Jump to content

Schimbare Euro 3- Euro 4 ?


Ady 3

Recommended Posts

din ce stiu eu e o operatiune destul de scumpa, undeva la 1000 euro, cred ca ajungi la aceeasi bani , cat despre taxa, o sa o scoata astia la un moment dat  :blink:

295545[/snapback]

 

este aceeasi cheltuiala, dar are sa conduca ... ecologic :)

Link to comment
Share on other sites

eu stiam ca e ca la folii, daca ai acte doveditoare ca ai schimbat catalizatorul, totul la o societate autorizata, e oki, emisia de gaze conteaza, daca sunt in grafic pt euro 4 masina are euro 4, cel putin asa ar trebui sa fie, repet nu stiu exact cum e ... vorbesc din auzite ... :blink:
Link to comment
Share on other sites

M-ati facut curios si am sunat pe o cunostinta de la RAR: daca masina este inmatriculata in romania, se poate face transformarea Euro3 - Euro4 dupa care se face omologarea masinii la RAR, exact ca si atunci cand schimbi motorul sau recarosezi masina; daca masina este adusa cu motor Euro 3 si se doreste trecerea la Euro4 se inmatriculeaza intai masina in romania (evident, platind taxele aferente normelor Euro3) si apoi se urmeaza pasii descrisi mai sus. Nu se returneaza nici o diferenta de taxa de inmatriculare.

 

In cazul in care aduci masina si o transformi pana in inmatriculare, la RAR se constata ca masina se incadreaza in normele de poluare Euro 3, dar NU va interesa pe nimeni ca tu poluezi Euro4.

 

Daca persoana respectiva m-a mintit, v-am mintit si eu pe voi, dar este prea "specific romanesc" ca sa nu fie adevarat.....

Link to comment
Share on other sites

Intr-un fel cam are dreptate omul tau , cu o mica precizare :: Nu se poate face aceasta modificare !!! Inca o data spun ca norma Euro nu inseamna doar poluarea ,ci intreg procesul de fabricatie al masinii. Daca am pune un motor din 2005 pe un ursulet nu inseamna ca avem o masina euro 4.
Link to comment
Share on other sites

M-ati facut curios si am sunat pe o cunostinta de la RAR: daca masina este inmatriculata in romania, se poate face transformarea Euro3 - Euro4 dupa care se face omologarea masinii la RAR, exact ca si atunci cand schimbi motorul sau recarosezi masina; daca masina este adusa cu motor Euro 3 si se doreste trecerea la Euro4 se inmatriculeaza intai masina in romania (evident, platind taxele aferente normelor Euro3) si apoi se urmeaza pasii descrisi mai sus. Nu se returneaza nici o diferenta de taxa de inmatriculare.

 

In cazul in care aduci masina si o transformi pana in inmatriculare, la RAR se constata ca masina se incadreaza in normele de poluare Euro 3, dar NU va interesa pe nimeni ca tu poluezi Euro4.

 

Daca persoana respectiva m-a mintit, v-am mintit si eu pe voi, dar este prea "specific romanesc" ca sa nu fie adevarat.....

295555[/snapback]

 

Mda ehh parca nu vroiam sa aud asta dar cred ca e mai aproape de adevar de ce vreau eu :blink:

Multumesc de raspuns si de detalii

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Mda ehh parca nu vroiam sa aud asta dar cred ca e mai aproape de adevar de ce vreau eu :blink:

Multumesc de raspuns si de detalii

295691[/snapback]

 

Diferenta de noxe intre Euro 3 si Euro 4 este foarte mica si diferenta de multe ori e reprogramarea computerului. Exista masini cu acelasi motor si cu doua norme de poluare. E posibil ca producatorul sa poata face upgradeul doar din setarile computerului si probabil se poate face o reomologare. Dar ... in general nimeni nu are interesul sa o faca. Chair acum cateva zile citeam de un inginer italian care i-a frecat la cap pe cei de la Fiat pana i-au updatat softul la un fiat 600 de la E3 la E4 ca sa poata omul sa circule tot timpul (in unele orase toamna se circula pe sistemul zile pare impare cu exceptia Euro4).

 

Oricum ideea e interesanta.

Link to comment
Share on other sites

Diferenta de noxe intre Euro 3 si Euro 4 este foarte mica si diferenta de multe ori e reprogramarea computerului. Exista masini cu acelasi motor si cu doua norme de poluare. E posibil ca producatorul sa poata face upgradeul doar din setarile computerului si probabil se poate face o reomologare. Dar ... in general nimeni nu are interesul sa o faca. Chair acum cateva zile citeam de un inginer italian care i-a frecat la cap pe cei de la Fiat pana i-au updatat softul la un fiat 600 de la E3 la E4 ca sa poata omul sa circule tot timpul (in unele orase toamna se circula pe sistemul zile pare impare cu exceptia Euro4).

 

Oricum ideea e interesanta.

300804[/snapback]

 

intradevar , se intampla lucrurile astea in italia, cu circulatul dupa numerele de inmatriculare pare-impare, si da : diferenta de noxe intre euro3 si euro 4 la diesel e ffff mica iar la benzina nu e nici o diferenta.Spre deosebire de noi acolo euro 4 inseamna doar poluarea , la fel si in alte tari.

Link to comment
Share on other sites

intradevar , se intampla lucrurile astea in italia, cu circulatul dupa numerele de inmatriculare pare-impare, si da : diferenta de noxe intre euro3 si euro 4 la diesel e ffff mica iar la benzina nu e nici o diferenta.Spre deosebire de noi acolo euro 4 inseamna doar poluarea , la fel si in alte tari.

300812[/snapback]

 

Da, la benzina diferentele sunt probabil destul de mici:

 

Limitele pentru Euro3: CO 2.3, HC 0.20, NOx 0.15

Limitele pentru Euro4: CO 1, HC 0.10, NOx 0.08

 

Ar fi interesat de stiut cam ce limite au masinutele noastre .... o fi scris prin manual?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.