Jump to content

Recommended Posts

Nice. Al dracului M20B20, ce putin consuma.

Ma intreb, daca scoate politia la imprimanta pozele astea si ti le trimite pe adresa de acasa, cu tot cu amenda e rigoare, se pune? :blink:

33602[/snapback]

 

cred ca m20b25 consuma si mai putin cu o configuratie similara de transmisie.

nu cred ca merge cu politia, pentru ca:

 

- poza nu este facuta cu aparatura omologata

- nu se vede numarul masinii

- nu se vede locatia

 

deci nu se poate dovedi nimic. eram la nurburgring :)

 

la capitolul consum, masineta mea e tare fericita daca ii dau in goarna cit mai mult. daca merg cu 90-100 nu scade sub 10.5 (medie) dar daca merg mai tare se duce in jos binisor.

Link to comment
Share on other sites

la capitolul consum, masineta mea e tare fericita daca ii dau in goarna cit mai mult. daca merg cu 90-100 nu scade sub 10.5 (medie) dar daca merg mai tare se duce in jos binisor.

Ai gasit vreo explicatie? Pentru ca este cel putin bizar ca o masina sa consume in medie 10.5l / 100Km la 100 Km/h si 13l / 100Km la 180 Km/h.

Iar bizarul nu se refera atat la consumul de la viteza de 180 Km/h, pentru ca am vazut ca turometrul este in jur la 3500 - 4000 rpm (poate n-am vazut bine), deci aprox. in jurul turatiei la care motorul respira optim, ci consumul relativ mare la viteza de 100 Km/h.

Link to comment
Share on other sites

turatia era cam 4500.

 

explicatie pentru consum... eu zic ca explicatia ar fi ca e normal consumul la viteze mari si prea mare la viteze mici. singura piesa direct implicata pe care n-am cum s-o schimb cu una noua este debitmetrul. desi l-am facut sa citeasca pe o pista noua, probabil da ceva indicatii eronate la turatii mici.

 

consum tare bizar se intimpla daca folosesc treapta V... nu trece peste acel 13-14 orice i-as face... iar pina in 170 sta la 10-11. pentru ca n-are destula putere sa miste rotile prin diferential, probabil se multumeste cu putin :blink:

 

cu a IV-a insa, se schimba treaba :)

Link to comment
Share on other sites

eu sint lamurit: puterea si aerodinamica, atit :blink:

indiferent cum ar fi rapoartele, pentru viteza maxima gasesti un raport la care sa poti da putere maxima. rezistenta aerului insa nu prea ai cum s-o invingi din rapoarte :)

33577[/snapback]

In principiu cam asa ar fi .. dar, in practica, majoritatea masinilor sunt construite sa obtina viteza maxima in ultima treapta de viteza; pe de alta parte puterea maxima e principalul factor care influenteaza v max (presupunind aerodina si pierderile din transmisie constante) - asa ca, tinind cont de toti factorii - se calculeaza ce viteza maxima s-ar putea obtine - si se "potivesc" rapoartele cutiei de viteza si diferentialul. In consecinta, daca pui un diferential mai scurt, vei accelera mai repede, dar vei pierde la viteza maxima - sa nu uitam ca puterea maxima se obtine la un anumit numar de ture, dupa care scade (la unele motoare chiar abrupt ..).

de ce o masina cu un diferential mai scurt acc mai repede : pt ca ceea ce face masina sa se accelereze este cuplul, iar acesta poate fi multiplicat/demultiplicat - practic cutia de viteze si dif-ul actioneaza ca o pirghie ... de aici si concluzia ca un motor bun ar trebui sa produca cuplu ridicat pe o plaja cit mai mare de ture ...

cind mai implicam si factorul timp lucrurile devin odios de complicate ...

Edited by Kali
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.