Jump to content

Ce scartaie?


Recommended Posts

daca frana de mana prinde mai sus e dereglata sau sunt sabotii dusi? Sabotii unde sunt pe spate...sincer la astea pe disc nu stiu unde sunt mai exact pozitionati!!

301897[/snapback]

 

Frana de mana e saparata fata de frana de picior! Una e pe placute si cealalta pe saboti! Sabotii fiind situati in interior frana de mana actionand ca si frana de picior la masinile cu ferodouri(sa iti faci o idee) ... doar ca aici vorbim de frana de mana :blink: Bafta

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Exista o rezolvare, sau cel putin preventie - la E46 e trecuta si in manual:

 

Problema: fiindca practic niciodata sabotii nu se freaca dinamic de tambur ci apropape intotdeauna mai intii opresti masina si apoi actionezi frina de mina, tamburul rugineste pe interior si oxidul nu se curata.

 

Prevente/rezolvare: cind traficul permite (de exemplu frinare usoara la semaforul rosu, nici o masina in spate) din cind in cind executa fazele finale ale frinarii folosind frina de mina. Asta va duce la curatarea oxidului de pe tamburi.

 

Inca o data, cel putin la E46 e de verificat manualul - caci nu-mi mai amintesc detalii, Deoarece si E39 scirtiie (se comporta din acest punct de vedere la fel), e de verificat si la aceste serii in manual.

Link to comment
Share on other sites

daca frana de mana prinde mai sus e dereglata sau sunt sabotii dusi? Sabotii unde sunt pe spate...sincer la astea pe disc nu stiu unde sunt mai exact pozitionati!!

saboti sunt in interiorul discului de frana,si daca vrei sa scapi de zgomot trebuie sa ii demontezi si sa curete tot acolo inclusiv arculetele si parghiilie de actionare....

Link to comment
Share on other sites

Problema este in felul urmator:trag frana,ma apas pe portbagj si se aude un scartait.Daca las frana de mana nu se mai aude nimic.De la ce sa fie? :blink:

 

 

la fel face si la mine ....

am intrebat mecanicul si a zis : nu ai de ce sa cheltui banii aiurea pe schimbat saboti sau alte shit-uri este normal sa faca asa (mi-a mai explicat el cate ceva pe acolo dar nu am inteles :) a vorbit pe limba lui :) )

im concluzie la care nu scartie inseamna ca au probleme :) :) :)

Link to comment
Share on other sites

Si eu am intampinat aceasta problema; am cumparat saboti noi, seturile de arculete si m-am pus pe treaba. Am ramas surprins sa constat ca sabotii "vechi" erau ca si noi. Daca tot am desfacut, am inlocuit tot (mai putin sistemele de reglaj). Am curatat si tamburii cu un smirghel fin. Sunetul a disparut.

 

Esti sigur ca problema nu este de la vreo bucsa pe spate?

Link to comment
Share on other sites

Stimati colegi,

 

ma iertati ca intervin din nou facind referire la vorba aia americana (cred ca din California): RTFM.

 

Adica: in manualul de E46 zice ce am citat (aproximativ) mai sus. Inainte de a plati degeaba, nu mai bine ne uitam ce zice fabricantul?

Link to comment
Share on other sites

Stimati colegi,

 

ma iertati ca intervin din nou facind referire la vorba aia americana (cred ca din California): RTFM.

 

Adica: in manualul de E46 zice ce am citat (aproximativ) mai sus. Inainte de a plati degeaba, nu mai bine ne uitam ce zice fabricantul?

 

eu nu am inteles cum ai descris tu rezolvarea problemei.

 

adica sa trag frana de mana in timp ce masina este in miscare (cu viteza foarte foarte mica) ??? sau cum ?

Link to comment
Share on other sites

Exact asa. Asa zice, repet, in manual.

 

Ceea ce se intimpla este ca suprafata interioara a tamburului (care e solidar cu discul spate) rugineste. Spre deosebire de disc, care atunci cind e strins de placute se afla in general in rotatie, tamburul e frinat indeobste in stationare. Neaparind miscare relativa fata de saboti, rugina nu se curata. Daca din cind in cind actionezi frina de mina in timp ce masina se mai afla in miscare (repet: numai cind traficul si suprafata drumului o permite, nu uita ca n-o sa se aprinda de exemplu luminile de frina) oxidul (=rugina) se mai curata. Cit de des si cit de intensiv trebuie facuta manevra, nu scrie. Citez din nou (din memorie): "din cind in cind". Daca ma gindesc insa la cit dureaza pina dispare huruitul discurilor (=oxid pe discuri, de exemplu dupa ce masina a stat o saptamina si inainte s-a mers prin ploaie/sare) cred ca destul de des.

 

Dar: masina din imaginea de la avatar pare a fi un E46. Te rog sa nu ma crezi pe cuvint ci sa verifici in manual - chiar m-ar interesa daca mai scrie (eu unul am avut un E46, si la mine zicea - dar subliniez "am avut" si poate ca s-a mai schimbat manualul de atunci).

Edited by osa
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.