Jump to content

Engine flush


delfinu

Engine flush face bine la motor sau nu?  

271 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • 1 year later...
  • 3 months later...
  • 4 months later...
  • 10 months later...
  • 4 years later...

O presupui.

 

Adevarul este ca intrebarea din poll e pusa unei majoritati habarniste, de aici si frica, de aici si refuzul utilizarii unui flush. Cati dintre noi au un dram de experienta relevanta cu asa ceva ? Putini. A venit cineva cu dovezi de motoare distruse de flush engine si nu din alte cauze ? Eu am folosit solutii flush pe 3 masini si nu am avut probleme cu ele. Argumentul cu infundatul nu stiu carui canal finut... Bre, la motoarele vechi, alea oricum sint deja infundate sau pe aproape. Practic, flushul ala mai da o sansa la desfundare. Apoi, multi isi imagineaza ca aceste solutii fac sa zboare depunerile ca niste bucati imense de tencuiala, gata sa infunde tot pe acolo. Aiurea. Depunerile se solubilizeaza subtiidu-se usor.

 

Incetati cu divagatia "schimbi uleiul la timp si gata", pt ca nu banalitatea asta se discuta. Ci, situatia in care iei o masina veche, cu cel putin 250000 km, poate 500000 km, si nu stii mai nimic despre ce este in motor. Poa' sa fie sclipici, poa' sa fie smoala. E relativ usor de observat dupa cat de repede ti se inegreste noul ulei. Verifica si filtrul dupa 1000 km si afli cam cum sta treaba. Daca e nasoala, baga un flush si gata. Esti mai tipicar, baga dupa flush un plin de ulei ieftin, dar de tipul recomandat, ralanteaza-l si pe ala 5-10 minute, da-i drumul, apoi baga uleiul final.

 

De remarcat ca nu exista vreo contraindicatie a producatorilor de motoare privind solutiile flush. Deci ? Daca era un bau-bau, gaseai peste tot interdictia de a folosi asa ceva. E ridicol sa te opui practic unei igiene interne a motorului vechi. Cei care sinteti impotriva, ati luat in calcul contaminarea uleiului nou, respectiv degradarea rapida a calitatilor acestuia, gratie mizeriei din motor atat de dragi voua ? Detergentii din uleiul nou, dilueaza si ei o parte din depuneri, dar le plimba in motor inca 10000 de km. E mai bine asa ?

Edited by Old Guy
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

O presupui.

 

Bre, la motoarele vechi, alea oricum sint deja infundate sau pe aproape. Practic, flushul ala mai da o sansa la desfundare. Apoi, multi isi imagineaza ca aceste solutii fac sa zboare depunerile ca niste bucati imense de tencuiala, gata sa infunde tot pe acolo. Aiurea. Depunerile se solubilizeaza subtiidu-se usor.

 

Incetati cu divagatia "schimbi uleiul la timp si gata", pt ca nu banalitatea asta se discuta. Ci, situatia in care iei o masina veche, cu cel putin 250000 km, poate 500000 km, si nu stii mai nimic despre ce este in motor. Poa' sa fie sclipici, poa' sa fie smoala. E relativ usor de observat dupa cat de repede ti se inegreste noul ulei. Verifica si filtrul dupa 1000 km si afli cam cum sta treaba. Daca e nasoala, baga un flush si gata. Esti mai tipicar, baga dupa flush un plin de ulei ieftin, dar de tipul recomandat, ralanteaza-l si pe ala 5-10 minute, da-i drumul, apoi baga uleiul final.

 

De remarcat ca nu exista vreo contraindicatie a producatorilor de motoare privind solutiile flush. Deci ? Daca era un bau-bau, gaseai peste tot interdictia de a folosi asa ceva. E ridicol sa te opui practic unei igiene interne a motorului vechi. Cei care sinteti impotriva, ati luat in calcul contaminarea uleiului nou, respectiv degradarea rapida a calitatilor acestuia, gratie mizeriei din motor atat de dragi voua ? Detergentii din uleiul nou, dilueaza si ei o parte din depuneri, dar le plimba in motor inca 10000 de km. E mai bine asa ?

Presupuneri si aberatii nefundamentate mai sus..

 

Dar, hai sa pun o intrebare, doua.. pertinente si de bun simt:

Daca esti atat de incantat de flush-ul aplicat motoarelor vechi, poti sa imi/ne spui ce ramane in urma unui flash, sau poate doua (ca-i mai bine..)?

Te intreb, asa.., ce crezi ca ramane in urma inlaturarii anumitor depuneri.. adica de acolo din imbinari (din tolerantele anulate (si inlocuite in timp de depuneriile pe care flashul le scoate!) ...in cuzineti.., ..in axe cu came, ..in etansarea segmentilor cu pistonul, scade sau creste ceva?) mecanice?

 

Detergentii din ulei AU O TINTA MULT MAI PUTIN AGRESIVA decat un spalator dedicat!

 

De aceea este foarte, foarte recomandabil sa nu faci experimente cu tot felul de uleiuri! Trebuie sa alegi un ulei din cea mai sigura sursa gasita si sa pui acelasi ulei, cel mai apropiat se cel pus de fabricant!

 

Dar, cine stie mai bine decat noi romanii ce le trebuie motoarelor din dotare!?

 

Ce am subliniat spune tot despre cum intelegi tu ca se intampla in motor toata treaba...

 

Iar daca ai spalat motoare de 3 ori.. ori solutia nu a fost suficient de puternica (cate produse nu sunt pe piata care spun ca fac si nu fac nimic prea mult.. cel putin pe piata romaneasca..)

 

Apoi, te putem si crede ca la urmatorul schimb de ulei, acesta probabil era un pic mai curat dar asta ar putea fi lejer din cauza ca motorul a avut parte doar de o clatire, pentru ca se stie ca nu se poate scoate tot uleiul din motor la un schimb ordinar(!) si ca atare nici inlaturarea a nu stiu ce depuneri.. / asta ca sa o luam si pe partea INEFICIENTII..

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

Daca esti atat de incantat de flush-ul aplicat motoarelor vechi, poti sa imi/ne spui ce ramane in urma unui flash, sau poate doua (ca-i mai bine..)?

 

adica de acolo din imbinari (din tolerantele anulate (si inlocuite in timp de depuneriile pe care flashul le scoate!) ...in cuzineti.., ..in axe cu came, ..in etansarea segmentilor cu pistonul, scade sau creste ceva?) mecanice?

 

Detergentii din ulei AU O TINTA MULT MAI PUTIN AGRESIVA decat un spalator dedicat!

 

Ce am subliniat spune tot despre cum intelegi tu ca se intampla in motor toata treaba...

 

Iar daca ai spalat motoare de 3 ori..

 

Mai putina mizerie. Asta ramane.

 

Tolerante anulate cu...gunoi ? Asta e mitologie pseudomecanica. Cui ii spui tu ca namolul ala sta bine-mersi intre piese si asigura o buna frictiune ? Acolo trebuie sa intre ulei. Daca exista tolerante mari, ori faci motorul, ori folosesti solutii de modificare a vascozitatii, ori...orice, dar nu tii namolul acolo sub iluzia ca el protejeaza.

 

Normal, pt ca sint dedicate motoarelor noi sau mature. Cel batrane necesita un tratament special.

 

Nu doar ca inteleg eu, dar chiar asta e menirea acestor solutii de igienizare. Ai documentatie la dispozitie pe net.

 

Daca si cu parca... Eu vorbesc din experienta, tu din...anxietate fata de necunoscut si parerologie. :)

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Mai putina mizerie. Asta ramane.

 

Tolerante anulate cu...gunoi ? Asta e mitologie pseudomecanica. Cui ii spui tu ca namolul ala sta bine-mersi intre piese si asigura o buna frictiune ?

Sincer, cred ca habar nu ai ce inseamna un motor uzat! Nu faci nici o referinta serioasa la ce poate avea un motor uzat. Si plecand de la premiza asta sa presupui sau sa recomanzi sau nu vreo spalare interna..

 

 

Tot ce ii lipseste unui motor uzat e o curatare interna perfecta, apoi sita pentru ulei devine si poti sa dai sa i se cante de vesnica pomenire..

iar din cand in cand sa bagi niste rugaciuni, sa se adune DIN NOU mizeria adunata de ani de zile in locurile curate acum!

 

..Dar, ce stim noi acum?

Ca avem un ulei nou, care nu se mai murdareste veci!

 

Da, putem pune niste 50w100 si rezolvam problema..

O sa fie o mmica problema iarna, dar stii ce(?), nu mai mergem iarna cu masina..

 

[Doar pentru tine, un exemplu (din ce mai invat si eu de la altii), O VRAJEALA DE PRODUS de curatat valve.. vs. CALITATEA UNUI SERVICE!

] Edited by bimmer90f30
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Sincer, cred ca habar nu ai ce inseamna un motor uzat!

 

Nu faci nici o referinta serioasa la ce poate avea un motor uzat.

 

Si plecand de la premiza asta sa presupui sau sa recomanzi sau nu vreo spalare interna..

Tot ce ii lipseste unui motor uzat e o curatare interna perfecta, apoi sita pentru ulei devine si poti sa dai sa i se cante de vesnica pomenire..

 

Daaa, cum sa nuuu... Altii e prosti. Stiu 'argumentul".

 

Sau nu citesti tu atent.

 

E premisa ta, nu a mea. Alte argumente in afara de (1) apel la ignoranta si (2) apel frica, ai ? :)

 

Dincolo de faptul ca divaghezi (ca sa ai la ce raspunde), deoarece eu nu am pomenit de vreo curatare perfecta, oricarui motor, chiar i-ar prinde bine o curatare perfecta. Enormitatea "beneficiului" pastrarii jegului in motor pe post de etansant sau protectie antiuzura (mai nou), vine (probabil) de pe vremea pionieratului in materie de flush engine, cand, intr-adevar, unor motoare vechi, li s-au distrus si bruma de garnituri si sigilii pe care le mai aveau, prin chimia flushului. Evident ca, intr-un astfel de caz, au inceput sa curga peste tot. Aia este o vreme apusa, inca perpetuata nejustificat de mitologia pseudomecanica. Sa te bucuri ca motorul nu curge, dar se infunda gradual datorita depunerilor (deci merge mai prost), e un soi de masochism nedemn de un individ cu minime cunostinte de mecanica si simt logic. Aceiasi indivizi care te avertizeaza ca depunerile dislocate iti vor infunda nu stiu ce pasaje de ulei minuscule, nu au nici o problema cu (1) faptul ca acelea ar putea fi deja infundate, gratie acelorasi depuneri acolo si nedislocate si (2) cu contaminarea noului ulei, respectiv scaderea mai rapida a propritatilor de lubrifiere. O fractura logica, bineinteles, dar inca aparata fervent de unii.

Edited by Old Guy
  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Eu zic asa : nu va mai certati si cautati un motor vechi si faceti in felul urmator...

ma opresc din a argumenta cu batranul asta incapatanat..

Eu mi-am spus punctul de vedere.

Nu o intorc pe toate fetele, poetic, cum de fapt el o face..

 

A, eu o sa fac ceva cu motorul meu de 440k km la momentul actual..

Cand o sa ii vina vremea, sa se "duca", o sa il desfac si masor ce pot masura cat mai precis, fac poze din interiorul sau si arat aici!

 

O fac pentru mine in primul rand, iar daca el o sa mai pe aici o sa aprecieze cum arata un motor uzat fara flash-ul caruia ii bate toba aici!

 

Dar cred ca mai aveti de asteptat.. o duce bine la varsta lui! Sunt perfect curate componentele metalice la interior, ..atat cat se poate vedea pe gura completarii cu ulei.

 

In general, "benzina" sufera de depuneri la interior din cauza uleiului neschimbat la timp. Sunt clipuri pe YT.. cu asa ceva. E si un seria 7 desfacut pentru distributie daca cautati mai mult..

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

ma opresc din a argumenta cu batranul asta incapatanat..

Eu mi-am spus punctul de vedere.

Nu o intorc pe toate fetele, poetic, cum de fapt el o face..

 

A, eu o sa fac ceva cu motorul meu de 440k km la momentul actual..

Cand o sa ii vina vremea, sa se "duca", o sa il desfac si masor ce pot masura cat mai precis, fac poze din interiorul sau si arat aici!

 

Stimate coleg, ceea ce numesti la mine "incapatanare" este, de fapt, contraargumentatia la argumentele tale. Asta pt nehotarati. :drinks:

 

Si ar folosi la ce ? :) Rost ar avea o comparatie, dar e foarte greu de facut, date fiind conditiile necesare relevantei. Plus de asta, cine stie cat flush ai bagat in el si nu recunosti. :w00t:

  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Plus de asta, cine stie cat flush ai bagat in el si nu recunosti.

Zi zau.

Daca as fi bagat flash, te-as mai fi contrazis...???

Sau crezi ca-mi "arde" de o contrazicere cu mine insumi.

Poate ti-e ti se intampla, mi-e nu; si nu public.

Imi pare rau nu ti-ai gasit persoana care sa te contrazica aiurea.

 

(Normal ca nu recomanda sau nu zic nimic cei care ar trebui aa zica, daca e bine sau nu sa flash-uim motorul, ca doar au nevoie de clienti; ca doar lumea asta de ce e condusa daca nu de interese financiare..!)

 

Dar si tacerea aduce un beneficiu, pentru mine, acum.

 

Am incheiat subiectul cu tine deocamdata.

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Daca as fi bagat flash, te-as mai fi contrazis...???

 

Imi pare rau nu ti-ai gasit persoana care sa te contrazica aiurea.

 

(Normal ca nu recomanda sau nu zic nimic cei care ar trebui aa zica, daca e bine sau nu sa flash-uim motorul, ca doar au nevoie de clienti; ca doar lumea asta de ce e condusa daca nu de interese financiare..!)

 

Am incheiat subiectul cu tine deocamdata.

 

Ei, glumeam. :)

 

Man, relax, mai glumim si noi. :)

 

Eu iti spun ca e foarte bine. Flushuirea o fac sute de mii de posesori de masini, peste tot in lume. Doar pt unii dintre noi pare ceva exotic, de aici si temerile nejustificate, plus "confirmarea" acestora prin mitologie si folclor. :)

 

Man, tine motorul curat prin eliminarea jegului la schimb. Baga un flush, daca vrei sa fii si mai ok, baga un ulei de clatire, mergi cu el 50 km, da-l afara si pune uleiul nou.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

La 200.000 când mi a crĂŁpat motorul si l am desfĂŁcut bucĂŁți ( diesel N47) , totul strĂŁlucea, fĂŁrĂŁ urma de carbon, doar in galeria de admisie era nenorocire, dar chiulasa, supape etc nu aveau nimic.

 

Posibil sa fie bun flush ul acesta ĂŽnsĂŁ la un motor care chiar are jeg, nu sa faci aiurea flush, ĂŽnsĂŁ videoclipul pe care la pus Bimmer explica un lucru important “ carbon lĂŁsat intentionat in unele locuri” , adicĂŁ a curĂŁțat in proporție de 90% dar nu pana s a luat tot pentru ca nu e recomandat din motivele pe care le explica Bimmer, dar nu recomand la nimeni sa facĂŁ ceva doar pentru ca citește aici, pentru ca in primul rând e posibil sa fie lacrima motorul chiar si la 200.000 si mai mult daca a fost ĂŽntreținut cum trebuie.

 

Cumva swirl flaps face sa se adune carbon la modul cĂŁrbune in galerie, cu ele scoase nu se mai face carbon in galerie, ĂŽnsĂŁ si acelea au rolul lor benefic, deși eu le am anulat de frica.

Edited by WIN60
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

La 200.000 când mi a crăpat motorul si l am desfăcut bucăți ( diesel N47) , totul strălucea, fără urma de carbon, doar in galeria de admisie era nenorocire, dar chiulasa, supape etc nu aveau nimic.

 

Posibil sa fie bun flush ul acesta însă la un motor care chiar are jeg, nu sa faci aiurea flush, însă videoclipul pe care la pus Bimmer explica un lucru important “ carbon lăsat intentionat in unele locuri” , adică a curățat in proporție de 90% dar nu pana s a luat tot pentru ca nu e recomandat din motivele pe care le explica Bimmer, dar nu recomand la nimeni sa facă ceva doar pentru ca citește aici, pentru ca in primul rând e posibil sa fie lacrima motorul chiar si la 200.000 si mai mult daca a fost întreținut cum trebuie.

Corect fata de flapsurile scoase.

 

Flushul e pentru partea interna/ungere a motorului.. iar clipul pus l-am pus ca exemplu negasind ceva dintr-o sursa credibila l-am pus pe acela ca sa arat ca pana si pe partea de admisie unde (foarte corect cum zici depunerile pot fi foarte mari, chiar si la benzina, unde curatarea e mult mai grea (ca nu au pus flapsuri..) iar PRODUSELE de curatat DE PE RAFT DE MAGAZIN NU FUNCTIONEAZA.

Trebuie mers la specialist.

De aceea autorul a lasat o zona necuratata.

Ca sa arate ineficienta si timpul pierdu fata de o curatare eficienta cu scule, la meserias!

 

Batrane, motorul meu e tzipla pentru ca ii pun ulei 2T de aproape 70k km; e curat intern si admisie. (nu ma indoiesc ca datorita admisiei curate si nici intern nu prea se contamineaza..)

Acum ai inteles?

 

..de aceea vreau sa il fac bucati cand e sa fie..

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Batrane, motorul meu e tzipla pentru ca ii pun ulei 2T de aproape 70k km; e curat intern si admisie. (nu ma indoiesc ca datorita admisiei curate si nici intern nu prea se contamineaza..) Acum ai inteles?

Treaba ta. Numai nu promova ideea ca igiena sistemului de ungere nu este recomandata prin solutii de tip flush. Dimpotriva, este un lucru bun, ieftin si la indemana oricui.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Nu, doar e masina ta. Insa, cand vii in public, vino cu argumente valide factual.

 

Uite mai jos un clip, in care un tip face aproape ce trebuie : dublu flush. O operatiune care e buna la 2-3 schimburi, cand vorbim de masini cu peste 200-250k km. Vezi cum arata uleiul lui dupa 2000 km de la operatiune. Din pacate nu a facut chiar tot ce trebuie, in sensul ca cu uleiul de spalare trebuia sa mearga vreo 50 km apoi sa-i bage flush si sa-l dea afara. Eu asa fac : 2 randuri de ulei (unul ieftin de spalare si unul final), 2 filtre de ulei, doua doze de flush. Eu as fi bagat si un Ceratec. Dar, chiar si asa cum a facut, tot e mai bine decat deloc.

 

Edited by Old Guy
  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ti-a scapat asta:

in cautarile tale febrile de a mai aduce un atu in favoarea ta? :)

Nu are decat un milion cinci sute de mii de vizualizari..

Scotty Kilmer un nume prin sfaturile REALISTE care le da!

 

Si tu inca vrei sa fii crezut..!?

 

 

Eu inteleg sa fii de accord cu un efect, dar ca sa vezi daca e valid mai bine ii crezi pe aia care iti spun mai degraba ca poti gresi, daca tot ne incredem si in parerile altora pe retelele astea publice..

Numai ce am citit cateva comentarii despre Valvoline... hmm.

Nu, doar e masina ta..

 

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ti-a scapat asta:

 

in cautarile tale febrile de a mai aduce un atu in favoarea ta? :)

 

Nu are decat un milion cinci sute de mii de vizualizari..

 

Scotty Kilmer un nume prin sfaturile REALISTE care le da!

 

Si tu inca vrei sa fii crezut..!?

 

Eu inteleg sa fii de accord cu un efect,

 

dar ca sa vezi daca e valid mai bine ii crezi pe aia care iti spun mai degraba ca poti gresi,

 

daca tot ne incredem si in parerile altora pe retelele astea publice..

 

 

Nu mi-a scapat deloc. Am demontat argumentul lui (de 2 ori) cateva posturi mai sus. Cunosc folclorul mecanicilor de moda veche.

 

Nu e nimic febril. Doar experienta, niste cunostinte corecte si logica.

 

Ce treaba are numarul de vizualizari cu daca e bine sa rau ? Chiar nu percutezi la nici un argument logic ?

 

Ei nah, uite alt specialist :

De la minutul 1.18.

 

Nu de speriosi. Astia asa mor. :laugh:

 

Efect ce vine prin... flush. :console:

 

Eu ma incred in experienta mea.

 

Sint genul care prefera sa stie, nu sa creada. :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 

Sint genul care prefera sa stie, nu sa creada. :)

Nu stii nimic pana nu desfaci sa vezi ce ai facut!

 

Un ulei mai curat NU este un semn bun.

Sau si asta o poti "demonta" lejer?

 

..Bagi si niste aditivi "speciali" dupa ce faci flush-ul si ai un adevarart motor in steroizi!? Fix ca in video, (cu plasarea de produse)!

 

Si, sa nu uitam sa nu mai fim speriosi!

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.