Jump to content

Nedumeriri legate de antigel si gaze ...


Recommended Posts

Am fost sa imi fac verificarea tehnica la masina pt ca expira acum pe 15.10.2007. Acolo nici o problema, gazele oki, toate bune si frumoase :) . Ca sa-si merite "atentia", mecanicul, care a fost oki, se baga in seama si de la una la alta, imi zice niste ponturi: cica " mergi asa la drum cu 100 120 si apesi pe ambreaj si dai de cateva ori talpa , asa chiar pana la 5000 de ture, ca n-are nimic ca se mai curata teava ca e putin imbacsita (mentionez ca gazele au iesit din prima- dar se poate zic eu sa nu conteze si sa fie imbacsita teava). Acum va intreb, e bine sa fac asa sau vorbea domnul respectiv asa cat de bacsis(pe care l-am si dat :blink: ).

 

Si a doua problema, mie o data la 2-3 luni mi se aprinde beculetul de la radiator :) , imi scapa pe undeva, ma duc sa iau antigel si domnisoara :D de la reprezentanta bosh incepe sa-mi zica( si sa vedeti ce le zicea) :) :

 

1. cum ca sa iau nu stiu ce substanta -LICHIDA- care intra in radiator si imi astupa gaurile pe unde imi scapa :D . eu nu cred ca imi scapa prin radiator, cred ca se evapora pe undeva, oricum scurgerea e minuscula, nu se vad urme , pur si simplu tot scade nivelul.

2. am povestit cu ea despre ulei, ca tre sa-mi iau si ulei etc., zice ea va intra 5.6 l :D ... eu ii zic domnisoara pana acum imi intrau doar 4.6-4.7 asa , nu ca ei asa ii arata la calculator ... Si cica e o substanta care se pune inainte sa schimbi uleiul si distruge depunerile(cauza pt care nu imi intra toti litrii ) si dupa aceea o sa intre . Mentionez ca am un 318d motor de 1991 cm.

3. si ultima chestie : mi-a dat un antigel care cica e doar pt radiatoarele de aluminiu si ca celalalt tip (cel albastru) roade radiatorele de al. si ca asta e cele bun(pe care l-am si cumparat) dar e concentrat si sa fac jumi juma cu apa distilata, lucru pe care l-am si facut.

4. oare daca vreau sa schimb si lichidul de frana , cam cati l intra?

 

Acum daca ati citit pana aici e pacat sa nu dati si un scurt reply si sa va dati cu parerea punctat despre ce a zis domnisoara si domnul. :)

 

Oare incerca sa-si vanda marfa :D si vorbea asa sa se faca curent in capsorul ei (nu era draguta - multi probabil ati sperat pana in moemntul asta ca ea sa fi fost draguta dar nu... nu era :) ) sau era fata foarte documentata ???

Link to comment
Share on other sites

Pai si daca ai tura pana la 5000 stand pe loc, n-ar fi la fel ca si cum ai tura cu ambreiajul apasat si la 250 la ora? Sau logica mecanicului ar fi ca imbacseala aia din esapament circula si ea cu 250 la ora si atunci o evacuezi mai repede? Ma rog, apa de ploaie zic eu.

 

 

Baga solutii in radiator, sa vezi atunci cum ti se infunda si incepe sa iti fiarba motorul.

 

 

Deci sunt atat de mari depunerile in motor, incat se ingusteaza baia de ulei si nu mai incap in ea 5.6 cat a zis ea, ci doar 4.6, deci cu un litru mai putin.

 

 

Apropo, unde ii gasesti pe astia? A venit circul la tine in oras?

Link to comment
Share on other sites

Pai si daca ai tura pana la 5000 stand pe loc, n-ar fi la fel ca si cum ai tura cu ambreiajul apasat si la 250 la ora? Sau logica mecanicului ar fi ca imbacseala aia din esapament circula si ea cu 250 la ora si atunci o evacuezi mai repede? Ma rog, apa de ploaie zic eu.

*** se presupune ca a mers suficient ca sa incalzeasca bine tot traseul de evacuare...se curata mai bine la cald...***

Baga solutii in radiator, sa vezi atunci cum ti se infunda si incepe sa iti fiarba motorul.

*** CEL MAI MARE ADEVAR , se strica si presetupa la pompa de apa , DAR CEA MAI MARE PLACERE E CA SE INFUNDA RADIATORUL DE CLIMATIZARE , ca oricum e sezon...***

Deci sunt atat de mari depunerile in motor, incat se ingusteaza baia de ulei si nu mai incap in ea 5.6 cat a zis ea, ci doar 4.6, deci cu un litru mai putin.

Apropo, unde ii gasesti pe astia? A venit circul la tine in oras?

*** daca angajeaza toate ascutitorile sa vinda piese...***

292529[/snapback]

Link to comment
Share on other sites

am inteles baieti, :blink: :) noroc ca depunem noi eforturi sa ne interesam ce si cum, ca pe incompetenta unora (pt ca nu e treaba mea sa stiu ce cum sa bag intr-o lume civilizata nu ?) am fi tot cu masina in service.

 

mersi de raspunsuri

 

doamne fereste :) :)

 

ma gandeam eu " cacam " asa va fi ... :) cum ati zis si voi !!!

Link to comment
Share on other sites

Deci , ceea ce ti-a spus mecanicul e ok. Intradevar la diesel se face lucru acesta , catalizatorul , teava se curata de depuneri prin 3-4 accelerari libere de la ralanti pana la turatia maxima. Cred ca ti-a spus sa faci lucru asta in mers pentru a proteja intr-un fel motorul, dupa revenirea in sarcina sa nu trebuiasca sa se forteze mult.(asta bineinteles daca nu ai conduita de mers sportiv , cu turatii mari , in cazul acesta fiind mai curata evacuarea).Stiu ca la diesel gazele se masoara la turatia maxima.

Cu d-soara nu cred ca e in masura sa dea ea sfaturi , probabil nici nu stie despre mecanica, motoare mai nimic, nu pune nimic in radiator, e normal ca o data la cateva luni sa mai comletezi cu antigel , bine ca-ti indica senzorul.

Edited by user008
Link to comment
Share on other sites

La faza cu uleiul se pote sa fie nevinovata.Cat timp am avut 530i in toate cataloagele de la magazine erau trecuti 5,8l iar in realitate nu au intrat nici odata mai mult de 5l cu filtru schimbat si nivelul pe joja era la maxim,o idee chiar peste.
Link to comment
Share on other sites

La faza cu uleiul se pote sa fie nevinovata.Cat timp am avut 530i in toate cataloagele de la magazine erau trecuti 5,8l iar in realitate nu au intrat nici odata mai mult de 5l cu filtru schimbat si nivelul pe joja era la maxim,o idee chiar peste.

292649[/snapback]

 

 

:blink: cam asta e motivul pt care la reprezentante sau service ...mecanicilor care fac schimbul le ramane ulei ...in catalog e trecuta o valoare mai mare ..omul cumpara dupa catalog la sfatul; reprezentantei ..si de fapt raman diferente de la 300 ml la 800 ml uneori ..astfel la sa zicem 10 schimburi de ulei intr-o zi ...mecanicului (sau service ) raman curat fara sa faca vreo magarie minim 3 l de ulei care pleaca pe piata neagra :) sau fctie de caz .....

 

Asa ca .......

Link to comment
Share on other sites

La faza cu uleiul se pote sa fie nevinovata.Cat timp am avut 530i in toate cataloagele de la magazine erau trecuti 5,8l iar in realitate nu au intrat nici odata mai mult de 5l cu filtru schimbat si nivelul pe joja era la maxim,o idee chiar peste.

292649[/snapback]

 

 

Dar stii ca e o vorba: crede si nu cerceta. Daca a vazut ea ca ii scrie 5.6, trebuia sa zica atata intra domne, nu stiu de ce. Dar deja cand zice ca intra cu 1 litru mai putin pentru ca sunt multe depuneri in motor, e deja banc cu blonde.

Link to comment
Share on other sites

Deci , ceea ce ti-a spus mecanicul e ok. Intradevar la diesel se face lucru acesta , catalizatorul , teava se curata de depuneri prin 3-4 accelerari libere de la ralanti pana la turatia maxima. Cred ca ti-a spus sa faci lucru asta in mers pentru a proteja intr-un fel motorul, dupa revenirea in sarcina sa nu trebuiasca sa se forteze mult.(asta bineinteles daca nu ai conduita de mers sportiv , cu turatii mari , in cazul acesta fiind mai curata evacuarea).Stiu ca la diesel gazele se masoara la turatia maxima.

292624[/snapback]

 

 

Pai si care e logica? Daca te duci la ITP sau RAR, ei iti tureaza pe loc motorul de il ia mama dracu. Dar apoi tot ei te sfatuiesc: tureaza-l la 120 la ora ca sa iti protejezi motorul.

 

Pai atunci sa masoare emisiile in mers la 120 la ora, sa stea unu in portbagaj si sa tina cu mana sonda in teava de esapament, sa nu i se strice omului motorul ...

Link to comment
Share on other sites

eu nu cred ca imi scapa prin radiator, cred ca se evapora pe undeva, oricum scurgerea e minuscula, nu se vad urme , pur si simplu tot scade nivelul.

 

292525[/snapback]

 

asa a fost si la mine pana ce m-am hotarat sa schimb lichidul de racire si la piesa 4

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...051&hg=64&fg=18

 

e aerisirea pt radiator din habitaclu si ADDITIONAL HEATER

 

o gasesti sub carcasa microfiltrului din partea stanga unde ii si lichidul de frana

 

pe acea conducta e un aerisitor; surub si dupa ce l-am curatat nu mai scade nivelu

 

am schimbat lichidul de 4 luni si tot ul urmaresc :) da nu vrea :)

 

:) am comis-o

scuze dar am omis tipul masinii pe care il detii la e34 nu stiu cum e :)

 

daca considerati :blink: se poate sterge comentariul meu :)

Edited by clauberty1
Link to comment
Share on other sites

ce inseamna ca ai curatat surubul, te rog? l-ai desurubat si l-ai spalat? avea depuneri pe el nemaifiind etans si pierdea apa pe acolo?

292704[/snapback]

 

"ce inseamna ca ai curatat surubul" da exact

 

"l-ai desurubat si l-ai spalat" = periat cu peria de sarma aia mai fina

 

"avea depuneri pe el nemaifiind etans si pierdea apa pe acolo" da si pierdea doar cand temperatura apei era la mijloc 87-90 grade

 

dar eu zic ca persoana care a umblat acolo inainte de mine nu l-a strans cumsecade si asa au aparut depunerille si repercursiunile

Link to comment
Share on other sites

Pai si care e logica? Daca te duci la ITP sau RAR, ei iti tureaza pe loc motorul de il ia mama dracu. Dar apoi tot ei te sfatuiesc: tureaza-l la 120 la ora ca sa iti protejezi motorul.

 

Pai atunci sa masoare emisiile in mers la 120 la ora, sa stea unu in portbagaj  si sa tina cu mana sonda in teava de esapament, sa nu i se strice omului motorul ...

292673[/snapback]

 

Recomandarea mecanicului a fost buna, nu multe motoare diesel ajung la turatii mari , majoritatea merg cu ele pana in 3000-4000 rpm. de aceea e bine ca periodic sa se accelereze ''la podea'' pentru curatarea esapamentului. In UE se masoara la fel emisiile poluante pt orice diesel , adica la turatia ''de regulator'' ,spun ei , la maxim . Pe langa valoarea masurata a emisiilor e obligatoriu si incadrarea turatiei maxime intre niste valori date de constructor(ex 4900-5000rpm). Deci daca nu se ajunge la turatia respectiva nu se pot masura gazele. Pentru acest motiv i-a fost sugerat sa mai curete evacuarea prin accelerari libere, odata cu esapamentul curatandu-se si depunerile din motor , inlesnind o atingere a turatiei max mai usor. E cam criminala faza cu masurarea gazelor la diesel insa asa se masoara, recomandat de constructor.

Link to comment
Share on other sites

asa a fost si la mine pana ce m-am hotarat sa schimb lichidul de racire si la piesa 4

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...051&hg=64&fg=18

 

e aerisirea pt radiator din habitaclu si ADDITIONAL HEATER

 

o gasesti sub carcasa microfiltrului din partea stanga unde ii si lichidul de frana

 

pe acea conducta e un aerisitor; surub si dupa ce l-am curatat nu mai scade nivelu

 

am schimbat lichidul de 4 luni  si tot ul urmaresc :) da nu vrea  :D

 

:)  am comis-o

scuze dar am omis tipul masinii pe care il detii la e34 nu stiu cum e :)

 

daca considerati :blink:  se poate sterge comentariul meu  :)

292702[/snapback]

 

 

deci sa inteleg ca tu ai e 34? eu am e46 . :)

 

LE: acum am vazut , schema de pe real oem e la un e39. oricum poate fi o cauza, am sa vad...

Edited by remusratiu
Link to comment
Share on other sites

deci sa inteleg ca tu ai e 34? eu am e46 .  :)

 

LE: acum am vazut , schema de pe real oem e la un e39. oricum poate fi o cauza, am sa vad...

292792[/snapback]

 

da iara am gresit :blink:

 

am cetit e46 dar ma gandeam la masina prietenului oare cum o fi la el (nu ma intreba de ce) si am dat-o cu e34

 

eu am e39 cum ai vazut si de pe realoem :)

 

ma scuzati pt harababura creata :) dar imi vreau contu inapoi :)

Link to comment
Share on other sites

nivelul antigelului nu e normal sa scada,inseamna ca pierde pe undeva-nu baga solutii in instalatie,verifica atent toate furtunele de apa-lasa motorul pornit ca sa faca presiune pe instalatie si verifica pe unde curge-uitate atent si la furtunele care sint conectate in spatele motorului si cele care sant in spatele filtrului de ulei,pe blocul motor-ca sa ai acces la furtunele din spate ,demonteaza filtrul de polen.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.