Jump to content

Recommended Posts

  • Replies 63
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

daca senzorula ala e busit nu ar face numai pe ploaie nu?
In mod logic, motorul ar trebui sa traga cu atat mai bine, cu cat aerul care intra in admisie este mai rece. Asta pentru ca la acelasi volum, aerul mai rece are densitate mai mare, deci intra mai multa masa de aer, in consecinta mai mult amestec, la fiecare ciclu motor. Sigur, aer foarte rece poate atrage dupa sine o slaba imprastiere a benzinei in amestec, dar, cel putin pe o plaja obisnuita (10 .. 40 grade Celsius), teoria este valabila.

Dar, cum am spus intr-un post de mai sus, am observat ca la mine motorul trage cel mai bine intre 20 si 25 grade Celsius (aproximativ). Conform teoriei, ar insemna sa observ ca trage mai bine la 12 grade Celsius, de exemplu - dar nu este asa.

Acest comportament ma face sa suspectez ca senzorul de temperatura aer din AFM nu lucreaza cum trebuie.

 

las' ca o sa am eu senzor de temperatura in admisie si facem teste atunci
Unde vrei sa instalezi acest senzor? Dupa AFM? Inainte de AFM? Si cam care este scopul?
Link to comment
Share on other sites

Si, daca tot am abordat subiectul, ma mai mira un lucru. Atunci cand e rece afara, in mod evident, motorul merge cu amestec mai bogat. Observ asta dupa teava de esapament. Paradoxul insa este ca, daca amestecul are intre 12.5:1 si 13:1, motorul dezvolta puterea maxima. Dar, din motive de reducere a poluarii, motoarele sunt setate in jurul raportului 14..14.7:1. Deci ar trebui sa observ putere mai multa, nu mai putina.

 

Am zis, OK, senzorul de temperatura aer din AFM nu e bun, transmite la ECU informatia gresita (mai exact, ca aerul e mai rece decat in mod real), iar ECU injecteaza mai multa benzina, pentru a contrabalansa masa mai mare de aer care intra in motor. De aici amestecul mai bogat decat ar trebui.

Deci, in situatia de mai sus, ar trebui sa ECU sa imbogateasca amestecul mai mult decat setarea standard, deci spre plaja de raport amestec specific puterii maxime. Ori, perceptia mea este ca puterea scade. Am zis, OK, poate imbogateste prea mult amestecul si puterea scade din cauza ca este prea bogat (sub 12.5:1). Nici asta insa nu pare a fi adevarat, pentru ca la un amestec prea bogat gazele de esapament sunt aproape negre, iar consumul este mult peste cel obisnuit - nu pare a fi cazul la mine.

Din pacate, fara a efectua o serie de masuratori, in diverse conditii si cu un control riguros al erorilor, e imposibil sa trag o concluzie definitiva.

 

Pe de alta parte, motorul este intr-o stare buna, iar in majoritatea conditiilor trage (aparent) in parametri. Asta ma determina sa mai vin cu un scenariu: totul poate fi OK, dar diagramele de aprindere / injectie din ECU nu sunt capabile sa asigure putere maxima in toate conditiile de mediu. Lucru explicabil, tinand cont ca ECU-ul este un Motronic 1.0 de la inceputurile managementului electronic al motoarelor.

 

In fine, un alt scenariu: puterea motorului este una, cat din ea ajunge la roata este alta. Cand afara e rece, uleiul din cutia de viteze si diferential (si chiar si cel din motor) este mai rece. Asta inseamna vascozitate mai mare, deci frecari mai mari in transmisie. Din nou, luam in considerare vartsa respectabila a acestor masini, transmisiile invechite moral, cu pierderi mari. Deci, poate ca motorul saracul merge la fel de bine si cand e frig afara, dar la roti se ajunge mai putina vlaga.

 

Complex, nu? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Unde vrei sa instalezi acest senzor? Dupa AFM? Inainte de AFM? Si cam care este scopul?

31379[/snapback]

 

pai nu are nici un scop(avand in vedere ca nu e turbo sau compressor) .. doar o sonda in plus si probabil un nou ceas in bord.

 

 

foarte curios.. ursu meu fuge mult mai bine pe ploaie/umezeala/frig parca e alta masina.

 

probabil ca voi mergeti cu un amestec prea sarac si la o crstere a cantitatii de aer incepe sa se simte.. dar ar fi trebuit sa creasca temperatura motorului....

Link to comment
Share on other sites

pe frig si mie imi trage rau :)

in rest e masina cu personalitate, merge bine cind vrea muskiu ei optik.

 

da, senzorul nu are decit un scop: informarea mea :blink:

 

FiveThreeFive, cred ca trebuie sa ne bagam miinile in debitmetrul tau :)

 

eu am un debitmetru p-acasa, nu stiu de la ce motor e dar putem face niste teste intr-o zi. tind sa cred ca e de pe o serie 5, s-ar putea sa mearga la tine. are toti cei 5 pini conectati in mufa. si cu ocazia asta masuram si senzorul meu.

Link to comment
Share on other sites

FiveThreeFive, cred ca trebuie sa ne bagam miinile in debitmetrul tau
Mersi. Am la tara un debitmetru (second hand, evident) de E28 535i, care zace in cutie de cand l-am luat (ca piesa de rezerva). Tot incerc sa-mi fac timp sa ma ocup de aspectul asta si nu reusesc. Poate pana la toamna...
Link to comment
Share on other sites

Guest tommyone

si mie imi mergea rechinul mai prost pe ploaie..ca si cand intra din ploaia aia in benzina si m-am tot gandit daca nu e posibil sa intre cumva apa(umezeala)in benzina.

dar la dacie e cu totul altfe pe ploaiel...e alta masina nu se aude motorul,merge rotund nici nu mai zici ca e o panarama de dacie (dacie 1310)dar asta numai pe ploaie nu si pe zapada ca atunci ingheata carburatorul....

Link to comment
Share on other sites

Hm... am iesit cu masina in seara asta. Afara ploua si erau 17 grade. Avand fresh in minte subiectul dezbatut aici, ma asteptam ca motorul sa traga ceva mai slab. Pe naiba, tragea ca in zilele lui cele mai bune. Parca de al dracului, sa-mi demonstreze ca (mai) tot ce am discutat (eu) pe acest subiect nu prea e adevarat.

 

Incep deja sa ma gandesc.ca singurul parameru atmosferic care ar explica ce s-a discutat mai sus ar fi presiunea atmosferica. Probabil ca o sa fac rost de un barometru, sa notez presiunea atmosferica in zilel ein car emotorul trage bine, respectiv slab.

Link to comment
Share on other sites

Mie imi merge mai bine pe ploaie. Nu numai motorul (care merge cam la fel) dar toata masina parca e alta. Parca nu mai troncane nimic pe ploaia. Pe uscat puntea spate parca e de curse. Se simte orice denivelare. Pe ploaie/zapada e foarte tacuta si confortabila.

 

Sa fie dela rotile mele de iarna pe care inca nu am apucat sa le schimb?

Link to comment
Share on other sites

treaba cu presiunea mi se pare valabila.

unele modele au un senzor de presiune pe carcasa filtrului de aer. prin el "trece" un vacuum, care habar n-am de unde vine si unde se duce. aaa.. vine de la admisie, dar unde se duce ? :blink:

Link to comment
Share on other sites

avans vacuumatic esti tu, jetronicul e obsolete :)

eu am vazut dracia aia si pe motronic. sau nu ... ? dar sigur nu se ducea la delco, nici la jetronic. se ducea ... in alta parte. ce pacat ca n-am nici o poza cu fosta mea masina :blink:(

Link to comment
Share on other sites

avans vacuumatic esti tu, jetronicul e obsolete :)

eu am vazut dracia aia si pe motronic. sau nu ... ? dar sigur nu se ducea la delco, nici la jetronic. se ducea ... in alta parte. ce pacat ca n-am nici o poza cu fosta mea masina :)(

31610[/snapback]

Vine la o piesa pe filtrul de aer sau asa e la mine,doar ca ca mine e astupata gaura din galeria de admisie.Tantalau sunt :blink: furtunul pleaca de la admisie si vine la senzorul ala de pe filtrul de aer, pt a vedea mai clar tre sa studiem fantoma rosie a lui Adi el mai are senzorul si furtunele :)

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

avans vacuumatic esti tu, jetronicul e obsolete :)

eu am vazut dracia aia si pe motronic. sau nu ... ? dar sigur nu se ducea la delco, nici la jetronic. se ducea ... in alta parte. ce pacat ca n-am nici o poza cu fosta mea masina :)(

31610[/snapback]

amice, motronicul nu are sonzorul ala pe filtru

decat l jetronic

jetronic nu exista :blink:

Link to comment
Share on other sites

amice, motronicul nu are sonzorul ala pe filtru

decat l jetronic

jetronic nu exista :blink:

31614[/snapback]

 

are, are, dar e electric si e posibil sa fie montat in alta parte :)

 

ca sa nu mai fie dubii de-acum incolo, prin "jetronic" inteleg modelul cel mai intilnit de jetronic, respectiv l-jetronic. respectiv singurul fel de jetronic de pe e30, na :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Incep deja sa ma gandesc.ca singurul parameru atmosferic care ar explica ce s-a discutat mai sus ar fi presiunea atmosferica.

31530[/snapback]

 

 

La modelele mai vechi de injectie senzorul barometric lipseste.Unele modele pentru America au asa ceva.De ex un 528i E39 US are senzor barometric.Un model similar EU, nu .La fel si cu E30.

Computerele vechi de injectie sunt in mare masura afectate de interferente electromagnetice.Exista momente cand motorul functioneaza mai prost ,fara un motiv plauzibil.

Lipsa senzorului barometric poate cauza functionare neregulata in anumite conditii atmosferice.

Injectia folosita pe modelele vechi nu este foarte performanta.Multi parametrii nu sunt luati in considerare.De exemplu ,un DME pentru M5 analizeaza si temperatura gazelor de evacuare(fizic sau prin soft).Lipsa senzorului MAP este un alt factor negativ.Debitmetrul cu clapeta nu este performant.Clapeta nu se va mai misca la fel dupa un timp de functionare.Sistemul de diagnoza pentru modelele vechi este foarte ineficient.In memoria DME se vor inregistra erori numai in cazuri extreme.

Este imposibil sa realizezi un soft care sa garanteze functionarea perfecta a motorului in orice conditii atmosferice,cu orice tip de benzina,etc.Toti producatorii schimba softul de injectie de cateva ori pe an.Unii il schimba degeaba ,deoarece motorul functioneaza mai prost :blink: .

Ce sa mai vorbim de soft ,cand un mare constructor de masini(nu dau nume :) ) din America nu este in stare sa realizeze o garnitura de chiulasa care sa tina mai mult de 100.000km.

 

Una peste alta ,fii mai indulgent cand motorul nu trage foarte bine! :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.