Jump to content

525d 2002


cristi525d

Recommended Posts

salut,

 

acum o luna am devenit proprietar de bmw 525d 2002 (super incantat!!!!)

dar am observat cateodata cand pornesc scoate fum cateva secunde,si cand turez pe la 3000,4000 scoate un fum negru,cand o forjez

este normal?

si mai este un miros usor intepator cand este la relanti,ce parere aveti?

Link to comment
Share on other sites

La diesel-uri cu aproape 0km la bord nu m-am uitat niciodata, dar orice diesel pufaie putin daca esti in spate si te uiti la toba.

 

Se simte un miros la evacuare dar e normal. Nu stiu cum sa il definesc dar parca nu intepator e cuvantul potrivit.

Link to comment
Share on other sites

salut,

 

acum o luna am devenit proprietar de bmw 525d 2002 (super incantat!!!!)

dar am observat cateodata cand pornesc scoate fum cateva secunde,si cand turez pe la 3000,4000 scoate un fum negru,cand o forjez

este normal?

si mai este un miros usor intepator cand este la relanti,ce parere aveti?

32873[/snapback]

 

 

Nu este normal sa scoata fum la pornire.Banuiesc ca ai sistem common rail.In cazul asta ,pompa de inalta presiune nu cred ca are vreo treaba cu asta.Iar celelalte doua pompe nici atat.

Este posibil sa fie ceva legat de aer,debitmetru,EGR , MAP sau un injector care nu etanseaza.Incearca sa o duci la un service .

Mirosul este datorat aldehidelor care sunt in procent mare in gazele de evacuare.

Pe cat posibil evita sa alimentezi cu motorina aditivata.

 

 

Parerea mea...

 

PS

Ti-ai luat diesel si te plangi ca scoate fum! :blink:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

si eu am observat la pornire cand e rece motorul ca scoate putin fum albastru.

orice diesel fumega in ture... nu e nici o problema, e rau cand nu scoate......insemna ca functioneaza :blink:

P.S. bmw nou la 0km scoate fum negru cand o forjezi si chiar si putin albastru cand e rece la pornire.

Don't worry!!!

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...
salut,

 

acum o luna am devenit proprietar de bmw 525d 2002 (super incantat!!!!)

dar am observat cateodata cand pornesc scoate fum cateva secunde,si cand turez pe la 3000,4000 scoate un fum negru,cand o forjez

este normal?

si mai este un miros usor intepator cand este la relanti,ce parere aveti?

32873[/snapback]

Stiu ca este tarziu pentru un raspuns dar eu am aceasi problema la al meu si voi merge in service peste 3 zile.Au probat masina cei de la BMW si au spus ca sigur e ceva de la amestecul de aer.Voi vedea ce spun miercuri si apoi voi da mai multe amanunte

Link to comment
Share on other sites

e imposibil :blink:

116084[/snapback]

 

Nici mie la 320d 136cp nu scoate fum deloc. Nici pe loc turata, nici in sarcina.. deloc. In schimb 525d 163cp al tatalui meu... si cind schimba vitezele si merg in spatele lui se vede cite un norisor. In ture, in sarcina nici nu mai vorbesc. A stat odata pornita 5h pe loc. Cind am plecat cu ea, am crezut ca a luat ceva foc, la cit fum scotea. Astia din service au zis ca injectoarele sunt de vine (525).

Link to comment
Share on other sites

Nici mie la 320d 136cp nu scoate fum deloc. Nici pe loc turata, nici in sarcina.. deloc.  In schimb 525d 163cp al tatalui meu... si cind schimba vitezele si merg in spatele lui se vede cite un norisor. In ture, in sarcina nici nu mai vorbesc. A stat odata pornita 5h pe loc. Cind am plecat cu ea, am crezut ca a luat ceva foc, la cit fum scotea. Astia din service au zis ca injectoarele sunt de vine (525).

116125[/snapback]

Ce probleme pot fi cu injectoarele de 525,sau cum a rezolvat tatal tau problema,daca a rezolvat-o

Link to comment
Share on other sites

Eu am observat o chestie interesanta pe tema asta...la a mea - un 530 D - am testat gazele la momentul cumpararii, in Germania unde, pe bune, am primit "felicitari" de la mecanicii servisului, intrucat motorul masinii, dat fiind si kilometrajul -130.000- avea emisiile spre 0. S-a confirmat lucrul asta si la RAR unde-mi turau motorul de ziceam c-o sa plece de pe caroserie, si la intrebarea mea mi-au replicat "ca nu le iese nimic la gaze" :blink:

Insa...dupa asta s-au confirmat miturile cu motorina proasta...teava de espamanent a prins un strat gros de ...mazga sa-i zic asa, neagra, iar masina care niciodata nu scosese fum inainte, nici macar in forja, a inceput sa scoata...

Si, in final, faza super tare a fost ca mi-a ruginit busonul de la rezervor...care are un cerc metalic pe interior. Si mai trist este ca am vazut in vara asta ca pe acelasi cerc metalic ruginit se face condens si practic cand pun combustibil gasesc bucata aia de metal plina de picaturi de apa.

In concluzie, fumul nu cred ca e inerent dieselului, dar devine normal avand in vedere motorina proasta.

Link to comment
Share on other sites

ihearto... buna observatie. eu pun motorin doar de la OMV si sunt multumit de ea. dar spre surpriza mea nici de la ei nu e aceeasi peste tot. mai exact in bucuresti pe undeva a pus taicamiu si era grava treaba... nu scotea fum da parca abia mai tragea. masina este 520D din 2001 si 140.000 km. nu scoate fir de fum nici la pornire, fie ea rece/calda, nici la forja, nicicand. din pct asta de vedere sunt chiar foarte multumit de ea si dupa "service-ul" recent e beton.

p.s.: o alta cauza a fumului poate fi injectoarele

Link to comment
Share on other sites

Am testat injectoarele, sunt ok. In orice caz, masina scoate mai putin fum decat modele mai noi, insa acest lucru nu ma incalzeste prea tare...in definitiv am adus-o de 7 luni. Am mai auzit o chestie interesanta: cineva mi-a spus ca ar fi bine sa evit sa alimentez de la statiile peco vechi, indiferent de noul lor brand, deoarece rezervoarele in cauza nefiind "curatate" de mult, au cu siguranta apa inauntru, atat de la condens, cat si din perioada de glorie a "indoirii" cu apa sau alte prostii.

Amuzant mi se pare in schimb alt aspect...asta iarna la minus 30 de grade am alimentat "de la cisterna" :blink: si masina a pornit "la sfert" chiar si la cele mai puternice geruri. Mai mult, am lasat un bidon cu motorina afara si am observat ca n-a facut nici un cristal de gheata...dar asta este o loterie. Intradevar, masina s-a comportat excelent in acea perioada, am invatat cum " completeaza" soferii de cisterna, dar am renuntat si la practica asta in scurt timp.

Acum alimentez euro 3 de la Rompetrol si pare a fi ok.

Link to comment
Share on other sites

salut ...eu am un 530d din 2002 la pornire nu scoate fum (scoate dar nu e ceva sesizabil) .... dar in mers daca o calc la blana atunci scoate fum...ziua nu prea se vede dar noaptea daca mai sint si farurile cuiva si te bat la "fund" se vede nasol ...zici ca e camion......apoi dupa ce ajunge la viteza la care vreau si nu o mai calc nu mai scoate deloc fum...deci in concluzie e ceva normal....am vazut si la passat uri din 2006 acelasi fum infiorator si nu cred ca aveau probleme la motor sau injectoare ..pe linga asta cu cit motorul este mai mare cu atit fumul este mai mult si ati lasa senzatia de "fum gros" deci nu e o problema fumul.......si aveti grija cu cei de la bmw ca tre' sa aibe' si ei de lucru....asa ca vedeti cum reparati masinile fara sa fie nevoie cu adevarat... mai exista si fumul legat de motorina ..adica motorina euro 3 e mai "grasa" si deci trece mai greu prin injectoare (adica in momentul admisiei intra o cantitate mai mica de motorina) ..ceea ce duce la fum mai putin .....iar motorina euro 4..5 e mai "putin grasa" si trece mai usor prin injectoare ..deci cind o calci intra mai multa motorina si deci mai mult fum ... puteti incerca si o sa vedeti ca asa este

 

de ex la a mea la 100 km/h consumul instantaneu e de aprox. 4 la suta si daca o calc se duce in 20 la suta pe monent ..deci LOGIC ca o sa faca ceata in spate citeva secunde :blink:

 

eu unul am batut palma cu diesel ul pt ca am un amic care are un bmw cred ca din 80' si ceva ..(a fost al tatalui lui.. si cind eram mici ducea turisti straini prin tara ...arabi ..etc etc)...si are vreo 600 si ceva de mii motorul...si merge si acum ....deci nu mi fac probleme legat de motor sau fum :) bafta!

 

salutare!

Edited by al_padrino
Link to comment
Share on other sites

Am testat injectoarele, sunt ok. In orice caz, masina scoate mai putin fum decat modele mai noi, insa acest lucru nu ma incalzeste prea tare...in definitiv am adus-o de 7 luni. Am mai auzit o chestie interesanta: cineva mi-a spus ca ar fi bine sa evit sa alimentez de la statiile peco vechi, indiferent de noul lor brand, deoarece rezervoarele in cauza nefiind "curatate" de mult, au cu siguranta apa inauntru, atat de la condens, cat si din perioada de glorie a "indoirii" cu apa sau alte prostii.

Amuzant mi se pare in schimb alt aspect...asta iarna la minus 30 de grade am alimentat "de la cisterna" :blink:  si masina a pornit "la sfert" chiar si la cele mai puternice geruri. Mai mult, am lasat un bidon cu motorina afara si am observat ca n-a facut nici un cristal de gheata...dar asta este o loterie. Intradevar, masina s-a comportat excelent in acea perioada, am invatat cum " completeaza" soferii de cisterna, dar am renuntat si la practica asta in scurt timp.

Acum alimentez euro 3 de la Rompetrol si pare a fi ok.

116404[/snapback]

 

legat de geruri si gheata ....eu nu am avut probleme asta iarna dar am bagat un aditiv anti-apa(nu stiu exact cum se numeste....l am luat de la luckoil) ..e si pentru benzina si pt motorina...si am bagat si aditiv pt motorina .... am zis eu sa fie preventiv....asa ca daca vreti puteti sa inlaturati orice suspiciune legat de pornire si functionare iarna puteti utiliza cei doi aditivi..... nu stiu daca a fost cazul dar nu vreau sa incerc sa aflu iarna urmatoare :)

Edited by al_padrino
Link to comment
Share on other sites

SALUT!!! nu am mai postat cam de multicel :blink: .......sa-mi fie rusine.

Intre timp mi-am luat un Chrysler 300M si am cam fost ocupat cu el...........BMW-ul inca il am.......si nu-l dau pt nimic in lume :) [the ultimate driving machine] :D

 

Am ceva raspunsuri pt voi (concluzii din propria experientza): ......am facut ceva experimente pt a depista "misteru" fumului:

 

1. nu de fiekre data iese fum la forja in mers>.......poate sa iasa fum in situatia in care este apasata pedala la "blana" cand motoru este la turatie f mica; fiind un motor supraalimentat cu turbo, la turatie mica presiunea in admisie este negativa, iar pana cand se ajunge la o presiune neutra/pozitiva trece ceva timp (timp intarziere turbo)....odata intrata in functiune turbina, presiunea devine brusc pozitiva iar cantitatea de motorina consumata la ardere este mai mare ( mai rezulta si ceva mai multa nearsa).......este posibil k apasand pedala brusc la fund la o turatie mica, motorul sa se ""innece"" putin iar dupa ce mai intra brusc si turbo cantit de motorina nearsa sa creasca semnificativ........iese fum

RECOMAND: acceleratie brusca doar dupa 2500-2700rpm, knd turbo face presiune (eficientza maxima in sprint)

 

 

 

2. Iese fum deseori la masinile diesel la care motorul este in stare perfecta de functionare DAR: --nu au avut schimbat uleiul la un interval corespunzator (de timp/ de km);

---nu folosesc un ulei de calitate/ necorespunzator din pct d vdr tehnic cu cerintele motorului;

----filtrul de ulei sau (si) si cel de motorina nu sunt intr-o stare buna de functionare;

----filtrul de aer este f f murdar iar turbo trage greu aer => motorina multa nearsa la turatie/ la spritzare

 

OBSERVATIE: NU VA ZGARCITI SA SCHIMBATI ULEIUL MAI DES LA DIESEL (SCHIMBATI ULEIUL CAT MAI DES DACA ESTE NEVOIE.....isi pierde din calitati si se umple cu tot felu de compusi kimici din motorina)......MAI ALES DACA DA_TI TALPA LA MASINA!!!

DACA constructorul recomanda sch de ulei la 22Tkm....faceti schimbu mai repede (in functie de cum mergeti cu masina); face recomandarea pt o folosintza normala a masini si mai mult: INTR_O TARA unde uleiu, motorina, prafu de pe strada, pana si aeru sunt mai de calitate k in RO. :)

 

In rest.... MOTORINA si TALPA!!!

PEDAL TO THE METAL.....(da' ....cu cap :) )

Link to comment
Share on other sites

Sorry, am uitat: de ex. apare fum cand masina e in sarcina...(intr-o viteza superiora, motoru e subturat).......si se apasa brusc pedala la fund.

OBSErVATIE: masina are mai multe viteze....lasa-ti lenea deoparte si baga-ti mai des schimbatoru in seama ( ajutati motoru folosind o viteza corespunzatoare).......Scade si consumu

 

BINEINTELES_ nu astea sunt toate cauzele pt care iese fum....Eu vb de cazurile in care motoru e in stare buna de functionare si toate componentele functioneaza (in parametrii normali).

 

Asa, poate sa iasa fum dak sunt duse injectoarele ( f f f des intalnit la dieselul de la Mercedes de 2,2l); debitmetru (mai putin); pompa injectie, turbo bulit; EGR; DDE= diesel digital electronik (doar la bmw); segmenti mankti, etc.....

Link to comment
Share on other sites

salut,

 

acum o luna am devenit proprietar de bmw 525d 2002 (super incantat!!!!)

dar am observat cateodata cand pornesc scoate fum cateva secunde,si cand turez pe la 3000,4000 scoate un fum negru,cand o forjez

este normal?

si mai este un miros usor intepator cand este la relanti,ce parere aveti?

32873[/snapback]

acelasi model si acelasi an il am si eu si tot la fel scoate fum...sau ma rog,in aceleasi situatii!!!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hello scuze ca va intrerup discutia dar vorbea cineva de schimbarea uleiului mai des...

Eu sunt intr-o dilema am un 520d din 2002 si am schimbat uleiul la un service si mi-au pus castrol txt 5w 40 care din ce am inteles se schimba la 15000 si in bord becurile au fost resetate cand am facut schimbul si am facut deja 5000 de km si s-a stins un bec din 5 ma intreb restul cand se vor stinge daca o tine asa pe la 25000 ar trebui dar uleiul nu tine atat

Ce se poate face pot sa bag ulei 0w 40? Are cineva o idee ce indica bmw la motorul de 2000 disel ca al meu 0w40 sau 5w40

Link to comment
Share on other sites

Hello scuze ca va intrerup discutia dar vorbea cineva de schimbarea uleiului mai des...

Eu sunt intr-o dilema am un 520d din 2002 si am schimbat uleiul la un service si mi-au pus castrol txt 5w 40 care din ce am inteles se schimba la 15000 si in bord becurile au fost resetate cand am facut schimbul si am facut deja 5000 de km si s-a stins un bec din 5 ma intreb restul cand se vor stinge daca o tine asa pe la 25000 ar trebui dar uleiul nu tine atat

Ce se poate face pot sa bag ulei 0w 40? Are cineva o idee ce indica bmw la motorul de 2000 disel ca al meu 0w40 sau 5w40

121850[/snapback]

 

Nici un ulei nu este garantat ca tine X km.Depinde de tipul si de starea motorului.

Calculul nu este facut prin analizarea degradarii uleiului,deci poate fi inexact.

 

Poti folosi 0w40 sau 5w30.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.