Jump to content

530i sau 530d


aphedrone

Recommended Posts

  • Replies 122
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Stati un pic. Eu vorbesc de SH-uri aici, din 2004. Asta inseamna 231cp si 6.9s pentru 530i si 218cp si 7.1s pentru 530d.

 

Oricum chestiile astea cu cine lasa in urma pe cine pe autostrada sunt total irelevante. Eu cand plec la mare nu ma depaseste nimeni. O tin blana la 230 si in vreo 10 calatorii la mare cred ca m-au depasit doar doua sau 3 masini. Asta cu 170cp. Deci nu aici e esenta.

 

Ideea este ca eu petrec 90% din timp in oras, in trafic. Iar acolo trebuie sa o calci cand ai nevoie si sa-ti plece tare de la 2k de ture.

Link to comment
Share on other sites

:blink: 2 topicuri..the same problem. diesel vs benzina sau cuplu vs ciuciu dupa unii... Chiar nu inteleg daca vrei sa accelerezi nu mergi cu a 4 a si cu 50 si cu 120, daca treci prin toate treptele ca la carte ce mai face 530d-ul decat sa iti miroase esapamentul. Cu a 3 a te duci lejer cu 160km/h poate mai mult si treci frumos prin fiecare treapta.
Link to comment
Share on other sites

Observ ca multi cand compara performantele la doua masini diferite ca motorizari,

se rezuma numai la acceleratia 0-100km/h;si daca apar sa zicem diferente de 0,3s sau 0,5s se grabesc repede sa traga niste concluzii.Dar spre exemplu, o masina A poate sa aiba un demaraj 0-100 mai bun decat masina B,dar masina B sa poata totusi dezvolta un 0-120 mai bun ca masina A.Deci cea mai buna parere ti-o poti forma efectiv conducand;

Desi cred si eu ca 530i ar fi ceva mai performant ca 530d,mai cred totusi ca modelul diesel te va face sa-l simti mai puternic decat cel pe benzina;in depasiri,beneficiind de un cuplu ,,barosan'' de la turatie joasa in cazul diesel-ului,poti efectua manevrele usor fara sa turezi motorul prea mult,ceea ce iti va crea senzatia de rezerve mari de putere,desi e stiut ca diesel-ul nu prea mai trage dupa 4000-4500 ture;repet,nu vreau sa zic ca benzinarul ar fi inferior,el accelereaza mai uniform si lung,pe cand diesel-ul accelereaza scurt si brutal.

Cea mai buna alegere se poate face dupa ce a fost incercat atat 530i cat si 530d.

Link to comment
Share on other sites

Sunt total doua conceptii diferite de masina si stil de condus, cu benzina ii dai pana se taie gazul fara sa te gandesti ca poate crapa motorul....la diesel trebuie sa fii putin mai asezat...ii dai, dar mai cu grija....

Pana la urma compresia intr-un piston la diesel este de in jur de 24 iar intr-unul la benzina e in jur de 10....sincer, eu am un diesel acum si poate imi voi cumpara tot un diesel insa, mi-as dori o benzina de la 3.0 in sus.....

Nu stiu pe unde sunt soferii astia care merg continuu cu 230 ca eu nu-i intalnesc niciodata, cred ca circulam in zile diferite....toata smecheria este sa stii cum sa mergi repede cand e aglomerat drumul si ai de facut carca depasiri..:blink:

Link to comment
Share on other sites

Asta am spus, ca in 10 calatorii la mare, m-au depasit doar cativa. In Romania nu se circula tare pe autostrada (adica drumul ala un pic mai lat si plin de gropi). Vroiam sa exemplific faptul ca nu iti trebuie 1001 cp ca sa nu te poata depasi nimeni. 170cp ajung.

 

Si eu duc acul pana in rosu dar o fac pentru ca nu am de ales, nu ca ar fi o placere deosebita. Il duc sus ca sa pot scoate ce vreau din masina. Nu cred ca m-ar deranja sa am maxim 3k de ture pe ceas si sa la 2k sa scot de doua ori mai mult decat scot acum la 6k.

Unde ar fi problema? Si ca efort e mai putin, si zgomot, si timpul de asteptare sa urce acul :blink:

Link to comment
Share on other sites

daca mergi mai mult in oras, 530d, la benzina se simte diferenta la consum, acum ca performante depinde de nevoile fiecaruia, la ce se foloseste masina, nu cred ca un om normal care conduce in oras ii da la benzina numai 6-7mii pe rosu ca sa se simta bine, poate doar pe treapta 1 ca deja la 2 nu are unde. Oricum satisfactie iti ofera amandoua, numai ca una cere mai mult la pompa. Cat despre zgomotul motorului diesel la bmw, e o gluma proasta inventata de unii pe timpul cand motoarele de aro si TV-u diesel erau la mare cautare. Si mai erau unii care doreau un diesel economic din grupul vag si nu aveau diferenta sa plateasca fata de benzina si apelau la 1.4 16v, in cel mai bun caz sau chiar 8v . Cred ca deranjeaza multe alte chesti decat zgomotul acela infernal al unei masini diesel mai ales cel la bmw, gen clacsoanele soferilor nervosi la semafoare,intersectii, cersetorii la semafor care iti cer intr-una bani, injuraturile de bine ale taximetristilor, manelele care rasuna la greu din unele masini la semafor, dar banuiesc ca toate asta sunt insesizabile pentru unii sau le trec cu vederea foarte usor, in schimb zgomotul acela "infernal" al unui diesel este insuportabil :) , fata de linistea oferita de un motor pe benzina.

 

P.S: Si ar mai fii multe de spus dar nu are rost, fumul acela negru care este un mare inconvenient, se compara cu dara de zeama cu lapte lasata de masina gunoierilor :blink:

Edited by Big990
Link to comment
Share on other sites

benzina e benzina , parca altfel e cand accelerezi si ai cuplul constant si se aude doar un zumzuit :blink: insa cuplu la diesel e ceva aparte (ma refer la motoare mari) cand o calci si simti cuplu ala ORGASM :) cu toate ca daca ar fi sa aleg o masina noua acum mias lua motor mare si benzina (bani sa fie) , insa cand nu dispui de sume nelimitate si vrei placere si cateodate mai treci pe la service sa schimbi o turbina sau tampoane la motor :) iti iei DIESEL
Link to comment
Share on other sites

Dieselul o sa fie manual. Nu il vreau automat.

 

 

Daca iei 3.0d cu manuala o sa faci cea mai mare gresala. Am diesel cu manuala si in oras e dezastru. Incredibil de mult trebuie sa schimbi vitezele 1-2. E mult mai nasol decat benzina.

 

In concluzie, eu as lua 3.0d cu tiptronic iar daca manuala e un must, obligatoriu as lua 3.0i.

 

Edit: Tinand cont ca nu vrei sa o pastrezi mult masina, mergi linistit pe 3.0i cu cutie manuala, mai lasi la pret si tot o dai cand vei. Macar sti ca ai avut un an de zile 3.0i ca 3.0d are toata lumea. :blink:

Edited by adi76
Link to comment
Share on other sites

:blink:) ce tare esti ... s-ar parea ca 530i-ul e ca o Alfa: toata lumea o admira, nimeni nu o cumpara :)

 

Pana la urma se pare ca s-a cam rezolvat de la sine. Am vrut sa-mi fac rezervarea azi pe diesel si deja se rezervase. Asa ca 99% voi lua benzol si ma voi obisnui cu ideea de cel putin un plin pe saptamana

Link to comment
Share on other sites

Da, dupa cum zice lumea nu prea face sens si multi vorbesc fara sa stie dar eu zic ca trebuie sa conduci putin mai mult decat sa dai numai o tura cu masina ca sa te pronunti. Senzatia este foarte pregnanta ca trebuie sa schimbi des in oras iar masina pare foarte lenesa la porniri de pe loc daca nu o turezi sa intre turbo si dupa aia sa lasi ambreajul. La inceput si mie mi-a placut diesel dar dupa o luna deja duceam dorul benzinei, era muuult mai confortabila la viteze pana in 50 km/h. La viteze mari intr-adevar, dieselul imi pare mai confortabil din cauza ca nu este nici pe departe asa de zgomotos cand il duci la turatie maxima dar si acolo apare o inconvenienta: foarte rar o sa reusesti sa faci o depasire fara sa schimbi viteza in mijlocul depasirii. Singura solutie o gasesc cutia automata.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.