Jump to content

Functionalitate buton


Nicky_Santoro

Recommended Posts

Salut tuturor,

 

In primul rand vreau sa imi cer scuze in avans daca acest topic a mai fost deschis sau raspunsul la intrebarea mea exista undeva pe forum. Am cautat vreo 20 de min si cu parere de rau, nu am gasit. Poate nu am cautat indeajuns de bine. Daca acesta este cazul, rog politicos un moderator sa mute/stearga threadul.

 

Ontopic – Masina in cauza este e46 BMW 320D touring iulie 2004. Exista un buton rotativ a carei functie o cunosc dar nu o inteleg. Este vorba de acel buton central situat chiar intre aeratoarele centrale cu functia de cald/rece in functie de rotirea acestuia in sus sau in jos. Masina mea este dotata cu clima, nu A/C, drept urmare pot modifica temperatura dorita de la 16 grade pana la 32 grade pe acel display. Aici se intampla urmatorul fenomen, si anume: daca acel buton rotativ se afla in pozitia rece, adica sta pe albastru, orice temperatura voi baga va baga un aer rece ... evident NU la fel de rece. Daca bag 16 grade face super frig, daca bag 32 ... face mai putin frig, dar nu cald. In schimb, daca modific pozitia butonului in cauza, cand temperatura climei este la 32 grade, imi baga o caldura foarte puternica (mai bine zis, caldura de 32 de grade, caldura cu care ai merge cand afara este iarna si sunt -15 grade).

 

Singura explicatie pe care am gasit-o, este cea din manual, si anume: ‘The rotary dial (3) allows you to mix the air from the outlets for your upper body by warming or cooling the air as desired.’ , care sincer, este ... irelevanta. Acel buton rotativ NU ARE ROST atata timp cat am buton pentru temperatura ca grade Celsius/Fahrenheit.

Aveti si o poza cu butonul in cauza.

 

Ma poate lamuri cineva?

 

Multumesc anticipat!

Link to comment
Share on other sites

Singura explicatie pe care am gasit-o, este cea din manual, si anume: ‘The rotary dial (3) allows you to mix the air from the outlets for your upper body by warming or cooling the air as desired.’ , care sincer, este ... irelevanta. Acel buton rotativ NU ARE ROST atata timp cat am buton pentru temperatura ca grade Celsius/Fahrenheit.

Aveti si o poza cu butonul in cauza.

293857[/snapback]

 

Asta si este functia lui.

Si eu am fost contrariat un pic la inceput, ultima masina a mea nu avea asa ceva (Skoda) ci doar inchis, deschis si valoare debit de aer. Insa cu timpul am inceput sa apreciez ca folositoare functia. Daca vrei sa functioneze automat pui butonul pe pozitia de mijloc, daca insa te deranjeaza aerul rece in fata reglezi de acel buton.

Link to comment
Share on other sites

Nici eu n-am prea inteles. Pai daca te deranjeaza aerul rece in fata, nu faci mai cald? :)

 

Glumesc. E evident la ce e bun. Cheia aici e UPPER BODY. Acel buton nu schimba setarile de la ventilatia de la picioare si cea de pe parbriz. Dar si asta e o poveste...

 

Butonul ala poate schimba cateva grade. La fel ca si la clima cu doua zone din E60. Eu il puneam la 19 grade si pasagerul din dreapta la 26. :blink:

 

Dar sistemul nu putea sa impace ambele capre diferenta fiind prea mare...

Link to comment
Share on other sites

Multumesc pentru raspuns octaian.

Hai sa traduc functionalitatea, ca sa ma fac mai bine inteles.

'Butonul rotativ va permite sa amestecati aerul din aeratoare pentru partea de sus a corpului dumneavoastra incalzind sau racind aerul precum doriti.'

 

Eu tot nu m-am lamurit, eu daca pun temp de 16 grade si acel buton sta pe rece ... imi baga 16 grade. DAR, de ce daca acel buton sta pe cald si aceeasi temp 16 grade ... este mai calda? Este un nonsens ... chiar nu inteleg, cum adica amesteca aerul (allows you to mix the air from the outlets for your upper body), care upper body, ca daca dau pe cald si apas sa imi dea aer la picioare tot cald imi da. Temp aerului nu este controlata de butonul de temeperatura, cum ar fi logic si normal, ci de butonul acela rotativ.

Edited by Nicky_Santoro
Link to comment
Share on other sites

Pai e foarte simplu. E un fel de switch intre cald si rece. Eu am desfacut un buton de acel gen pentru ca mi se arsese ledul care lumina pozitiile lui. Nu e nimic mecanic in el, e electric si ii da comanda la motorasele de la flapsuri. Practic aerisirile de pe mijloc pot baga aer si de la clima si de la incalzire, pentru ca trebuie sa intelegi ca desi ai climatronic, exista doua sisteme diferite care fac cald si rece, o data ai radiatorul de incalzire prin care curge antigel cald de la motor, si o data ai radiator(evaporator) de la clima prin care trece freon. Din acel buton deschizi flapsurile si aerul cald care trece prin radiatorul de incalzire se amesteca evident cu aerul rece care trece prin evaporator.
Link to comment
Share on other sites

Motorasele flapsurilor si robinetii de la caldura sunt actionati de climatronic. In momentul cand tu umbli la panoul de clima si dai rece maxim, automat sistemul inchide flapsurile de la caldura si deschide pe cele de la clima (toate flapsurile). Ca sa creeze o anumita temperatura, le deschide si pe cele de la incalzire pentru a mixa aerul. Din acel buton, tu practic comanzi doar flapsurile de pe centru, indiferent de ce face climatronicul in acel moment.
Link to comment
Share on other sites

In mod normal, climatronicul lucreaza cu compresorul, are senzor de temperatura exterioara, chiar si de la cel de viteza a masinii ia date. Dar in cazul butonului asta central, e doar o comanda directa la flapsurile de pe centru.
Link to comment
Share on other sites

In mod normal, climatronicul lucreaza cu compresorul, are senzor de temperatura exterioara, chiar si de la cel de viteza a masinii ia date. Dar in cazul butonului asta central, e doar o comanda directa la flapsurile de pe centru.

293898[/snapback]

Mai importanta este utilitatea lui...nu si cum functioneaza

Edited by Vrabiuta
Link to comment
Share on other sites

eu il gasesc foarte util ! daca merg la drum lung si este frig afara, eu folosesc, logic, caldura, dar daca ma moleseste, dau putin rece pe mijloc sa`mi bata`n nas, sa ma revigoreze, si invers vara cand este foarte cald, unii sunt sensibili la sinusuri si prefera un aer mai caldut un pic sa le sufle in fata, dar nici sa transpir.

 

il gasesc foarte util si foarte bine gandit !

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.