Jump to content

BMW E34 520i


Recommended Posts

Am un prieten f. bun care de 3 saptamani si-a cumparat un 520i E34 de care pana astazi a fost foarte multumit, insa astazi dimineata dupa ce a pornit masina cca. 1min. s-a auzit un pocnet in motor si acesta s-a oprit. A incercat sa-i mai dea o cheie, dar mi-a spus ca dadea simptome de electromotor care nu cupleaza ,,tac-tac". Eu am facut o mica verificare in aceasta dupaamiaza, dar nu imi sunt clare niste pb. de aceea cer ajutorul vostru.

 

Primul lucru, am verificat bateria si e in parametri. A doua pb. am presupus ca motorul s-ar fi gripat, deci l-am scos din viteza si am incercat sa-l invart la rac, ceea ce se intampla, dar pana la un anumit punct dupa care se blocheaza.

Am scos bujiile de la cele 6 pistoane, iar la nr. 6 am gasit bujia turtita.

Aici nu prea pot intelege ce s-a intamplat: Ori s-a rupt palaria unei supape si nu permite motorului o rotatie completa, ori au sarit suruburile de la capacul bielei si pistonul a ramas sus si agata vibrochenul de biela?

 

Omul vrea sa stie ce sa cumpere si nu prea am stiut ce sa-i spun. Sunt convis ca tb. sa mearga la un service pt. remedierea pb. dar persoana in cauza nu ar vrea sa mearga si sa-i spuna ca tb. schimbat tot motorul! :blink:

 

BMW-ul are cica 127000km la bord si este din 1990. Masina a fost cumparata de la o femeie si are nr. SV-05-HBJ. Daca cineva cunoaste masina, il rog sa dea mai multe detalii.

Link to comment
Share on other sites

Eu ce sa zic, motorul nu batea, insa parca se auzea un huruit cand schimbam din 4 in 5. Nu-mi pot da seama. Maine am sa incerc sa-i dau baia de ulei jos. Chiulasa o mai las ca nu vreau sa-i fac din 1buc. 2buc. :blink: Daca nu e de la biela, atunci prieten, prieten, da' eu nu-mi bag nasul, ca e destul de complicata treaba pe acolo!
Link to comment
Share on other sites

..eu cred sa e rupta o supapa ...

...dai jos capacul de pa chiulasa si poti vedea daca e rupta supapa sau nu acola la cil 6 unde e turita supapa...

..sa sara distributia..??

.. e posibil si asta dar mai greu ...mai repede se rupa cureaua decit sa sara..

Link to comment
Share on other sites

..eu cred sa e rupta o supapa ...

...dai jos capacul de pa chiulasa si poti vedea daca  e rupta supapa sau nu acola la cil 6 unde e turita supapa...

..sa sara distributia..??

.. e posibil si asta dar mai greu ...mai repede se rupa cureaua decit sa sara..

305489[/snapback]

 

Bingo! Asta este :) Impreuna cu proprietatul, am desfacuto aseara si astazi dupa-amiaza. La pistonul 6 supapele de evacuare rupte. A scapat ieftin, fara piston sau chiulasa sparta! Noroc ca masina nu era in mers ca se facea praf!

Cauza? Nu-mi dau seama. Motorul are cam 400000 km, dupa parerea mea si a mai fost umblat pe acolo cel putin o data.

Il face si il vinde. Deci cine vrea un E34? :blink: :) :)

Link to comment
Share on other sites

Nu, nu s-a rupt nimic spre norocul lui. Am dus chiulasa la rectificat scaune, supape si inlocuit semeringuri. Motorul este ok, se invarte.

Am aflat si cauza sau ceea ce banuiesc eu, ca din spusele amicului nu e prea clar:

 

A pornit masina si nu mergea in toate pistoanele si atunci zice ca a accelerato putin. Acest ,,putin" pt. mine are o alta conotatie stiind ca omul goneste grozav. Nu a vrut sa recunoasca nici dupa ce am stat la un pahar de bere :)

Oricum, faptul e consumat si reparatia costa ceva. Pe viitor e si pt. mine un semnal de alarma, caci si eu plecam dimineata fara sa las masina sa se incalzeasca nici macar un minut! :blink:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Semeringurile de la supape, Iuliane. Boala comuna. O sa le vezi ca sunt coapte, cauciucul ala faramicios.

 

Se pot schimba si fara sa dai chiulasa jos, exista un cleste mai special, insa e bine, daca tot umbli, sa vezi si supapele cum arata, sa le cureti, cu paturile lor cu tot.

Daca ai avut ulei in camera de ardere, iti dai seama ce zgura ai pe ele...

 

Piesele care iti trebuie: semerginguri (48 buc), garnitura de chiulasa, garnitura de capac de culbutori, garniturile de hartie de la admisie si alea de azbest de la evacuare, wd 40 :blink:. Schimba si semeringurile de la distributie, ca este ieftin si de multe ori sunt mici scapari de ulei pe acolo.

Link to comment
Share on other sites

Am desfacuto ieri. Concluzia: Semeringuri la supape terminate, supapele de la pistonul 3 nu inchideau ca lumea picand la testul cu benzina :blink: garnitura de chiulasa ca dupa razboi, patina de la intinzatorul lantului dintre axe uzata excesiv.

Preturi la piese:

 

Garnitura = 110 ron;

Semeringuri = 94 ron;

Patina = 45 ron;

Manopera rectificat scaune supape + supape = 235 ron (fara plan si inlocuit ghiduri de supape);

 

Pentru cine se apuca de treaba, mare atentie la punerea la punct a distiributiei. Pistonul 1 si 6 max. sus, camele de la axe la pistonul 1 tb. sa formeze un triunghi, iar cele de la pistonul 6 in cumpana, aproape actionand supapele.

 

Apropos, nu are nimeni un manual de reparatii in format pdf pt E34 benzina? :)

Link to comment
Share on other sites

la distributie trebue sa aiba niste semne pe pinioane.

 

Da, sunt si semne, insa eu m-am referit la axe si vibrochen. Daca le pui dupa semnele de pe pinioanele axelor cu came, nu-ti mai iese socoteala!

 

De exemplu, eu am asamblat la loc folosind laptopul unui amic ce avea un program 2006 pt. toate tipurile de masini fabricate, iar dupa ce am pus axele si vibrochenul la punct, pinioanele in fata axelor, veneau cam asa: Sigla Bmw in orientata sus, in partea de jos part numberul piesei, doua sageti cu marcajul una orientata catre cealalta si un semn sus care corespunde cu capacul axei evacuare A1.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ca sa nu mai deschid alt topic, imi poate spune si mie cineva ce inseamna DIP BIM (sper ca asa se scrie). M-am uitat la becuri, senzori si nu gasesc defectul. :blink: Ma dispera sa tipe avertizorul de cate ori pun contact sau il iau!

 

Merci!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.