Jump to content

tobe?


bebe1

Recommended Posts

dtm mersi mult ptr informatie

303974[/snapback]

 

sincer la banii astia cumperi un eisenmann de pe ebay si e netsuperior celei oem,in termeni de sound si perf.

oricum e90 nu da bine cu orice ieftinitura asta e cert.ori pui ceva klumea ori mai bine las-o asa.

eu as alege remus,daca vrei sa auzi sound uri incearca sa intrii pe youtube

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
e filmat cu un telefon mobil si se aude incet, da volumul :blink: SI asa...partea negativa se vede la drumurile lungi.

eu am pus o evacuare finala de golf GTI pe 318is,bineinteles am modificat un pic prinderea.sunetul este pericol,dar la drum lung ma enerveaza.aveti idee daca asta influenteaza incalzirea motorului,ca am impresia ca nu se mai incalzeste cum trebuie

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
e filmat cu un telefon mobil si se aude incet, da volumul :) SI asa...partea negativa se vede la drumurile lungi.

eu am pus o evacuare finala de golf GTI pe 318is,bineinteles am modificat un pic prinderea.sunetul este pericol,dar la drum lung ma enerveaza.aveti idee daca asta influenteaza incalzirea motorului,ca am impresia ca nu se mai incalzeste cum trebuie

ai doar impresia :) poate doar noxele si ceva poluare fonica :blink:

Link to comment
Share on other sites

e filmat cu un telefon mobil si se aude incet, da volumul :) SI asa...partea negativa se vede la drumurile lungi.

eu am pus o evacuare finala de golf GTI pe 318is,bineinteles am modificat un pic prinderea.sunetul este pericol,dar la drum lung ma enerveaza.aveti idee daca asta influenteaza incalzirea motorului,ca am impresia ca nu se mai incalzeste cum trebuie

De ce ? nu urca apa ?:blink:

Link to comment
Share on other sites

Sistemul de evacuare poate aduce un spor de putere, insa trebuie sa fie bine gandit; traseul nu are doar rol de transport al gazelor si amortizare a zgomotului, ci si de corectare a curbei de cuplu. Inertia gazelor in miscare prin galerii, tobe si tevi "aspira" continutul cilindrilor in momentul deschiderii supapei de evacuare, facand ca puterea ce ar fi folosita de motor sa impinga gazele afara sa fie acum disponibila la roti. Evident, la un anumit debit de gaze (turatie a motorului) sistemul creeaza acest efect corect ridicand curba de cuplu consistent, in timp ce peste o anumita limita sistemul e prea restrictiv, limitand puterea.

 

Producatorii acordeaza traseul in general pentru o curba de cuplu cat mai "plina" si nu neaparat pentru putere maxima, fiind pe alocuri loc de cateva ajustari. In marea majoritate a cazurilor cu o evacuare mai lejera pe un motor stock acesta devine mai slab in condus normal si castiga doar pe ultimele 1000-1500rpm ale turometrului, de obicei prea putin ca sa compenseze insatisfactia cuplului mai mic la turatii uzuale.

 

La un motor cu putere marita chiar se recomanda o evacuare ceva mai lejera insa, pentru a se descurca cum trebuie in noile conditii. De exemplu, e posibil ca la un motor natural aspirat o evacuare noua sa nu insemne nimic in conditiile normale, insa dupa schimbarea admisiei si a axei cu came cu una mult mai agresiva aceeasi evacuare mai lejera sa mai aduca un spor de 5% puterii maxime.

 

Ca rezumat, principalul rol al tobei "sport" e sa schimbe sunetul, iar schimbarea intregului traseu de evacuare la motoare stock sacrifica din cuplu pentru cativa CP greu sesizabili la capatul de sus al plajei de turatie.

Link to comment
Share on other sites

e filmat cu un telefon mobil si se aude incet, da volumul :) SI asa...partea negativa se vede la drumurile lungi.

eu am pus o evacuare finala de golf GTI pe 318is,bineinteles am modificat un pic prinderea.sunetul este pericol,dar la drum lung ma enerveaza.aveti idee daca asta influenteaza incalzirea motorului,ca am impresia ca nu se mai incalzeste cum trebuie

De ce ? nu urca apa ?:blink:

urca doar cand stau pe loc cu motorul pornit. cum plec icepe sa scada pana pe la 1/4 si nu mai baga caldura cum trebuie

Link to comment
Share on other sites

Sistemul de evacuare poate aduce un spor de putere, insa trebuie sa fie bine gandit; traseul nu are doar rol de transport al gazelor si amortizare a zgomotului, ci si de corectare a curbei de cuplu. Inertia gazelor in miscare prin galerii, tobe si tevi "aspira" continutul cilindrilor in momentul deschiderii supapei de evacuare, facand ca puterea ce ar fi folosita de motor sa impinga gazele afara sa fie acum disponibila la roti. Evident, la un anumit debit de gaze (turatie a motorului) sistemul creeaza acest efect corect ridicand curba de cuplu consistent, in timp ce peste o anumita limita sistemul e prea restrictiv, limitand puterea.

 

Producatorii acordeaza traseul in general pentru o curba de cuplu cat mai "plina" si nu neaparat pentru putere maxima, fiind pe alocuri loc de cateva ajustari. In marea majoritate a cazurilor cu o evacuare mai lejera pe un motor stock acesta devine mai slab in condus normal si castiga doar pe ultimele 1000-1500rpm ale turometrului, de obicei prea putin ca sa compenseze insatisfactia cuplului mai mic la turatii uzuale.

 

La un motor cu putere marita chiar se recomanda o evacuare ceva mai lejera insa, pentru a se descurca cum trebuie in noile conditii. De exemplu, e posibil ca la un motor natural aspirat o evacuare noua sa nu insemne nimic in conditiile normale, insa dupa schimbarea admisiei si a axei cu came cu una mult mai agresiva aceeasi evacuare mai lejera sa mai aduca un spor de 5% puterii maxime.

 

Ca rezumat, principalul rol al tobei "sport" e sa schimbe sunetul, iar schimbarea intregului traseu de evacuare la motoare stock sacrifica din cuplu pentru cativa CP greu sesizabili la capatul de sus al plajei de turatie.

 

foarte adevarat , eu cumparasem un bmw de la un baiat si avea o toba finala facuta din tabla , suna super bine de inlemnea lumea la semafor , dar surpriza cand am cumparat una originala (ca ma saturasem sa ma opreasca politia) masdina ziceai ca ai cipuit-o ce bine mergea, a fost o diferenta foarte mare nu ma asteptam credeam ca o sa fie invers.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 8 months later...
Ma gandesc serios sa imi pun si eu o toba pe al meu e34 518. Problema este ca nu prea ma pricep... sunt la inceput :) . Am auzit ca toba trebuie sa se potriveasca cu puterea motorului or somethin'. Ce credeti ca s-ar potrivi cel mai bine ? Am inteles ca nu castigi cai, dar eu vreau sa scoata un sunet mai gros sa se auda frumos. Ma pot incadra in 200-300 euro ? Multumesc anticipat.
Link to comment
Share on other sites

Ma gandesc serios sa imi pun si eu o toba pe al meu e34 518. Problema este ca nu prea ma pricep... sunt la inceput :) . Am auzit ca toba trebuie sa se potriveasca cu puterea motorului or somethin'. Ce credeti ca s-ar potrivi cel mai bine ? Am inteles ca nu castigi cai, dar eu vreau sa scoata un sunet mai gros sa se auda frumos. Ma pot incadra in 200-300 euro ? Multumesc anticipat.

cu toba finala ? sau comppleta ? cu finala te incadrezi , iar indiferent de situatie iei una pt modelul tau de masina

Link to comment
Share on other sites

Ma gandesc serios sa imi pun si eu o toba pe al meu e34 518. Problema este ca nu prea ma pricep... sunt la inceput :) . Am auzit ca toba trebuie sa se potriveasca cu puterea motorului or somethin'. Ce credeti ca s-ar potrivi cel mai bine ? Am inteles ca nu castigi cai, dar eu vreau sa scoata un sunet mai gros sa se auda frumos. Ma pot incadra in 200-300 euro ? Multumesc anticipat.

cu toba finala ? sau comppleta ? cu finala te incadrezi , iar indiferent de situatie iei una pt modelul tau de masina

OFF TOPIC: WTF vine cumva de la Taekwondo(ITF,WTF)...........??? :)

Link to comment
Share on other sites

Ma gandesc serios sa imi pun si eu o toba pe al meu e34 518. Problema este ca nu prea ma pricep... sunt la inceput :) . Am auzit ca toba trebuie sa se potriveasca cu puterea motorului or somethin'. Ce credeti ca s-ar potrivi cel mai bine ? Am inteles ca nu castigi cai, dar eu vreau sa scoata un sunet mai gros sa se auda frumos. Ma pot incadra in 200-300 euro ? Multumesc anticipat.

cu toba finala ? sau comppleta ? cu finala te incadrezi , iar indiferent de situatie iei una pt modelul tau de masina

OFF TOPIC: WTF vine cumva de la Taekwondo(ITF,WTF)...........??? :)

m-a mai intrebat cineva , nu am practicat ca sport asta desi am facut sport , este doar coincidenta :) si da are dreptate Ciupanezu apropo de WTF :)

Link to comment
Share on other sites

Salut

As vrea sa imi cumpar o toba adevarata cap coada, sa dea un sunet frumos si poate si putere mai multa. Unde naiba gasesc si io asa ceva ?

Am un 323i 2500cm 177cp e90

 

te costa in jur de 18 mil , catalizator sport + toba finala pret service ... daca vrei iti pot da nr de tel sau site :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Bunã seara la toatã lumea, Un bmw E39 520i, mã gândesc sã Îi pun o barã spate de m5 ºi sã Îi fac evacuarea la fel ca la m5 e39. Necesitã operaÞi majore , sau e deja totul gata ºi se pune numaidecât?

Trebuie sĂŁ am Âşi ĂŽn vedere, ĂŽn timp , diametrul pentru cĂŁ i-aÂş pune Âşi un mic melc la motor cĂŁ 150 cp nu prea sunĂŁ bine pentru un 5-ar.

 

Evacuarea aº vrea sã o fac cap coadã, pentru Început Începând de la catalizator la finala. Pânã vine ºi melcul care am sã Încep atunci ºi de la serpiºori, jos dat catalizator, poate am un noroc mic si Îmi cade În mânã un catalizator sport.

 

 

Acum cum calculez diametrul optim, daca din motor cu melc nu o sa vreau sĂŁ scot mai mult de 200-220 cp, nici mĂŁcar nu Âştiu cum va rezista motorul stock la puterea asta numai din kitul turbo, o sĂŁ fie un maxim de 0,5 - 0,6 bari.

 

 

Nu vreau sĂŁ aud de ce nu am luat motor mai mare, bla bla, din motive normal evidente, maÂşina care fac maxim 10 k pe an, casco, asigurare, impozit - nu sunt milionar, sunt un amarat de cetĂŁĂžean care munceÂşte greu.

 

 

Plus, este cineva cu modificari de genul acesta la motor, evacurare, sĂŁ ĂŽmi poate oferi mai multe detali?

 

BineĂŽnĂželes sĂŁ nu se ĂŽnĂželeagĂŁ prost, cĂŁ aÂş face asta imediat, nu am cum , dar ĂŽncet si sigur, da.

Link to comment
Share on other sites

Bunã seara la toatã lumea, Un bmw E39 520i, mã gândesc sã Îi pun o barã spate de m5 ºi sã Îi fac evacuarea la fel ca la m5 e39. Necesitã operaÞi majore , sau e deja totul gata ºi se pune numaidecât?

Trebuie sĂŁ am Âşi ĂŽn vedere, ĂŽn timp , diametrul pentru cĂŁ i-aÂş pune Âşi un mic melc la motor cĂŁ 150 cp nu prea sunĂŁ bine pentru un 5-ar.

 

Evacuarea aº vrea sã o fac cap coadã, pentru Început Începând de la catalizator la finala. Pânã vine ºi melcul care am sã Încep atunci ºi de la serpiºori, jos dat catalizator, poate am un noroc mic si Îmi cade În mânã un catalizator sport.

 

Trebuie sĂŁ tai Âşi din spaĂžiul unde intrĂŁ roata de rezervĂŁ.

 

Supraalimentarea te va costa minim 4000 €.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.