Jump to content

BMW 320 din 1978


mihai24

Recommended Posts

va salut cu respect. am un BMW 320, de 2000cm, in 6 pistoane, pe benzina, cu carburator. de curand, un BUN mecanic a reusit sa imi ruopa cureaua de distributie, dupa ce am apelat la el sa-mi schimbe blocul motor. bun, pana aici. a venit masinuta acasa cu cureaua rupta, doua supape indoite, carburatorul varza, si suruburi lipsa. am refacut totul in ea, de la supapae pana la delcou, iar in prezent situatia sta asa: motorul porneste, dar nu sta in relanti, si nu merge "rotund" deloc. reglajul tachetilor e facut, dar am o ff mica opunere de forta pe pistonul II, cred, si o evacuare mai prelunga de gaze, insa motorul se invarte perfect... acum, instalatia electrica (care are numai vreo 6 fise de plus, ca doar e antica masina, este facuta doar pe aprindere, restul firelor nu le-am conectat. rog pe cine cunoaste aceste aspecte, (deci exclus pareri), sa ma ajute cu un sfat. ca sa vin in ajutor mai mult, am sa pun cateva intrebari:

1. unde trebuie sa umblu si ce sa fac, pentru un bun reglaj al carburatorului? (e de ala mare, cu 4 camere)

2. de la delcou pleaca doua conducte de aer (avansul vacuumatic), care nu stiu exact unde trebuie sa le pun, se pare ca la carburator, dar vreau sa stiu exact. mai este o "pastila de presiune" pe pompa de apa, care fct. la fel, are doua iesiri. iar carburatorul are doua iesiri de aer, una sub pompita, si cealalta simetric in partea din dreapta. asadar, iata aici se invarte acest circuit de aer, care nu stiu cum trebuie sa se faca exact. (cine trebuie si pe unde, sa TRAGA, sau sa IMPINGA acest aer)

3. sub carburator, pe conducta de apa, (?), am un senzor, sau bulb ..ceva. ala nu l-am alimentat la curent, are vreo mare importanta in procesul de stabilire a relantiului?

4. pompa de benzina este acum electrica, in loc de cea veche, operatie facuta de bunul mecanic. ce trebuie sa am in vedere la aceasta pompa? ea se pare a functioneaza, dar impinge cam tare benzina in carb.

daca coi mai avea si alte intrebari, le pun aici, in cazul in care nu primesc informatii cat sa imi rezolve problema. multumesc anticipat, salutari

Link to comment
Share on other sites

cele doua tuburi de vacuum merg asa cum ai banuit la delco. Nu inteleg exact unde spui tu ca sunt dar ar trebui sa fie una in baza carburatorului, si una dedesubt. cea de mai deasupra (din tubul venturi al carburatorului) trebuie sa mearga la capsula vacuumatica in partea opusa corpului delcoului, astfel incit orice depresiune resimtita acolo sa mareasca avansul, iar cealalta trebuiie sa mearga in partea dinspre corpul delcoului, astfel incit sa micsoreze avansul.

 

Pompa de benzina trebuie verificata (trebuie masurata presiunea produsa). daca produce presiune prea mare (mai mult de 0,6bari), benzina o sa infringa opozitia cuiului pontou si o sa iti inunde carburatorul cu efectul ca masina va consuma imens si va merge prost. daca poti sa afli ce pompa e, si e pompa pentru masini cu injectie trebuie sa o desfiintezi numaidecit pentru ca nu e buna de nimic pentru tine. daca e pentru sisteme carburate iti trebuie un regulator de presiune si un filtru. Pune intii filtrul si dupa aia vezi daca presiunea tot e prea mare. dace e, iti trebuie un regulator de presiune. Filtrul trebuie montat inainte de pompa. La sistemele cu injectie, filtrul e dupa.

 

Senzorul de pe conducta de apa e o sonda de temperatura. Ai ventilator electric? daca nu mai exista inca o sonda asemanatoare pe linga pompa de apa, s-ar putea sa fie pentru termometrul de bord. cite terminale are?

 

Carburatorul e probabil un Zenith. Vezi ca scrie pe el. Dupa care cauti pe net. Nu umbla la el dupa ureche sau dupa ce spun meseriasii ca nu e asa de simplu. Oricum, inainte de a umbla la carburatie trebuie sa rezolvi problemele cu aprinderea si cu distributia. Masoara compresia motorului si daca iese bine, vezi de aprindere. daca nu, verifica tachetii (inchiderea, deschiderea, jocurile). daca totul e bine dar tot n-ai compresia buna, am vesti proaste pentru tine. Supapele strimbe le-ai schimbat? Garniturile de supapa sunt bune?

Edited by blue charon
Link to comment
Share on other sites

cele doua tuburi de vacuum merg asa cum ai banuit la delco. Nu inteleg exact unde spui tu ca sunt dar ar trebui sa fie una in baza carburatorului, si una dedesubt. cea de mai deasupra (din tubul venturi al carburatorului) trebuie sa mearga la capsula vacuumatica in partea opusa corpului delcoului, astfel incit orice depresiune resimtita acolo sa mareasca avansul, iar cealalta trebuiie sa mearga in partea dinspre corpul delcoului, astfel incit sa micsoreze avansul.

 

Pompa de benzina trebuie verificata (trebuie masurata presiunea produsa). daca produce presiune prea mare (mai mult de 0,6bari), benzina o sa infringa opozitia cuiului pontou si o sa iti inunde carburatorul cu efectul ca masina va consuma imens si va merge prost. daca poti sa afli ce pompa e, si e pompa pentru masini cu injectie trebuie sa o desfiintezi numaidecit pentru ca nu e buna de nimic pentru tine. daca e pentru sisteme carburate iti trebuie un regulator de presiune si un filtru. Pune intii filtrul si dupa aia vezi daca presiunea tot e prea mare. dace e, iti trebuie un regulator de presiune. Filtrul trebuie montat inainte de pompa. La sistemele cu injectie, filtrul e dupa.

 

Senzorul de pe conducta de apa e o sonda de temperatura. Ai ventilator electric? daca nu mai exista inca o sonda asemanatoare pe linga pompa de apa, s-ar putea sa fie pentru termometrul de bord. cite terminale are?

 

Carburatorul e probabil un Zenith. Vezi ca scrie pe el. Dupa care cauti pe net. Nu umbla la el dupa ureche sau dupa ce spun meseriasii ca nu e asa de simplu. Oricum, inainte de a umbla la carburatie trebuie sa rezolvi problemele cu aprinderea si cu distributia. Masoara compresia motorului si daca iese bine, vezi de aprindere. daca nu, verifica tachetii (inchiderea, deschiderea, jocurile). daca totul e bine dar tot n-ai compresia buna, am vesti proaste pentru tine. Supapele strimbe le-ai schimbat? Garniturile de supapa sunt bune?

292859[/snapback]

multumesc frumos pentru tot. uite acum iti explic care e situatia:

1. sonda de temperatura are doua terminale, dar eu am intrerupator manual pe bord pentru ventilatorul radiatorului, din motive.....ma rog, si asa merg cu el pornit mereu.

2. pompa de benzina e una de...aluminiu, as zice, pe care nu scrie nici un drac, insa mi s-a intamplat sa imi inunde carburatorul cu benzina, asa cum ai zis tu.

ar trebui s-o schimb, dar e cam greu, caci cealalta era pe blocul motor, si cum am pus acest bloc nou, trebuia sa pun pompa electrica. cum as putea sa-i reduc debitul?

3. ce sa fac exact ca sa masor compresia motorului, si, stiu bine, sau nu? : tachetii trebuie sa aibe 0,25 la admisie si 0,35 la evacuare. insa nu am cum sa-i masor exact, desi am simt foarte bun tactil, deci as putea sa ii pun pe cei de la admisie "sa cada" pe supapa, dupa care ii strang asa, adica sa-i pun pe ei fix, iar la evacuare sa las cei 0,30-0,35 mm? si asa tendinta e de marire..pe de alta parte, supapele le-am schimbat, dar la una din ele, s-a rupt siguranta aia originala la garnitura, si am pus eu alta, din sarma de otel de 0,5 mm. inchide perfect, caci am actionat cateva supape, fara arc pe ele, si au aceleasi valori. insa, dupa cum am zis, pe pistonul 2 (nu stiu daca la evacuare sau admisie), am o "pufaiala" mai prelunga, deci .....compresia nu e chiar perfecta, asa-i? (siguranta aia as putea s-o iau de pe chiulasa de rezerva, dar asta inseamna sa dau iarasi arcurile jos, si m-am chinuit de mi-au sarit capacele, sa scot sigurantele alea din capul supapei.)

4. daca motorul a pornit, mai are rost sa invart de delcou, (eu l-am pus fix pe came, m-am stradiut, cel putin, de aia a si pornit, nu?) sau sa caut documentatie pentru carburator pe net, asa cum ai zis, si sa-i fac reglajele. cam cat ar trebui sa las desfacut surubul de relanti, 2,5 ture? si sa umblu in zona aia pana aud motorul rotund, sau...?

Edited by mihai24
Link to comment
Share on other sites

1 despre sonda nu stiu daca are doua terminale ce e. O sa caut prin schemele mele sa vad, caci cred ca am vazut o sonda similara pe galeria de admisie la motoarele M10 carburate. La masina mea n-am folosit-o la nimic, pur si simplu am scos-o si am blocat gaura. bineinteles eu am ventilator pe curea. Dar poti sa faci o proba. Masoara rezistenta pe cele doua borne ale sondei cu motorul rece. Verifica daca face contact la masa pe vreunul din pini. Incalzeste bine motorul (pina la temperatura de lucru normal)si verifica din nou totul. vezi care-i diferenta, s-ar putea sa-ti vina vreo idee.

 

2 Pompa de benzina trebuie neaparat verificata, trebuie sa masori presiunea pe care o da si daca da prea mult asa cum iti spusei, trebuie ori schimbata (daca e pentru injectie) ori trebuie folosit un regulator de presiune.

 

3 Compresia motorului se masoara cu un manometru special. Il poti cumpara de la magazinele de piese. Sau te duci la un service unde iti masoara ei compresia si iti dau o hirtiuta cu valorile pe fiecare cilindru. Valorile trebuie sa fie in gama specificata de constructor si diferenta maxima intre cel mai bun si cel mai rau cilindru nu trebuie sa depaseasca 10% din valoarea nominala.

 

Reglajul tachetilor se face cu lera, nu-ti imagina ca il faci "pe pipaite" ca nu exista asa ceva. Daca stii procedura, e destul de usor, dar trebuie un pic de rabdare si atentie.

 

Cu supapa aia cu probleme, cred ca mai bine o rectifici decit sa ai probleme. Oricum nu inteleg cum ai facut tu cu sirma aia, ca arcul ala are elasticitate, sirma ta nu, asa ca sigur n-o sa sigileze ca lumea, si o sa ai ulei supt in cilindru la retrogradare sigur. Ca sa nu mai zic ca daca zboara sirma aia de acolo si ajunge in motor....

 

ca sa nu te mai chinui groaznic cu scosul supapelor, fa-ti un dispozitiv asa: Ia o bucata de teava cam de 8cm lungime, suficient de mare in diametru sa apese pe saiba, tai o fereastra in ea cum vezi in poza si folosesti o clampa ca in poza sa comprimi arcul cu bucata de teava prinsa intre clampa si saiba supapei. Cind arcul e comprimat suficient, o sa poti extrage sigurantele care o tin prin fereastra taiata in teava. Chiulasa trebuie bineinteles demontata. Iata poza.

 

post-4905-1191729372_thumb.jpg

 

Clampa cu pricina se gaseste la magazinele gen Praktiker. Ai grija sa fie puternica, nu te scumpi la bani, ca n-o sa ai puterea sa comprimi supapa altfel. De asemeni trebuie sa aiba ciocul lung sa ajunga pe linga chiulasa pina la capul supapei si in partea cealalta deasupra cozii, fara sa se impiedice de chiulasa. Trebuie sa s edeschida suficient ca sa prinda supapa cu tot cu teava aia intercalata. Clampa din poza e cam la limita, dar merge. (Are ciocul un pic mic, si prinde cam pe virful ciocului).

 

4 pozitia delcoului trebuie reglata corect cu un stroboscop daca ai, daca nu, dupa reperele fixe, metoda cu cilindrul nr1 la scinteie. Dar asta e numai un reglaj initial. Reglajul final se face cu motorul mergind neaparat. Daca n-ai stroboscop trebuie sa te bazezi pe metodele la ureche, dar nu e cea mai buna metoda. Doar cit sa ajungi la un atelier unde au stroboscop.

 

Cu carburatorul, nu stiu ce trebuie sa faci caci nu cunosc carburatorul cu pricina. D-aia ti-am zis sa te duci pe web. nu poti sa faci mare lucru fara asta, poate doar sa verifici ca functioneaza cuiul pontou, pompa de sprit, sa il cureti, verifici garniturile si toate pasajele. Are soc electric? Verifica daca functioneaza, adra ai grija ca daca il dereglezi, s-r putea sa nu mai deschida la timp.

Edited by blue charon
Link to comment
Share on other sites

1 despre sonda nu stiu daca are doua terminale ce e. O sa caut prin schemele mele sa vad, caci cred ca am vazut o sonda similara pe galeria de admisie la motoarele M10 carburate. La masina mea n-am folosit-o la nimic, pur si simplu am scos-o si am blocat gaura. bineinteles eu am ventilator pe curea. Dar poti sa faci o proba. Masoara rezistenta pe cele doua borne ale sondei cu motorul rece. Verifica daca face contact la masa pe vreunul din pini. Incalzeste bine motorul (pina la temperatura de lucru normal)si verifica din nou totul. vezi care-i diferenta, s-ar putea sa-ti vina vreo idee.

 

2 Pompa de benzina trebuie neaparat verificata, trebuie sa masori presiunea pe care o da si daca da prea mult asa cum iti spusei, trebuie ori schimbata (daca e pentru injectie) ori trebuie folosit un regulator de presiune.

 

3 Compresia motorului se masoara cu un manometru special. Il poti cumpara de la magazinele de piese. Sau te duci la un service unde iti masoara ei compresia si iti dau o hirtiuta cu valorile pe fiecare cilindru. Valorile trebuie sa fie in gama specificata de constructor si diferenta maxima intre cel mai bun si cel mai rau cilindru nu trebuie sa depaseasca 10% din valoarea nominala.

 

Reglajul tachetilor se face cu lera, nu-ti imagina ca il faci "pe pipaite" ca nu exista asa ceva. Daca stii procedura, e destul de usor, dar trebuie un pic de rabdare si atentie.

 

Cu supapa aia cu probleme, cred ca mai bine o rectifici decit sa ai probleme. Oricum nu inteleg cum ai facut tu cu sirma aia, ca arcul ala are elasticitate, sirma ta nu, asa ca sigur n-o sa sigileze ca lumea, si o sa ai ulei supt in cilindru la retrogradare sigur. Ca sa nu mai zic ca daca zboara sirma aia de acolo si ajunge in motor....

 

ca sa nu te mai chinui groaznic cu scosul supapelor, fa-ti un dispozitiv asa: Ia o bucata de teava cam de 8cm lungime, suficient de mare in diametru sa apese pe saiba, tai o fereastra in ea cum vezi in poza si folosesti o clampa ca in poza sa comprimi arcul cu bucata de teava prinsa intre clampa si saiba supapei. Cind arcul e comprimat suficient, o sa poti extrage sigurantele care o tin prin fereastra taiata in teava. Chiulasa trebuie bineinteles demontata. Iata poza.

 

post-4905-1191729372_thumb.jpg

 

Clampa cu pricina se gaseste la magazinele gen Praktiker. Ai grija sa fie puternica, nu te scumpi la bani, ca n-o sa ai puterea sa comprimi supapa altfel. De asemeni trebuie sa aiba ciocul lung sa ajunga pe linga chiulasa pina la capul supapei si in partea cealalta deasupra cozii, fara sa se impiedice de chiulasa. Trebuie sa s edeschida suficient ca sa prinda supapa cu tot cu teava aia intercalata. Clampa din poza e cam la limita, dar merge. (Are ciocul un pic mic, si prinde cam pe virful ciocului).

 

4 pozitia delcoului trebuie reglata corect cu un stroboscop daca ai, daca nu, dupa reperele fixe, metoda cu cilindrul nr1 la scinteie. Dar asta e numai un reglaj initial. Reglajul final se face cu motorul mergind neaparat. Daca n-ai stroboscop trebuie sa te bazezi pe metodele la ureche, dar nu e cea mai buna metoda. Doar cit sa ajungi la un atelier unde au stroboscop.

 

Cu carburatorul, nu stiu ce trebuie sa faci caci nu cunosc carburatorul cu pricina. D-aia ti-am zis sa te duci pe web. nu poti sa faci mare lucru fara asta, poate doar sa verifici ca functioneaza cuiul pontou, pompa de sprit, sa il cureti, verifici garniturile si toate pasajele. Are soc electric? Verifica daca functioneaza, adra ai grija ca daca il dereglezi, s-r putea sa nu mai deschida la timp.

293377[/snapback]

da, am retinut ce trebuie sa fac in legatura cu supapa aia, insa mai am o nelamurire: pe fulia motorului sunt 3 semne: "0" - pt montarea curelei, "T" nu stiu pentru ce e asta, si "Z", pe care cand il aduc la semnul fix, imi aduce pistonul I si VI exact la nivelul la care ar trebui sa se produca scanteia. INSA: pe camasile motorului este o portiune sus, de vre 6-7 mm, mai "arsa", semn ca la nivelul ala se produce scanteia, nu? avand in vedere si semnul Z si nivelul asta mai negru de pe camasi, e CLAR ca atunci si acolo se produce arderea, nu? acum unii mecanici spun ca pistonul I terbuie sa mai aibe pana sus DOAR vreo 1 mm.......sunt astia nebuni sau.....eu sunt sigur ca acolo la semnul Z se produce arderea. este asa sau nu? si m-am uitat pe carburator, nu este ZENITH, ci SOLEX 4A1. acum ma poti ajuta mai bine cu reglajul sau, macar orientativ, ca restul vad eu pe viu, cu motorul pornit. masina este acum in starea asta: porneste, nu are sunetul rotund, cum ar trebui, dar la peste 1000 turatii se comporta bine, insa nu sta in relanti deloc, termina ce are in camera de relanti si gata. moare. multumesc foarte frumos in continuare.

Edited by mihai24
Link to comment
Share on other sites

in primul rand inneci carburatorul cu benzina.primul lucru tre sa treci pe pompa mecanica.la carburatorul acela orice bulb sau ce zici tu acolo cu meufe are mare importanta.eu am avut 2 masini cu carb dala.si inca mai am 2 carb de piese pe aici.deci imi e greu sa ti explic ce si cum pe forum.dar nu i este bine cu pompa de benzina electrica.
Link to comment
Share on other sites

la punct nu s epune pe nici un z.intr e o si t este o linie .la m 20 adica motorul tau acea linie intre o si t este linia la care trebuie pus la punct motorul.dai jos capacul de la distributie si pe rola dintata pe care merge curea cea antrenata de axa cu came o sa gasesti daca te uiti atent o taietura mica pe unu din zimti.acea taietura tre sa fie aliniata foarte bine cu semnul de pe chiulasa si cu semnul de pe vibrochen.dupa aceea sa vezi cum este semnul la delco..ca poate porni si de pe pistonul 1 si de pe pistonul 6.
Link to comment
Share on other sites

tacheti nu se fac la mana cum a zis si blue charon.e 100 000 lei o lera.si nu cumva sa i faci 30 35 ca o sa mearga varz amotorul. se fac 0 20sau 0 25cu mot rece.cel mai indicat .cum mot cald se fac la 30 .dar pana ai termini tu se raceste si sigur nu o sa ti iasa nimica.deci ce mai bine ai faci dimineata fara sa pornesti masina.
Link to comment
Share on other sites

Din cita germana imi mai amintesc eu Z ar putea sa fie de la "zundung" care inseamna aprindere. As zice atuncea ca logica spune ca la "Z" este momentul scinteii. Punctul 0 de pe volanta sau fulia curelei ar trebui sa fie la punctul mort superior al pistonului la ardere. Deci: la Z apare scinteia, dupa care pistonul mai urca un pic pina la 0 (sau top, depinde cum au vrut ei sa scrie acolo). Nu stiu care este la tine "top" (eu asa am, masina fiind exportata intr-o tara de limba engleza). Dar poti sa te uiti la ordinea celor trei. Respectind sensul de rotatie al motorului succesiunea ar trebui sa fie: scinteie-top, indiferent daca mai e ceva intre ele sau nu. Astept sa ne spui tu.

 

In orice caz, semnul Z mi se pare cel mai clar. Daca accepti logica asta, atunci ceea ce trebuie sa faci este sa aduci motorul la "Z" si aici sa reglezi scinteia, umblind la delco. Exista mai multe metode, cu becul cu un ampermetru, ma rog, asta e usor sa afli, nu mai explic. Inca un lucru. Inainte de a regla scinteia, pune rotorul (contactul rotativ) pe axul delcoului si uita-te (cu fulia la reperul "Z") daca contactul este indrptat spre fisa care merge la bujia din cilindrul respectiv (1 banuiesc). Delcoul meu (4 cilindri) are un semn pe corp unde trebuie sa fie rotorul asta (ciocul lui) exact ca sa poti sa faci verificarea asta (trebuie sa scoti capacul de la delco ). Poate ca si la tine are semnul ala.

 

Daca totul e bine pina aici, se cheama ca ai reglat static aprinderea. Daca nu, trebuie sa misti delcoul pina aduci rotorul la semnul respectiv. Ca sa faci asta trebuie efectiv sa scoti delcoul din motor, si sa-l infigi la loc, fara sa misti motorul! pina cind, infipt la locului pina la capat, ciocul rotorului e aliniat cu semnul de pe corpul delcoului.

 

Ocai. Asta e reglajul static. Acuma incepi si te joci cu platina, care trebuie sa fie in momentul asta reglata. Deci nu mai misti nimica pe la motor sau delco, si reglezi platina cum scrie la carte, masori deschiderea, etc).

 

Ai terminat cu platina, acuma trebuie sa faci reglajul la mers. Ca sa faci asta insa trebuie sa rezolvi toate problemele cu carburatorul. Poti insa sa pornesti motorul si sa te joci la carburator, dar lasi aprinderea in pace deocamdata, caci e destul de bine reglata ca sa poti umbla la carburator. Ca sa o reglezi mai departe trebuie neaparat ca sa ai carburatia pusa la punct altfel toate indiciile pe care ti le da mersul motorului nu sunt de incredere. De altfel e posibil sa reglezi carburatia si cind te intorci la aprindere sa constati ca e atit de perfect reglata, ca nu mai trebuie sa faci nimica, asa ca las-o asa deocamdata.

 

O sa ma uit sa vad daca am ceva despre carburatoarele alea. Partea lor proasta e ca au tot felul de solenoizi (bobine) care inchid si deschid circuite in carburator si daca masina are probleme de tot felul, nu mai merge nimica bine. Sistemele astea sunt foarte bune cind motorul e nous si totul merge in parametrii proiectati, dar cind incepe sa ti se colmateze sistemul de racire, sau pierde lichid, asu mai stiu eu ce, e usor sa ai un senzor care citeste o temperatura aiurea si deschide circuitul gresit (sau il inchide). Pregateste-te sa ai de lucru.

 

Intre timp, tot asa cum ti-am zis mai sus, regleaza tachetii. Citeste bine undeva si tot de acolo o iei de unde iti spusei mai sus. Pui motorul cu cilindrul 1 la scinteie si reglezi, treci la urmatorul cilindru in ordinea de aprindere, samd.

 

Partea aia din cilindru unde se depune carbon e partea nebaleiata de segmentul de compresie. Daca pui capul pistonului sub dunga de jeg, e deja prea jos. La dunga de jeg trebuie sa fie segmentul, care e mai jos sub coroana pistonului.

Link to comment
Share on other sites

da, multumesc frumos, am reusit sa reglez aprinderea si pozitia motorului/curea distributie. insa: asa cum mi-ati spus deja, pompa aceea electrica cu presiunea ei cu tot, a rupt ceva in carburator, sau cel putin a dereglat. acum trebuie sa repar carburatorul sa-l reglez, l-am dus la un carburatorist, ca sa fiu sigur ca am eliminat o problema. dupa ce il pun pe masina o sa va anunt, fie ca e de bine sau de rau. va salut
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
ok, stau bine de tot, da-mi te rog tot ce ai despre solex 4a1. mi-ar trebui schema electrica neaparat, se pare ca e "afara din faza". acum, cica mai mai ar sta la relanti, dar cand o accelerez maxim da rateuri in evacuare, de te sperii, si cred ca nu duce bine nici in cuplu. deci mananca benzina degeaba. m-am uitat la carburator mai atent, si nu e alimentat la cei doi bulbi, si nici la pompita aia de avans - "rich". ma rog, inca o data multumesc frumos pentru eforturi. te salut
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.