Jump to content

cum era sa fiu jecmanit!


bogdan1980

Recommended Posts

Poti detalia un pic te rog ?

Cum influenteaza pompa de servo jocul la directie ?

288252[/snapback]

 

Cand Servopompa nu functioneaza, toate componenetele coloanei de directie sunt supuse unui effort si stres mecanic mult mai mare decat atunci cand functioneaza . Ca urmare zgomotul poate proveni de la articulatiile directiei supusa la aceste eforturi.

Dupa pozele de mai jos eu unul, cred ca acel zgomot provine de la Torque Converter (nr. 8) care si el este actionat hidraulic. Si nu cred ca se va rupe sau mai stiu eu ce , tocmai pt ca asta e menirea lui, sa reduca efortul depus in coloana de directie atunci cand servopompa un functioneaza. Deci trebuie sa fie o piesa f. rezistenta.

 

PS: Aceste lucruri le-am scos din simpla analiza a graficelor de mai jos.

PS2: In loc sa va certati, mai bine v-ati pune mintile la un BRAINSTORMING folositor pt noi toti. :blink:

 

PS3: Piesa 6 de care zice Clauberty, este bieleta anitruliu si cand este distrusa se manifesta printr-un cloncanit la trecerile prin gropi sau drumuri denivlate rigide sine de tramvai).

Edited by tiberiuenache
Link to comment
Share on other sites

Dupa pozele de mai jos eu unul, cred ca acel zgomot provine de la Torque Converter (nr. 8) care si el este actionat hidraulic. Si nu cred ca se va rupe sau mai stiu eu ce , tocmai pt ca asta e menirea lui, sa reduca efortul depus in coloana de directie atunci cand servopompa un functioneaza. Deci trebuie sa fie o piesa f.  rezistenta.

 

PS: Aceste lucruri le-am scos din simpla analiza a graficelor de mai jos.

288569[/snapback]

 

 

Deci piesa 8 este un fel de back-up, cand se strica servopompa. :blink:

 

Pai daca si el este actionat hidraulic, cum mai functioneaza daca servopompa este defecta :)

 

ps

 

Tot ma uit la grafice, nici daca le analizez complicat :) si nu pot deduce cum ai ajuns la ipotezele enumerate mai sus.

Link to comment
Share on other sites

Deci piesa 8 este un fel de back-up, cand se strica servopompa. :blink:

 

Pai daca si el este actionat hidraulic, cum mai functioneaza daca servopompa este defecta :)

Este in primul rand mecanic...insa, am presupus ca e actionat si hidraulic pt ca am vazut ca liniile hidraulice trec si pe la acest Converter. Posibil sa fie folosit si in mod normal cand pompa functioneaza, sau e la fel de posibil sa fie decuplat cand presiunea in sistem creste, deoarece se folosete cilindrul din caseta de directie.

Oricum principala actiune a unui Torque Converter (in cazul nostru), este de a demultiplica cuplul (efortul) necesar rotirii volanului, in principal cand masina are motorul oprit, ca sa poti sa ghidezi mashina cat de cat cand este tractata.

 

 

Tot ma uit la grafice, nici daca le analizez complicat :)  si nu pot deduce cum ai ajuns la ipotezele enumerate mai sus.

288571[/snapback]

PS: Se cheama ca sunt Ing Mecanic de meserie....chiar daca pe utilaje mult mai complexe si de vreo 50 de ori mai mari, tot cam aceleasi principii se folosesc. :)

Link to comment
Share on other sites

Deci piesa 8 este un fel de back-up, cand se strica servopompa. :blink:

 

Pai daca si el este actionat hidraulic, cum mai functioneaza daca servopompa este defecta :)

 

ps

 

Tot ma uit la grafice, nici daca le analizez complicat :)  si nu pot deduce cum ai ajuns la ipotezele enumerate mai sus.

288571[/snapback]

Ce nu intelegeti domnule..?! :) este evident totul...

 

p.s. doar presupuneri... :) la fosta sierra aveam joc in caseta cand masina era oprita,iar cand era pornita era totul o.k. si mecanicul imi zicea ca "domne..asa lucreaza servo..."

Link to comment
Share on other sites

Cand Servopompa nu functioneaza, toate componenetele coloanei de directie sunt supuse unui effort si stres mecanic mult mai mare decat atunci cand functioneaza . Ca urmare zgomotul poate proveni de la articulatiile directiei supusa la aceste eforturi.

Pai hai sa analizam un pic. Singura sectiune unde creste efortul cu servo oprit este sectiunea cuprinsa intre volan si intrarea in caseta.

Insa fortele de la iesirea din caseta sunt exact aceleasi atat cu servo pornit cat si cu servo oprit.

Servo nu face altceva decat sa reduca efortul depus pentru actionarea volanului.

Deci toate articulatiile directiei ( bielete de directie, brate, etc. ), inclusiv iesirea din caseta de directie, sunt supuse exact la acelasi efort.

Link to comment
Share on other sites

Pai hai sa analizam un pic. Singura sectiune unde creste efortul cu servo oprit este sectiunea cuprinsa intre volan si intrarea in caseta.

Insa fortele de la iesirea din caseta sunt exact aceleasi atat cu servo pornit cat si cu servo oprit.

Servo nu face altceva decat sa reduca efortul depus pentru actionarea volanului.

Deci toate articulatiile directiei ( bielete de directie, brate, etc. ), inclusiv iesirea din caseta de directie, sunt supuse exact la acelasi efort.

289000[/snapback]

 

Exact, deci daca nu se aude cu pompa pornita insaeman ca zgomotul provine de undeva din coloana de directie pana la intrarea in caseta...Si aici avem niste bucsi, cruci cardanice si acel Torque Converter.

Daca se aude mai tare in cabina atunci e vreo bucsa, daca se aude mait are in compartimentul motor atunci e ceva din apropierea casetei !

 

Problema e ca nu se stie daca e sau nu normal acel zgomot. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Dan nu te mai stresa aiurea...eu zic ca nu ai de ce...atata timp cat nu se aude nimic cand merge motorul e totul in regula.

Oricum nu trebuie fortata coloana de directie, asa aiurea . Nu stiu daca in amnual scrie..d.ar tin minte exact ca in amnualul de Leganza, scria clar: "Nu invartiti excesiv volanul pe loc daca motorul nu e pornit!" sau cama sa ceva..ideea e ca nu trebuie facuta asta decat in cazul unei tractari cand si atunci e bine sa fie numai cand masina e in miscare.

 

Eu unul am sa incerc acest lucru cand oi ajunge acasa. Sper sa mai ai rabdare !

Link to comment
Share on other sites

Dan nu te mai stresa aiurea...eu zic ca nu ai de ce...atata timp cat nu se aude nimic cand merge motorul e totul in regula.

Oricum nu trebuie fortata coloana de directie, asa aiurea . Nu stiu daca in amnual scrie..d.ar tin minte exact ca in amnualul de Leganza, scria clar: "Nu invartiti excesiv volanul pe loc daca motorul nu e pornit!" sau cama sa ceva..ideea e ca nu trebuie facuta asta decat in cazul unei tractari cand si atunci e bine sa fie numai cand masina e in miscare.

 

Eu unul am sa incerc acest lucru cand oi ajunge acasa. Sper sa mai ai rabdare !

289345[/snapback]

 

OK am sa am rabdare pana te intorci. Dar personal m-am linistit. Nu cred ca ar fi ceva in neregula cu masina mea. In mers sta perfect pe drum si nu bate nimic. Am mai facut o "excursie" pana la BMW Cluj si cand m-a vazut inginerul de acolo din nou cu aceeasi intrebare mi-a spus ca am facut o mica obsesie pentru caseta de directie. =))

M-a asigurat ca totul este in regula si ca acele zgomote care se aud sunt normale deoarece intre volan si caseta de directie exista un intreg "lant cinematic" de componente. In fine, m-a reasigurat ca masina este in regula.

Multumesc mult tuturor pentru raspunsuri si pentru lamuriri.

Link to comment
Share on other sites

Care ingineri de la bmw :blink:) ce te face pe tine sa crezi ca sunt ingineri ? poate unu 2 care is mai batrani da peste tot lucreaza ciucuflenderi ce o facut specializare la ei.. fara diploma de inginer mecanic...

 

De la repreentanta... e mare lucru ca nu s-au oferit ei sa schimbe piesa defecta...

Edited by Lifestyle
Link to comment
Share on other sites

E...mai sunt si cate unii care au terminat Politehnica cu mine si sunt la diferite service-uri, pe aceleasi posturi. Banuiesc ca s-a nimerit vreunul si pe la BMW. Dar asta nu inseaman ca au idee desprec e vorbesc, eu am facut 5 ani de facultate si cum am intrat, asa am iesit...cu toate ca am avut interesul sa invat una alta si mi-a placut. Noroc ca am ajuns la o companie care a bagat cursuri in creierul meu de zeci de mii de dolari, ca altfel ....

 

Oricum poa' sa fie si Doctori in mecanica, ca tot bata sunt la ce trebuie sa faca...si asta pt ca nu vin din randul mecanicilor si nici nu au varsta necesara unei experiente adecvate.

Link to comment
Share on other sites

Eu sunt la poli si mai lucrez din cand in cand(ca practicant) la reprezentanta BMW Cluj.am auzit de povestile astea cu casetele de diredtie.Singurul care face drive test este domnul Hanes(un domn carunt la vreo 55 de ani),si dupa cata experienta are,de obicei ceea ce spune el e in 98%din cazuri adevarat.In legatura cu marele "specialist" in BMW banuiesc ca e Otto sau Cristi.Otto a incercat odata sa-l tepuiasca pe un prieten spunandu-i ca avea nush ce probleme cu calculatorul la un E39 si ca era facut praf pt ca masina nu pornea si cand colo trebuia aierisit sist de injectie chestie.

 

Care ingineri de la bmw ) ce te face pe tine sa crezi ca sunt ingineri ? poate unu 2 care is mai batrani da peste tot lucreaza ciucuflenderi ce o facut specializare la ei.. fara diploma de inginer mecanic...

 

hai ca nu toi sunt asa, sunt cativa cu experienta care chiar stiu ce fac si oricum orice padure are uscaturi.Marea problema la reprezentanta sunt preturile exagerat si nejustificat de mari atat la manopera cat si la piese.

Link to comment
Share on other sites

Otto a incercat odata sa-l tepuiasca pe un prieten spunandu-i ca avea nush ce probleme cu calculatorul la un E39 si ca era facut praf pt ca masina nu pornea si cand colo trebuia aierisit sist de injectie chestie.

291252[/snapback]

 

Eu sunt prieten foarte bun cu Otto, m-ai facut curios cu chestia asta, chiar o sa il intreb. Ce numar zici ca ai la masina?

Link to comment
Share on other sites

Otto a incercat odata sa-l tepuiasca pe un prieten spunandu-i ca avea nush ce probleme cu calculatorul la un E39 si ca era facut praf pt ca masina nu pornea si cand colo trebuia aierisit sist de injectie chestie.

 

291252[/snapback]

 

Nu stiu cine este Otto dar este clar ca nu lucreaza la reprezentanta.

Mai grav este cand in reprezentanta ti se schimba piese de zeci de milioane, si masina merge la fel de prost, asta este de fapt problema :blink:

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu cine este Otto dar este clar ca nu lucreaza la reprezentanta.

Mai grav este cand in reprezentanta ti se schimba piese de zeci de milioane, si masina merge la fel de prost, asta este de fapt problema :blink:

291305[/snapback]

Asa se fac afacerile in romania...reparam strazi cu zeci de milioane de E si tot la fel de proaste sunt...Reparam mashini schimband piese de sute/mii E si tot la fel de prost merg...sau mai rau. :)

Link to comment
Share on other sites

Eu sunt prieten foarte bun cu Otto, m-ai facut curios cu chestia asta, chiar o sa il intreb. Ce numar zici ca ai la masina?

In cazul respectiv nu era vorba de masina mea.Eu am povestit o intamplare REALA si nu am eu dreptul sa dau numerele altora de la masina.Am vrut chiar eu sa-l sun pe otto si sa-i spun vreo doua dupa ce am reparat masina dar preietenul asta s-a opus spunand ca poate o sa mai aiba nevoie de el si nu vrea sa-l supere.Dar daca chiar vrei poti sa-l intrebi de BMW-ul ala la care i s-a schimbat filtrul de motorina(fara sa fie umplut in prealabil cu motorina) si sigur o sa-si aminteasca.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.