Jump to content

Rev Matching si Heel&Toe


alexrosiu

Recommended Posts

Jucandu-ma astazi cu rev matching mi-am amintit de topicul asta si de inca o metoda de a "ajuta" transmisia, sau mai bine zis cutia... nu stiu daca aceasta metoda are vreun nume, dar cred ca se trage din double-clutching... Despre ce e vorba: banuiesc ca toti stim cum e cand mergem cu 10-15km/h si vrem sa bagam in treapta 1, masina parca "nu vrea"... solutia este turarea motorului cu ambreiajul liber pana la turatia unde ar trebui sa se afle masina la viteza curenta, in treapta 1, sa zicem 1300rpm. Dupa turarea motorul la 1300, mentinand acceleratia se apasa ambreiajul si se baga in viteza. Daca ati nimerit bine turatia, ar trebui sa intre perfect, mai bine chiar decat intra pe loc.
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Rev Matching e de baza la motociclisti, unde blochezi ff usor spatele, mai ales daca sari din 4 in 2 sau din 3 in 1. E o chestie logica, care ar trebui invatata la scoala de soferi: protejezi ff mult transmisia, ambraiajul, motorul. Mai merg cu unul altul in masina si mor cand ii vad cum dau drumul la ambreiaj si cum face masina. Pe de alta parte Heel&Toe e folosit mult mai rar. De cele mai multe ori am simtit nevoia atunci cand eram pe franare mai lunga, inainte de o curba, unde daca masina nu-ti permite sa faci Heel&Toe, trebuie sa ridici piciorul de pe frana, sa dai spritz la acceleratie sa schimbi in jos, apoi sa continui franarea. Pierzi cam 1-2 secunde de franare. De aia, de cele mai multe ori eu personal prefer sa schimb mai devreme in jos, sa intru in frana de motor inainte de curba si frana s-o pun doar usor, inainte sa inceapa curba, cat sa corectez viteza de intrare. Insa frana de motor nu ajuta sa obtii timp bun pe curbe, pt ca pierzi timp pana motorul reuseste sa invinga inertia masinii si sa scada turatia. Daca vrei sa mergi tare, trebuie sa intri destul de tare aproape de curba, Heel&Toe cu iesire din curba pe acceleratie.

Daca aplici spritul de acceleratie bine, poti schimba si cand deja ai inceput curba, dupa ce ai terminat franarea si nu ai reusit sa faci Heel&Toe. Nu e recomandat, dar poti s-o faci. Atata timp cat o faci bine si nu transmiti socuri in transmisie si nici nu accelerezi sa rupi aderenta merge.

Depinde ff mult de masina. Cum are asezate pedalele. Conteaza si latimea intre acceleratie si frana dar si inaltimea intre ele. Daca acceleratia e la nivel cu frana, nu merge Heel&Toe. Plus ca multi sunt obisnuiti sa apese acceleratia sau frana din gamba, cu piciorul sprijinit pe calcai. Ori tehnica Heel&Toe iti cere sa faci acest lucru din tot piciorul, cu calcaiul ridicat de la "pamant", ceea ce iti cere iar obisnuinta, mai ales cu franarea.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Empiric, se poate face asa: la schimbarea treptei, nu se mai ia piciorul de pe acceleratie si se schimba destul de repede.

 

referitor la rev matching, mi-a zis un prieten care lucreazĂŁ la Subaru cĂŁ dacĂŁ schimbi treptele fĂŁrĂŁ sĂŁ iei piciorul de pe acceleraĂžie au sincroanele din cutie de suferit. este adevĂŁrat?

sfatul lui a fost sã schimb normal ºi sã accelerez cu ambreiajul apãsat pânã la turaÞia optimã, dupã care sã eliberez ambreiajul, Însã toate astea foarte repede.

Link to comment
Share on other sites

acuma ideea ii k daca ambreiajul nu-i cuplat tu poti s :) :) a faci cam ce vrei cu motoru ca nu-i legat de cutie. logic nu?

nu asta era ideea. ideea era dacĂŁ au de suferit sincroanele cutiei ĂŽn timpul rev matching-ului la schimbarea treptelor fĂŁrĂŁ sĂŁ iei piciorul de pe acceleraĂžie.

dacĂŁ vroiam sĂŁ mĂŁ joc cu pedala de acceleraĂžie, o scoteam pe liber, nu mai Ăžineam ambreiajul apĂŁsat :) dar nu la asta mĂŁ refeream.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Jucandu-ma astazi cu rev matching mi-am amintit de topicul asta si de inca o metoda de a "ajuta" transmisia, sau mai bine zis cutia... nu stiu daca aceasta metoda are vreun nume, dar cred ca se trage din double-clutching... Despre ce e vorba: banuiesc ca toti stim cum e cand mergem cu 10-15km/h si vrem sa bagam in treapta 1, masina parca "nu vrea"... solutia este turarea motorului cu ambreiajul liber pana la turatia unde ar trebui sa se afle masina la viteza curenta, in treapta 1, sa zicem 1300rpm. Dupa turarea motorul la 1300, mentinand acceleratia se apasa ambreiajul si se baga in viteza. Daca ati nimerit bine turatia, ar trebui sa intre perfect, mai bine chiar decat intra pe loc.

 

Buna treaba. Trebuie neaparat sa o incerc. Ma enerveaza piedica aia pe care o intampini cand mergi cu 10-15km/h si vrei sa bagi a 1-a.

 

Eu mai aplic o tehnica, bunicica pentru cei care au CDV. Ma enerveaza lag-ul generat de CDV si ca sa-l evit fac asa: sunt intr-a 2-a, ma duc la 3500-4000 de ture (un exemplu), calc ambreiajul si bag a 3-a. Dupa ce ridic piciorul de pe ambreiaj, din cauza cdv-ului, acesta nu se cumpleaza imediat, ci mai este patinat un pic. Ceea ce nu este un lucru bun deoarece in acest timp scade turatia motorului prea mult. Eh, eu m-am obisnuit sa accelerez ca sa mentin aprox aceeasi turatie chiar si atunci cand este ambreiajul calcat. Cand simt ca a cuplat complet ambreiajul atunci ii dau din nou blana (la acceleratie).

 

Oricum, tre sa scap de cdv ca ma enerveaza..

Link to comment
Share on other sites

Empiric, se poate face asa: la schimbarea treptei, nu se mai ia piciorul de pe acceleratie si se schimba destul de repede.

 

referitor la rev matching, mi-a zis un prieten care lucreazĂŁ la Subaru cĂŁ dacĂŁ schimbi treptele fĂŁrĂŁ sĂŁ iei piciorul de pe acceleraĂžie au sincroanele din cutie de suferit. este adevĂŁrat?

sfatul lui a fost sã schimb normal ºi sã accelerez cu ambreiajul apãsat pânã la turaÞia optimã, dupã care sã eliberez ambreiajul, Însã toate astea foarte repede.

 

Omori un pic sincroanele, pentru ca atunci cand schimbi, calci ambreiajul si daca nu ridici piciorul "din gaz" in multe cazuri motorul se supratureaza si trimiti soc in transmisie exact invers decat incerci sa eviti. Tu incerci sa eviti scoul " de dat in nas " la retrogradare prin alt soc invers, adica smucitura ca si cum i-ai da blana. Nu stiu daca m-am facut inteles.

Link to comment
Share on other sites

Am observat ca la masina mea, acea piedica pe care o simti in mod normal cand mergi cu 10-20km/h si vrei sa bagi a 1-a, la mine se simte si cand vreau sa plec de pe loc. Deci tre sa imping un pic mai tare ca sa bag in prima viteza, ca sa plec de pe loc. Poate fi de la ulei? Ar trebui schimbat? Daca bag a 1-a cu motorul oprit intra mult mai frumos. Sau o fi de la ambreiaj?
Link to comment
Share on other sites

Eh, eu m-am obisnuit sa accelerez ca sa mentin aprox aceeasi turatie chiar si atunci cand este ambreiajul calcat. Cand simt ca a cuplat complet ambreiajul atunci ii dau din nou blana (la acceleratie).

Valva aia elimina zmuciturile la schimbarea mai dura a treptelor. Multi o scot ca sa nu mai cada turele asa mult la schimbarea treptelor in sus. Dar eu nu despre ea vorbeam. Spor!

Link to comment
Share on other sites

Pai n-am inteles despre ce vorbeai. D-asta vreau si eu sa o scot, ca ma enerveaza ca valva aia imi patineaza ambreiajul cand schimb vitezele. Ce spuneam eu ca mai reglez turatia din acceleratie, tocmai d-asta o fac, ca sa nu mai scada atat de mult turatia.
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 3 months later...

Rev-matching folosesc deja. Heel&toe mi se pare a fi un efort cam prea mare pt un rezultat micut. Prefer sa franez inainte de curba, retrogradez si in curba sa fiu in frana de motor.

 

In ceea ce priveste accelerarea inainte sa calci ambreiajul si sa bagi 1-a cand mergi incet... asta chiar o sa incerc. Ma enerveaza la culme cand se merge cu 10-20 pe ora ca e prea putin pt treapta a 2-a (stau pe la 1k ture si e o idee proasta sa accelerez de la 1k ture ca e subturata). Eu pana acuma preferam sa franez pana ma lasa sa bag 1-a.

 

In ceea ce priveste acceleratului cu schimbat de viteza fara sa iei piciorul de pe acceleratie... e o idee proasta in general. Oricat de repede ai schimba viteza, motorul tot se va tura in gol. Poti eventual (daca schimbi repede, fast&furious style, ceea ce iar nu e recomandat ca uzezi cutia excesiv) sa tii un pic acceleratia... ceva gen 10% din cursa, dar cel putin la mine nu ma ajuta cu nimic nici asa. Accelereaza la fel de repede, doar ca o turez in gol un pic.

Edited by filon
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Apropos de asta... SA NU incercati sa franati cu piciorul stang, in trafic, pentru ca se pot intampla doua lucruri, ambele foarte FOARTE probabile:

 

1. Sa iesiti prin parbriz :)

2. Masina din spate sa va faca hatchback.

Eu mai franez si cu stangul, dar numai in trafic mai aglomerat, cand nu trebuie sa pun frane bruste.. Si am invatat s-o opresc destul de lin. Ma rog, e automata.. mai dezmortesc si eu piciorul stang :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.