Jump to content

530 d (E 39)


micky

Recommended Posts

Cine stie unde se poate in Ro face un chip tuning klumea pt 530 d?

am inteles ca exista la brasov o firma specializata in asa ceva unde se poate creste puterea si cuplul cu pana la 55%.

a incercat cineva? are cineva mai multe detalii????

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

cum e cu faza 1, faza 2 la chip??

dintr-o discutie cu cineva care si-a pus chip pe 320d din 2003 am inteles ca acum are 190 si ceva de cai si k treb sa isi monteze si faza 2 la chip care duce motorul la 245cp :blink:

e posibil?

Link to comment
Share on other sites

Apropo de chip tuning.

Am gasit undeva pozitia oficiala a BMW referitoare la acest subiect.

 

Chip tuning for BMW diesel engines, that is an increase in output and torque through a reprogramming of the engine management system, is being offered to an ever increasing degree in the motor trade press.

 

These adjustments, most of which only involve increasing the injection quantity, are made either by changing the data set within the DDE control unit, or by distorting the actuation signal of the injection pump control mechanism.

 

BMW diesel engines are designed to ensure a high degree of reliability and durability despite their high power density. This is achieved by, amongst other things, DDE monitoring functions reliably preventing the maximum load from being exceeded.

 

Chip tuning immobilises these DDE self-protect functions. The result is a clear reduction in the durability of the diesel engines. As the drive train is also designed for a specific torque, additional damage on manual and automatic and transmissions or rear-axle final drive can also not be discounted.

 

As is generally the case with any tuning measures, BMW AG is unable to accept any claims for warranty or goodwill for any damage to the power unit, or to any other vehicle components, which is caused by chip tuning.

 

Warranty and goodwill claims should be refused with no further discussion if there is a suspicion of chip tuning.

 

The same applies in principle to chip tuning on spark-ignition engines and to all other tuning measures.

Edited by paul
Link to comment
Share on other sites

Un chip tuning facut nu chiar la intimplare poate probabil sa aduca o crestere a cuplului respectiv puterii de ordinul a 5-10%.

 

Faza 2 si 3 sint extinderi ale chip tuning-ului. Presupun adaugarea / modificarea unor componente precum :

- tobe mai permisive

- galerie admisie

- filtru aer

- debitmetru

- supraalimentare

- injectoare

- axa cu came - valabil pentru motoarele vechi. La cele cu Vanos cam greu.

Edited by paul
Link to comment
Share on other sites

Asta cred ca se intampla prin 97 si se referea in mod specific la M41 si M51.

 

Banuiesc ca si acum, pozitia lor este apropiata de cea de atunci.

56400[/snapback]

 

Articolul este din 2001 si se refera la M57 parca.

 

La inceputul anului am asistat la o discutie in care AB l-a informat pe un nefericit ca defectul reclamat nu face obiectul garantiei.

Era vorba de un bloc motor de aluminiu de la un 530d care era topit efectiv la interior.

Avea o cavitate de vreun centimetru in partea superioara.

Intrucat au constatat ca avea chip tuning l-au anuntat cu regret ca trebuie sa-si plateasca singur blocul si restul reparatiei.

Motoarele moderne sint performante dar putin tolerante la erori.

Blocul este de aluminiu iar camasile sint de fapt o depunere metalica extrem de subtire. Daca se deterioreaza se ajunge la aluminiu si blocul se distruge instantaneu.

Deteriorarea se poate produce ca urmare a ungerii proaste, temperatura de ardere necorespunzatoare sau abraziune mecanica datorata impuritatilor sau prafului absorbit in motor. Chiar si calitatea proasta a combustibilului poate dauna. Vezi problema Nicasil.

 

A trecut vremea cind aveam camasile zgariate dar inca mai mergea motorul :blink:

 

Pozitia lor e de inteles. Nu pot acorda garantie pentru toate inovatiile / improvizatiile din lume.

Edited by paul
Link to comment
Share on other sites

 

 

La inceputul anului am asistat la o discutie in care AB l-a informat pe un nefericit

 

Pozitia lor e de inteles. Nu pot acorda garantie pentru toate inovatiile / improvizatiile din lume.

56401[/snapback]

 

 

Prima oara a aparut in 97.Se poate sa fie pastrat la fel si ptr modelele noi.

 

Chip tuning la o masina in garantie, este un risc foarte mare.Daca masina are un defect de fabricatie si ti se strica motorul ,ghinion....

 

Pozitia lor in cazul respectiv, este mai mult decat normala.

Daca masina este in afara garantiei ,nu ai ce risca.Stii sigur ca motorul il vei repara cu banii tai :blink:

 

PS

 

Nu vreau sa intru in polemica cu cei care sunt adeptii chip tuningului.Asta este parerea mea.

Link to comment
Share on other sites

Nu vreau sa intru in polemica cu cei care sunt adeptii chip tuningului.Asta este parerea mea.

56404[/snapback]

 

Nici eu nu contest neaparat chip tuning-ul ca idee in sine, ci modul in care este facut, sau mai bine zis creat.

 

De multe ori se face "pe genunchi" si riscurile sint mari.

Problema consta nu atit in instalare cit in conceptie.

 

Sa modifici diagrama de functionare a motorului este extrem de laborios. E nevoie de o multime de informatii , aparatura si teste la care doar cei cu resurse financiare importante pot avea acces.

 

E un lucru prea greu de facut ca sa-l poata face asa de multi cati se lauda ca-l fac.

 

Mai demult am vazut la cineva un asemenea chip tuning piratat :blink: pentru un E34. Nu stiu cum era softul, dar chip-ul in sine - integratul, memoria EPROM era una ORDINARA. Nici macar nu era din gama industriala a carei functionare este garantata intr-o gama de temperaturi de la -40 la +85 grade.

Era un EPROM normal, care este conceput sa mearga in aplicatii nepretentioase, la temperaturi cuprinse intre 0 si 70 grade celsius.

Deci iarna sub 0 grade ai toate sansele sa plangi pe linga masina.

Edited by paul
Link to comment
Share on other sites

fratilor,sint si eu beneficiarul unei 'remapari'....ceva un pic diferit de chip tunning...adica -sa facut o citire a softului..s-a modificat in germania...si s-a rescris softul...

masina nu este din grupul bmw...este un tdi de 110 cp.dupa remapare s-au observat clar diferente de performanta,din punct de vedere al cuplului si al demarajului..viteza maxima s-a modificat foarte putin..de ordinul a 5km peste viteza maxima atinsa inainte de remapare..

pe dino test masina are acum aproximativ 140 de cp.

atata timp cat exista dinotest in romania,nu vad unde e problema in a verifica la ce putere a ajuns masina..

nu vreau sa fac reclama la nimeni..dar cel care mi-a facut remaparea chiar stie ce face!

Link to comment
Share on other sites

masina nu este din grupul bmw...este un tdi de 110 cp.dupa remapare s-au observat clar diferente de performanta,din punct de vedere al cuplului si al demarajului..

pe dino test masina are acum aproximativ 140 de cp.

 

Uriasa cresterea de putere obtinuta doar prin remapare : 27 % !. :blink:

Link to comment
Share on other sites

nu m-am gandit sa remapez softul la bmw ,are 163 de cp,si mi se par suficienti...

un singur lucru ma deranjeaza la cealalta masina,scoate mult mai mult fum negru decat inainte...probabil mai multa motorina...

sa stiti ca am 2 prieteni care au beneficiat de remapare pe bmw 525d e39 si au fost foarte multumiti.

cred ca o sa va dati seama ca e vb de 525d remapat,daca va "incercati" cu ei prin trafic :blink:

nu vreau sa fac reclama la nimeni,asa ca daca vreti detalii despre cel care face asa ceva,please pm.

Link to comment
Share on other sites

Da garantie scrisa cum se da si la pise noi pe care le cumperi de la magazin. Dar cand ti se strica piesa dc e in garantie nu ti-o schimba decat dc te duci cu garda financiara peste ei.( te ia cu abureli ca masina ta e defecta si din cauza asta se stica piesele lor "originale"). Asa vor face si cei de acolo iti spun sigur .
Link to comment
Share on other sites

mi-am schimbat parerea.

Nu cred ca merita sa risc sa-mi chinui masina doar de dragul de a avea ceva cai in plus.

Asa cum e (aprox200cp) se misca f f bine si nu particip la curse; pt cand ma apuca dracii imi e arhi suficient.

Daca as avea o benzinara poate m-as risca; la diesel nu am prea multa experienta si mai bine nu ma apuc, dar si asa pt nevoile mele tot raman la concluzia ca imi e de ajuns.

Pana acum My Bmw5 nu a reusit sa ma dezamageasca cu nimic (nici la acceleratie, nici la viteza pe autostrada). CEI CARE L-AU CONSTRUIT S-AU GANDIT LA TOATE :blink: TRUST BMW :) :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Cine stie unde se poate in Ro face un chip tuning klumea pt 530 d?

am inteles ca exista la brasov o firma specializata in asa ceva unde se poate creste puterea si cuplul cu pana la 55%.

a incercat cineva? are cineva mai multe detalii????

31911[/snapback]

 

 

 

 

 

incearca in Deva la C&C Tuning.Am inteles ca-s singurii care au fost in stare sa tuneze un 530 D si sa-l faca mult mai sportiv.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
Dupa ce am facut remapare.... am rupt tamponul de la motor de pe partea stanga !:blink:

se pare ca , totusi, marirea puterii afecteaza celelalte componente.

Sunt curios daca se intampla ceva cu transmisia ! :))

61027[/snapback]

 

 

De ce ti-ai facut chiptuning?

 

Sunt curios pt. ca as vrea si eu mai multi cai dar as prefera sa-mi iau un 530d in loc sa-mi fac chiptuning la 525d .

Link to comment
Share on other sites

Dupa ce am facut remapare.... am rupt tamponul de la motor de pe partea stanga !:blink:

se pare ca , totusi, marirea puterii afecteaza celelalte componente.

Sunt curios daca se intampla ceva cu transmisia ! :))

61027[/snapback]

 

ma indoiesc sa fie rupt din cauza calutilor in plus......dragi posesori de chipuri....un chip e fretie la picior de lemn....e asa de fantezie....ca real la roata nu castigi prea mult si la un 530d chiar nu e spectacol....eu am facut remapare si am ajuns la concluzia ca ......nu ar fi rau daca mi-as lua un M5

Un amic si-a facut la un audi si la el se simte criminal acea remapare dar el are turbina reglata electronic......la noi la bmwuri daca vrei sa scoti sufletul din motor si sa rupa asfaltul....trebuie sa pui intercooler mai mare , booster pe turbina , o turbina stage 3, evacuare marita si fara filtre katalizatoare , si alte kkturi....dar sincer .........ma repet....Nu e spectacol!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.