Jump to content

filtru sport vs debitmetru


neoinstalatorul

Recommended Posts

  • Replies 50
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

@WLF: :blink:

 

Poti insa sa-mi arati un avantaj clar al unui filtrul K&N fata de unul OEM? Ceva ceea ce as castiga daca mi-as monta unul?

 

Sunt sceptic pt ca n-am vazut pana acum o fisa dyno in care sa se arate puterea cu filtrul stock si puterea cu filtrul sport...

 

Vorbe poate sa spuna oricine..

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

WLF ai KN pe masina ?

 

Pe masina mea nu, din simplul motiv ca nu mai am masina. Insa am avut o neplacuta surpriza de curand, la o masina care i-am adus-o lui tata din Germania, neamtul sau turcul ce naiba era, a dat jos filtrul KN si m-a lasat si fara tubulatura care mergea in bara, insa a uitat sa dea jos abtibildul de la KN.

 

 

 

@ciupanezu: vrei sa iti fac copy/paste de pe pagina producatorilor sau ce doresti? sunt destule articole unde sa te documentezi.

 

Nu ai nimic de castigat daca pui filtru, impropriu spus "sport", in nici un caz cai putere daca il pui pe motoare de 1.6 Ai putea castiga la intretinere, chiar daca e mai scump, il schimbi mai rar.

 

Din cate am citit, au avut un succes important doar pe Skyline, parca 20 de cai putere.

Edited by WLF
Link to comment
Share on other sites

Am citit si eu de pe site insa din moment ce nu castig nimic prefer sa folosesc un filtru stock si sa-l schimb des.

 

Pai daca ai citit, atunci ce sunt cu intrebarile astea stupide? Stii ca o data ti-am gresit numele si te-ai suparat. E posibil sa nu ma fi inselat, pentru ca practic imiti pe altii si deja am sentimente de deja-vu cand te vad scriind ceva. S-ar putea maine cand te trezesti de dimineata, sa ai barba, daca mai imiti persoana respectiva.

Link to comment
Share on other sites

Am citit si eu de pe site insa din moment ce nu castig nimic prefer sa folosesc un filtru stock si sa-l schimb des.

 

Pai daca ai citit, atunci ce sunt cu intrebarile astea stupide?

Pai pe site pot ei sa scrie orice, pana la urma e o reclama...

 

Suna mai bine sa spui ca vinzi filtre care dau un castig de putere decat sa zici ca vinzi filtre care tin mai mult timp si isi fac treaba mai bine.

 

Te asigur ca aceasta parere despre filtre este 100% proprie...

Atata timp cat ei spun: "# Designed to increase horsepower and acceleration while providing excellent filtration

# Lifetime air filter with K&N Million Mile Limited WarrantyÂŽ" m-au pierdut ca si client.

 

Asta e parerea mea nu trebuie sa fie si a ta.

 

Ca o mica demonstratie ca ofera informatii cam aiurea, uite ce scrie daca vreau sa aflu castigul de putere pt masina mea:

 

1998 BMW 535i 3.5L L6 F/I - All

 

1998 BMW 535i 3.5L L6 F/I - All

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Pai da "Lifetime" e alt nume comercial.

 

S-a cam vazut ce "lifetime" e.

Data viitoare cand trec pe la service o sa fac o poza la gramada de steptronic-uri picate...

 

 

Pai tocmai ai spus:"Am mult mai mare incredere in BMW ".

 

Nu mai ai incredere in recomandarile celor de la BMW? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Nu ma refeream la parerea ta despre filtrele sport, ma refeream la stilul imitativ pe care il dezvolti de ceva vreme. Incearca sa fi original, ca aici nu suntem la Zoo si nu se arunca cu banane.

 

 

 

 

Cei de la KN pe situl propriu spun ca se castiga pana in 4 cai putere, banuiesc ca testele lor sunt pe masini care au de la 200 de cai in sus, deci un procent de 1-2% este foarte decent, doar nu se asteapta nimeni la un filtru minune.

Edited by WLF
Link to comment
Share on other sites

Ce parere ai despre filtrul K&N e undeva pe la 250 ron garantat la 1000.000 mile.. se ia si se spala. si se pune la loc.... si cica ar fi sport, dar de asemenea "cica" nu trece praf si minuni prin el.. astia care comercializeaza asa ceva au un aparat... prin care demonstreaza ce poate.. filtrul ... dracovenia demonstrativa e cu ceva minge de pingpong... cica nu e mai "rar" ca un filtru standard.. Stiti ceva despre asa ceva ?

 

are un prieten de-al meu si zice ca e foarte bun...l-a costat 100 euro acum 1 an si ceva

Link to comment
Share on other sites

am KN din 2003,pe 2 auto mutat si sunt supermultumit.Exista multe marci de filtre sport,in principal in functie de cit vrei sa cheltui....ca specie,sunt cam 2 tipuri-unul(am eu)cel cica OEM(dimensiuni filtru compatibil fabrica)si celalalt,mai scump,mai complex,cu cistig mai pronuntat de putere,pe care nu il recomand posesorilor de BMW...ce am eu se spala si unge cu un kit special.....pe filtru am dat 60 euro,iar kitul de intretinere costa 13-20 euro.....ps-KN E UN NUME.......
Link to comment
Share on other sites

Pai si daca nu-mi da putere in plus, e si mai scump decat unul OEM, de ce mi-as monta unul?

 

iti da ceva "viata" cand urci mai mult in turatii dar e nesemnificativ in mod evident si suplimentar consider ca ajuta la stricarea debitmetrului in timp... in trecut, modele mai vechi, debitmetrul se putea scoate si curata dar acum nu mai e posibil... si pana la urma debitmetrul e un senzor pentru care chiar si particulele micronice care trec de filtrul de aer pot crea probleme...

 

deci, daca faci curse si ai si chiptunning si serpisori poate ca merita si filtrul dar daca vrei doar sa fii ceva mai in vana mai bine lasa masina cum e... nu are rost doar schimbarea filtrului..

Link to comment
Share on other sites

Poate ar fi bine sa cititi si ce s-a mai postat inainte.

Flitru de aer nu face sa creasca puterea motorului, si nici debitmetrul nu se strica de la filtrul de aer.

 

desigur, fiecare cu parerea lui... totusi citeste aici mai in josul paginii: http://www.carbibles.com/fuel_engine_bible_pg2.html

 

"High-flow filters

 

K&N high-flow air filterThink of your engine as a breathing machine. It needs to breathe in fuel and air, and it needs to breath out exhaust gasses. Anything that gets in the way of that process is going to impede its ability to breathe. In reality of course, there are plenty of things in the way from air filters and flow sensors in the intake system, to catalysers and bizarre kinks and curves in the exhaust system. By eliminating or reducing these constrictions, you can allow your engine to breathe more easily. Sort of like Nyquil or NightNurse for an engine. By far the easiest and cheapest thing to start with is the air filter. From the factory, air filters are designed to be a compromise of filtering the guck out whilst letting the air through. Aftermarket manufacturers such as K&N and Jamex have been making high-flow air filters for years. The design of the filters is slightly different and they allow more air to pass through the filter whilst still stopping the majority of harmful particles. Again, like all these things, the claims of increased power can be hugely exaggerated. In truth, simply changing the air filter will probably add another 2 or 3hp to your engine. More air going in more easily means the engine management system will adjust the fuelling accordingly and you'll get a better fuel-air charge in the cylinder, resulting in a slight increase in power.

Exaggerating the claims. As with most bolt-on performance parts, the box will always be optimistic with their claims of power increase. A reader sent me a link to this YouTube video testing a VW Golf Mk3, 1.8 litre engine with a stock OEM air filter versus a conical high-flow filter. The filter manufacturer makes the claim that their product will increase the power of your engine by 10%. In this particular test, the horsepower went from 91.9hp with the OEM filter up to 93.6hp with the high-flow filter - a difference of 1.7hp or 1.8%. This is basically an inconclusive result given the measurement and fault tolerance of a rolling-road dyno which is normally in the 3%-5% range. It's certainly not the 10% promised on the box and is closer the 2hp-3hp I would expect from such a filter. youtube: High flow air filter test. "

 

 

chestia cu debitmetrul e foarte reala si verificabila.... unul nou pe e46 tine cam 110 000 - 120 000 de km purtat prin Germania... in Romania daca duce 70000 - 80000... Oare de ce?

Link to comment
Share on other sites

Nu inteleg ce-i trist aici. Sunt chestii concrete, masurabile si verificabile. E ca si cand am vrea sa ne dam cu parerea de cat fac 2x2. Unul zice 5, altul 6, si nimeni nu ar trebui sa-i contrazica ca si-au dat si ei cu parerea ...

 

Partea cu crescutul puterii de la filtru este doar marketing. Dupa cum ai vazut si in articolul mentionat anterior, asa zisa crestere de putere rezultata in urma masuratorilor pe stand a fost doar de 1.8%. Asta in conditiile in care clasa de precizie a aparatului dyno este de 3-5%. Deci nu s-a putut trage nici o concluzie in urma masuratorii.

[...] the horsepower went from 91.9hp with the OEM filter up to 93.6hp with the high-flow filter - a difference of 1.7hp or 1.8%. This is basically an inconclusive result given the measurement and fault tolerance of a rolling-road dyno which is normally in the 3%-5% range

 

Ca sa fim rigurosi, din filtru de aer nu se poate creste puterea motorului. In cel mai bun caz se poate reduce lucrul mecanic cheltuit de motor pe partea de admisie. Insa la motoarele stock aceste pierderi sunt foarte mici, asa ca si in cazul in care ar fi reduse la zero tot nu s-ar simti mare lucru.

Link to comment
Share on other sites

Pai si daca nu-mi da putere in plus, e si mai scump decat unul OEM, de ce mi-as monta unul?

 

iti da ceva "viata" cand urci mai mult in turatii dar e nesemnificativ in mod evident si suplimentar consider ca ajuta la stricarea debitmetrului in timp... in trecut, modele mai vechi, debitmetrul se putea scoate si curata dar acum nu mai e posibil... si pana la urma debitmetrul e un senzor pentru care chiar si particulele micronice care trec de filtrul de aer pot crea probleme...

Nu poate nici strica debitmetrul si nici nu ajuta cu nimic ca putere.

http://www.knfilters.com/MAF/massair.htm

 

Cum ti-a explicat si Paul, nu s-a putut masura vreo crestere de putere reala.

 

Debitmetrul se poate scoate si se poate curata cu WD-40, am facut asta ca o masura de intretinere insa nu am vazut nici o diferenta before and after.

 

deci, daca faci curse si ai si chiptunning si serpisori poate ca merita si filtrul dar daca vrei doar sa fii ceva mai in vana mai bine lasa masina cum e... nu are rost doar schimbarea filtrului..

Asta suna ca povestea aia chiptuning + toba sport + filtru sport = ~80 cp.

 

In realitate nici "serpisorii" nu-ti dau putere, o evacuare completa iti poate da cuplu.

 

Iar cine are impresia ca face ceva la curse cu filtru sport si serpisori eu zic ca ar trebui sa se mai gandeasca.

Cresterile evidente de putere costa multi bani.

 

Unii nici macar nu se gandesc ca filtrele de aer conice sunt mai ales folosite pt motoare turbo custom nu asa pe orice motor.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.