Jump to content

CIP Tuning


lover1976

Recommended Posts

sau poti pur si simplu sa te duci sa iti faci masina unde au dyno :)

 

 

desigur... e si asta o solutie dar la mine chiptunningul e o chestie de foarte mare incredere ca sa ma duc undeva unde nu cunosc pe cineva sau sa nu am referinte super serioase verificabile... deci, orice solutie alegi important e sa fii tu multumita si sigura de rezultate... succes...

 

la un 320i steptronic 170cp s-ar merita un cip? :blink:

 

 

unde ii folosesti pe aia 170 ca oricum sunt multi... ai pista privata de curse? :) fiind aspirata cred ca mai mult de 15-17 cai nu castigi ci poate o modificare a dispunerii cuplului... dar repet intrebarea, pe unde o sa-i folosesti?

 

lol...ti se par asa multi 170?dar cei care au peste 300....????

Link to comment
Share on other sites

la un 320i steptronic 170cp s-ar merita un cip? :blink:

Daca ai rabdare pana de Mos Nicolae, am sa iti zic daca se merita sau nu....

 

si pentru ca tot va vad ca va dati cu parerea va intreb asa in mod general care e legatura intre cutia de viteze si chiptunning... eu nu vad nici una... chiptunning sau flashtunning face acelasi lucru doar ca procedura de schimbare a datelor e diferita... pana la urma se umbla in parametrii de functionare si automat se pot obtine rezultate mai bune pentru un anumit motor... desigur, daca se doreste se mareste cuplul in ture inferioare... deci nu treceti la complicarea lucrurilor pentru ca e destul de simplu... e doar virba de motor iar cutia si restul sunt la fel ca si inainte de tunarea "electronica" a motorului...

 

Aici e vorba de 2 lucruri diferite ...sau posibil diferite...am sa vad mai incolo! SprintBooster-ul se monteza direct la drive-by-wire (pedala de acceleratie) si micsoreaza considerabil, se pare, timpi de reactie ai DbyW...pe cand OBD tuning-ul actioneaza asupra motorului, in principiu, modificand parametrii acestuia!

Insa daca tunerul este priceput si are un program bun de remap, eu zic ca poate actiona si asupra DbW, in acelasi mod cum actioneaza SB-ul! Asta am sa vad insa cand voi face tuning-ul!

 

@chrisjohn: Daca stii mai multe te rog lumineaza-ma ca sa stiu ce sa fac....eu inca stau in cumpana ..sa comand un SB care este cam 300E (http://www.sprint-booster.co.uk/what_is_sprint_booster.asp) sau sa fac un OBD-tuning care este tot 300E...!

Link to comment
Share on other sites

Aici e vorba de 2 lucruri diferite ...sau posibil diferite...am sa vad mai incolo! SprintBooster-ul se monteza direct la drive-by-wire (pedala de acceleratie) si micsoreaza considerabil, se pare, timpi de reactie ai DbyW...pe cand OBD tuning-ul actioneaza asupra motorului, in principiu, modificand parametrii acestuia!

Insa daca tunerul este priceput si are un program bun de remap, eu zic ca poate actiona si asupra DbW, in acelasi mod cum actioneaza SB-ul! Asta am sa vad insa cand voi face tuning-ul!

 

@chrisjohn: Daca stii mai multe te rog lumineaza-ma ca sa stiu ce sa fac....eu inca stau in cumpana ..sa comand un SB care este cam 300E (http://www.sprint-booster.co.uk/what_is_sprint_booster.asp) sau sa fac un OBD-tuning care este tot 300E...!

 

 

SB- e de fapt o shmecherie care schimba semnalele masinii trimise in mod normal intre pedala si motor deci cu alte cuvinte nu castigi nimic in mod real dar cu siguranta vei umbla cu mototrul turat maimult timp... din ce inteleg eu doar reduce timpul de transmisie a informatiei dinspre senzoruld e acceleratie catre calculator si automat motor... deci, nu castigi nici un cal in plus...

 

La chiptunning (indiferent cum il faci ma refer la remaparea hartilor de injectie si admisie) se umbla la lucruri care chiar maresc puterea motorului... asta se face schimband hartile respective cu unele mai agresive sau adaptate mai bine stilului tau... deci, no doubts, daca vrei cai in plus mergi pe OBD tunning (chiptunning, flashtunning, sau cum vrei sa-i zici)...

 

Nu recomand deloc black-boxes (chestiile care se leaga la motor si transmit date false motorului in anumite momente pentru al forta sa mearga altfel decat ar fi normal)...

 

si pentru ca tot va vad ca va dati cu parerea va intreb asa in mod general care e legatura intre cutia de viteze si chiptunning...

 

Diferenta este ca in cazul cutiilor automate, cuplul nu poate fi ridicat atat de mult ca in cazul celor manuale.

 

pe unde o sa-i folosesti?

 

In depasiri, de exemplu?

 

 

cutia automata implica din start o pierdere a puterii si de aceea viteza maxima a unei masini dotate cu cutie automata nu e aceiasi cu cea obtinuta in cazul unei cutii normale... diferentele la cuplu nus unt asa de mari incat sa afecteze cutia de viteze insa inainte de un chiptunning trebuie sa treci in revista tot ce ai pe masina ca sistem (directia cu cauciucurile, franele, transmisia)... este necesar acest lucru pentru ca o putere marita implica franari mai dese, o solicitare mai mare pe roti si pot aparea efecte secundare... totusi nu cred ca e cazul sa te ingrijorezi de cutie...

Link to comment
Share on other sites

Nu vad care e legatura cu subiectul.

Am intrebat de ce, referitor la afirmatia "Diferenta este ca in cazul cutiilor automate, cuplul nu poate fi ridicat atat de mult ca in cazul celor manuale".

 

Deci in cazul cutiilor automate nu se poate face chip tuning ?

Link to comment
Share on other sites

Trebuie sa i se dea ragaz cutiei sa lucreze. Nu intru in detalii.

Mai degraba @alexrosiu vroia sa se refere la faptul ca o cutie automata nu face fata unui cuplu crescut la fel ca o cutie manuala. Dar nu sunt sigur, de aceea am intrebat.

 

Treaba cu ragazul dat cutiei sa lucreze e o gluma ? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Si atunci de ce o cutie automata are durata de viata mai mica decat una manuala, ma refer la ambreiaj/ambreiaje.

 

Edit: nu cred ca o sa depasesti limitele ambreiajului printr-un simplu chip tuning :blink:, oricum exista ambreiaje sport stage 1, 1+, 2...etc

Edited by duxter
Link to comment
Share on other sites

Termenul de cutie automata e unul general. Cutiile automate nu mai sunt asa cum erau odata, toate cam la fel. Spau schimbat multe. Sincer sa fiu nu vad de ce o cutie automata ar avea o durata de viata mai scurta decat una manuala, ma refer la cele recente care au ajus sa aiba si 7 viteze, nu ca inainte 3 sau in cel mai bun caz 4.
Link to comment
Share on other sites

Pai sunt niste ambreaiaje multidisc, metalice, in baie de ulei. E oarecum normal sa se uzeze pentru ca ele functioneaza cu momente de patinare. Pe cand intr-o cutie normala pinioanele tin o vesnicie si doar sincroanele sunt singurele care au de suferit in timp uzuri accentuate.
Link to comment
Share on other sites

Si atunci de ce o cutie automata are durata de viata mai mica decat una manuala, ma refer la ambreiaj/ambreiaje.

 

Edit: nu cred ca o sa depasesti limitele ambreiajului printr-un simplu chip tuning :blink:, oricum exista ambreiaje sport stage 1, 1+, 2...etc

 

 

un ambreiaj sport in stageuri diferite in principiu cupleaza mai repede si este facut pentru un mers mai in forta dar nu inseamna ca e mai fiabil din acest motiv... pur si simplu in mod normal primeaza comfortul pe cand la un ambreiaj sport e vorba de viteza de schimbare a vitezelor....

 

la cutioa automata se considera anumite pierderi datorita angrenajelor multiple in raport cu o cutie normala... in cazurile cutiilor noi (parca DSG) exista 2 ambreiaje care lucreaza in paralel si schimbul este extraordinar de rapid.... momentan, pe masina mea, am o cutie automata multitronic si efectiv nu simti cand schimba vitezele... pur simplu accelereaza ca tramvaiul pana nu mai duce motorul ( pe la vreo 220 km/h :) )... pot merge cu ea si pe manual, adica dau cu maneta in fata sau in spate in functie de cum vreau sa schimb... culmea e ca daca franez chiar daca sunt pe manual imi schimba in jos masina fara ca eu sa vreau asta... e o experienta interesanta si foarte comfortabila pentru traficul din Bucuresti... si ca am uitat sa mentionez e un Audi A6 1.8T cu 150 CP... asta e, masina de firma... eu vreau BMW dar nu plang nici cu Audi...:)

 

 

ca vorbeam de chiptunning, am repetat mai sus, e bine sa tii cont de toate subansamblurile inainte sa faci ceva radical... la o aspirata pe benzina totusi cresterea de putere si cuplu nu sunt atat de mari incat sa creeze probleme isa la un turbo-diesel chiptunningul chiar schimba dramatic masina deci atentie...

 

 

apropos, am un amic cu VW Golf 5 diesel cu cutie multitronic si a dus-o cu chiptunning la 180 CP... merge brici masina de 2 ani si nu are absolut nimic nici ambreiajul nici masina... so....

Link to comment
Share on other sites

in cazurile cutiilor noi (parca DSG) exista 2 ambreiaje care lucreaza in paralel si schimbul este extraordinar de rapid....

Am eu cutia asta de 2 ani deja. Este FANTASTICA. Ambreiajele sunt concentrice, unul are treptele 1,3,5 si altul 2,4,6. Asa ca teoretic poti avea cuplate 2 trepte de viteza. Nu se simte trecerea de la una la alta si ce e foarte important de stiut. Cutia in sine este aceeasi cutie cu cea manuala, doar ca i s-au adaugat niste senzori suplimentari. Adica e o cutie manuala care merge ca una automata ingemanand avantajele ambelor cutii, manuale si automate. Cum ziceam, BMW pregateste ceva similar.

Link to comment
Share on other sites

Si atunci de ce o cutie automata are durata de viata mai mica decat una manuala, ma refer la ambreiaj/ambreiaje.

 

Edit: nu cred ca o sa depasesti limitele ambreiajului printr-un simplu chip tuning :blink:, oricum exista ambreiaje sport stage 1, 1+, 2...etc

 

 

un ambreiaj sport in stageuri diferite in principiu cupleaza mai repede si este facut pentru un mers mai in forta dar nu inseamna ca e mai fiabil din acest motiv... pur si simplu in mod normal primeaza comfortul pe cand la un ambreiaj sport e vorba de viteza de schimbare a vitezelor....

 

la cutioa automata se considera anumite pierderi datorita angrenajelor multiple in raport cu o cutie normala... in cazurile cutiilor noi (parca DSG) exista 2 ambreiaje care lucreaza in paralel si schimbul este extraordinar de rapid.... momentan, pe masina mea, am o cutie automata multitronic si efectiv nu simti cand schimba vitezele... pur simplu accelereaza ca tramvaiul pana nu mai duce motorul ( pe la vreo 220 km/h :) )... pot merge cu ea si pe manual, adica dau cu maneta in fata sau in spate in functie de cum vreau sa schimb... culmea e ca daca franez chiar daca sunt pe manual imi schimba in jos masina fara ca eu sa vreau asta... e o experienta interesanta si foarte comfortabila pentru traficul din Bucuresti... si ca am uitat sa mentionez e un Audi A6 1.8T cu 150 CP... asta e, masina de firma... eu vreau BMW dar nu plang nici cu Audi...:)

 

 

ca vorbeam de chiptunning, am repetat mai sus, e bine sa tii cont de toate subansamblurile inainte sa faci ceva radical... la o aspirata pe benzina totusi cresterea de putere si cuplu nu sunt atat de mari incat sa creeze probleme isa la un turbo-diesel chiptunningul chiar schimba dramatic masina deci atentie...

 

 

apropos, am un amic cu VW Golf 5 diesel cu cutie multitronic si a dus-o cu chiptunning la 180 CP... merge brici masina de 2 ani si nu are absolut nimic nici ambreiajul nici masina... so....

Pai, sa luam de ex. un ambreiaj stage 4 pt dragster e facut sa reziste la stres maxim, sute de cai putere, ok? Eu il iau si il pun pe amaratul meu de 523i cu 170 de ponei. Ce crezi nu o sa fie mai fiabil ca unul stock ? Eu zic ca da, chiar daca sa zicem ca in oras iti creeaza un mic disconfort. Acuma depinde si de stilul de mers...eu in 6000km pe care i-am facut cu masina deja am schimbat un ambreiaj :), si asta pe la 3000.

Edited by duxter
Link to comment
Share on other sites

Am aflat exact cum face SB-ul...! Probabil stiti toti de acel punct de kick-down al pedalei de acceleratie (la cele Steptronic), ei bine SB-ul nu face altceva decat ca il are mereu activat, cu alte cuvinte pedala va fi mereu in modul "kick-down"! De aici si raspunsul prompt al transmisiei. Chiar daca suna bine, acest lucuru nu e bun daca vrei sa mergi la consum sau daca mergi mult prin orase precum Bucurestiul sau daca esti pe gheata/zapada...iar e rau...asa ca raman la remap!

 

Despre noua cutie M-DCT , un fel de DSG ceva mai avansat si probabil mai fiabil, unii zic cum ca ar fi chiar mai bun decat SMG...http://powershift.getrag.de/12 ...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.