Jump to content

cultura generala


nedelcuts

Recommended Posts

Am o intrebare, sigur s-a mai discutat dar nu am gasit.Valorile ce le gasesti in cartea tehnica in legatura cu presiunea in roti sau la usa soferului sunt corecte pentru cauciucurile reci sau incalzite(dupa ce ai mers cu masina)??

 

Mie imi scrie la jante pe 17 2.6 spate si 2.2 fata.E ok?

Link to comment
Share on other sites

Am o intrebare, sigur s-a mai discutat dar nu am gasit.Valorile ce le gasesti in cartea tehnica in legatura cu presiunea in roti sau la usa soferului sunt corecte pentru cauciucurile reci sau incalzite(dupa ce ai mers cu masina)??

 

Mie imi scrie la jante pe 17 2.6 spate si 2.2 fata.E ok?

292236[/snapback]

SCRIE PE STALPUL DIN STANGA FATA... :blink:

Link to comment
Share on other sites

Am o intrebare, sigur s-a mai discutat dar nu am gasit.Valorile ce le gasesti in cartea tehnica in legatura cu presiunea in roti sau la usa soferului sunt corecte pentru cauciucurile reci sau incalzite(dupa ce ai mers cu masina)??

 

Mie imi scrie la jante pe 17 2.6 spate si 2.2 fata.E ok?

292236[/snapback]

 

Ce masina ai?

Link to comment
Share on other sites

Am o intrebare, sigur s-a mai discutat dar nu am gasit.Valorile ce le gasesti in cartea tehnica in legatura cu presiunea in roti sau la usa soferului sunt corecte pentru cauciucurile reci sau incalzite(dupa ce ai mers cu masina)??

 

Mie imi scrie la jante pe 17 2.6 spate si 2.2 fata.E ok?

292236[/snapback]

 

Din cate am inteles eu de pe stalpul usii, valorile sunt doar in functie de dimensiunea cauciucurilor si de incarcatura. Daca ai nedumeriri in ceea ce priveste temperatura, baga Azot.

Link to comment
Share on other sites

El a intrebat asta : "Valorile ce le gasesti in cartea tehnica in legatura cu presiunea in roti sau la usa soferului sunt corecte pentru cauciucurile reci sau incalzite(dupa ce ai mers cu masin0a)??"

 

Daca baga Azot in roti, nu va avea variatii de presiune. Parerea mea!

Edited by CatalinE
Link to comment
Share on other sites

Am vazut ce a intrebat.

Insa nu am inteles la ce te-ai referit cand ai zis : "Daca ai nedumeriri in ceea ce priveste temperatura, baga Azot".

Cum influenteaza azotul presiunea ?

292290[/snapback]

presiunea ramane constanta.. nu creste in functie de vitaza cu care rulezi...si nu scade in functie de temperaturi scazute...

Link to comment
Share on other sites

De raspunsul acesta imi era teama :blink: .

Aceasta afirmatie contrazice o chestie elementara de fizica, si anume ca toate gazele se comporta la fel in functie de temperatura. Deci indiferent ca bagi azot, aer sau hidrogen presiunea va varia la fel de mult in functie de temperatura.

 

Da un search, ca mai sunt ceva topicuri pe aceasta tema.

Link to comment
Share on other sites

De raspunsul acesta imi era teama  :blink: .

Aceasta afirmatie contrazice o chestie elementara de fizica, si anume ca toate gazele se comporta la fel in functie de temperatura. Deci indiferent ca bagi azot, aer sau hidrogen presiunea va varia la fel de mult in functie de temperatura.

 

Da un search, ca mai sunt ceva topicuri pe aceasta tema.

292300[/snapback]

la 320km/h la aston martin in cauciucuri creste temperatura si implicit presiunea test facut de top gear :)

Edited by POIUYT
Link to comment
Share on other sites

Normal ca odata cu cresterea temperaturii creste si presiune in pneu. Indiferent ca e aer sau azot. Nu ti se pare normal  :) ?

292306[/snapback]

cu azot nu am facut nici macar un test..nu stiu...dar baieti care il baga garanteaza ca nu reactioneaza cu temperatura... :blink: acuma poti sa ai sau nu dreptate...asta numai un test o poate stabilii... :)

Link to comment
Share on other sites

.... sa intrb si eu totusi... cu ce erau umplute cauciucurile la veyron ? cand a atins 407 km/h.... si de ce nu era bine daca erau umflate cu aer ?

292332[/snapback]

 

 

Azotul este folosit la umplerea anvelopelor, pentru a reduce riscul unei explozii in cazul supraincalzirii cauciucului sau oxidarea accelerata a anvelopei, la solicitari mai intense. Mareste gradul de siguranta al tuturor anvelopelor prin asigurarea unei presiuni constante un timp mai indelungat, ceea ce ar micsora riscul de a face pene in rulaj. In absenta oxigenului, lipseste umiditatea care, in timp, influenteaza imbatranirea amestecurilor, a structurii interne a cauciucului si a elementelor metalice ce duce la incetinirea formarii de ruginå pe jante, deoarece nu contine pulberi, ulei, umiditate sau substante care pot intr-un fel sau altul sa compromita viata cauciucurilor Acest gaz este mai putin influentat de variatiile de temperatura, spre deosebire de anvelopele umplute cu aer care isi modifica destul de mult presiunea intre starile de frig si de cald.

Un alt avantaj este faptul ca anvelopa din cauciuc este mai putin permeabila la azot decat la oxigenul din aer, azotul prezentand o molecula mult mai mare, deci pierderile de presiune in anvelopele cu azot sunt mult mai mici decat cele din anvelopele umflate cu aer si in acest mod se obtine o uzura redusa a caii de rulare a pneului, creste durata de folosire a anvelopelor se reduce considerabil consumul de carburant ceea ce genereaza cheltuieli de intretinere mai mici a autovehiculelor.

Azotul este mai stabil decât aerul care este sensibil la salturile de presiune si temperatura si in consecinta, aceastå stabilitate are repercursiuni pozitive asupra prizei la drum a pneurilor si a sigurantei vehicolului. Azotul este foarte util si pentru vehiculele care stationeaza vreme indelungata ca: remorci, caravane sau motociclete. Stationarile indelungate in timpul anului pot altera „mecanica” cauciucurilor accelerând imbatranirea structurala si astfel reducand siguranta ĂŽn utilizare.

 

Sursa:

http://www.vanzarianvelope.ro/dateanvelope.php

Link to comment
Share on other sites

cu azot nu am facut nici macar un test..nu stiu...dar baieti care il baga garanteaza ca nu reactioneaza cu temperatura... :blink: acuma poti sa ai sau nu dreptate...asta numai un test o poate stabilii... :)

292307[/snapback]

Hai sa fim seriosi. Vrei sa testezi manualul de fizica ??? :) . E suficient sa invatam, ca teste au facut altii inaintea noastra.

Link to comment
Share on other sites

Am inghitit si eu la vremea respectiva gogoasa cu azotul.E drept ca tot azot am pus de atunci, dar cred ca e la fel ca aerul.Cineva a remarcat odata ,corect, ca ,pentru a fi doar azot in anvelopa ar trebui intai sa videze si apoi sa introduca azot.Face cineva asa ceva la minunatii astia care pun azot in roti?

Normal ca aia garanteaza temperatura, ma apuc eu sa masor temperatura in interiorul anvelopei sa ma conving ca nu e minciuna si ca ea nu se schimba indiferent de conditiile de rulare ?Cand cobor din masina si trec pe langa roata simt caldura degajata, mi-e greu sa cred ca in interiorul anvelopei e racoare :blink: .

Link to comment
Share on other sites

Ideea de baza este ca azotul difuzeaza prin cauciuc mai greu decat aerul, ceea ce duce la mentinerea presiunii corecte mai mult timp decat in cazul aerului. De aici se trag o serie de bullshit-uri de marketing, de genul imbunatatirii consumului si prelungirii vietii cauciucului (in ideea ca altfel ai umbla cu anvelope dezumflate).

 

Un alt avantaj al azotului este, cum s-a mai si spus de altfel, faptul ca nu favorizeaza umezeala, ceea ce din nou ar duce la prelungirea vietii anvelopei si a jantei (de tabla) prin reducerea coroziunii si oxidarii.

 

S-a punctat foarte corect, dupa parerea mea, faptul ca azotul introdus nu este pur, nefiind vidata roata inainte (ar fi practic imposibil). Ceea ce ai in cauciuc este, deci, doar un gaz mai bogat in azot si nicidecum azot pur.

 

Eu n-am umflat niciodata cauciucurile cu azot. :blink:

Edited by alexrosiu
Link to comment
Share on other sites

Ideea de baza este ca azotul difuzeaza prin cauciuc mai greu decat aerul, ceea ce duce la mentinerea presiunii corecte mai mult timp decat in cazul aerului. De aici se trag o serie de bullshit-uri de marketing, de genul imbunatatirii consumului si prelungirii vietii cauciucului (in ideea ca altfel ai umbla cu anvelope dezumflate).

 

Un alt avantaj al azotului este, cum s-a mai si spus de altfel, faptul ca nu favorizeaza umezeala, ceea ce din nou ar duce la prelungirea vietii anvelopei si a jantei (de tabla) prin reducerea coroziunii si oxidarii.

 

S-a punctat foarte corect, dupa parerea mea, faptul ca azotul introdus nu este pur, nefiind vidata roata inainte (ar fi practic imposibil). Ceea ce ai in cauciuc este, deci, doar un gaz mai bogat in azot si nicidecum azot pur.

 

Eu n-am umflat niciodata cauciucurile cu azot.  :blink:

292677[/snapback]

SINCER..nici eu nu am incercat cu azot..

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Eu asta vara am facut o pana umfland apoi anvelopa cu aer ( in celelate aveam azot )! Cand am ajuns undeva unde se face presiunea cu azot dupa un rulaj la 40 grade afara, si am scos aerul din respectiva roata zici ca iesea din furnal asa era de fierbinte...

 

De curiozitate am dat drumul la presiunesi la o roata cu azot, aerul era debia caldutz....

 

Si fiti atenti ca diferenta e de doar 21 % intre ele in favoarea azotului, pentru ca aerul atmosferic contine oricum 78% azot pur.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.