Jump to content

BMW E91 325i Touring motor 2996cm 218CP


LRD

Recommended Posts

Cu ocazia primului meu mesaj, va salut si doresc tuturor membrilor bmwclub.ro sanatate si noroc mult pentru ca fiecare sa se bucure, mai devreme sau mai tarziu, de masina pe care si-o doreste!

Sunt interesat sa procur un 325 i Touring varianta echipata din toamna 2007 cu noul motor 2996cm 6 cilindri 218CP/6100 si cuplu 270Nm/2400-4200 ture, 6,9sec/100km/h, 9,9l oras si 5,6l afara (existent deja pe BMW525), care inlocuieste motorul de 2497cm, tot de 218CP/6500 dar care avea un cuplu de 250Nm/2750-4250, 7,2sec/100km/h si un consum de 12,4l oras si 6,4l afara. Chiar daca in general consumurile reale nu sunt cele comunicate (mai ales cel din oras, avand in vedere modul in care se circula la noi!), totusi pare foarte interesanta scaderea consumului in oras de la 12,4l la 9,9l, de si cilindreea a crescut de la 2,5 la 3,0l! Totodata a scazut turatia de cuplu maxim, de la 2750 la 2400ture, de si cuplul a crescut la 270! Este clar ca BMW nu are rivali in privinta motoarelor pe benzina aspirate, cel putin la aceasta cilindree!!

As vrea sa cunosc parerea cuiva care a incercat acest motor, fie pe seria 3, fie pe un 525i (performantele sunt practic la fel pe 525i, diferenta de greutate fiind mica). Sunt interesat in special de modul in care se conduce in oras, deoarece avand cuplul maxim la doar 2400 ture (aproape ca la un motor diesel sau ca la un benzinar turbo!) nu ar fi nevoie de turat exagerat (cum este de exemplu motorul actual de la 320i de 170CP dar care are cuplul maxim la 4250ture!). Si inca o problema pe care o ridic: credeti ca un 325i Touring are suspensia mai dura decat un sedan avand in vedere ca are sarcina utila mai mare? Oricum, am de gand sa comand masina cu rotile 205/55R16 sau 225/50R16 cea ce cred ca va ajuta la confortul de rulare in oras! Ce parere aveti? Va multumesc!

Link to comment
Share on other sites

Salut! Eu am motorul de 2497 cmc si 218 cp si este extrem de usor de condus atat in oras cat si afara. Nu trebuie turata prea mult in general, dar problema este ca nu prea ma pot abtine sa nu o turez pana la 7000. Performantele sunt sunt f bune, eu chiar avand cutie automata. Mi-ar fi placut totusi motorul de 258cp si 3000 cmc. In rest motorul este genial la orice turatie si nu te va lasa la greu. Daca ai posibilitatea, cumpara 330i. Diferenta de putere cu siguranta isi va face simtita prezenta. Si aici nu ma refer numai la demarajul 0-100km/h ci si la reprize. Iar diferenta de consum va fi infima. Bafta la alegerea masinii!
Link to comment
Share on other sites

salut

nu inteleg ce filme au astia cu consumu ala ce scrie in carte . Eu am un 323 e90 si imi consuma 15 si in carte arata mult mult mai putin. Ma gandesc ca si 325i ala ce vrei sa-l iei sigur o sa ia peste 15. Dar merita benzinar 6l . E nebunie , is f multumit de el, cu un singur regret ca nu mi-am luat 330i

Link to comment
Share on other sites

Corect. Mie imi Bucuresti imi consuma cam 17-18 cand este f aglomerat si 15-16 cand este mai liber.

302705[/snapback]

Te salut si-ti multumesc pentru pareri. La 325i ce roti ai, pe jante de 16 sau 17"?. Ce crezi, la condusul in oras se simte diferenta intre 16 si 17" la seria 3? Unul dintre motivele pentru care nu optez pentru 330i este faptul ca la acesta nu se pot comanda decat roti de la 17" in sus, pe cand la 325i merg si cele de 16" (205/55 sau 225/50R16). Te cred ca senzatiile cu un 330i sunt mai puternice, dar si pretul este mai mare cu cca 5000 de euro la pret DDP.Voi fi la limita cu banii, nu cred ca-mi voi putea permite prea multe optionale in plus, de si tentatia este mare!

Totusi asi dori sa cunosc parerea cuiva care a condus pe un seria 3 sau 5 ambele variante de motoare de 218CP : de 2,5l sau cel nou de 3,0l.

Este interesanta politica BMW de a avea disponibile la aceiasi cilindree cate doua masini cu caracteristice de putere , cuplu si consumuri diferite (si bineinteles si pret!), varianta de putere mai mica fiind in general mai comod de condus in oras. Vezi 318i+320i, 325i+330i, 318d+320d si 325d+330d.

Link to comment
Share on other sites

eu am E90 318i si am jante 225/45-17 fata si 255/40-17 spate Runflat modelu double spoke 161  sunt ok se simt gropile dar asta e mai mult de la sistemu runflat sunt mai rigide

303587[/snapback]

Ai exact rotile care apar in catalogul de prezentare al BMW 325i Touring, caroserie culoare arctic metalizat, rotile arata minunat, mai ales datorita diferentei de latime la spate (eu sunt interesat de varianta touring 325i ). Dar cum te descurci cu eventualele pene ne avand roata de rezerva, nici macar ingusta, mai ales daca se intampla undeva prin tara, poti face si o taiere pe lateral care nu se poate vulcaniza (pe soselele patriei se gasesc de toate, potcoave, bujii, surubelnite, gropi, etc.). Eu in viitoarea masina E91 touring voi tine o roata de rezerva ingusta (de la seria 5) intr-o husa cand voi pleca prin tara. In prezent conduc un Mini Cooper care avea roti 195/55R16 run flat, le-am schimbat cu 205/55R16 Michelin normale, nu au fost incompatibilitati (am roata de rezerva ingusta sub portbagaj), si masina merge acum mai placut pe denivelari, mai ales ca le umflu maxim 1,90 bari

(culmea ca 205/55R16 normale sunt cu ceva mai usoare decat 195/55R16 runflat!)

Observatia de mai sus este valabila in special pentru detinatorii de Mini.

Ai avut pana acuma vreo pana la rotile care le ai pe seria 3? Ai avut ocazia sa circuli cu un seria 3 E90 cu roti 205/55R16 pentru a putea simti diferenta de confort? (intrebare valabila pentru orice detinator de E90 sau E91)

Link to comment
Share on other sites

Consumul a scazut pentru ca au introdus EfficientDynamics dar nu inteleg de ce au scos din productie arhicunoscutul 2500cmc L6 care a fost emblema BMW pana acum. Puteau foarte bine sa aduca imbunatatiri pe 325i 2500cmc si sa mentina motorizarea. Puteau sa mai creasca si puterea ca rezerve mai au pana la 105cp/l.

Inca nu mi-e clar de ce au renuntat la vedeta casei??? poate ma lamureste cineva.

Link to comment
Share on other sites

Consumul a scazut pentru ca au introdus EfficientDynamics dar nu inteleg de ce au scos din productie arhicunoscutul 2500cmc  L6 care a fost emblema BMW pana acum. Puteau foarte bine sa aduca imbunatatiri pe 325i 2500cmc si sa mentina motorizarea. Puteau sa mai creasca si puterea ca rezerve mai au pana la 105cp/l.

Inca nu mi-e clar de ce au renuntat la vedeta casei??? poate ma lamureste cineva.

303822[/snapback]

Da, interesant faptul ca de la motorul de 2000cm de la 320i acuma se sare direct la cel de 3000cm de la 325i (care a ramas cu aceiasi putere de 218CP). Dar aceiasi situatie este si la diesel, unde de la motorul de 2000cm de la 320d se sare direct la cel de 3000cm de la 325d. De fapt la seria 5, la 525d, vechiul motor avea 2500cm! (parca TDS

se numea, daca nu ma insel, motor care cred ca il preluase Opel pe Omega). Se pare ca politica BMW, asa cum am aratat in raspunsul de mai sus, este sa aiba aceste perechi de motorizari cu aceiasi cilindree, dar cu puteri, diagrame de cuplu, consumuri si preturi diferite:318i+320i, 325i+330i, etc. Deci daca se opteaza pt. 325i actual cu puterea de 218CP (fostul motor de 2500cm), se va plati un impozit , un RCA si taxa TPI aferente cilindreii de 3000cm! Apropo: imi spune cineva cat va fi TPI pentru 325i actual care are 3000cm?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.