Jump to content

constatari in urma verificarii masinii


Recommended Posts

Am fost ieri cu masina la un service aici in Arad, pentru o verificare la directie, motor, suspensii, etc.

 

Am constatat urmatoarele:

 

era fisurata conducta de tur de motorina in spate, langa rezervor (era ruginita foarte tare, cica de la sare - masina a circulat 13 ani in Austria inainte de a o aduce in tara)

s-a inlocuit bucata in cauza cu furtun de combustibil Good Year (nu stiam ca fac si furtune) + 2 cleme = cost 8 Lei.

 

Discurile de frana sunt ruginite la suprafata (nu foarte mult), dar deja au inceput sa se curete (va reamintesc ca masina a stat din martie pana acum 2 saptamani intr-un garaj aici in Romania), mecanicul a spus ca sunt ok, nu sunt ovalizate, nu sunt roase, si se vor curata dupa ce mai umblu cu masina.

 

In fata la directie trebuie schimbate urmatoarele (si pe stanga si pe dreapta):

 

Bieletele antiruliu = cost 2x50 Lei 100 lei

Capetii de bara interiori = cost 2x32 Lei 64 Lei

Capetii de bara exteriori = cost 2x30 Lei 60 Lei

 

Piesele cica sunt marca "Ruville", si sunt productie Germania (mie denumirea imi suna cam franceza, nu germana).

 

Legat laptop-ul la masina, verificat functionare motor, alte sisteme ale masinii (AC, Airbag-uri, ABS) - au trebuit sterse 5 erori, verificat din nou => nu a mai aparut nici o eroare

 

Mecanicul a spus ca la aceasta masina nu trebuie sa-mi fac probleme cu motorul (are 368.000 km), doar ca trebuie sa fiu foarte atent la nivel ulei si lichid de racire, si sa nu bag motorina de la orice peco, sa fiu atent cu combustibilul (am verificat si filtrul de aer si de motorina si sunt noi - au fost schimbate inainte de a aduce masina din Austria, in martie).

 

Mai trebuie sa merg la electrician sa-mi verifice releul de incarcare (imi face fitze la relanti cand pornesc un consumator - gen dezaburire, AC, faza lunga, etc.) - banuiesc ca e releul, bateria si alternatorul fiind noi.

 

Total manopera pentru verificarile si testul pe laptop = 100 lei.

 

Cum vi se par preturile pentru piesele de la directie care trebuie sa le schimb?

Sunt cat de cat ok, sau sa incep sa sap inca pe la vreo 3-4 firme de piese sa vad la ce preturi mi le-ar aduce?

Link to comment
Share on other sites

Am fost ieri cu masina la un service aici in Arad, pentru o verificare la directie, motor, suspensii, etc.

 

Am constatat urmatoarele:

 

era fisurata conducta de tur de motorina in spate, langa rezervor (era ruginita foarte tare, cica de la sare - masina a circulat 13 ani in Austria inainte de a o aduce in tara)

s-a inlocuit bucata in cauza cu furtun de combustibil Good Year (nu stiam ca fac si furtune) + 2 cleme = cost 8 Lei.

 

Discurile de frana sunt ruginite la suprafata (nu foarte mult), dar deja au inceput sa se curete (va reamintesc ca masina a stat din martie pana acum 2 saptamani intr-un garaj aici in Romania), mecanicul a spus ca sunt ok, nu sunt ovalizate, nu sunt roase, si se vor curata dupa ce mai umblu cu masina.

 

In fata la directie trebuie schimbate urmatoarele (si pe stanga si pe dreapta):

 

Bieletele antiruliu = cost 2x50 Lei      100 lei

Capetii de bara interiori = cost 2x32 Lei      64 Lei

Capetii de bara exteriori = cost 2x30 Lei      60 Lei

 

Piesele cica sunt marca "Ruville", si sunt productie Germania (mie denumirea imi suna cam franceza, nu germana).

 

Legat laptop-ul la masina, verificat functionare motor, alte sisteme ale masinii (AC, Airbag-uri, ABS) - au trebuit sterse 5 erori, verificat din nou => nu a mai aparut nici o eroare

 

Mecanicul a spus ca la aceasta masina nu trebuie sa-mi fac probleme cu motorul (are 368.000 km), doar ca trebuie sa fiu foarte atent la nivel ulei si lichid de racire, si sa nu bag motorina de la orice peco, sa fiu atent cu combustibilul (am verificat si filtrul de aer si de motorina si sunt noi - au fost schimbate inainte de a aduce masina din Austria, in martie).

 

Mai trebuie sa merg la electrician sa-mi verifice releul de incarcare (imi face fitze la relanti cand pornesc un consumator - gen dezaburire, AC, faza lunga, etc.) - banuiesc ca e releul, bateria si alternatorul fiind noi.

 

Total manopera pentru verificarile si testul pe laptop  = 100 lei.

 

Cum vi se par preturile pentru piesele de la directie care trebuie sa le schimb?

Sunt cat de cat ok, sau sa incep sa sap inca pe la vreo 3-4 firme de piese sa vad la ce preturi mi le-ar aduce?

308873[/snapback]

 

Preturile mi se par foarte mici - cele la piese. Intereseaza-te eventual daca aceasta marca de piese este ok.

Link to comment
Share on other sites

De la magazinul de piese auto, aceste preturi sunt cele medii. De exemplu Bielete antiruliu au si cu 80 lei bucata (in loc de 50) au zis ca alea ar fi mai bune, dar aveau si cu 30 de lei care mi-au spus din start ca ei nu le recomanda.

Cam aceeasi chestie si la capetii de bara.

Au mai spus ca ei aduc piese "Ruville" de mult timp si nu au avut probleme / reclamatii cu ele.

Filtrul de motorina l-au demontat si se vedea pe el ca e nou (oricum fostul proprietar al masinii - unchiul meu - mi-a confirmat ca a schimbat filtrul de aer si motorina inainte de a aduce masina). Filtrul de polen de la AC nu l-a schimbat.

 

Service-ul se numeste "Compass Auto" si in fata service-ului este Autonet - magazin de piese.

Este la iesirea din Arad spre Oradea, dupa reprezentanta Ford (pe partea stanga cum se merge spre Oradea).

 

Pentru cei din Arad service-ul este cunoscut sub denumirea populara de "La Nicu la Opel" (a fost in Gradiste, a construit altul nou afara din oras - Normele UE). Pe mine m-a trimis la el un coleg de servici care este prieten cu el de foarte multi ani, daca nu dadea telefon sa ma programeze, asteptam cel putin o saptamana pana sa ajung la rand.

Link to comment
Share on other sites

Despre service-ul ala nu prea stiu multe dar probabil ca este ok daca zici ca asa mult timp dureaza pana te programeaza. Cat despre piese eu zic ca si daca nu tii masina sa nu faci compromisuri si sa cumperi Lemforder. Si neaparat unghiul de fuga facut dupa ce schimbi piesele. Iti recomand Dumivest sau la Nagy.
Link to comment
Share on other sites

Schimba tu insuti filtrul de polen...nu e mare lucru..desi necesita putin timp si o oarecare indemanare...

Cat ceea ce priveste celelalte piese...dai un ban dar...mergi mai mult cu masina pana la urmatoorile schimbari de piese...deci nu te uita la cateva sute de ron si schimba cu piese de calitate...

Link to comment
Share on other sites

Lemforder rulezzzzzz. Daca tot umbli pe acolo vezi si celelalte piese daca au uzuri. E bine sa schimbi ( nu tot ) piesele mai uzate, pt ca piesele se bazeaza unele pe altele si daca pui niste piese noi si pastrezi piese cu uzura pronuntata, cele noi vor ajunge repede la acelasi nivel cu restul. Repet nu trebuie sa schimbi chiar tot de dragul schimbatului, te orientezi la fata locului si in functie de ce zice mecanicul.

Preturile sunt ok. Succes

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.