Jump to content

Viteza maxima atinsa


alex230ro

Recommended Posts

1. Masina proprie, espero 1.8 200 pe bord in statiunea mamaia toamna era gooool drumul era serpuit rau pana la 180, apoi am prins linie dreapta lunga (dupa curba de la castelu' inainte de fostul planet.

2. 140 dacia berlina 1999 mergea frumusel pt. o dacie, si cred ca mai putea

3. 135 dacie 1986 nu vreau sa repet, credeam ca o sa zbor.

4. Nu eram la volan si mi-au sarit chilotii si creierul si tot in aer. Fiat Topo avea 260 pe bord iar acul indica 240. Nu vreau sa repet experienta decat daca sunt la volan. Puteti sa nu ma credeti, dar si acum transpir. (tipul se tot lauda ca prinde, si nu-l credeam, si cand a prins ocazia cu mine in masina.... a prins)

5. ursulet 320i 170, si mai putea.

Cam atat.

 

P.S. iubesc viteza, dar numai daca eu sunt soferul, si sunt sigur ca sunt sansele cat mai mici sa se intample ceva rau.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • Replies 679
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

200 cu un 520 E34 de 130 de cai.

230 cu un 525 E34 de 192 de cai.

Un pic sub 250 cu un E34 535 de aproape 220 cai.Am facut autostrada in 20 de minute,sub 200 nu am lasat-o,eram 4 in masina si mi-a consumat peste 30 de litri(autostrada nu era chiar libera ca mergeam la meci la Dinamo cu Manchester si mai erau o gramada care cred ca mergeau si ei la meci).Oricum felicit pe cineva cu un Mercedes E320 care dupa ce l-am depasit,aproape ca s-a tinut dupa mine,dar de la 230 in sus era gata.

Erau masinile mele toate,numai in Romania pe autostrada.

 

Oricum rotile care nu sunt de marimea de fabrica,fura cam 10-15 km.

Link to comment
Share on other sites

Uite cum poti face sa vezi daca iti indica bine.

Eu am facut asta pe autostrada,m-am luat si dupa tablitele cu Km si apoi m-am gandit ca poate alea nu sunt bine puse si m-am luat apoi si dupa cat imi indica mie kilometrajul.

Cu un ceas cu cronograf care sa aiba pe margine indicatii cu viteza(poti si sa calculezi matematic daca nu asa ceva),dai drumu la cronograf cand incepe un km si il opresti cand se termina km-ul,si mergi cu viteza constanta(preferabil pe pilot automat).Ceasu ar trebui sa iti indice exact cu cat ai mers real si compari cu cat iti indica vitezometrul.Mai simplu e sa mergi cu exact 60 km/ora,pentru ca asa ar trebui sa faci un km pe minut.Daca te cronometrezi si nu iti da un minut,atunci te fura rotile.

Afli cu cat te fura rotile,si exista un factor de corectie in testele din OBC.Si exista o formula ca sa calculezi ce factor sa bagi acolo ca sa iti indice corect vitezometrul.

Formula e pe www.bmwe34.net,la "OBC codes".

Link to comment
Share on other sites

Nu e doar de janta mai mare, cai putea sa ai un talon mai putin inalt. Dar:

 

Sa zicem ca roata stock are circumferinta de 1 metru. Face 10 rotatii intr-o ora sa zicem. Acul iti va arata 10 metri pe ora.

Pui o roata cu circumferinta de 2 metri. Face tot 10 rotatii intr-o ora. Ai o viteza de 20 de metri pe ora. Acul iti calculeaza la circumferinta stock (1 metru) si iti arata tot 10 metri pe ora.

Deci in urma instalarii unor roti cu circumferinta mai mare, rotile nu te fura, ci invers, iti umfla viteza. Ai putea sa zici ca acul te fura, aratandu-ti o viteza mai mica decat este de fapt.

 

(Nu stiu de ce am folosit ditamai cuvantul "circumferinta", cand puteam sa zic "diametru" :blink: )

Link to comment
Share on other sites

Ai dreptate,asa am vrut si eu sa zic ca de fapt iti arat o viteza mai mare decat ai.Te fura in sensul ca nu iti indica corect.

Fii atent la alta faza.Am limita de viteza la OBC si de asemenea imi indica si viteza.

Viteza indicata de OBC niciodata nu e la fel cu aia de pe vitezometru.Pun pilotul automat la 100 la ora fix fix pe vitezometru,iar OBC-ul imi arata 97-98.

Aceeasi faza si la limita de viteza.O pun sa zicem la 200 la ora,si in mod normal cand acul ajunge la 200 ar trebui sa imi scrie in bord si sa bipaie,dar apare doar dupa ce acul a juns pe la 205 sa zicem.

Link to comment
Share on other sites

eu am ajuns la 180(pe bord, rotile sunt de 15, cu cauciucuri 195/50).

In cartea lui sunt trecute roti de 14, cu cauciucuri de 195/60, deci cred ca nu ma"fura", fiind talonul mai mic, chiar daca jantele sunt mai mari.

Link to comment
Share on other sites

160km/h pe Expozitiei si tot 160km/h intre Arcul de Triumf si Victoriei....dintr-un oarecare motiv vad ca accelereaza.....mai bine zis NU prea mai accelereaza peste 160, oricum n-am avut loc s-o las sa vad ce se intampla. :blink:
Link to comment
Share on other sites

fisierul asta va poate ajuta la tot felul de calcule:

 

http://home.no.net/ovekvam/compeng7.xls

 

deschideti (cu Excel) si modificati numai cimpurile galbene.

 

in stinga sus se vad diferentele de circumferinta la cauciucuri (si de aici procentul de eroare a vitezometrului)

in dreapta sus puteti vedea cum incap diverse marimi de roti pe un e30

in partea de jos puteti calcula viteza reala in diverse trepe de viteza pornind de la: dimensiunea rotii (stinga sus), rapoartele din cutia de viteze, raportul diferentialului si turatie.

 

am uitat sa va spun ca toate masinile au o eroare din fabrica la vitezometru, conform unor reglementari internationale. in general ea este de 10%, in sensul ca ca daca pe ceas ai 100 km/h, in realitate ai 90. la aceasta se adauga o eroare de 2-4 km/h datorata componentelor electronice (daca va uitati prin bord o sa vedeti diverse rezistente variabile). atentie, eroarea nu se aplica si la kilometraj/jurnalier, acestea fiind aproape 100% precise, cu dimensiunea de fabrica a rotilor.

 

urmarea e ca daca va puneti roti "mai mari", indicatiile vitezometrului se vor apropia de realitate, insa kilometrajul va indica eronat. caz concret, eu am roti (destul de mult) mai mari decit cele stock, urmarea fiind ca am o eroare de 10% in jos la kilometraj (inregistreaza 900m pentru fiecare kilometru parcurs) dar vitezometrul e aproape exact (verificat cronometrind 1 km la diverse viteze).

Link to comment
Share on other sites

chas3, zi-mi si mie cum se face calculul , ca sa stiu ce sa fac. Vreau sa vad cu cat pot sa merg, real, nu pe bord. Multumesc.

5975[/snapback]

 

Diametrul actual la roata ta ar fi:

2 * ( 195 * 50/100 ) + 15*25,4

|_______________|---|______|

-----(2x talon)-----------(janta)

 

Cum zicea si (cine pana mea?!?) din fabrica acul arata mai mult decat realitatea.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.