Jump to content

Probleme 325 m50 la temperatura.......


Recommended Posts

Acu 1 luna si ceva am lovit un caine..... :blink: s-o frecat de radiator dedesupt dar nu are fisuri....e destul de incarnit sub totusi...dar nu curge.....radiatoru la impact o dat in bimetal...care dupa treaba asta o inceput sa aiba un joc.....dar apa nu s-o incalzit si n-am mai bagat de seama.....de 1 saptamana o inceput sa se incalzeazca apa ...de pe mijloc unde statea normal ...o ajuns intre cele 2 linii (a 2-a dupa linia de mijloc).....am mai circulat asa.....porneam incalzirea la maxim...si se stabiliza treaba.......nu trecea de a 2-a linie........azi am schimbat bimetalu ...am pus de pe un e34 m50 cu paleta mai buna.......dar....apa tot se incalzeste......si daca dau drumu la incalzire la fel..scade.. :)

 

De exemplu...apa sta la urmatoarea linie dupa mijloc....o tzin turata in 2000....cu incalzirea pornita.....pe la aerisiri baga foarte cald...si apa scade.....opresc ventilatia o tin turata apa creste......si trece si de a 2-a linie pana pe rosu...... :)

 

Furtunele de la radiator nu sunt tari daca le apas...deci nu cred sa fie garnitura varza...(sau nu?)........

 

Sa fie pompa de apa sau termostatu ?....vreau sa zic ca pana sa am problema cu patrupedu.....totul era ok.....nu am mai avut probleme cu fierberea apei......

 

p.s are ceva daca circul cu masina cu incalzirea pornita la maxim?.....si apa peste prima linie cu putin?....

 

 

E posibil sa se fi dus pompa de apa....ca am mers cu bimetalu incarnit?

Edited by Calin325
Link to comment
Share on other sites

bimetalul este vascocuplajul sau ce?

 

este absolut normal sa scada temperatura daca pornesti caldura in masina..

 

zici ca furtunele sunt moi cind motorul a fiert? nu au cum .

 

daca mai o duci de cateva ori pe ros poti sa arzi garnitura chiulas daca nu ai ars-o deja... vezi daca aia apa in ulei/ulei in apa sau daca scoate abur mult pe esapament

Link to comment
Share on other sites

radiatoru chiar nu cred ca e baiu....io zic ca termostatu......nu deschide...

32521[/snapback]

 

 

daca termostatul nu deschide trebuie sa ai radiatorul rece chiar daca motoru a trecut de 90 de grade.

 

daca ar fi fost pompa de apa nu cred ca ar mai fi scazut temperatura cind deschideai caldura. si pompa de apa scartaie cind e pe duca.

 

 

ca sa fii sigur da jos radiatorull.. se da foarte usor jos, si du-l la o spalatorie si da-i un vap peste faguri... sa nu bagi vapu pe conducte ca il spargi. .. doar pe exterior.

 

se mai poate incinge si de la calcarul depus de-a lungul anilor in motor mai ales daca nu a avut apa distilata... poti sa bagi calgon si sa il lasi 10 minute sa mearga si sa schimbi lichidul dupa.

Link to comment
Share on other sites

sper ca n-am facut praf motoru  :blink:  :)  :)  :)  :)

32519[/snapback]

 

nu te speria acum.. in cel mai rau caz ai ars garnitura si poate s-a stranbat chiulasa... dar se planeaza si o sa ai compresie mai mare :)

Link to comment
Share on other sites

Pai daca zici ca bimetalul a prins joc,numai din axul pompei de apa poate fii pentru ca bimetalul nu are cum sa se miste.Cel mai probabil din cauza pompei de apa ai probleme,mai ales ca la tine este probabil sa ai pompa cu componente de plastic.
Link to comment
Share on other sites

Problema era BIMETALUL(nu cupla tot timpul  :) )......si termostatul(varza).....acu nu mai am treaba...le-am schimbat.... :blink:

32770[/snapback]

CAre-i spilu cu bimetalu(vascu asta)daca motorul trece de o anumita temp el nu mai cupleaza?E posibil ca cu un vasc nou dar cu radiator varza motorul sa se incalzeasca :) .La mine acum nu mai face figuri decat cand masina e alergata si afara e cald(sambata de exemplu cred ca erau peste 30 grade)

Link to comment
Share on other sites

CAre-i spilu cu bimetalu(vascu asta)daca motorul trece de o anumita temp el nu mai cupleaza?E posibil ca cu un vasc nou dar cu radiator varza motorul sa se incalzeasca :blink:  .La mine acum nu mai face figuri decat cand masina e alergata si afara e cald(sambata de exemplu cred ca erau peste 30 grade)

33912[/snapback]

 

 

bimetalu e mai mult pentru oras,daca se incalzeste apa la mers afara .....posibil radiatoru.....in oras se incalzeste apa...cand o lasi pornita?

Link to comment
Share on other sites

Eu cred ca e asa: cand se incinge motorul, implicit si radiatorul, vascul se incinge de la caldura degajata de radiator si se cupleaza pe direct, ventiland mult mai bine.

 

Daca radiatorul e infundat s-ar putea ca vascul sa nu mai cupleze, pentru ca nu are de unde sa se incalzeasca, motorul fiind cam departe de el.

Link to comment
Share on other sites

Eu cred ca e asa: cand se incinge motorul, implicit si radiatorul, vascul se incinge de la caldura degajata de radiator si se cupleaza pe direct, ventiland mult mai bine.

 

Daca radiatorul e infundat s-ar putea ca vascul sa nu mai cupleze, pentru ca nu are de unde sa se incalzeasca, motorul fiind cam departe de el.

34106[/snapback]

Eu stiam ca vascul cupleaza in functie de temp motorului :blink: nu a radiatorului

Link to comment
Share on other sites

viscul nu e inteligent (i.e. nu are conexiuni electrice cu vreun senzor). zeama aia din el devine viscoasa cu cresterea temperaturii... deci el cupleaza mai mult pe masura ce e mai cald in jurul lui. caldura de obicei vine dinspre radiator :blink:
Link to comment
Share on other sites

Vascu se incalzeste de la axul pe care este insurubat.Axul e pe pompa de apa si primeste direct caldura de la apa din motor.Practic in vasc mai e un ax impreunat cu surubul vascului care e in continuu contact cu axul pompei.Incercati in felul urmator,dati jos vascul cand e fierbinte motorul,o sa vedeti ca el e destul de cald,la fel si surubul,dar daca puneti mana pe miezul surubului,o sa va ardeti rau.

Cum sa se modifice in functie de aerul care vine,e aberant.

Link to comment
Share on other sites

Vascu se incalzeste de la axul pe care este insurubat.Axul e pe pompa de apa si primeste direct caldura de la apa din motor.Practic in vasc mai e un ax impreunat cu surubul vascului care e in continuu contact cu axul pompei.Incercati in felul urmator,dati jos vascul cand e fierbinte motorul,o sa vedeti ca el e destul de cald,la fel si surubul,dar daca puneti mana pe miezul surubului,o sa va ardeti rau.

Cum sa se modifice in functie de aerul care vine,e aberant.

34119[/snapback]

Asa ma gandeam si eu :) acuma revin e posibil cu vasc nou dat cu radiator busit sa incalzeasca :blink:

Link to comment
Share on other sites

Asa ma gandeam si eu  :)  acuma revin e posibil cu vasc nou dat cu radiator busit sa incalzeasca :blink:

34120[/snapback]

 

Pai logic,degeaba se invarte vascu tare daca radiatoru nu raceste apa.Cateva celule infundate,sau mizerie prin fantele de aer e de ajuns sa fairba apa.Vascu nu o sa functioneze bine nici daca nu merge termostatul.

Link to comment
Share on other sites

adica daca termostatul ramane inchis, motorul se incinge dar vascul nu functioneaza (cupleaza). Asta ar contrazice teoria de mai devreme conform careia vascul se incalzeste de la motor, nu din radiator.

 

Nu pretind ca am dreptate. Am tras concluzia ca vascul preia caldura de la radiator din structura pe care o are el: niste fante de aluminiu indreptate in fata spre radiator, fante care ar putea capta caldura...

 

Daca e cum zici, inseamna ca fantele sunt puse pentru eliminarea caldurii degajate de frecarile din vasc... ca doar nu s-o raci motorul pe acolo, prin intermediul axului pompei de apa :blink:

Link to comment
Share on other sites

Vascu se incalzeste de la axul pe care este insurubat.Axul e pe pompa de apa si primeste direct caldura de la apa din motor.Practic in vasc mai e un ax impreunat cu surubul vascului care e in continuu contact cu axul pompei.Incercati in felul urmator,dati jos vascul cand e fierbinte motorul,o sa vedeti ca el e destul de cald,la fel si surubul,dar daca puneti mana pe miezul surubului,o sa va ardeti rau.

Cum sa se modifice in functie de aerul care vine,e aberant.

34119[/snapback]

 

pai... sa ne gindim: de ce viscul are suprafata expusa radiatorului ca un ... radiator (striatii, suprafata mare) ? nu ca sa se faca transferul termic foarte bine pe acolo ?

Link to comment
Share on other sites

Eu cred ca nu va dati seama ce ziceti.Scopul vascului e sa traga cat mai mult aer prin radiator cand e pornit.Aerul ala rece intra,rece iese,eventual un pic mai cald,dar nici de cum fierbinte.

Pai incalziti motorul apoi faceti cumva sa bagati mana sa vedeti cat de cald e aerul pe care il trage vascocupla prin radiator.E caldut.Nicidecum fierbinte.Ganditi-va cum este apa pe la 80 si ceva de grade cand deschide termostatul.Va opariti rau de tot.

Vascul lucreaza la temperaturi mari ,nu cu aer cald.

El primeste prin intermediul axei pe care e pus caldura.Va rog sa il dati jos dupa ce e fiebinte la maxim si sa puneti degetul pe miezul piulitei.O sa va ardeti rau de tot,eu am patit-o.Iar vascul il puteti tine in mana lejer,nu e deloc fierbinte.

Intr-adevar are aspectul ala cu fante,dar ganditi-va ca scopul lui e sa se incalzeasca ca sa lucreze nu ca sa se raceasca.Daca e cum ziceti voi,atunci fantele alea il ajuta sa se raceasca el si sa nu mai functioneze.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.