Jump to content

probleme servodirectie?


Recommended Posts

Daca intorc volanul pe loc, fara sa accelerez (motorul sta la relanti) se opreste motorul.

E problema cu servodirectia? (mentionez ca si daca pornesc multi consumatori cand motorul e la relanti - dezaburire, recirculare, AC, faza lunga, etc. - motorul are tendinta sa se opreasca).

Link to comment
Share on other sites

la relanti sta cam la 750 (e normala turatia asta pentru motorul diesel de 2500?). Daca o calc foarte putin turatia urca intre 900 si 1000 si atunci pot sa fac ce vreau, sa invart de volan in toate directiile, sa aprind orice consumator pe masina, nu se mai opreste.
Link to comment
Share on other sites

ok .. o sa curat regulatorul de relanti ..... daca as sti care e ala :blink:

m-am uitat pe realoem.com dar nu mi-am dat seama care e piesa respectiva.

recunosc, nici nu ma pricep foarte mult la motoare.

daca cineva poate sa puna un link cu o poza si sa indice piesa as fi recunoscator.

Modelul de masina este BMW E34 525 TDS, fabricatie 11.1994, volan pe stanga, cutie manuala :)

Link to comment
Share on other sites

ok .. o sa curat regulatorul de relanti ..... daca as sti care e ala :blink:

m-am uitat pe realoem.com dar nu mi-am dat seama care e piesa respectiva.

recunosc, nici nu ma pricep foarte mult la motoare.

daca cineva poate sa puna un link cu o poza si sa indice piesa as fi recunoscator.

Modelul de masina este BMW E34 525 TDS, fabricatie 11.1994, volan pe stanga, cutie manuala :)

 

Daca nu ma insel e piesa 4 din link

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=11&fg=40

Link to comment
Share on other sites

Nu are nimeni E34 525 TDS si sa faca o poza la regulatorul ala sau sa descrie unde se afla? La benzinare ti-as fi aratat eu poze...dar la diesel...nu am de unde...

Se mai pune intrebarea daca dieselurile au asa ceva sau e un simplu reglaj mecanic...desi tu ai motorul ala de 2500 evoluat...care e plin de electronica...deci ai mari sanse sa ai regulator de relanti...

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Revin la acest topic:

 

Am primit 2 link-uri:

 

La link-ul dat de Lancer, piesa indicata de el apare ca fiind Valva EGR, si apare ca am asa ceva pe masina.

 

La link-ul dat de Florin33, la piesa indicata de el pe Realoem imi spune "No parts found matching your car".

 

Din cate stiu eu, valva EGR nu e acelasi lucru cu regulatorul de ralanti (eu as vrea sa le curat pe ambele).

 

Rog un posesor de TDS sa faca o poza la motor si sa indice pe cat posibil regulatorul de ralanti si valva EGR sa stiu ce sa demontez si sa curat.

 

Am mai citit pe forum ca oscilatiile de la ralanti mai pot fi cauzate de valva PCV - masina mea fiind diesel, am asa ceva? sau valva asta exista doar la motoarele pe benzina?

 

Multumesc anticipat celor care imi raspund.

Link to comment
Share on other sites

Maine o sa-ti fac o poza la motorul meu. Apoi ne apucam de desenat pe poza. :twoup:

 

Dupa poza recunosc piesa ca fiind langa rezervorul de la servodirectie. De regula pleaca un furtun negru/albastru din el. Dar maine ne lamurim mai exact ce si cum. Stima!

 

Revin ca am cautat pe net o poza, sa nu mai stai dupa mine.

Urmareste acel furtun albastru din poza, care este acelasi din poza pusa de florin mai sus. Iese din admisie, din acel vacuum si pleaca in piesa cu pricina.

Edited by rmg
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Maine o sa-ti fac o poza la motorul meu. Apoi ne apucam de desenat pe poza. :twoup:

 

Dupa poza recunosc piesa ca fiind langa rezervorul de la servodirectie. De regula pleaca un furtun negru/albastru din el. Dar maine ne lamurim mai exact ce si cum. Stima!

 

Revin ca am cautat pe net o poza, sa nu mai stai dupa mine.

Urmareste acel furtun albastru din poza, care este acelasi din poza pusa de florin mai sus. Iese din admisie, din acel vacuum si pleaca in piesa cu pricina.

 

 

Revin la acest topic cu urmatoarea problema:

 

In poza de mai sus, langa rezervorul de servo, este o electrovalva din care pleaca un furtunas negru cu albastru, care merge la EGR (iesire pe lateral din electrovalva).

 

In poza de mai sus nu exista, dar la masina mea, mai am inca o electrovalva langa cea legata le EGR din care pleaca un furtunas (prin partea de jos a electrovalvei), dar stutul din lateral e liber, nu are nici un furtun legat.

 

Stie cineva ce este cu a 2-a electrovalva? trebuie sa aiba si aceea un furtunas in lateral? sau doar in partea de jos?

Link to comment
Share on other sites

O sa fac azi o poza si o sa o postez diseara. (cu desenele aferente)

Nu este piesa 17, aceea se afla pe furtunasul care intra in partea jos a electovalvei indicata de tine (cea la care in lateral intra furtunasul negru cu albastru de la EGR).

 

Eu mai am INCA O ELECTROVALVA, aflata la 4-5 cm de aceea indicata de tine, dar la care intra furtunas doar in partea de jos, in lateral stutul e liber, fara furtun.

Link to comment
Share on other sites

Da, ff ciudat ce ai tu acolo. A 2 a electrovalva nu stiu la ce foloseste. Si din cate imi dau seama ai si mufa infipta in ea. eu am doar una, la fel ca cea incercuita cu rosu. O fi pe modelele mai noi?? A mea e din 92, a ta vad ca din 94!
Link to comment
Share on other sites

Nu am reglaj la relanti. Cica se poate regla din capacul de la pompa de injectie, dar nu am vrut sa intervin acolo inca. Mai investighez alte posibilitati (adica mai sap dupa alte piese defecte).
Link to comment
Share on other sites

Nu se regleaza relanti-ul la TDS. Intr-adevar se poate ridica relanti-ul din pompa dar nu e ok. Trebuie sa-ti rezolvi problema la masina oricum. Daca scoti mufele, pe rand, din cele 2 electrovalve, se schimba ceva? Incearca prin excludere sa descoperi ce piesa nu lucreaza. Bine ar fi sa poti inlocui niste piese de pe alta masina sa vezi daca-si revine.
Link to comment
Share on other sites

Nu se regleaza relanti-ul la TDS. Intr-adevar se poate ridica relanti-ul din pompa dar nu e ok. Trebuie sa-ti rezolvi problema la masina oricum. Daca scoti mufele, pe rand, din cele 2 electrovalve, se schimba ceva? Incearca prin excludere sa descoperi ce piesa nu lucreaza. Bine ar fi sa poti inlocui niste piese de pe alta masina sa vezi daca-si revine.

 

 

o electovalva e legata la EGR cealalta e in aer deci nu are cum sa sesizeze ceva

 

insa nu creaza vacum esta e mai mare problema zic eu, la peste 2000 de ture vacumul are aceeasi putere ca la relanti adica abia sesizabila

Edited by clauberty
Link to comment
Share on other sites

Tocmai m-am intors de la mecanic.

 

I-am spus si eu sa verifice vacuum-ul, dar sa se axeze special pe furtunasele de la EGR, si de la cele 2 electrovalve.

 

Pompa de vacuum functioneaza OK, am scos un furtun din acel "rezervor" de vacuum aflat in compartimentul motor, in drept cu volanul, si mai jos de rezervorul de lichid de racire. A "suierat" foarte tare, semn ca a fost aer mult, deci vacuum / presiune se creaza.

 

Pentru Clauberty: am cautat pe net detalii despre pin-ul la care se leaga interfata pentru citirea datelor despre functionarea motorului.

 

Se pare ca trebuie legat pin-ul 20 (pentru motoare in 6 cilindrii) in loc de pin-ul 17 (pentru motoare in 4 cilindrii).

 

Eu nu stiu la ce pini a facut contact cablul tau de diagnoza.

 

Eventual, daca ai timp, te mai uiti si aici: http://www.obd-ii.de/tech_obd1-bmw.html

 

Multumesc tuturor pentru sfaturi, si pana la urma tot o sa-i dau eu de capat.

Link to comment
Share on other sites

Cred ca ala e vacuumul de la servodirectie!

 

de la servofrana :twoup:

 

 

servodirectia e hidraulica mey

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=11&fg=45

 

 

langa piesa 6 intra furtunu de la egr pe acolo trebua cautata buba

 

 

Dany_Arad cand ai drum la tm te astept :twoup:

Edited by clauberty
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.