Jump to content

Discuri frana


Benny

Recommended Posts

  • Replies 62
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

BMW-urile au frâne foarte bune, este foarte greu sã atingi limitele frânelor pe un drum public.

 

Sunt sigur cĂŁ pe circuit poĂži avea probleme cu rĂŁcirea lor.

 

Discurile perforate de genul acesta nu pot fi mai bune decât cele originale sau cele ATE.

 

De ce apare efectul placebo?

Pentru cĂŁ se trece de la discuri aftermarket uzate sau de proastĂŁ calitate la discuri perforate noi Âşi de calitate medie.

 

Existã Într-adevãr kit-uri de la Brembo sau alte mãrci care sunt mai bune decât discurile de fabricã Însã acelea costã mii de euro ºi vin cu tot cu etriere.

 

ExistĂŁ destule maÂşini cu veleitĂŁĂži sportive ce au discuri ventilate (fĂŁrĂŁ perforaĂžii), de exemplu M5 E39.

Link to comment
Share on other sites

nu m-ai convins. de ce unele discuri sunt de proasta calitate?

ce intelegi de fapt prin proasta calitate ( material, prelucrare mecanica defectuoasa, sufluri, etc)? din ce material se fabrica discurile de frana? dar tamburii?

de unde stii ca se trece de la discuri aftermarket la discuri perforate? poate omul trece de la discuri originale ( ce-i drept uzate) la discuri noi perforate.

in fapt ce costa mai mult la un kit de frana? discul, etrierul sau placutele? in ce consta kitul de frana brembo?

care este ( procentual vorbind) importanta compozitiei materialului din care se fabrica placutele de frana?

cum se face disiparea caldurii din discul de frana rezultata din consumarea lucrului mecanic ( distrgerea energiei cinetice a vehiculului ) pe zona de franare?

 

sunt de acord ca bmw are frane bune, ca pe drumurile patriei acestea isi fac treaba cu brio, dar toate masinile au sistemele de franare dimensionate in functie de masa maxima admisa si de viteaza maxima constructiva, de distanta de franare la anumite viteze ( luandu-se de baza un coeficient de frecare echivalent interfetei cauciuc-carosabil uscat). rezultatul se inmulteste cu coeficientul de siguranta, rezultand in final o supradimensionare a sistemului ( litera de lege in tehnologia constructiilor de masini).

Edited by benkenobi
Link to comment
Share on other sites

in conditiile unui mers foarte sportiv, in special pe drumuri virajate puternic, franele clasice se pot supraincalzi, nu e nevoie de circuit pentru asta.

 

asta am spus si eu clar, acolo am simtit o diferenta semnificativa.

 

oricum, si daca ar frana identic...mi-as luat perforate macar pentru aspect, daca sunt la aceeasi bani.

Link to comment
Share on other sites

in conditiile unui mers foarte sportiv, in special pe drumuri virajate puternic, franele clasice se pot supraincalzi, nu e nevoie de circuit pentru asta.

 

asta am spus si eu clar, acolo am simtit o diferenta semnificativa.

 

oricum, si daca ar frana identic...mi-as luat perforate macar pentru aspect, daca sunt la aceeasi bani.

 

 

pe drumurile virajate nu se sofeaza sportiv decat in cazul raliurilor.

in alta ordine de idei, pe serpentine se coboara cu frana de motor pentru a nu supraincalzi discurile si a nu scadea temperatura de fierbere a lichidului de frana.

personal am experimentat coborarea unor serpentine numai cu frana de serviciu si am ajuns sa imi patineze placutele.

asa cum am spus discurile perforate ajuta si la eliminarea reziduurilor rezultate in urma uzurii placutelor.

cat priveste aspectul-chestie de gusturi.

Link to comment
Share on other sites

nu m-ai convins. de ce unele discuri sunt de proasta calitate?

ce intelegi de fapt prin proasta calitate ( material, prelucrare mecanica defectuoasa, sufluri, etc)? din ce material se fabrica discurile de frana? dar tamburii?

de unde stii ca se trece de la discuri aftermarket la discuri perforate? poate omul trece de la discuri originale ( ce-i drept uzate) la discuri noi perforate.

in fapt ce costa mai mult la un kit de frana? discul, etrierul sau placutele? in ce consta kitul de frana brembo?

care este ( procentual vorbind) importanta compozitiei materialului din care se fabrica placutele de frana?

cum se face disiparea caldurii din discul de frana rezultata din consumarea lucrului mecanic ( distrgerea energiei cinetice a vehiculului ) pe zona de franare?

 

sunt de acord ca bmw are frane bune, ca pe drumurile patriei acestea isi fac treaba cu brio, dar toate masinile au sistemele de franare dimensionate in functie de masa maxima admisa si de viteaza maxima constructiva, de distanta de franare la anumite viteze ( luandu-se de baza un coeficient de frecare echivalent interfetei cauciuc-carosabil uscat). rezultatul se inmulteste cu coeficientul de siguranta, rezultand in final o supradimensionare a sistemului ( litera de lege in tehnologia constructiilor de masini).

 

Pentru că discurile aftermarket sunt ĂŽn general mai proaste decât cele originale, se ovalizeaza mai repede.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Disc_brake

 

Pentru că foarte puţini cumpără discuri originale.

Şi nici nu mai contează dacă sunt originale dacă au 200 000 km.

 

Discurile se schimbă la două sau trei schimburi de plăcuţe.

 

Există mai multe kit-uri de frâne Brembo.

Includ plăcuţe, discuri şi etriere.

 

Nu stau acum să scriu jumătate de oră pentru un astfel de subiect, prefer un răspuns la obiect.

 

Dacă montezi dar nişte discuri perforate, sunt foarte mici şansele ca maşina să frâneze mai bine decât cu nişte discuri normal ventilate de calitate şi ĂŽn stare bună.

Şi sunt foarte mici şansele să conduci atât de sportiv ĂŽncât să ajungi la limitele sistemului de frânare.

 

Să fim serioşi, cei mai mulţi le cumpără pentru aspect.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

lasa-ma sa spun ca nu gandesti ca un inginer ( pentru ca nu esti) ci te multumesti doar sa afli cateva lucruri din citite pe ici pe colo fara sa intelegi fizic fenomenul.

incearca sa intri in profunzimea fenomenului, nu te multumi doar sa vezi ca fruzele sunt verzi fara sa te intrebi de ce.

si da-mi voie sa-ti spun ca sunt foarte dese cazurile cand frana de serviciu ajunge la limita ( pe drumuri in panta puternic virajate) datorita folosirii indelungate. vazand varsta ta as putea spune ca nu ai destula experienta.

daca discurile de frana perforate nu sunt eficiente de ce au fost inventate si de ce sunt folosite ( si mai ales unde sunt folosite)? cine ti-a spus tie ca discurile perforate nu sunt capabile sa asigure o franare mai buna decat cele de origine?

crezi ca simplul motiv ca stai la volanul unui bmw iti confera o aura de atotstiutor in stiinte ingineresti? te inseli amarnic.

nu o lua ca o ofensa ci ca o constatare personala, fara ca macar sa te cunosc.

 

on topic-personal folosesc discuri ventilate si placute de frana, de origine, montate in germania. si sunt satisfacut de calitatea lor.

Link to comment
Share on other sites

M-am uitat pe link-ul de pe Wikipedia...Acolo spune clar: discurile cu sloturi sunt mai bune si ca cele perforate mai ales pentru ca acestea din urma sunt predispuse la crapare sau foarte rar chiar la spargere...mai mult, cele cu santuri sunt ideale la franarea in conditii de ploaie sau cand intri prin balti, nepermitand formarea unei pelicule fine de apa care ar duce clar la alunecarea placutelor pe discuri...

Concluzia este ca au performante superioare celor standard alaturi de placute adecvate...acum, daca se merge linistit cu masina, chiar nu ar fi nevoie de acest up-grade...

Link to comment
Share on other sites

@benkenobi: Dă-mi voie să-ţi spun că nici nu e nevoie să gândesc ca un inginer.

 

Sunt sigur că un inginer ştie foarte multe lucruri teoretice pe care cu greu le poţi afla altfel dar ĂŽn acelaşi timp, un inginer din România nu are nici o treabă cu tehnologiile pe care le folosesc mărcile mari precum BMW sau Mercedes decât dacă lucrează pentru firme străine şi au fost şcolarizaţi de acestea.

 

Poate nu am foarte multe experienţă faţă de alţii ĂŽnsă am destulă experienţă faţă de alţii de vârsta mea şi mi-am condus maşina ĂŽn regim sportiv cam ĂŽn orice condiţii ĂŽn afară de a o conduce pe un circuit.

Niciodată nu am constatat fenomenul de brake fading.

 

Discurile de frână perforate au fost inventate pentru o răcire mai eficientă. Această răcire mai eficientă este necesară unor maşini foarte sportive conduse foarte agresiv.

Nu cred că poţi să depăşeşti aceste limite pe stradă, doar pe circuit.

Câţi merg cu maşinile lor pe circuit?

 

Ăn condiţii normale nu văd cum ar putea o maşină să frâneze mai bine cu discuri perforate decât cu discuri normale dacă forţa de frânare rămâne aceeaşi.

Vrei să frâneze mai bine? Ăn acest caz montezi discuri mai mari şi etriere cu mai multe pistoanaşe, schimbi sistemul de frânare integral de la o motorizare mai mare.

Discurile mai mari sunt mai eficiente pentru că caldura este disipată mai eficient.

 

Aici nu vorbesc din postura de posesor de BMW atotştiutor ci pe baza unor lucruri clare.

 

De ce am spus că intervine fenomenul placebo?

Pentru că se trece de la discuri uzate la discuri noi.

 

Sunt foarte de acord că există discuri perforate de calitate ĂŽnsă nu la preţuri similare cu cele standard.

 

Sper ca viitoarea mea maşină să fie M5 E39, ĂŽmi place foarte mult acest model.

Din fericire am avut ocazia să conduc unul şi am observat că avea discuri pline adică normal ventilate.

Este o dovadă că pentru o răcire eficientă nu este nevoie neapărat de nişte discuri perforate.

Vorbim de o maşină de 400 cp şi cu o greutate destul de mare deci sistemul de frânare este foarte important şi personal nu cred că BMW ar face rabat de calitate la frâne.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

M-am uitat pe link-ul de pe Wikipedia...Acolo spune clar: discurile cu sloturi sunt mai bune si ca cele perforate mai ales pentru ca acestea din urma sunt predispuse la crapare sau foarte rar chiar la spargere...mai mult, cele cu santuri sunt ideale la franarea in conditii de ploaie sau cand intri prin balti, nepermitand formarea unei pelicule fine de apa care ar duce clar la alunecarea placutelor pe discuri...

Concluzia este ca au performante superioare celor standard alaturi de placute adecvate...acum, daca se merge linistit cu masina, chiar nu ar fi nevoie de acest up-grade...

 

si discurile pline sau cele ventilate sunt predispuse la fisurare daca materialul contine sufluri ( care conduc la microfisuri si ulterior la fisuri ) sau daca prelucrarea mecanica prin aschiere nu se face corect ( adincimi si viteze mari de aschiere ) nalasand materialul sa se detensioneze. in aceste cazuri ai marea surpriza sa prelucrezi corect discul de frana, il bagi in magazia de piese finite iar dupa 6 luni cand il pui in vanzare este deja ovalizat. si uite asa cumparam noi discuri deja deformate si injuram de mama focului.

predispozitia la crapare a discurilor perforate provine chiar din faptul ca acele gauri sunt concentratori de tensiuni, amorsand microfisuri care ulterior evolueaza in fisuri. in fapt, tehnic vorbind, nu putem spune ca predispozitia lor la fisurare nu asigura o calitate sporita a franarii. tocmai de aceea se folosesc cu precadere in situatiile in care frana de serviciu este foarte solicitata ( raliuri, formula 1 , avioane, etc). insa pentru o mai mare rezistenta la temperaturi foarte ridicate generate de consumarea energiei cinetice prin frecare s-a trecut la utilizarea in aceste cazuri a materialelor compozite.

 

pentru ciupanezu- daca citeai macar in totalitate ( desi cred ca unele notiuni iti sunt straine) ceea ce contine linkul pe care l-ai atasat vedeai ca sunt dese situatiile in care la coborarea pe serpentine utilizarea in exces a franei de srviciu conduce la supraincalzirea acesteia.

daca citeai atent ce am postat anterior vedeai ca am experimentat personal acest lucru ( mi-am asumat riscul ) ajungand la limita la care placutele alunecau.

concluzie-nu trebuie sa te afli pe circuit pentru a supraincalzi discurile.

Edited by benkenobi
Link to comment
Share on other sites

M-am uitat pe link-ul de pe Wikipedia...Acolo spune clar: discurile cu sloturi sunt mai bune si ca cele perforate mai ales pentru ca acestea din urma sunt predispuse la crapare sau foarte rar chiar la spargere...mai mult, cele cu santuri sunt ideale la franarea in conditii de ploaie sau cand intri prin balti, nepermitand formarea unei pelicule fine de apa care ar duce clar la alunecarea placutelor pe discuri...

Concluzia este ca au performante superioare celor standard alaturi de placute adecvate...acum, daca se merge linistit cu masina, chiar nu ar fi nevoie de acest up-grade...

 

si discurile pline sau cele ventilate sunt predispuse la fisurare daca materialul contine sufluri ( care conduc la microfisuri si ulterior la fisuri ) sau daca prelucrarea mecanica prin aschiere nu se face corect ( adincimi si viteze mari de aschiere ) nalasand materialul sa se detensioneze. in aceste cazuri ai marea surpriza sa prelucrezi corect discul de frana, il bagi in magazia de piese finite iar dupa 6 luni cand il pui in vanzare este deja ovalizat. si uite asa cumparam noi discuri deja deformate si injuram de mama focului.

predispozitia la crapare a discurilor perforate provine chiar din faptul ca acele gauri sunt concentratori de tensiuni, amorsand microfisuri care ulterior evolueaza in fisuri. in fapt, tehnic vorbind, nu putem spune ca predispozitia lor la fisurare nu asigura o calitate sporita a franarii. tocmai de aceea se folosesc cu precadere in situatiile in care frana de serviciu este foarte solicitata ( raliuri, formula 1 , avioane, etc). insa pentru o mai mare rezistenta la temperaturi foarte ridicate generate de consumarea energiei cinetice prin frecare s-a trecut la utilizarea in aceste cazuri a materialelor compozite.

 

pentru ciupanezu- daca citeai macar in totalitate ( desi cred ca unele notiuni iti sunt straine) ceea ce contine linkul pe care l-ai atasat vedeai ca sunt dese situatiile in care la coborarea pe serpentine utilizarea in exces a franei de srviciu conduce la supraincalzirea acesteia.

daca citeai atent ce am postat anterior vedeai ca am experimentat personal acest lucru ( mi-am asumat riscul ) ajungand la limita la care placutele alunecau.

concluzie-nu trebuie sa te afli pe circuit pentru a supraincalzi discurile.

 

domnul inginer.am o singura remarca de facut:

crezi ca inginerii de la bmw de tampiti su pus discurile alea din fabrica?

si fii convins ca au facut sute de teste in toate conditiile posibile inainte de a monta ceva pe o masina de serie.

s-a ca unii dntre noi sa fie mai destepti decat aia pentru simplul fapt ca au condus sau conduc un bmw.

depinde si de ce ti-ai luat masina , poate o folosesti la curse.dar cei de la bmw cand au conceput si realizat un model de serie nu l-au facut pentru raliuri.

succes.

p.s.

simplul fapt ca esti inginer nu inseamna ca esti mai destept decat altii.

 

domnul inginer.am o singura remarca de facut:

crezi ca inginerii de la bmw de tampiti de au pus discurile alea din fabrica?

si fii convins ca au facut sute de teste in toate conditiile posibile inainte de a monta ceva pe o masina de serie.

s-ar putea ca unii dntre noi sa fie mai destepti decat aia pentru simplul fapt ca au condus sau conduc un bmw.

depinde si de ce ti-ai luat masina , poate o folosesti la curse.dar cei de la bmw cand au conceput si realizat un model de serie nu l-au facut pentru raliuri.

succes.

p.s.

simplul fapt ca esti inginer nu inseamna ca esti mai destept decat altii.

imi face figuri tastatura de aceea am mai scris inca o data.

Link to comment
Share on other sites

si da-mi voie sa-ti spun ca sunt foarte dese cazurile cand frana de serviciu ajunge la limita ( pe drumuri in panta puternic virajate) datorita folosirii indelungate.

 

 

Ai patit asta la un BMW?

 

 

am patit asta la o sierra 2,0 i, discuri ventilate. dar nu-mi spune ca sierra este caruta iar bmw este masina. eu vorbeam strict de fenomen, iar fenomenul nu apare la ce tip de masina vrea el. si lasa-ma sa cred ca nu sunt chiar singurul care a patit acest lucru, chiar daca el l-am indus cu buna stiinta.

pentru sorin 37- te superi degeaba. daca citesti atent posturile anterioare vezi ca am spus clar ca masinile au dimensionate sistemele de franare in functie de anumiti factori. si bmw este o masina deci este valabil si pentru ea.

din ratiuni financiare nici un constructor de masini ( nici macar bmw) nu le va echipa cu sisteme mult prea performante si prea scumpe fata de scopul pentru care este construita masina.

sa fi convins ca bmw-urile care alearga pe circuit nu au sistemul stock de franare, dar asta este alta poveste.

incercarea de a argumenta o parere ( fie ea si despre niste discuri de frana) nu inseamna ca ma pretind destept. poate tu esti mai in tema decat mine si poti veni cu argumente noi care sa-mi demonstreze mie si altora ca ma insel. accept fara rezerve orice opinie corect argumentata.

Edited by benkenobi
Link to comment
Share on other sites

si da-mi voie sa-ti spun ca sunt foarte dese cazurile cand frana de serviciu ajunge la limita ( pe drumuri in panta puternic virajate) datorita folosirii indelungate.

 

 

Ai patit asta la un BMW?

 

 

am patit asta la o sierra 2,0 i, discuri ventilate. dar nu-mi spune ca sierra este caruta iar bmw este masina. eu vorbeam strict de fenomen, iar fenomenul nu apare la ce tip de masina vrea el. si lasa-ma sa cred ca nu sunt chiar singurul care a patit acest lucru, chiar daca el l-am indus cu buna stiinta.

pentru sorin 37- te superi degeaba. daca citesti atent posturile anterioare vezi ca am spus clar ca masinile au dimensionate sistemele de franare in functie de anumiti factori. si bmw este o masina deci este valabil si pentru ea.

din ratiuni financiare nici un constructor de masini ( nici macar bmw) nu le va echipa cu sisteme mult prea performante si prea scumpe fata de scopul pentru care este construita masina.

sa fi convins ca bmw-urile care alearga pe circuit nu au sistemul stock de franare, dar asta este alta poveste.

incercarea de a argumenta o parere ( fie ea si despre niste discuri de frana) nu inseamna ca ma pretind destept. poate tu esti mai in tema decat mine si poti veni cu argumente noi care sa-mi demonstreze mie si altora ca ma insel. accept fara rezerve orice opinie corect argumentata.

 

nu m-am suparat de loc dar prea ai fost categoric in afirmatile facute si sunt de accord cu parerile fiecaruia.

asta stiam si eu ca , constructorii de masini nu pun cele mai bune piese posibile pe ele(cred ca este legat de costuri) dar sunt convins ca piesele pe care le pun sunt testate si paratestate.tocmai de aceea exista firmele specializate in tuning auto.dar sunt de parere ca pentru o masina pe care o folosesti in conditii normale cele mai bune piese sunt cele originale.

numai bine

Link to comment
Share on other sites

Discurile mai mari sunt mai eficiente pentru cĂŁ caldura este disipatĂŁ mai eficient.

 

cred ca te inseli, discurile mai mari sunt mai eficiente in primul rand pentru ca suprafata de contact este mai mare.

 

cat despre fenomenul de fading, stati linistiti apare si la mult prea ridicatul in slavi BMW, e doar o masina si sunt doar fiare.

 

cu siguranta ca masinile astea nu au fost proiectate pentru circuit, cu siguranta ca nu multa lume le conduce la limite...dar sincer acum, daca niste discuri aftermarket ATE normale sa zicem si unele perforate Zimmerman costa la fel...si am cazut de acord ca in unele situatii, poate extrem de rare, cele perforate sunt superioare doar si prin faptul ca se racesc mai bine...de ce sa nu cumparam perforate???

 

nu stiu despre alte modele pt ca doar pt masina mea m-am interesat, dar pentru e46 330d exista discuri perforate OEM atat fata cat si spate. cine nu crede poate verifica pe realoem.

Link to comment
Share on other sites

Ce model de discuri perforate ai?

Câţi km ai parcurs cu ele?

cred ca te inseli, discurile mai mari sunt mai eficiente in primul rand pentru ca suprafata de contact este mai mare.

 

Discurile mai mari sunt mai eficiente pentru că caldura este disipată mai eficient.

 

 

Ambele afirmaţii sunt corecte.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Ma bag si eu aici, cu o intrebare, bineinteles. Am gasi un anunt (nu vreau sa fac reclama):

 

Frane : punte spate cu discuri, de altfel si pe fata gasim tot discuri, franele se afla intr-o stare foarte buna pretul lor este :

- punte spate cu discuri - xxx E

- franele de pe fata - xxx E

mentionez ca se ofera complete .

 

Pe masina mea, pot face schimbarea asta? (vreau discuri si pe spate)...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.