Jump to content

Engine flush


delfinu

Engine flush face bine la motor sau nu?  

271 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
daca faci engine flush la un motor ce prezinta semne de sludge poti sa iti iei adio de la el. toate acele depuneri pot bloca canalele prin care uleiul ajunge la pistoane, deci cel mai bine e ca ele sa ramana pe motor.

total gresit + sunt curios cati stiu ca exista solutie flushing chiar de la bmw

Edited by grozadan
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

da, dar daca ii faci un prim flush d-asta la un motor batjocorit si cu vreo 300-400 de mii de km, nu risti sa infunzi tot p-acolo?

inteleg daca ii faci curatarea asta devreme, pana nu s-au adunat prea multe depuneri e mult mai mic riscul...

Edited by Rhaziel
Link to comment
Share on other sites

daca faci engine flush la un motor ce prezinta semne de sludge poti sa iti iei adio de la el. toate acele depuneri pot bloca canalele prin care uleiul ajunge la pistoane, deci cel mai bine e ca ele sa ramana pe motor.

total gresit + sunt curios cati stiu ca exista solutie flushing chiar de la bmw

 

Ce cod are?

Link to comment
Share on other sites

daca faci engine flush la un motor ce prezinta semne de sludge poti sa iti iei adio de la el. toate acele depuneri pot bloca canalele prin care uleiul ajunge la pistoane, deci cel mai bine e ca ele sa ramana pe motor.

total gresit + sunt curios cati stiu ca exista solutie flushing chiar de la bmw

 

Ce cod are?

81229407528

Link to comment
Share on other sites

Codul asta pare ca este un aditiv pentru curatarea instalatiei de alimentare cu motorina, nu pentru ulei, posibil sa ma insel.

 

http://bmwfans.info/parts/catalog/81229407528/

 

Legat de subiect, daca sunt depuneri este bine sa le cureti dar e o procedura anevoioasa, nu exista solutia minune care o bagi 5 minute la relanti si ai motorul curat. Procedura trebuie repetata de mai multe ori cu monitorizare stricta.

 

Cea mai buna metoda de prevenire este intr-adevar schimbul de ulei la timp. (parerea mea si a multora este ca intervalul recomandat de producator este prea optimist).

Edited by cristimm
Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...
Nu are rost sa spalati motorul daca folositi uleiul recomandat la intervalele cerute, sunt bani aruncati 100% inutil, in plus se polueaza si mediul inconjurator in care traim. Edited by nene
Link to comment
Share on other sites

poate nu e bine ... in fine ... la e46, faceam asa ... cand aveam timp ... amestecam un flacon d'ala de solutie minune cu uleiul ... lasam 5 minute parca - in prealabil motorul il incalzeam calumea. Lasam sa se scurga tot ceva vreme, timp in care schimbam filtrul de aer, filtrul de clima, etc ... si dupa vroe juma de ora cred, sau mai bine ... puneam uleiul nou si da'i bice ... mi se parea o solutie foarte buna. Motorul era destul de silentios apoi, si parca mai sprinten ... la 260.000km am dat'o - era ok masina ... la astea noi nu pot sa fac ca sunt cu garantia si apoi am service inclus ...
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Am votat da!

 

engine flush este benefic pentru motor dar nu la fiecare schimb din punctul meu de vedere deoarece nu este necesar.

frecventa folosirii unui engine flush fiind la la 2-3 schimburi in functie de uzura uleiului.

 

 

Motivele pentru care este bine sa cureti motorul sunt urmatoarele:

- toate impuritatile, sludge-ul raman dupa scurgerea uleiului vechi fara indoiala pe componentele motorului precum si in baie, de unde le plimba noul ulei, ce va deveni in 2 zile negru ca cel vechi.

- curatand depunerile, un motor se uzeaza mai greu si merge in parametrii mai buni avand o ungere mai buna (o sa spuneti ca motorul uzat daca bag flush o sa imi consume ulei, total adevarat, dar se stie foarte bine ca odata cu uzura vizibila prin consum se schimba cifra uleiului, adica din 5W facem 10W, ca mai apoi in loc sa facem o segmentare ca tot romanul zgarcit o sa ajungem sa punem 15 si 20 ca mai apoi sa facem set motor direct sau alt motor, dar asta este alta discutie)

- toate canalele din motor care sunt inguste, avand depuneri nu mai distribuie cantitatea optima de ulei, astfel uzura aparand clar.

- curatand cu motor flush optimizati si mentineti performantele pompei de ulei, care daca este curata se comporta mult mai bine si tot asa.

 

ca sa urmariti cu atentie ce face un motor flush va rog priviti urmatoarele filmulete si apoi dezbateti orice teorie doriti.

 

in final mentionez ca nu sunt comerciant, afiliat sau orice alt tip de interesat in folosirea motor flush-urilor.

 

PRO-TEC Engine Flush - Oil System Cleaning (en)

[Y]8xwg5TnMjL8[/Y]

Engine flush LIQUI MOLY

http://www.youtube.com/watch?v=1m8RiWe8vNU

[Y]1m8RiWe8vNU[/Y]

Edited by maxx40
  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Eu nu as baga niciun engine flush. Gandul de a da cu solventi in motor.. Brr! E exact inversul ca si cum ai da cu vaselina (grafitata/siliconata/cu Al sau Cu - asta e dedicata stiu ei cui) pe discurile de frana..

Nu stiu, nu cunosc.. e doar o parere proprie si personala.

Link to comment
Share on other sites

intre suprafata de uzura / frictiune si planul de asezare al jantei e ceva diferenta...asta daca stii cum arata un disc de frana si ce face el...

 

iti doresc sa poti sa mergi intr-o vulcanizare care se respecta in .de, urmaresti ce fac oamenii aia la o schimbare de roata...vorbim dupa...de fapt colegul DOMI chiar ne-a dat un exemplu propriu.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
intre suprafata de uzura / frictiune si planul de asezare al jantei e ceva diferenta...asta daca stii cum arata un disc de frana si ce face el...

 

iti doresc sa poti sa mergi intr-o vulcanizare care se respecta in .de, urmaresti ce fac oamenii aia la o schimbare de roata...vorbim dupa...de fapt colegul DOMI chiar ne-a dat un exemplu propriu.

 

Cred ca ai postat unde nu trebuia ca nu vad legatura cu subiectul.

Link to comment
Share on other sites

sunt cavitati in unele chiulase unde ramane amestecul de flush+ulei

eu m-am gandit asa inginereste,am doua gauri ce comunica intre ele,de fapt un canal in chiulasa.sunt si cele de ulei si cele de apa.

 

se pot curata f bine aceste canale de care toata lumea vb ca sunt f inguste,astfel:

 

eu as da chiulasa jos si as curata acele canale cu solutie flush,vad pe unde bag si vad ce curge,vad cat de eficace este.si mai pot folosi si ceva sa bag in canal sa frec bine....ceva flexibil.

 

daca aveti bani de o garnitura noua de chiulasa si o cheie dinamometrica eu zic ca merita.

 

garnitura de la tacheti se poate refolosi.a mea schimbata.

 

si canalele de apa sunt obturate putin.daca va uitati pe garnitura de chiulasa pe canalele de apa,acestea au diametrul micsorat,se formeaza o pelicula de ...sludge,un rahat.

 

iar pe capacul de la tacheti si la M43 si la M50 mai ales sunt urme de pamant,"sludge".doua motoare am desfacut si ambele aveau.

 

sa nu mai deschid alt topic,poate stie @brownshark cum se ung axele cu came la M50?

 

la M43 au acele conducte curbe deasupra fiecarei came si pisa uleiul fix pe cama.uleiul prin barbotaj se duce pe placuta/tabla din care pleaca acele conducte si curg gravitational pe came.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Firma PROTEC (Germania) are in portofoliu si ENGINE FLUSH. Pe flaconul de 375 ml este imprimata emblema TUV, iar in fisa tehnica este prezentata omologarea din partea acestui organism. Eu nu cred ca utilizarea acestui produs, daca se face conform instructiunilor fabricantului, dauneaza motorului. Eu l-am folosit la 3 masini, inclusiv la motorul N42.

Parerile pe forum sunt impartite, noi romanii suntem mai specialisti decat inginerii germani.

  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Firma PROTEC (Germania) are in portofoliu si ENGINE FLUSH. Pe flaconul de 375 ml este imprimata emblema TUV, iar in fisa tehnica este prezentata omologarea din partea acestui organism. Eu nu cred ca utilizarea acestui produs, daca se face conform instructiunilor fabricantului, dauneaza motorului. Eu l-am folosit la 3 masini, inclusiv la motorul N42.

Parerile pe forum sunt impartite, noi romanii suntem mai specialisti decat inginerii germani.

 

Autorizarea TUV nu este garantia calitatii unui produs sau eficienta lui.

Certifica doar respectarea unor norme.

Exista situatii cand e bine sa faci engine flush, dar la un motor in stare buna nu e o idee buna.

Daca ti-a picat motorul si l-ai refacut, e bine sa faci engine flush sau sa mergi cu un ulei pe care-l tii in motor doar 1000 km ca sa scapi de pilitura.

  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Daca te tine buzunarul cel mai bine e sa schimbi des uleiul, ulei de calitate si schimbat la interval scurte e Solutia si nu mai trebuie nici o spalare.

 

Am desfacut motoare care au mers cu ulei schimbat la timp si de calitate iar suprafetele interioare "straluceau" sau erau oricum curate doar cu o perlicula foarte fina de negereala in zone unde uleiul nu era antrenat sufficient.

 

Si la o Dacie banala daca schimbi uleiul regulat si cu ceva de calitate nu exista acele "namoluri" pe care le arata unii prin clipuri pe youtube.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.