Jump to content

la 525 d aerul conditionat


crisuletzz

Recommended Posts

Datorita consumului ridicat - in jur de 1kw, nu ar fi eficient ca aerul conditionat sa fie actionat electric. Totusi, chiar daca aerul conditionat ar fi actionat electric, tot ar consuma cel putin aceeasi cantitate de combustibil. Energia electrica este produsa de motor tot prin arderea combustibilului.
Link to comment
Share on other sites

Datorita consumului ridicat - in jur de 1kw, nu ar fi eficient ca aerul conditionat sa fie actionat electric. Totusi, chiar daca aerul conditionat ar fi actionat electric, tot ar consuma cel putin aceeasi cantitate de combustibil. Energia electrica este produsa  de motor tot prin arderea combustibilului.

304642[/snapback]

deci este posibil ? are un e39 525 d din 2001 ma refer la faptul ca poate fi actionat electric

Edited by crisuletzz
Link to comment
Share on other sites

El vrea sa spuna probabil ca-i foloseste bateria pt a actiona AC-ul (evident ca bateria se-ncarca in timp ce e pornit motorul). Personal nu stiu sigur dar avand in vedere ca dc pornesti AC-ul fara ca motorul sa fie pornit nu prea baga aer rece... asta ma face sa cred ca totusi e folosit motorul... De unde si consumul cu 1L/100km mai mult dc ai AC-ul pornit. Parerea mea...

 

Pai nu este posibil. :blink: Curentul electric este, dupa cum a spus si paul, generat de motor deci prin consum de combustibil.

304877[/snapback]

Link to comment
Share on other sites

m-am contrazis cu un prieten de al meu de aseara...ca la el aerul conditionat e actionat electric a.i nu ii consuma combustibil.E adevarat?

304638[/snapback]

o instalatie de aer conditionat este formata din mai multe componente : compresor, condesator, rezervor de lichid, ventil de laminare, evaporator. ordinea in care le-am spus este intamplator :blink: ordinea in care circula freonul prin instalatie. compresorul este actionat printr-o curea de la fulia motorului. instalatia nu functioneza cu motorul oprit !!! doar comanda este electrica. consumul suplimentar de combustibil rezulta din cresterea sarcinii (ca si cand urci un deal si la aceeasi viteza consuma mai mult ca pe drum drept).

Link to comment
Share on other sites

o instalatie de aer conditionat este formata din mai multe componente : compresor, condesator, rezervor de lichid, ventil de laminare, evaporator. ordinea in care le-am spus este intamplator  :blink: ordinea in care circula freonul prin instalatie. compresorul este actionat printr-o curea de la fulia motorului. instalatia nu functioneza cu motorul oprit !!! doar comanda este electrica. consumul suplimentar de combustibil rezulta din cresterea sarcinii (ca si cand urci un deal si la aceeasi viteza consuma mai mult ca pe drum drept).

306059[/snapback]

 

Pai cam asta ziceam si eu (nu stiam exact cum anume functioneaza instalatia de AC multumim pt lamuriri :)) ideea e ca o parte din puterea motorului e folosita pt compresor...right?

Link to comment
Share on other sites

da in momentul in care cuplezi ac compresorul este pus in sarcina si ia din puterea motorului pentru a comprima freonul. freonul in compresor este aspirat si refulat in stare de vapori. in condensator el trece in stare lichida prin procesul de condensare. in ventilul de laminare se face destinderea freonului. in evaporator freonul trece din stare lichida in stare gazosa. asa cum am invatat la fizica in clasa a 6-a evaporarea se face cu absortie de caldura -> deci aerul de langa evaporator se raceste. din evaporator freonul ajunge din nou pe aspiratia compresorului.

sper ca asa o sa stii si mai clar cum functioneza o instalatie frigorifica si o sa te contrazici cu argumente solide cu prietenul tau :blink:

Link to comment
Share on other sites

da in momentul in care cuplezi ac compresorul este pus in sarcina si ia din puterea motorului pentru a comprima freonul. freonul in compresor este aspirat si refulat in stare de vapori. in condensator el trece in stare lichida prin procesul de condensare. in ventilul de laminare se face destinderea freonului. in evaporator freonul trece din stare lichida in stare gazosa. asa cum am invatat la fizica in clasa a 6-a evaporarea se face cu absortie de caldura -> deci aerul de langa evaporator se raceste. din evaporator freonul ajunge din nou pe aspiratia compresorului.

sper ca asa o sa stii si mai clar cum functioneza o instalatie frigorifica si o sa te contrazici cu argumente solide cu prietenul tau :blink:

306163[/snapback]

Sau cum spunea tot fizica de cls a 6a evaporarea e o reactie endoterma :) ca sa avem un limbaj academic :) ("endo" in greceste inseamna "inauntru"). Ai uitat sa explici care e trb cu freonul sau cum se spune in chimie chlorofluorocarbon (sau CFC-ul d p spray-uri) e un halogenoalcan sau alchilhalida cu temperatura de fierbere scazuta. Este destul de exhaustiva explicatia? :)

Link to comment
Share on other sites

Sau cum spunea tot fizica de cls a 6a evaporarea e o reactie endoterma :blink: ca sa avem un limbaj academic :) ("endo" in greceste inseamna "inauntru"). Ai uitat sa explici care e trb cu freonul sau cum se spune in chimie chlorofluorocarbon (sau CFC-ul d p spray-uri) e un halogenoalcan sau alchilhalida cu temperatura de fierbere scazuta. Este destul de exhaustiva explicatia? :)

306249[/snapback]

esti off topic. i-am explicat omului pe scurt cum functioneaza instalatia. si pt cultura ta sa stii ca in instalatiile de frig nu se mai folosesc CFC-uri adica R12 si R22, acestea putand fii utilizate pana la sfarsitul anului 2008 (sau 2007) nu stiu exact doar pt reincarcarea instalatiilor existente. la o masina europeana de dupa anul 97-98 gasesti R134a care este HCFC :) :)

Link to comment
Share on other sites

esti off topic. i-am explicat omului pe scurt cum functioneaza instalatia. si pt cultura ta sa stii ca in instalatiile de frig nu se mai folosesc CFC-uri adica R12 si R22, acestea putand fii utilizate pana la sfarsitul anului 2008 (sau 2007) nu stiu exact doar pt reincarcarea instalatiilor existente. la o masina europeana de dupa anul 97-98 gasesti R134a care este HCFC  :)  :)

306258[/snapback]

 

Btw HCFC este este hidroclorofluorocarbon si diferenta este ca HCFC este mai putin daunator stratului de ozon iar HFC hidrofluorocarbon e si mai putin daunator ca HCFC-ul.

Compusii care contin clorina si bromina lezeaza stratul de ozon... dar deja suntem waaaaaay off-topic. Peace. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Btw HCFC este este hidroclorofluorocarbon si diferenta este ca HCFC este mai putin daunator stratului de ozon iar HFC hidrofluorocarbon e si mai putin daunator ca HCFC-ul. 

Compusii care contin clorina si bromina lezeaza stratul de ozon... dar deja suntem waaaaaay off-topic. Peace. :)

306261[/snapback]

 

Asta este o explicatie oficiala.HCFC dauneaza si el stratului de ozon, a se remarca ca este interzisa eliberarea lui in atmosfera :blink:

Pe langa asta, exista multi alti compusi chimici mai putin nocivi si mai eificienti decat R132, dar suntem off-topic :)

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.