Jump to content

Recommended Posts

am nevoie sa schimb un culbutor (motor m20), cel de pe evacuare de la cilindrul 6 (linga parbriz).

 

apelez la cei mai cu experienta pentru a afla daca pot face trebusoara asta fara sa desfac chiulasa sau sa scot motorul de pe masina.

 

studiind pozitia dopurilor si sigurantelor, m-am gindit ca as putea sa desfac distributia si sa trag axul pe care stau culbutorii spre botul masinii citiva centimetri, suficient pentru a scoate primul culbutor. o fi bine, o fi rau ? alte solutii ?

 

multumesc

Link to comment
Share on other sites

Citisem relativ recent un topic similar privind un culbutor de la un motor M30, iar concluzia era pozitiva: pentru cilindrul 6, se poate face asa cum ai descris. Imi imaginez ca e foarte probabil ca aceeasi concluzie sa se aplice si la M20.

32848[/snapback]

 

aha.... urasc hotii de mecanici :blink: mi-a explicat ca nu se poate decit daca desfac chiulasa... ca sa ma sparga la bani. plus ca n-as avea incredere sa schimb doar ganitura fara sa prelucrez un pic si chiulasa.... :)

Link to comment
Share on other sites

eu nu sunt sigur ca ai sa poti sa scoti axul care tine culbutorii pt ca trebuie sa desfaci si un prezon (sau 2 sau 3)care tine _chiulasa_, nu sunt convins ca se poate face operatia asta fara sa dai _chiulasa_ jos la motor M20

cam la fel e si la M30

Link to comment
Share on other sites

nu sunt sigur ca ai sa poti sa scoti axul care tine culbutorii pt ca trebuie sa desfaci si un prezon (sau 2 sau 3)care tine _chiulasa_,

io's are dreptate!

Am verificat in seara asta in manual si, intr-adevar, nu poti scoate, nici macar partial, axul culbutorilor, fara a demonta cateva prezoane ale chiulasei. Chiar in ipoteza (putin probabila) in care garnitura de chiulasa nu s-ar deforma, este imposibil sa fii 100% sigur ca nu intra fluide (lichid de racire /ulei) in gaurile din bloc in care se infileteaza prezoanele respective. Iar, cand le infiletezi la loc si le strangi... you know.

Discutia de mai sus se refera la M30, dar probabil ca e aceeasi situatie si la M20.

 

Uite deci un exemplu clar ca orice informatie de pe forumurile auto trebuie verificata, inainte de a o folosi. Imi cer scuze pentru faptul ca, in postul de mai sus, am transmis o informatie neverificata, care s-a dovedit a fi gresita.

io's, thanks, 10 puncte pentru ca ai fost pe faza.

Link to comment
Share on other sites

+ ca daca imi aduc bine aminte M20-ul are doar 2 axe care tin culbutorii(una admisie, una evacuare), si ele fiind de lungimea motorului nu ai putea sa le scoti decat daca tai traversa de la radiator (masca masinii)...

si daca ai vrea sa tragi axul respectiv doar 3-4cm ar trebui sa scoti toate prezoanele care strang _chiulasa_ din zona respectiva

 

sorry, iti eram dator cu o bere, nu cu o veste proasta...las' ca ma revansez eu!

Link to comment
Share on other sites

eu nu sunt sigur ca ai sa poti sa scoti axul care tine culbutorii pt ca trebuie sa desfaci si un prezon (sau 2 sau 3)care tine _chiulasa_,  nu sunt convins ca se poate face operatia asta fara sa dai _chiulasa_ jos la motor M20

cam la fel e si la M30

32906[/snapback]

 

whoaaa.... ?!

pai pe axul ala cine mama mamilor lui il tine acolo ? mie mi s-a parut ca nu-l tine nimeni, doar siguranta transversala din capat.

 

oricum am gasit alta solutie, va spun luni dupa ce vad daca merge :blink:

Link to comment
Share on other sites

bun... momentan solutia functz, sa vedem pentru cit timp delta t. am gasit un nene care mi-a confectionat niste pastile excentrice un pic mai mari decit cele originale. dupa forjele de simbata, pastila cu pricina a rezistat cu brio asa ca am mari sperante din partea ei.

 

cu toate astea, nu mi-am dat seama care ar fi motivul sau pretextul pentru care axul pe care stau culbutorii nu ar iesi fara a desface chiulasa de pe bloc ? chiulasa este dintr-o bucata, axul trece prin vreo 7 gauri si mi-e greu sa cred ca ceva se deformeaza acolo intr-atit incit sa blocheze axul si sa nu poata fi tras.

 

explicati-mi, ca sa stiu daca mor cu mecanicul de git sau ma apuc eu singur si distrug tot, sau mai bine stau potolit :blink:

Link to comment
Share on other sites

Poti risca sa rupi pur si simplu axul cu came.Un mecanic a reusit sa il rupa chiar daca _chiulasa_ era data jos.Ca si explicatie la faptul ca s-a rupt atat de usor,a zis ca gaura pe unde se toarna ulei era exact deasupra locului unde cedase axul,iar cand se toarna ulei rece in motorul cald,in timp ar duce la uzura axei in respectivul loc.
Link to comment
Share on other sites

ce axa cu came ? noi vorbim de axul pe care stau culbutorii :)

 

cel care rupe o axa cu came cu chiulasa in mina nu cred ca poate fi numit mecanic  :blink:

33621[/snapback]

 

Ups,sa stii ca aveam impresia ca de axa cu came vorbesti.Acum am sesizat la Io's ca zice ca sunt doua axe pentru culbutori.

 

Nu e rau ca a rupt-o,mai rau e ca i-a zis la om ca asa era,si l-a pus sa isi cumpere axa cu came,tot de la el binenteles,100 de euro,cu reducere cica.

Link to comment
Share on other sites

mda, si non-mecanic, si tzepar.

 

ce stii despre axele culbutorilor ? se pot scoate citiva centimetri cu chiulasa pe masina ? am loc daca dau jos radiatorul si distributia, ar iesi exact pe sub traversa care tine radiatorul si capota.

Link to comment
Share on other sites

(cine pana mea?!?) amice, se pare ca dezinformarea continua. Daca la M30 e musai sa scoti cateva prezoane ale chiulasei (care echivaleaza cu necesitatea de a da chiulasa jos), se pare ca la M20 merge cu chiulasa pe masina.

Deh, pana la urma, M20 e alt motor decat M30.

Bate-ti si tu capul cu link-urile de mai jos. Eu nu mai comentez :blink:

Link #1

Link #2

Link #3

Link #4 (vezi mai ales post-urile de la 9 in jos)

Link to comment
Share on other sites

nu mi-am dat seama care ar fi motivul sau pretextul pentru care axul pe care stau culbutorii nu ar iesi fara a desface chiulasa de pe bloc
La motoarele M30, explicatia este urmatoarea:

axele culbutorilor au, din loc in loc, niste tesituri, care, atunci cand axele sunt introduse corect in chiulasa, sunt in dreptul gaurilor din chiulasa prin care trec prezoanele. Aceste tesituri lasa loc prezoanelor sa treaca, pe de o parte. Iar, pe de alta parte, prezoanele le fixeaza si nu le lasa sa se roteasca sau sa translateze fata - spate. Vedeti pozele.

post-44-1121712712_thumb.jpg post-44-1121712723_thumb.jpg

 

Pe de alta parte, referindu-se la motoarele M30, manualul Bentely precizeaza clar faptul ca trebuie sa se tina cont de pozitionarea corecta a acestor tesituri, la montarea axelor culbutorilor. Foarte interesant insa, referindu-se la motoarele M20, Bentely nu pomeneste nimic despre acest subiect. Inseamna ca la M20 nuexista aceata problema de la M30.

 

Concluzia discutiilor de pana acum:

- la motoarele M30, axele culbutorilor nu pot fi trase afara (nici macar partial) din chiulasa, in conditiile in care chiulasa este montata pe motor, fara a scoate cateva prezoane (cele care corespund tesiturilor din axe). Cum scoaterea unor prezoane atrage dupa sine necesitatea inlocuirii (fie si preventiv) a garniturii de chiulasa, inseamna ca la M30 schimbarea unui culbutor implica demontarea chiulasei de pe masina.

- la motoarele M20, axele culbutorilor nu sunt blocate de prezoane, deci pot fi trase partial afara din chiulasa, fara a demonta chiulasa de pe motor. Se pare ca axa culbutorilor de admisie poate fi scoasa complet, iar cea a culbutorilor de evacuare, doar partial (limitata fiind de tablaria din botul masinii). Deci, cel putin culbutorii de la cilindrii din spatele motorului M20 pot fi schimbati fara a demonta chiulasa de pe masina.

 

Daca cineva are evidente care dovedesc contrariul, il rog sa posteze imediat. A fost multa confuzie asupra acestui subiect, si trebuie lamurit definitiv.

Link to comment
Share on other sites

mda, si non-mecanic, si tzepar.

 

ce stii despre axele culbutorilor ? se pot scoate citiva centimetri cu chiulasa pe masina ? am loc daca dau jos radiatorul si distributia, ar iesi exact pe sub traversa care tine radiatorul si capota.

33632[/snapback]

 

Nu am vazut niciodata asemenea operatiune si nu pot spune nimic.

Link to comment
Share on other sites

nenea (cine pana mea?!?), hai sa ne vedem in wkend , sa dam capacul de la culbutori jos sa vedem mai bine despre ce e vb acolo

33677[/snapback]

 

nuuu... ca abia am schimbat garnitura de capac :blink:

asetptam sa vedem cum rezista pastila "noua", si apoi mai vedem ce demontam.

Link to comment
Share on other sites

scrie la bmw, sa vezi cum te alearga cu manualele de reparatie.

 

garnitura de cauciuc, cred ca glumesti. e de carton si in interior are o structura metalica, care se indoaie la stringere. nu se poate reutiliza decit dupa metoda romaneasca "baga ma silicon ca merge".

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.