Jump to content

530i sau 530d


aphedrone

Recommended Posts

Cei care mi-au mai vazut posturile pe aici stiu poate ca am un 520i E60 din 2003, actualmente cu 44k km. Masinuta are mai de toate, bi-xenon adaptiv, trapa, dynamic drive, nav, incalzire scaune, PDC etc.

 

Ideea este ca m-am hotarat sa o dau. Motivele sunt doua in pricipiu: vreau putere mai mare + mi se pare ca suge cam mult pentru puterea ei. Era un topic aici care a fost inchis in care intreba un coleg forumist ce sa fie, 520i, 525i sau 525d. Vreau sa adaug la acel topic ca mie imi suge in oras 13,5 - 14l/100km. Deci SUGE frate, nu se incurca.

 

Acum e randul meu sa va intreb ce sa fie pentru mine, ce sfaturi imi dati: 530i sau d? Urmaresc o masina de maxim 80k km, din 2003-2004. Am deja vreo 4 oferte pentru i si doar una pentru d in maxim 25k euro (TVA inclus). Masinile vin dotate cam la fel, adica aproape full. Ideea este daca sa iau benzina sau diesel.

 

Benzina o sa fuga repejor, 6.9s, dar o sa ma rupa in oras. Ma astept cam la 16-17l.

Dieselul e un pic mai lenes, cam 7.2s. Insa ma gandesc ca o sa ia cam 11l in oras. Plus ca din ce am vazut, cu vreo 400e il aduci la vreo 250-260cp si pe la vreo 600Nm.

 

Ce spuneti?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 122
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Pai daca ai senzatia ca 520i suge mult, cred ca senzatia va fi ceva mai accentuata cu 530i. Ce vreau sa spun este sa nu o faci cu entuziasm si dup-aia sa iti smulgi parul din cap tot la a doua zi cand bagi plin. Pe termen lung esti tot acolo, dar daca iti da senzatia aia de stomac strans cand vezi acul de la rezervor mergand in jos... Si treaba asta cu consumul in oras e reletiva, depinde de ce trafic ai de parcurs.
Link to comment
Share on other sites

E o chestie bizara. Banii nu-s o problema, si chiar nu glumesc. 3 sau 5 plinuri pe luna sunt tot aia pentru mine. Insa ma distruge cand vad acul ala stand numai la 20l+ consum instant. Imi vine sa pun un leocoplast peste el. Ma seaca rau.

 

Nu stiu daca ma intelegeti ... oricum 14l pentru performantele 520i mi se pare o idee cam mult.

Link to comment
Share on other sites

nu stiu de ce ai pus intrebarea aphedrone...

 

benarcis.. tu nu ai citit ce a zis, daca se plange de consum la 520i... sigur nu-i va conveni consumul la 530i si clar ca 530d e peste 520i la performanta.... + e peste toate la consum.. .asa ca mi se pare foarte logic sa aleaga 530D....

Link to comment
Share on other sites

Uhhh ... am ajuns la pagina 32 din topicul de benzina vs diesel. Trei sferturi gunoi si insulte. Dar un sfert FOARTE interesant. Se vede foarte clar cine are habar si bun simt si cine sunt pustanii cu creasta si sapca deasupra :blink:

 

Dupa un pic de gandire, cele doua motorizari stau cam asa pentru mine:

Benzina:

+ Silentios

+ Sunet placut in ture

+ ... cam atat

- Consuma 20% in oras

- Se revinde foarte greu in Romania. Daca faci o cautare pe autovit.ro, ai 5 rezultate cu i si 100 cu d. Cred ca asta spune totul. Eu o sa tin masina asta exact un an si nu vreau sa sa mai stau inca 3 ani cu ea pe site incercand sa o vand.

 

Diesel:

+ Elastic. Prietenos si comod de folosit in oras. Adica 90% pentru mine.

+ Consum mai mic cu 7l fata de i. Nu poti ignora asta.

+ Feeling dragut cu 500Nm sau 600Nm chipatzi. Stiu ca nu ajuta la acceleratie, dar se simte extraordinar.

+ Se vinde usor.

- Zgomotos la relanti. Nu FOARTE, dar totusi se simte diferenta fata de benzina.

- Fumega cand il calci. Asta e.

- Fiabilitate. Risti sa-ti cada diverse componente. Din nou, asta e, riscul meseriei. Sper sa ma tina un an.

 

In rest, exista tot felul de pro si contra, ca unu' cu M3 il face pe unu' cu 535d, dar astea-s vitejii de Kiselef. Eu vorbesc de o exploatare normala, cu valente agresive. Si din ce am citit pana acum, se pare ca d e in top.

 

In continuare astept parerile vostre, SPECIFIC pe aceste doua motorizari de 3l. Va multumesc.

Edited by aphedrone
Link to comment
Share on other sites

@lifestyle

Poate nu trebuia sa aduc in discutie problema consumului, pentru ca este mai mult o pata pe creierul meu. In sensul ca in loc sa dau 5mil cat dau acum pe luna pe benzina, daca imi iau un 530i o sa dau 6.5mil, adica exact un rahat in plus.

 

Eu incercam sa spun ca ma deprima consumul vs performante. Sa ai o acceleratie de 9s (in conditii de umiditate si temperatura perfecte :blink: ) si sa iti ia 14.5l nu mi se pare normal. Dar mi se pare relativ ok sa consumi 18l pentru un 6.9s. E altceva, intelegi? Stii de ce dai banii ...

 

@benarcis

De ce vrei sa "scapi" de d? Esti chiar asa de nemultumit? Dezvolta te rog ...

Edited by aphedrone
Link to comment
Share on other sites

Diesel:

- Fumega cand il calci. Asta e.

294657[/snapback]

Daca are euro 4 nu scoate gram de fum...

Am multe motive sa schimb dieselul pe benzina si o mare parte din ele le-ai citit in topicul mentionat de tine...

Edited by benarcis
Link to comment
Share on other sites

Sa nu crezi ca 530 d ar fi vreun campion al economiei de combustibil. Insa consuma mai putin decit un 530i si chiar si decit 520i. Daca economia de combustibil e un criteriu de alegere, ia diesel (tu la banii astia te mai uiti la un kil de benzina sau motorina care e oricum la acelasi pret, ce dracu'?). Depinde la ce folosesti masina. Eu zic sa o iei pe aia care are culoarea mai frumoasa. In rest, mult noroc, ca la o masina ai nevoie si de ala.
Link to comment
Share on other sites

Sa nu crezi ca 530 d ar fi vreun campion al economiei de combustibil. Insa consuma mai putin decit un 530i si chiar si decit 520i. Daca economia de combustibil e un criteriu de alegere, ia diesel (tu la banii astia te mai uiti la un kil de benzina sau motorina care e oricum la acelasi pret, ce dracu'?). Depinde la ce folosesti masina. Eu zic sa o iei pe aia care are culoarea mai frumoasa. In rest, mult noroc, ca la o masina ai nevoie si de ala.

294666[/snapback]

 

Nu e un criteriu definitoriu. Normal, oricine ar vrea ca motorul sa-i consume cat mai putin, dar nu stau in chestia asta. E un criteriu, dar nu foarte important.

 

Cel mai important criteriu pentru care as lua d-ul este revanzarea in Romania. Ma gandesc ca mi-ar fi foarte greu sa dau i-ul. Si cum am mai spus, nu o sa tin masina mai mult de un an. Ma rog, vreo 14 luni.

 

In plus nu prea pot sa gasesc avantajele benzinei. Serios.

Link to comment
Share on other sites

Benzina are avantajul demarajului superior, sunetului, senzatiilor superioare, a placerii de a conduce :blink:

 

Oricum avand in vedere ca o tii 1 an si vrei sa o dai usor e clar ca diesel-ul este o mai buna optiune.

In Romania masinile cu motoare pe benzina mai mari de 2000 cmc se dau greu.

In orice alt caz ti-as recomanda benzina insa ai dreptate. La revanzare un diesel este mai potrivit.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Daca cel mai important criteriu este cel al revanzarii, atunci orienteaza-te linistit catre diesel. Zgomotul neplacut de care se vorbeste ai sa-l auzi doar la rece, in rest nu impieteaza cu nimic la condus, odata ce motorul s-a incalzit. Mie chiar imi place :blink:

Cat despre "sensibilitatea" sporita a unui motor diesel fata de unul de benzina...iti pot da exempplul meu: eu am cumparat masina fara sa am carte service la ea, la o verificare sumara, reviziile le fac cand am timp (si timp imi fac dupa ce nu mai am liniute verzi in bord...) si inca merge, motorul trage foarte bine, nu mi-a facut nici o problema pana acum. De fapt singurele probleme avute au fost cele comune categoriei sale (e39), legate de uzura aspecifica numitor piese raportat la un numar de kilometri.

Iar cat despre condusul preponderent in oras...cutia automata e sfanta. Consumul: eu am media de 12, 13 in oras, dar altii care merg cu masina mea o tin in 10....

Si pe mine m-ar tenta un motor pe benzina, dar, daca o sa-l iau, o sa optez pentru el numai pentru fascinatia data de faptul ca e produs de Bmw si ca ar duce peste 300 de cai....in rest ma multumesc cu dieselul.

Link to comment
Share on other sites

Benzina are avantajul demarajului superior, sunetului, senzatiilor superioare, a placerii de a conduce :blink:

 

Oricum avand in vedere ca o tii 1 an si vrei sa o dai usor e clar ca diesel-ul este o mai buna optiune.

In Romania masinile cu  motoare pe benzina mai mari de 2000 cmc se dau greu.

In orice alt caz ti-as recomanda benzina insa ai dreptate. La revanzare un diesel este mai potrivit.

294699[/snapback]

 

La capacitati cilindrice apropiate nu mai e mare diferenta intre benzina si diesel. Asta in cazul in care prin demaraj nu te referi neaparat la acceleratia 0-100. Iar o benzina sub 2500 cmc nu prea merita, daca vrei "senzatii superioare".

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.