Jump to content

Probleme grave cu pornirea


Recommended Posts

Imi ofer si eu parerea umila... de electronist... Daca bateria a murit peste noapte, si ai "consumator" ascuns, nu strica sa verifici sigurantele... este prea dubios, sa nu mai functioneze nimic electric la 12 ore dupa ultimul drum.. (gen ceasu de la casetofon, chiar radio-ul, becurile din masina, inchiderea/deschiderea centralizata).

Daca cei ce ti-au analizat bateria au zis ca e ok.... nu are rost sa zic ca ai putea avea un element rupt... si degeaba incarci bateria ca nu se incarca.. poate ei stiu mai bine...

Daca ai schimbat bateria acu 5 luni ai garantie poti sa o schimbi.

 

Poti si fara redresor sa-ti pornesti masina.. daca bateria e sanatoasa...cineva ti-a mai sugerat sa folosesti cabluri.. atata doar ca trebuie lasat vreo 10-15 minute cu cablurile puse si motorul la cea de-a 2 masina pornit.. sa se incarce putin bateria ta....

 

Dar eu ma gandesc.. ca daca bateria era sanataosa...nu se "descarca" in 12 ore..

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 58
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Salut!

 

Am si eu o problema cu privire la baterie si pornire. Este vorba de un BMW 320 i din '91 caruia i s-a schimbat bateria acum 5 luni ( VARTA ). Atunci domnul de acolo a spus ca masina re un consumator ascuns, dar ca nu este grav.

 

Intre timp a mers bine, doar uneori, atunci cand mergeam mai mult prin trafic aglomerat in coloana si apoi opream motorul era nevoie sa asteptam cateva minute ca sa porneasca.

 

Acum am parcat masina noaptea, iar a doua zi nimic nu mai functiona:

 

- inchiderea centralizata nu mai functioneaza

 

- nu mai apara afisajul de pe bord

 

- evident nu porneste ( nici macar nu incearca )

 

- nu se aprinde nici un bec de nicaieri, geamurile nu functioneaza

 

Am scos bateria, i-am sters bornele ( le-am pus si invers si a scos scanteie - citisem pe undeva pe net ) si absolut nimic nu se intampla.

 

V-as fi extrem de recunoscatoare daca m-ati putea ajuta cu o idee macar sa stiu de unde sa incep cautarile.

 

Mentionez ca atunci cand am verificat-o domnul de la baterii a zis:

 

- alternatorul incarca bine

 

- exista un consumator ascuns ( nu mp3 playerul pt ca l-am scos cu totul ) care ia cam 150 de mA si ar trebui verificat acest aspect, dar ca nu este chiar foarte grav

 

 

Exista posibilitatea unui scurtcircuit peste noapte, doar in cateva ore de stationare? Ar trebui sa ma uit peste sigurante? Stiti pe cineva carre m-ar putea ajuta in legatura cu problema aceasta, un profesionist, un atelier?

 

Multumesc anticipat :blink:

 

incearca sa verifici sistemul de alarma, eventual sa nu-l armezi sa vezi daca se mai descarca bateria.....parerea mea :)

V.

Link to comment
Share on other sites

Salut!

 

Am scos bateria, i-am sters bornele ( le-am pus si invers si a scos scanteie - citisem pe undeva pe net )

 

Ai pus bornele invers, vorbesti serios? :blink:

 

Doar pret de o secunda sa vad daca scoate scantei :) Am citit sfatul asta pe undeva pe net (nu mai tin minte pe unde). Explicatia celor ce au scris acolo era ca daca scoate scantei inseamna ca circuitul electric e ok, nu e intrerupt pe undeva. Sper ca nu am facut vreo prostie :)

 

 

Acum nu mai conteaza.Sfaturile astea de pe net sunt interesante. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Multumesc tuturor pentru sfaturile date, atunci am rezolvat problema cu o incarcare pe redresor. Imi aparuse peste noapte un consumator de 2,5 A care a disparut dupa vreo 3-4 zile :) Ce sa-i faci asa e cu masinile astea, parca ar fi facute de Microsoft si s-ar numi Windows :)

 

Acum revin cu o alta intrebare ca sa nu mai deschid un topic nou. Am folosit search-ul dar nu am gasit nici un raspuns relevant pentru problema mea...

 

Ideea e ca nu prea am folosit masina in ultima vreme, n-am mers vreo 3 saptamani cu ea (am fost plecat de craciun and revelion). Cand am venit era nebunia cu zapada in bucuresti. Am incercat sa fac o plimbare dar n-am cauciucuri de iarna si patina masina incredibil asa ca n-am mai mers cu ea inca vreo 2 saptamani.

 

Azi cand m-am dus la ea avea o roata desumflata total :) Nu am inteles de ce, in fine schimb roata si dau sa pornesc masina cand... surpriza! Nu mai vrea sa o ia din loc...

Sa va explic pe scurt cum se manifesta poate s-a mai confruntat cineva cu problema asta: bag cheia, imi apar toti martorii de bord ok, nimic neobisnuit.

Dar cand dau sa pornesc se "invarte" in gol, nu o ia din loc, nu porneste. Da semne ca ar vrea "sa o ia" dar nu se lasa convinsa... Am insistat ceva timp, am tinut-o mai multe secunde in speranta ca e o problema la alimentare si o sa porneasca in final, insa n-am avut succes... (nu stiu cum sa va explic exact, sper ca intelegeti)

 

Desi experienta mea in mecanica tinde spre zero, banuiesc totusi ca ar fi 3 motive principale pentru care nu vrea sa porneasca: electrica sau alimentarea cu benzina & aer :blink:

Sa fie oare bujiile?

 

Cum as putea sa-mi dau seama ce se intampla macar sa stiu de unde sa incep? Ar fi perfect sa reusesc sa o pornesc, macar cat sa o duc la un service ceva, sa nu fiu nevoit sa o iau pe platforma...

 

Multumesc foarte mult pentru orice sfat sau ajutor,

Ciprian

Edited by atreidex
Link to comment
Share on other sites

Slabe sanse sa fie de la bujii. Mai degraba bateria sau alimentarea. Daca tot zici ca ai avut un consumator, ai incercat sa iei curent de la o alta masina si sa incerci sa vezi daca porneste asa ? Macar elimini o cauza... :)

 

nu e bateria sigur sigur, am avut probleme cu bateria si stiu cum se manifesta :) e posibil sa fie si alimentarea, dar ideea e ca dau la cheie si electromotorul roteste acolo de nebun, insa incepe sa miroase puternic a benzina, de-asta am ajuns la concluzia ca e posibil sa fie de la bujii.

 

dau un copy/paste cu rol informativ de pe un alt forum de profil:

 

reply 1 - "Am vbit intre timp cu un specialist inlegatura cu pornitul masinii.

Am fost sfatuit sa scot bujiile si sa le curatz. Eu am decis sa imi cumpar bujii noi. Un sfat: dupa ce scoti bujiile da-i la cheie unpic sa se "spele" ce e in camera de ardere. Daca si tu ai aceeasi problema inseamna ca e o chestie tipica la masini. De aici vine si nevoia de a mai porni masina din cand in cand.

 

As vrea totusi sa aflu de ce se intampla fenomenul asta. La masinile noi nu am auzit problema asta... "

 

reply 2 - "Am curatat bujiile - le-am pus pe aragaz, le-am sters bine cu o perie de sarma, le-m pus la loc si vrrrammmm la prima cheie.

Inca nu merge rotund si banuiesc ca e de la vreo bujie proasta, drept pentru care azi cumpar set nou.

Acum se mai inneaca in accelerare si aud si rateuri. Dupa ce schimb bujiile postez. Sper sa o rezolv asa.

 

Daca are cineva vreo idee despre rateuri rog mult sa posteze.

Sa nu lasam monstruletzul asta fara coitze."

 

N-am avut timp sa le scot azi si acum s-a lasat noaptea si strada pe care e parcata nu e luminata cum trebuie asa ca nu vad nimic oricum, las pe maine si vedem daca asta e cauza exacta.

 

By the way, nu prea am incredere in calitatile mele tehnice&mecanice... nu stric nimic daca scot bujiile singur, nu? :blink:

Link to comment
Share on other sites

By the way, nu prea am incredere in calitatile mele tehnice&mecanice... nu stric nimic daca scot bujiile singur, nu? :blink:

 

La scos nu, la reinfiletat e mai dificil. Daca nu potrivesti exact bujia, risti sa strici filetul... si rezultatul nu vrei sa-l stii. :)

Link to comment
Share on other sites

By the way, nu prea am incredere in calitatile mele tehnice&mecanice... nu stric nimic daca scot bujiile singur, nu? :)

 

La scos nu, la reinfiletat e mai dificil. Daca nu potrivesti exact bujia, risti sa strici filetul... si rezultatul nu vrei sa-l stii. :)

 

ok got it, din tonul tau banuiesc ca daca stric filetul ajung sa trebuiasca sa schimb jumatate de motor :) :)

 

ce sfat imi dai, sa le bag cu grija si sa incerc sa infiletez manual sa vad daca intra smoothly, right? :blink:

 

mersi,

cip

Link to comment
Share on other sites

Schimbi tot motorul, nu doar jumate :blink:.

N-ai cum sa le infiletezi manual, decat daca ai degete de pianist :) . Spatiul e foarte ingust, incat intra doar cheia (nu e ca la Dacie, sa fie expuse, si unde intr-adevar puteai sa le infiletezi manual). Iti trebuie ceva experienta si cheia potrivita, astfel incat daca intampina rezistenta la inaintare prea devreme, sa nu insisti. Desfaci si infiletezi din nou...

Link to comment
Share on other sites

Schimbi tot motorul, nu doar jumate :).

N-ai cum sa le infiletezi manual, decat daca ai degete de pianist :) . Spatiul e foarte ingust, incat intra doar cheia (nu e ca la Dacie, sa fie expuse, si unde intr-adevar puteai sa le infiletezi manual). Iti trebuie ceva experienta si cheia potrivita, astfel incat daca intampina rezistenta la inaintare prea devreme, sa nu insisti. Desfaci si infiletezi din nou...

 

wow, treaba cu infiletatul bujiilor are ceva din legenda cu calcaiul lui ahile... :blink:

 

ma apuc maine sa le scot, mai caut niste tutoriale pe net si va anunt maine seara daca-mi trebuie motor nou :)

 

by the way, am sa caut tutoriale pe forum aici si prin alte parti, dar poate cineva sa-mi spuna scurt pe 2 daca imi trebuie vreo scula speciala pentru extragere?

 

mersi mult

Edited by atreidex
Link to comment
Share on other sites

-vezi ca este ub DIY cu schimb bujii la e46-iti trebue o cheie de bujii cu articulatie,iar operatia se face cu motorul rece.

 

pai asta cautam un tutorial stiu ca erau o multime pe forum dar acum nu-l gasesc pe cel pentru bujii... poti sa-mi dai linkul pls... probabil sunt eu mai tantalau :blink: :)

 

PS: Gata, l-am gasit :)

 

Totul pare logic si relativ simplu daca esti atent la ce faci, insa vreau sa stiu daca cheia dinamometrica it's a must... Nu ma descurc fara ea?

 

MS

Edited by atreidex
Link to comment
Share on other sites

nu e recomandat sa schimbi bujiile tu personal in fata blocului mai ales iarna... indicatoru de bujii ti se opreste in bord ? pune contactu lasa mai mult putin si apoi porneste masina.. e foarte probabil sa fie probleme cu alimentarea cu combustibil prinzi o zi mai calda si iti porneste masina..
Link to comment
Share on other sites

nu e recomandat sa schimbi bujiile tu personal in fata blocului mai ales iarna... indicatoru de bujii ti se opreste in bord ? pune contactu lasa mai mult putin si apoi porneste masina.. e foarte probabil sa fie probleme cu alimentarea cu combustibil prinzi o zi mai calda si iti porneste masina..

 

nu stiu unde ar trebui sa fie indicatorul de bujii, insa nu se aprinde nimic suspect pe bord. am incercat sa las contactpul pus mai mult, insa nimic :blink:

Link to comment
Share on other sites

-nu iti trebue neaparat,dar nu se strang tare ca sa nu strici filetul din _chiulasa_,e suficient cu cheia de bujii,le strangi la mana fara alte prelungitoare,nu stiu ce masina ai tu,dar eu la e46 318,dupa ce scot fisele de pe bujii,demontez si blocul de bobine de pe aripa ca sa am acces mai usor la bujiile din spatele motorului.
Link to comment
Share on other sites

-nu iti trebue neaparat,dar nu se strang tare ca sa nu strici filetul din _chiulasa_,e suficient cu cheia de bujii,le strangi la mana fara alte prelungitoare,nu stiu ce masina ai tu,dar eu la e46 318,dupa ce scot fisele de pe bujii,demontez si blocul de bobine de pe aripa ca sa am acces mai usor la bujiile din spatele motorului.

 

am un e36 320i. stiu in mare unde sunt localizate bujiile si cum se scot ca l-am urmarit pe mecanic (florica_nsl) cand le-a schimbat ultima data, mi s-a parut relativ simpla operatiunea cand a facut-o el insa eu am un total antitalent cand vine vorba de reparat si/sau modificat ceva (de obicei pe ce pun mana stric :) ) si de-asta vroiam sa fiu sigur daca imi trebuie sau nu cheia aia dinamometrica :blink:

Edited by atreidex
Link to comment
Share on other sites

salut ,eu am patit tot asa dar mia alternatorul meu sa dus si nu am stiut si dintr-o data gata cu pornirea si am bateria doar de 8 luni si amu e gata de ea imi trebuie alta .verifica alternatorul .

 

e verificat, incarca in parametrii normali. oricum problema nu e bateria, asta e clar. a ramas alimentarea cu carburant sau bujiile, insa eu cred ca e varianta din urma.

by the way, ovy318i, ai idee cum as putea verifica daca se alimenteaza cu benzina? :blink:

 

ca idee asa eu cred ca-i vine benzina ca dupa ce am dat la automat ceva timp a inceput sa miroase puternic a benzina.

Link to comment
Share on other sites

Schimba bujiile si o sa porneasca la sfert.Un prieten a patit asa ceva ,ca e de la alarma,ca e de la contact.........,a venit un mecanic,pac 4 bujioase si go fericit baiatu :) Specific ca si la el mirosea a benzina la fel ca la tine.bafta! :)

 

ooooky, mersi :)

ai idee daca pot face rost de numarul acelui mecanic? n-ar strica tinand cont ca nu sunt convins sa schimb bujiile all by myself :blink:

Link to comment
Share on other sites

am rezolvat, se pare ca intr-adevar erau bujiile de vina, le-am ars pe aragaz, le-am curatat si a pornit relativ usor dupa ce le-am pus la loc.

 

totusi ceva nu-mi place la ea in sensul ca la relanti are usoare fluctuatii, nu suficient de mari incat sa oscileze acul de la turometru foarte mult, insa totusi se simte ca nu merge 100% cursiv. aveti idee ce ar putea fi?

 

PS: bujiile sunt BERU cu 4 chestii de-alea (cum li se zice, contacte?! :blink: :) ) si au aprox. 10 mii de km. Credeti ca a venit vremea sa le schimb?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.