Jump to content

E21 in curs de restaurare(daca ii putem spune asa)


AlexE21

Recommended Posts

Uite ce am gasit

 

http://www.bmwe21.net/2b4.jpg

 

asta te poate ajuta sa identifici asamblarea corecta si faptul ca nu-ti lipseste ceva. Daca mai sapi pe net, s-ar putea sa gasesti si instructiuni mai clare decit alea de pa pagina in germana (care nu spune prea multe si mai are si poza aia neclara).

 

Ideea e asa.

 

Verifica cum iti spusei deja daca clapetele de acceleratie se inchid corect (exista o deschidere minima la treapta 1, dar tu verifica ca se inchide total, reglezi mai tirziu deschiderea minima)

 

Verifica ca se inchide si deschide corect socul (ambele clapete). Ai grija, socul automat e problematic, s-ar putea sa nu functioneze corect. verifica-l. Dupa verificare, trebuie reglat, dar asta mai tirziu, cind ai totul verificat.

 

Cuiele pontou trebuie sa inchida bine amindoua.

 

Verifica toate jiglerele, sa nu fie decalibrate, in special relantiul, aicea trebuie sa ai marimea lor nominala, nu o stiu.

 

verifica solenoizii ca functioneaza, firele ca dau semnal. Atsa e usor, la 12V trebuie sa faca ceva (inchis-deschis) vezi ca e posibil ca unele sunt inchise si se deschid, altele invers.

 

Flotoarele trebuie sa pluteasca, sa aiba greutatea corecta, sa nu aiba gauri.

 

Toate lagarele trebuie sa se roteasca usor, fara sa prinda niciunde.

 

Trebuie sa faci rost de o diagrama a canalelor din corpul carburatorului. Trebuie sa verifici daca exista pasaje blocate sau largite.

 

 

Uite am gasit manualul:

 

http://ww4.adriangawel.com:443/bmw_manuals...ir%20Manual.pdf

Edited by blue charon
Link to comment
Share on other sites

am reusit pana la urma sa il fac sa stea la relanti si am reusit sa il cobor pe la 900 rpm ... problema cea mai mare la momentul actual e ca nu stiu reglajul exact la jiclerul de amestec ... deci consuma cam mult ... pot spune ca exagerat de mult ... 2 ture de parcare = 1 km = 500 g benzina ... are cineva idee cam care ar fi reglajul ? motorul trage rau dar si consuma pe masura ... multumesc anticipat !

 

 

 

Apropo ... problema majora era ca nu mergeau electrovalvele din cauza unui fir care era intrerupt si facea contact numai cand vroia el :blink: :)

Link to comment
Share on other sites

IN plus, vezi ca exista un retur al pompei de acceleratie care daca e blocat nu permite reglarea cantitatii debbenzina scuipate in carburator, si atunci consumul creste.

 

Vezi linkul pe care ti-l pusei la manual, ca-ti da toate jiclerele ce marime au samd si toate reglajele. Ce naiba, ti-e lene si sa citesti ce-ti dadura altii mura-n gura?

 

E posibil si ca diafragmele alea ale tale deschid niste pasaje prea devreme, asa ca vezi. Trebuie sa citesti manualul, alminteri orbecai degeaba.

Link to comment
Share on other sites

IN plus, vezi ca exista un retur al pompei de acceleratie care daca e blocat nu permite reglarea cantitatii debbenzina scuipate in carburator, si atunci consumul creste.

 

Vezi linkul pe care ti-l pusei la manual, ca-ti da toate jiclerele ce marime au samd si toate reglajele. Ce naiba, ti-e lene si sa citesti ce-ti dadura altii mura-n gura?

 

E posibil si ca diafragmele alea ale tale deschid niste pasaje prea devreme, asa ca vezi. Trebuie sa citesti manualul, alminteri orbecai degeaba.

313561[/snapback]

 

 

am citit si manualul tau care deja il aveam ... si mai multe manuale ... si cel in germana de la ruddies-berlin.com .

- electrovalvele merg

-socul electric l-am reglat ... merge bine

-vacuumurile sunt montate corect post-7345-1195127304_thumb.jpg

-relanti-ul sta in jur de 900 rpm ...

 

problema e ca respectivul carburator nu are retur pentru benzina ... are doar o intrare ... iar pompa decat o intrare de la rezervor si o iesire catre carburator ... deci cred ca problema cu returul e mai complicata ... nu sunt mecanic ... poate gresesc .. va rog frumos sa ma corectati daca gresesc ...

in manualul de la Haynes nu iti spune cat trebuie reglat amestecul .. iti spune doar nivelul CO2 care trebuie sa il aiba in evacuare si turatia ... ca sa masori nivelul CO2 din cate stiu eu e mai complicat ... iti trebuie anumite testere care nu le am si costa foarte mult din cate stiu ... ma gandeam ca poate stie cineva cat trebuie dat de jiclerul ala ... ( cate ture...) ... momentan jiclerul e strans la maxim pentru ca altfel imi ineaca motorul ... Multumesc anticipat ! salutare

Link to comment
Share on other sites

Nu cunosc carburatoul respectiv, dar cred ca e vorba de o supapa intre camera unde sa afla benzina pentru pompa de acceleratie si camera cu flotor unde iti intre benzina.

 

Idea este ca daca e vreo supapa blocata, pot fi gresit cantitate injectate de benzina la acceleratie. In cazuri din asta o sa vezi fum negru la acceleratie din esapament (fum negru inseamna benzina ne-arsa).

 

Si in functia de ce culoare au bujiile pot sa-ti dai seamna de un amestec prea bogat, daca e bine culoare de bujie e maro deschis, la un amestec prea bogat sa fac mai inchis la culoara, pana negru.

 

O sa ai ceva de sapat inca la problema, asa e cand ai o masina la care e umblat.

Link to comment
Share on other sites

Nu cunosc carburatoul respectiv, dar cred ca e vorba de o supapa intre camera unde sa afla benzina pentru pompa de acceleratie si camera cu flotor unde iti intre benzina.

 

Idea este ca daca e vreo supapa blocata, pot fi gresit cantitate injectate de benzina la acceleratie. In cazuri din asta o sa vezi fum negru la acceleratie din esapament (fum negru inseamna benzina ne-arsa).

 

Si in functia de ce culoare au bujiile pot sa-ti dai seamna de un amestec prea bogat, daca e bine culoare de bujie e maro deschis, la un amestec prea bogat sa fac mai inchis la culoara, pana negru.

 

O sa ai ceva de sapat inca la problema, asa e cand ai o masina la care e umblat.

313844[/snapback]

 

da ... mi-am dat seama ca o sa am ceva de umblat pana rezolv ....

problema cu fumul ar fi rezolvata ... nu da fum negru ... nu m-am uitat la bujii ... oricum ele sunt noi .. o sa ma uit de curios ... sa vad ...

Link to comment
Share on other sites

Bartro si-a dat seama. In camera de sub membrana pompei de acceleratie (unde se stringe benzina ce va fi pompata la apasarea acceleratiei) trebuie sa existe un pasaj care are o bila cu un arc fin care functioneaza ca o supapa ce descarca o parte din benzina pompata inapoi in camera de nivel constant. Pasajul ala si supapa trebuie sa functioneze corect altminteri pompa de acceleratie baga benzina aiurea in motor. Ideea e ca atunci cind apesi acceleratia usor, pina la fund, benzina se duce toata in motor. cind apesi brusc, o parte se duce inapoi in camera de nivel constant pentru ca motorul nu poate sa accelereze brussc asa cum ne-ar place noua sa sara de la 1000rpm la 4000rpm intr-o fractiune de secunda, si atuncea benzina surplus ar trece nearsa prin motor sau ar inneca motorul.

 

daca bujiile tale sunt negre, inseamna ca probabil n ai rulat motorul suficient. fa o tura mai lunga, la turatie constanta (sa zicem 15 minute, pe un drum drept, cu viteza constanta, acceleratia partial apasata, doar atit cit sa mentii viteza si fara sa schimbi vitezele). ca atuncea cind mergi la drum lung. Asta iti va da informatia necesara cind te uiti dup-aia la bujii.

 

Citirea bujiilor e o arta care consta in rularea motorului de fapt la turatii constante, si oprirea lui fara a trece prin faze tranzitorii care pot sa provoace efecte ce "bruiaza" semnalul citi pe bujii. Tehnica e sa gasesti un drum unde sa zicem poti sa mergi cum spusei mai sus la viteza constanta cam 10minute-un sfert de ora, dupa care opresti brusc motorul imediat ce ai luat piciorul din acceleratie si verifici bujiile. Repeti experimentul in diferite regimuri stationare (adica cu motorul constant la viteza constanta, dar la diferite valori ale vitezei si cu diferite apasari ale acceleratiei). Fiecare tura cu alti parametri, pentru a testa toate regimurile carburatorului. Toate astea bineiinteles dupa ce ai verificat ca toate jiglerele sunt corecte pentru carburatorul tau. Apropo de asta, carburatorul respectiv vad ca este pentru motoare mai mari (2litri) deci e posibil ca jiglerele tale sa fie prea mari pentru motorul tau. Incearca sa gasesti un jiglor principal mai mic (urmatorul in jos de la cel pe care il ai acuma) si vezi cum emrge cu ala.

 

Asa. Verifica ca jiglorul principal de benzina si cel de aer in treapta intii a carburatorului sunt mai mici (sau cel mult egale) cu cele din treapta a doua. Daca nu sunt, ineamna ca le-ai pus invers. Pune-le corect.

 

Dupa asta faci testul cu bujiile.

 

Bineinteles, aicea presupunem ca aprinderea e reglata perfect, distributia (jocul supapelor) la fel. Citeste in manualul pe care ti-l pusei acolo si verifica tot inainte de a-ti pierde vremea cu carburatorul, ca asta e cel mai dificil de reglat si nu iese nimica daca celelalte sunt vraiste.

 

Noroc!

Link to comment
Share on other sites

Bartro si-a dat seama. In camera de sub membrana pompei de acceleratie (unde se stringe benzina ce va fi pompata la apasarea acceleratiei) trebuie sa existe un pasaj care are o bila cu un arc fin care functioneaza ca o supapa ce descarca o parte din benzina pompata inapoi in camera de nivel constant. Pasajul ala si supapa trebuie sa functioneze corect altminteri pompa de acceleratie baga benzina aiurea in motor. Ideea e ca atunci cind apesi acceleratia usor, pina la fund, benzina se duce toata in motor. cind apesi brusc, o parte se duce inapoi in camera de nivel constant pentru ca motorul nu poate sa accelereze brussc asa cum ne-ar place noua sa sara de la 1000rpm la 4000rpm intr-o fractiune de secunda, si atuncea benzina surplus ar trece nearsa prin motor sau ar inneca motorul.

 

daca bujiile tale sunt negre, inseamna ca probabil n ai rulat motorul suficient. fa o tura mai lunga, la turatie constanta (sa zicem 15 minute, pe un drum drept, cu viteza constanta, acceleratia partial apasata, doar atit cit sa mentii viteza si fara sa schimbi vitezele). ca atuncea cind mergi la drum lung. Asta iti va da informatia necesara cind te uiti dup-aia la bujii.

 

Citirea bujiilor e o arta care consta in rularea motorului de fapt la turatii constante, si oprirea lui fara a trece prin faze tranzitorii care pot sa provoace efecte ce "bruiaza" semnalul citi pe bujii. Tehnica e sa gasesti un drum unde sa zicem poti sa mergi cum spusei mai sus la viteza constanta cam 10minute-un sfert de ora, dupa care opresti brusc motorul imediat ce ai luat piciorul din acceleratie si verifici bujiile. Repeti experimentul in diferite regimuri stationare (adica cu motorul constant la viteza constanta, dar la diferite valori ale vitezei si cu diferite apasari ale acceleratiei). Fiecare tura cu alti parametri, pentru a testa toate regimurile carburatorului. Toate astea bineiinteles dupa ce ai verificat ca toate jiglerele sunt corecte pentru carburatorul tau. Apropo de asta, carburatorul respectiv vad ca este pentru motoare mai mari (2litri) deci e posibil ca jiglerele tale sa fie prea mari pentru motorul tau. Incearca sa gasesti un jiglor principal mai mic (urmatorul in jos de la cel pe care il ai acuma) si vezi cum emrge cu ala.

 

Asa. Verifica ca jiglorul principal de benzina si cel de aer in treapta intii a carburatorului sunt mai mici (sau cel mult egale) cu cele din treapta a doua. Daca nu sunt, ineamna ca le-ai pus invers. Pune-le corect.

 

Dupa asta faci testul cu bujiile.

 

Bineinteles, aicea presupunem ca aprinderea e reglata perfect, distributia (jocul supapelor) la fel. Citeste in manualul pe care ti-l pusei acolo si verifica tot inainte de a-ti pierde vremea cu carburatorul, ca asta e cel mai dificil de reglat si nu iese nimica daca celelalte sunt vraiste.

 

Noroc!

313889[/snapback]

 

 

Carburatorul nu s-a montat pe motoare de 2L ci pe motoarele de 1,6 si 1,8 de la primele serii de E30 si E28 din cate stiu eu ... respectiv 316 si 518

Edited by AlexE21
Link to comment
Share on other sites

Models covered

3-Series (E30)

316 (83 to 88), 316i (88 to 91), 318i (83 to 91), 320i (87 to 91), 325i (87 to 91).

Also Touring and Convertible versions of these models

5-Series (E28)

518 (81 to 85), 518i (85 to 88), 525i (81 to 88), 528i (81 to 88), 535i (85 to 88), M535i (85 to 88)

5-Series (E34)

518i (90 to 91), 520i (88 to 91), 525i (88 to 91), 530i (88 to 91), 535i (88 to 91)

Engines covered

1596 cc, 1766 cc, 1795 cc, 1990 cc, 2494 cc, 2788 cc, 2986 cc & 3430 cc

Does not cover Diesel, dohc or V8 engines, or four-wheel-drive models

 

cam asta acopera manualul de mi l-ai dat tu ... oricum multam pentru el ...

 

din cate stiu eu carburatorul s-a montat pe 518 si 316 ambele avand motoare de 1,8 L post-7345-1195225293_thumb.jpg :blink:

oricum multam fain pentru toate informatiile acordate si pentru ajutorul acordat .

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
  • 3 months later...
Cine are sa imi dea si mie sfaturi ce si cum despre modelul ast i-as fi recunoscator ... multzam fain :) :) :) :) ;)

 

mai am si eu un 321 din 80' si nu-l dau ca-mi place . eu l-am luat de afar acu ceva ani si era cu un carburator solex cu soc automat. mai am unu de rez si chiar si o galerie de admisie in stare ff buna . daca te pot ajuta cu ceva dami un semn pe mess. (alcatraz898) la mine oldtimeul e un 1600-2 din 62' de care nu ma voi desparti deocamdata e in reparatie capitala la partea de tablarie adica mai bine spus pregatitu pt vopsit ca imi ia o groaza de timp si nu vreau sa-l fuseresc. sincer sa fiu sunt mai comod in el decat in e32 cu care umblu zilnic. am avut noroc ca il am de nou in familie si e totu original pe el in afara de vopsea :) . in rest de rechin ce sa spun doar ca trebuie izolat destul de bine pe jos ca prinde destul de repede rugina , in rest e o masina draguta .

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
sa scapi de toate problemele care le vei avea mereu.. gandeste-te ca ai bmw.. deci poti lua cu usurinta macar un 2.0 6 pistoane.. 24valve vanos. la vreo 400e 500e tzipla.. si termini cu tot balciu si nu itimai bagi nasu la motor.. iti vezi de altceva pe urma.. si arata si altfel.. crede-ma ca am avuto gramada masini si la toate m-am chinuit cu tot felu de injectii etc.. pune frate un motor stabilizat.. sa nu stai cu toate draciile alea de delcouri si generatie antica
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.