Jump to content

Sprint booster


tiberiuenache

Recommended Posts

  • 4 months later...

Tocmai ce am instalat unul....UAUUU ce diferenta....Pai pleaca de pe loc in D de parca e racheta...in DS este chiar parca prea violenta! Ii scoate clar in evidenta cuplul si puterea motorului!

Singura deficienta este consumul care a cam crescut, insa se poate merge si la consum daca e nevoie...insa demarajele sunt senzationale, e intr-adevar o diferenta!

Link to comment
Share on other sites

Tocmai ce am instalat unul....UAUUU ce diferenta....Pai pleaca de pe loc in D de parca e racheta...in DS este chiar parca prea violenta! Ii scoate clar in evidenta cuplul si puterea motorului!

Singura deficienta este consumul care a cam crescut, insa se poate merge si la consum daca e nevoie...insa demarajele sunt senzationale, e intr-adevar o diferenta!

Era pe un forum strain o analiza foarte detailiata, cu grafice si scheme. Din ce am inteles masina nu e mai rapida 0-100, doar pare mai rapida.

Sprint boosterul e un amplificator operational al senzorului de pedala, in sensul ca amplifica impulsul transmis la apasare. Adica in momentul cand calci pedaua 30% obtii efect ca si cum ai calca-o 50% ( adica curentul transmis de senzor trece prin amplificator si adauga 20-30 % procente depinde de cat e setat, si atunci injectia reactioneaza ca si cum pedaua ar fi fost calcata mai mult.)- de aici si consumul mai mare poate. A fost inventat de un grec, si dupa aia a fost copiat. Grecul are maxim 25-30% amplificarea, cele noname pot avea mai mult si pot aparea probleme ( daca n-o calci foarte fin intri in cel din fata).

Nu dauneaza decat ca nu mai poti controla prea fin acceleratia, si nici nu e mai rapida masina.

Repet asta am citit in analiza de care vorbeam, nu am avut si nu am testat nici unul. Gasesc articolul si il pun aici.

Am fost si eu interesat de ce face si am citit cam tot ce am gasit pe net despre el, preturile sunt in jurul la 250-300 dolari, desi montajul e banal inauntru, un circuit integrat ( amplificator) si restul componente pasive. Se poate face cu maxim 10-20 RON.

Ganditi-va ca daca ar fi fost masina mai rapida ar fi fost cel mai intalnit element de tuning, nu si-ar mai pune lumea turbine si alte chestii daca ar scoate 1-2 sec mai putin pana la 100 km ,dintr-o dracie de 200 euro.

Link to comment
Share on other sites

Nu-i creste puterea, insa reactia pedalei de acceleratie este clar mai rapida, in sensul ca se pierde lag-ul acceleratiei in D si DS !

Daca apesi acceleratia mai mult de 1/4 din cursa intra intr-un mod gen kick-down, retrogradeaza rapid si accelereaza la fel.

Oricum senzatia este ca trage mult mai bine si nu mai este asa obosita, mai ales in D. Cu alte cuvinte nu mai este necesar sa pun in DS cand fac depasiri ci o las in D...pt ca reactioneaza asemanator.

 

Jucaria a fost 260E, insa parerea mea e ca a meritat...e mult mai placuta la condus, decat inainte!

 

Se poate monta pe Diesel ori benzina cu cutie AT sau Manuala. Insa cred ca cel mai bine se simte diferenta pe o cutie Steptronic.

Link to comment
Share on other sites

Pai cresterea consumului e putin cam relativa, deoarece daca nu o bruschez si merg linistit folosind D si apasand pedala cam max 25% din cursa ei (nici nu e nevoie de mai mult ca accelereaza cum as fi apasat inainte peste jumate) consumul este cam acelasi poate chiar mai mic ( 8% afara si 16% in Bucuresti).

Insa daca ma mananca talpa rau, imi consuma cam 18% in Bucuresti (maxima a fost de 18%, insa era trafic infernal si ma grabeam) si cam 10-11 % in afara in mers destul de tare.

 

Deci ce am observat...practic in D si DS, kick-down-ul este cam dupa 25% (retrogradeaza 1 treapta) si respectiv 50% (retrogradeaza 2 trepte) din cursa pedalei, iar lag-ul pedalei la pornirea de pe loc e aproape zero (mai mic decat inainte oricum).

In modul manual e cam la fel ca inainte, parca totusi urca mai usor in ture raportat la apasarea accleleratiei.

 

PS: Pe un 530d sau 535d cred ca iti poate "rupe" gatul in DS :blink:

Link to comment
Share on other sites

E un topic destul de mare pe bmw.co.uk parca, despre sprintbooster si multi se plang ca au probleme in trafic bara la bara sa controleze pedala de acceleratie, si se pare ca sunt pe piata unele "piratate" ca sa zic asa, cu amplificare foarte mare, si nu cred ca e un sentiment prea placut sa-ti dea kickdown la 30-40 % din apasarea pedalei. Si cred ca iarna ai si mai mari probleme cu el. Nu mi se pare ceva care sa merite 250 euro. Nu mai vorbesc ca in capat de cursa poate sa-ti dea cu 30-40% ( adica curentul pe controlerul de la acceleratie, sa zicem este intre 1-5 v, cu sprintbooster o sa fie intre 1.30- 6v) mai mult semnal decat limita producatorului si atunci nu stiu ce se intampla la utilizare indelungata.
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nu echiar asa! Inainte de a cumpara acest SB m-am interesat si eu foarte mult pe la ceilalti care au de pe e60.net...si nimeni nu s-a plans nici de fiabilitate si nici de mari probleme in trafic, decat de cresterea consumului. In trafic este chiar mai usor de condus, iar cutia nu simte aproape nimic. Pt un 550i sau un 545i insa cred ca pot aparea probleme in trafic, totusi. Insa totul e sa te obisnuiesti!

Kickdown-ul care inainte aparea la peste 75% din apasarea pedalei acum apare la 50% (scade cam 2 trepte sau 1 la plecarea de pe loc) . La 30% din apasarea pedalei apare doar retrogradarea imediata cu o treapta si pe langa asta se pierde si intarzierea raspunsului acceleratiei.

 

Nu mi se pare absolut deloc greu de folosit nici in trafic si nici la parcari! Nu stiu daca isi merita banii sau nu, insa este mult mai SAFE decat un chip-tuning, senzatia este cam aceeasi, motorul si cutia merg in aceeasi parametri setati de fabrica si este Plug and Play. Cand vreau il pot scoate in 5 minute si am aceeasi masina. La chip-tuning nu e chiar aceeasi situatia si sincer nu prea am incredere in nimeni sa imi umble prin ea sa modifice cine stie ce.

Link to comment
Share on other sites

Daca nu folosesc kick-down-ul la fiecare apasare a pedalei nu are de ce sa apara uzura, deoarece masina merge in parametrii setati de fabrica...si nimic mai mult. Ba dimpotriva...inainte (in functie de benzina folosita) cand apasam acceleratia brusc, parca ii dadea in nas si apoi dupa 1-2 sec "zvacnea brusc" (nu am gasit alta explicatie :twoup:)...acum totul se petrece foarte progresiv, fara zvacniri ale cutiei sau alte smucituri, indiferent de benzina.
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Dap, gasisem si eu un articol asemanator pe undeva! Destul de interesant si bine explicat!...Nu a venit cu nimic nou, chiar Boulekos mi-a explicat cum actioneaza SB-ul inainte de a-l cumpara! Schimba intr-adevar reactia masinii la apasarea pedalei de acceleratie, indeajuns de mult !

A costat destul de mult pt ce piese are in componenta, insa nu foarte deranjant de mult!

Link to comment
Share on other sites

pentru problemele bara la bara se poate rezolva foarte usor, trebuie masurat iesirea de la drive by wire pentru pedala apasata la 50% sa zicem, si apoi se face un circuit care sa contina, un comparator un amplificator, si o sursa sa furnizeze referinta, si ce este sub referinta (sub 50% apasarea pedalei) sa fie furnizat la iesire, ce este peste 50% sa treaca printr-un circuit de amplificare banal, LM324 si 2 rezistente... LM324 = 2 lei, rezistentele 2-3 banuti, la referinta, in functie de ce tensiune ai la 50%.. de la un 12 V stabilizat. usor se face un divizor de tensiune sa furnizeze referinta, tot asa 2 rezistente , sub 20 de lei tot cablajul :twoup:
Link to comment
Share on other sites

pai daca nu se micsoreaz :twoup: a acc de la 0 la 100 care e treaba.....apas mai tare pe acceleratie, daca am nevoie, si tot in timpul ala imi ajunge la viteza dorita, nu?

 

Nici eu nu prea inteleg rostul...

 

Daca vreau sa raspunda mai bine la accelerari pun cutia pe Sport si sunt multumit.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

sau pe manual si sta in ture cat vrei (..bine nu si la turatie maxima cand schimba ea in viteza superioara..da n-ai nevoie).

Se poate sa fie benefic sprintboosterul asta pentru un circuit virajat unde ai nevoie de un raspuns al acceleratiei mai rapid....dar pt o folosire cat de cat normala a masinii nu-i vad rostul.....mai ales cand folosesti masina si prin oras unde mergi ca melcul 5metri in coada de la semafor si se face rosu si te opresti si tot asa, unde chiar nu ai nevoie de miscarii bruste

Edited by micky
Link to comment
Share on other sites

sau pe manual si sta in ture cat vrei (..bine nu si la turatie maxima cand schimba ea in viteza superioara..da n-ai nevoie).

Se poate sa fie benefic sprintboosterul asta pentru un circuit virajat unde ai nevoie de un raspuns al acceleratiei mai rapid....dar pt o folosire cat de cat normala a masinii nu-i vad rostul.....mai ales cand folosesti masina si prin oras unde mergi ca melcul 5metri in coada de la semafor si se face rosu si te opresti si tot asa, unde chiar nu ai nevoie de miscarii bruste

 

mda.. e foarte greu sa strivesti acceleratia intre bocanc si podea :twoup:.. dureaza vreo 10 secunde cred..

Link to comment
Share on other sites

Si mie mi s-a parut foarte interesant.

Cred ca un chiptuning ar fi mai potrivit.

...da posibil. Insa mie mi-a fost teama de chiptuning...plus ca aceasta cutiuta o pot scoate oricand vreau si pot sa imi recuperez aproximativ banii dati pe ea!

Senzatia cred ca este cam aceeasi ca la un chip tuning!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.