Jump to content

E36 318is Coupe '97 M44


Cream

Recommended Posts

:blink:

 

Salutare!

 

Am si eu nevoie de un sfat in ceea ce priveste functionarea motorului la masina mea. Problema, in mare, este urmatoarea: merge mai bine cand e rece decat atunci cand e cald(temperatura optima de functionare)...daca ar fi fost invers as fi facut o concesie si m-as fi obisnuit cu ideea :) Service-ul pe care il folosesc este BMW Filaret...si m-am dus de atatea ori incat ii cunosc destul de bine pe toti de pe'acolo...au fost facute diagnoze exhaustive(Modic III/Dis), chiar updatat firmware-ul DME-ului cu ultima versiune, schimbat cate un senzor p'aici p'acolo(O2 sensor, camshaft position sensor), chargeover valve, chiar si debitmetrul cu ocazia unui accident stupid cu un caine pe autostrada). Ma rog, ideea e ca s-au schimbat destul de multe pe la masina fara vreun remediu in directia dorita. Si diferenta de functionare(performata) e destul de mare

 

Deci

 

Ce e mai ciudat e (si sigur chiar am observat asta de mai multe ori) ca atunci cand ploua merge mai bine(cam cum merge cand e rece) deci ma gandesc ca ar putea avea legatura cu amestecul aer/benzina.

 

Apreciez orice ajutor oferit

Link to comment
Share on other sites

salut si bine ai venit !

 

cred ca ne-am putea da cu parerea mai eficient daca ne-ai spune ce masina si ce motor ai ? :blink:

31846[/snapback]

Scrie acolo 328 is coupe M44 motor an 97 :) Sa fie celebra gasket nu mai stiu cum?

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

:blink:

 

Salutare!

 

Am si eu nevoie de un sfat in ceea ce priveste functionarea motorului la masina mea. Problema, in mare, este urmatoarea: merge mai bine cand e rece decat atunci cand e cald(temperatura optima de functionare)...daca ar fi fost invers as fi

31845[/snapback]

 

 

Cam cati km are masina? :)

Link to comment
Share on other sites

Cam cati km  are masina? :)

31912[/snapback]

 

 

Daca e sa ma incred in fostii(ul) proprietar(i) atunci ea ar avea 230.000km. Cum nu se aprinde punctul de tamper exista o posibilitate sa fie aia reali:). Cand am cumparat-o eu indica 145.000km.

 

Am uitat sa mentionez mai devreme...i-am facut si un test de compresie (la rece) , a iesit bine zic eu (13 atm. pe fiecare...si din cate am vazut in TIS era dat min. 11 12 sau 10 11). Oricum are un tremurat neregulat la relanti...asa l-a avut de cand am cumparat-o...din cate am citit e un TSB pentru chestia asta, iti umbla la timing...ma rog nu ma deranja atat de mult. Singurul lucru pe care nu l-am verificat a fost pompa de benzina+regulatorul pres dar nu stiu ce sa zic, viteza prinde pe autostrada, chit ca dureaza o vesnicie sa ajunga la 200km/h.

 

Debitmetrul a fost schimbat in Pitesti( de acolo sunt eu) si mi-a fost prezentat ca fiind piesa noua...nu exista certitudine totusi. Restul pieselor au fost comandate de la BMW Filaret si cu siguranta au fost noi mai ales ca am asistat la toate lucrarile efectuate.

 

Ideea e ca am ajuns in pana de idei si deja ma gandeam sa-mi fac eu un tester(de diagnoza macar) si sa vad cum se comporta in sarcina eventual ma uit peste parametri si mai gasesc ceva in neregula. :) ...oricum n-are inregistrata nici o eroare la DME, iar alea care le-a avut au fost sterse si n-au mai aparut pentru ca a fost inlocuit part-ul corespunzator.

 

Un ultim detaliu...cand e rece are puncte moarte la pedala de acceleratie...adica la 10-20% incepe sa se tureze normal si pe la 1400 1500 da sa se opreasca, dupa care se tureaza in continuare. Daca apas acceleratia pana la fund se tureaza fara probleme. In sarcina problema e si mai suparatoare mai ales in vitezele inferioare (1,2) unde frana de motor se simte si cand apas putin acceleratia mai intai intra in frana de motor...nu e nici o combinatie nici sa o apas pana la fund...desi uneori chiar e tentant :) Urata treaba :blink:

Link to comment
Share on other sites

Daca e sa ma incred in fostii(ul) proprietar(i) atunci ea ar avea 230.000km. Cum nu se aprinde punctul de tamper exista o posibilitate sa fie aia reali:). Cand am cumparat-o eu indica 145.000km.

 

Un ultim detaliu...cand e rece are puncte moarte la pedala de acceleratie...adica la 10-20% incepe sa se tureze normal si pe la 1400 1500 da sa se opreasca, dupa care se tureaza in continuare. Daca apas acceleratia pana la fund se tureaza fara probleme. In sarcina problema e si mai suparatoare mai ales in vitezele inferioare (1,2) unde frana de motor se simte si cand apas putin acceleratia mai intai intra in  frana de motor...nu e nici o combinatie nici sa o apas pana la fund...desi uneori chiar e tentant :)  Urata treaba :blink:

31918[/snapback]

 

 

Eu zic sa verifici daca debitmetrul este cel care iti trebuie!Adica sa corespunda exact cu ce trebuie sa ai pe masina!Nu doar primele cifre :)

 

Incearca cu un regulator de relanti si verifica catalizatorul sa nu fie infundat.

 

PS: Legatura intre punctul tamper si realitatea km este interesanta :)

 

 

Parerea mea...

Link to comment
Share on other sites

Eu zic sa verifici daca debitmetrul este cel care iti trebuie!Adica sa corespunda exact cu ce trebuie sa ai pe masina!Nu doar primele cifre :)

31919[/snapback]

 

10x...o sa verific asta maine si sper sa nu fie alta dezamagire :blink:...ma rog oricum as fi vrut sa incerc cu alt debitmetru sa vad daca e vreo diferenta...ca oricum nu prea aveam mare incredere in cei de la Pitesti.

 

P.S: catalizatorul a fost schimbat...de fapt montat ca n-avea cand am luat-o eu si tot asa mergea.

Link to comment
Share on other sites

:blink:

 

Salutare!

 

Am si eu nevoie de un sfat in ceea ce priveste functionarea motorului la masina mea. Problema, in mare, este urmatoarea: merge mai bine cand e rece decat atunci cand e cald(temperatura optima de functionare)...daca ar fi fost invers as fi facut o concesie si m-as fi obisnuit cu ideea :)

 

Ce e mai ciudat e (si sigur chiar am observat asta de mai multe ori) ca atunci cand ploua merge mai bine(cam cum merge cand e rece) deci ma gandesc ca ar putea avea legatura cu amestecul aer/benzina.

 

Apreciez orice ajutor oferit

31845[/snapback]

 

Si masina mea a avut exact aceeasi problema.. dar in sens invers. mergea mai bine cand era cald decat rece. Dar iti spun care a fost remediul pentru ca e posibil sa fie aceeasi cauza:

La mine era un furtun gaurit, si cand se incalzea motorul, prin dilatare, porul respectiv se inchidea.

Daca ai schimbat atatea piese + ai facut atatea teste, intreaba pe nenea mecanicul care sunt piesele care prin dilatare pot influenta alimentarea masinii sau amestecul aer/benzina. Sigur are legatura cu fenomenul fizic de dilatare a unei piese, furtun, colier, ceva pe acolo. Ca prea le-ai facut pe toate si fara rezultat.

Think about it...

 

Later edit: multe piese schimbate am testat si eu, + teste de diagnoza, in mers, in garaj, in service. In afara de a ridica din umeri si a ma pune sa mai schimb si injectoarele, nu mai aveau alte idei. Un om ingenios totusi s-a gandit la problema aia cu dilatarea, si mi-a rezolvat problema.

Edited by Darren
Link to comment
Share on other sites

uitate la bujii si deschide capota si acclereazo si asculta bine motorul cand face chestia aia poate auzi vreun pasait ceva. Cel mai bine e sa o pui pe un sensor lambda si sa o accelerezi incet de tot sa vezi ce zice sensorul cand ajungi la punctul unde face probleme, eu ma gandesc sa instalez acolo jos langa ceas un LCD lambda sensor care are niste LED'uri de la rich la stoich la lean, asa potzi vedea todeauna cum merge motorul
Link to comment
Share on other sites

Si masina mea a avut exact aceeasi problema.. dar in sens invers. mergea mai bine cand era cald decat rece. Dar iti spun care a fost remediul pentru ca e posibil sa fie aceeasi cauza:

La mine era un furtun gaurit, si cand se incalzea motorul, prin dilatare, porul respectiv se inchidea.

Daca ai schimbat atatea piese + ai facut atatea teste, intreaba pe nenea mecanicul care sunt piesele care prin dilatare pot influenta alimentarea masinii sau amestecul aer/benzina. Sigur are legatura cu fenomenul fizic de dilatare a unei piese, furtun, colier, ceva pe acolo. Ca prea le-ai facut pe toate si fara rezultat.

Think about it...

 

Later edit: multe piese schimbate am testat si eu, + teste de diagnoza, in mers, in garaj, in service. In afara de a ridica din umeri si a ma pune sa mai schimb si injectoarele, nu mai aveau alte idei. Un om ingenios totusi s-a gandit la problema aia cu dilatarea, si mi-a rezolvat problema.

31966[/snapback]

 

Da, m-am gandit si eu ca s-ar putea sa fie un furtun imbatranit si cu pori...sau sa traga aer fals pe altundeva. Am incercat sa dau cu spray de detectie si nu s-a intamplat nimic. Oricum in sarcina, de la 3500rpm in sus incepe sa se auda un suierat/fluierat care devine din ce in ce mai ascutit(la 5500 6000). Ar putea fi totusi de la cutia filtrului de aer caci are rezonatorul spart. Oi vedea ce mai mesteresc la ea si saptamana care tocmai o sa inceapa :blink:

Link to comment
Share on other sites

Da, m-am gandit si eu ca s-ar putea sa fie un furtun imbatranit si cu pori...sau sa traga aer fals pe altundeva. Am incercat sa dau cu spray de detectie si nu s-a intamplat nimic. Oricum in sarcina, de la 3500rpm in sus incepe sa se auda un suierat/fluierat care devine din ce in ce mai ascutit(la 5500 6000). Ar putea fi totusi de la cutia filtrului de aer caci are rezonatorul spart. Oi vedea ce mai mesteresc la ea si saptamana care tocmai o sa inceapa :blink:

32548[/snapback]

 

 

hmmmm, daca shuiera poate e de la curele, si daca pierde putere inseamna ca una din accesory (A/C, servo, pompa de apa etc) are ceva bai cu un rulment care se incalzeste si opune rezistenta mare .....

 

My 2cent worth

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Filtru aer, senzor aer, senzor turatie, sonda Lambda, motorasul de ralenti, debitmetru, bujii, fise imbatrinite (fura scinteie), bobina nasoala (da scinteie aiurea), pompa benzina, filtru benzina.

Cam asta trebuie sa verifici mataluta.

Edited by Marty
Link to comment
Share on other sites

Filtru aer, senzor aer, senzor turatie, sonda Lambda, motorasul de ralenti, debitmetru, bujii, fise imbatrinite (fura scinteie), bobina nasoala (da scinteie aiurea), pompa benzina, filtru benzina.

Cam asta trebuie sa verifici mataluta.

34873[/snapback]

 

 

Am si eu cateva intrebari.Poate ma lamuresti si pe mine.

 

 

-Ce legatura are senzorul de aer cu acceleratia masinii?

 

-Ce bobina sa verifice?M44 are 4 bobine.

 

 

Multumesc!

Link to comment
Share on other sites

Am si eu cateva intrebari.Poate ma lamuresti si pe mine.

-Ce legatura are senzorul de aer cu acceleratia masinii?

 

-Ce bobina sa verifice?M44 are 4 bobine.

Multumesc!

34970[/snapback]

 

1. Stiam ca senzorul de aer da semnal la computerul de injectie si de acolo, mai departe, la motorasul de ralenti. Daca ala primeste semnale aiurea, rezulta o functionare timpita a motorului (parerea mea)

 

2. Ai dreptate, scuze! Uitasem ca BMW are bobine pe fiecare bujie. Mea culpa! :blink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.