ideea de a detine si conduce acea masina cu sigla pe care o iubesti,de obicei primeaza.

Am observat ca posezi un cinciar cu aproape 250 cp.Am de mult timp o curiozitate.Avand o masina cu tractiune pe spate si cu o asemenea putere,in cazul in care pleci de pe loc cu pedala la fund(de ex de la stop),nu exista risc mare sa pierzi controlul masinii,sa-ti alunece fundul si sa pierzi controlul directiei de deplasare?Si ma refer strict,in conditiile unui carosabil uscat,cu aderenta buna,fara a lua in calcul ploaia,zapada,sau portiuni cu pietris sau nisip,unde este evident ca e dezastru ce se poate intampla.

 

Nu sunt chiar atat de subiectiv.

Acesta este primul meu BMW si am condus si W210 si mi s-a parut net inferior, nu m-am luat doar dupa pareri de pe net cand mi-am cumparat masina.

 

E39 535i nu este o masina greu de controlat.

 

Eu am steptronic insa pot pleca mai turat de la semafor daca scot DSC-ul si turez motorul cu pedala de frana apasata.

 

Fuge putin spatele daca plec in acest mod insa este usor de controlat si foarte placut.

 

CU DSC on nu fuge spatele absolut deloc.

 

Servotronicul intareste foarte mult volanul la turatii ridicate, astfel este foarte putin probabil sa pierzi controlul directiei.

Sistemul de franare este foarte bun, este o masina foarte sigura.

Tractiune spate nu trebuie sa te sperie, este cel mai placut sa conduci o astfel de masina.

Link to comment
Share on other sites

Momentan eu am un w210,dar este un exemplar f modest pe care l-am luat fara sa-l controlez atent,exact cum spuneai un ex taxi cum sunt majoritatea diesel si cutie automata.Il vand zilele astea si pierd la el multi bani.Urmatoarea masina va fi benzina,automata.Stiu ca este super senzatia tractiunii spate,dar ce imi place mie la aceste masini este senzatia de "low ride" si de stabilitate pe care ti-o dau datorita latimii si pozitiei joase in care stai.Nu stiu de ce,dar am senzatia ca e39 il cam bate pe e60 la acest capitol,cel putin din poze si din ce am vazut interiorul unui e39 da senzatia ca te asezi ca intr-un sezlong,f comfortabil,asa cum nu prea pare e60(cel putin nu in aceeasi masura),pare ca e60 e mai "umflata" si inalta in timp ce e39 e mai "placinta".Ma insel?
Link to comment
Share on other sites

Te inseli. :twoup:

"Eu am steptronic insa pot pleca mai turat de la semafor daca scot DSC-ul si turez motorul cu pedala de frana apasata" Cum, nu se strica nimic? In D sau pe manual? Nu de alta, dar sa incerc si eu!

Link to comment
Share on other sites

Te inseli. :twoup:

"Eu am steptronic insa pot pleca mai turat de la semafor daca scot DSC-ul si turez motorul cu pedala de frana apasata" Cum, nu se strica nimic? In D sau pe manual? Nu de alta, dar sa incerc si eu!

 

Nu se strica nimic.

 

Pe Sport sau pe M1.

 

@525da: Da.

 

Kretzu poate confirma, i-am aratat si lui.

 

@ionutz_ng: Interioarele de E60 nu sunt toate la fel.

Un interior cu scaune confort este senzational.

 

Mie imi place insa foarte mult interiorul de E39, calitatea materialelor este foarte buna cat si design-ul bordului.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Te inseli. :twoup:

"Eu am steptronic insa pot pleca mai turat de la semafor daca scot DSC-ul si turez motorul cu pedala de frana apasata" Cum, nu se strica nimic? In D sau pe manual? Nu de alta, dar sa incerc si eu!

 

 

In afara faptului ca poti distruge un ambreiaj, nu se strica nimic :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.