Jump to content

Automobile de legenda


Ciupanezu

Recommended Posts

Vreau sa fac o lista a automobilelor care prin ceva anume au schimbat lumea sau au influentat prin ceva industria auto.

Oricine vrea sa adauge o masina alaturi de povestea ei, este invitat sa o faca.

 

http://img141.imageshack.us/img141/1856/fordlogo473b88uf3.jpg

 

Ford T

Este un automobil produs de Ford intre anii 1908 – 1927, astfel 1908 devine anul istoric in care automobilul a devenit accesibil pentru oamenii de rand.

Astfel este considerat primul automobil neexlusivist, masina care “a pus America pe roti”. O mare parte a succesului acestui automobil se datoreaza lui Henry Ford si a ideiilor sale avangardiste: linia de productie in locul asamblarii manuale (desi Oldsmobile Curved Dash este prima masina fabricata astfel) si platirea muncitorilor cu un salariu proportional pretului masinii produse.

 

Primul Ford T a fost produs pe 27 septembrie 1908, in fabrica Piquette din Detroit.

 

Cand a iesit pe piata, T-ul era fabricat cu vechiile metode ale vremii adica asamblare manuala, iar numarul de masini fabricate era foarte mic.

Dupa ce s-a trecut la asamblare pe linie de productie, timpul de productie pentru un automobil s-a redus la 3 minute, atfel productia s-a marit de 7 ori iar timpul de productie a scazut la o ora si 33 de minute. In 1914, un muncitor de la linia de asamblare a lui Ford putea sa-si cumpere un Ford T cu salariul de pe 4 luni.

 

Succesul de care s-a bucurat modelul T se datoreaza in special pretului initial de 850 $ fata de 2000-3000 $ cat costau automobilele concurente.

Date tehnice:

 

Cilindree: 2.9l (motor montat in fata)

Putere: 20 cp

Consum: 11.1 - 18.7 l / 100 km

Tractiune: spate

Transmisie: cutie cu 2 viteze

http://img232.imageshack.us/img232/226/latemodelfordmodelt764czv1.jpghttp://img100.imageshack.us/img100/2848/fordtrecadre7bc117eb9.jpg

 

 

- - - - - - - - -

Edited by Ciupanezu
SPLIT
Link to comment
Share on other sites

Bravo, Ciupanezule.

Eu, in locul tau, as face posturi separate pt. fiecare masina. E mai usor de urmarit.

 

 

 

Fact despre Ford T:

 

Lazile in care veneau motoarele erau demontate si scandurile lor folosite la podeaua masini... :blink: Nimic nu se pierdea in viziunea lui H. Ford... Bravo lui!

Link to comment
Share on other sites

Nu am dat deloc copy paste de pe net, eventual cauta cu google si vezi daca gasesti ce am scris eu in romana. Am tradus si am sintetizat ce era mai important, daca exista exact acelasi lucru in romana si in aceasi forma puneam un link nu ma oboseam sa scriu atata.

 

Gasibil pe net...orice e usor de gasit pe net daca o iei asa, lucrurile tehnice care s-au discutat pe acest forum probabil s-au mai discutat pe zeci de forumuri dar asta nu inseamna ca nu trebuie discutate sau macar mentionate si aici.

 

Oare ce s-ar putea scrie original despre niste masini aparute acum o suta de ani?

 

Daca nu ti se pare interesant ai libertatea de a nu citi, poate altii vor sa citeasca.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Nu am dat deloc copy paste de pe net, eventual cauta cu google si vezi daca gasesti ce am scris eu in romana. Am tradus si am sintetizat ce era mai important, daca exista exact acelasi lucru in romana si in aceasi forma puneam un link nu ma oboseam sa scriu atata.

 

Gasibil pe net...orice e usor de gasit pe net daca o iei asa, lucrurile tehnice care s-au discutat pe acest forum probabil s-au mai discutat pe zeci de forumuri dar asta nu inseamna ca nu trebuie discutate sau macar mentionate si aici.

 

Daca nu ti se pare interesant ai libertatea de a nu citi.

Nu am zis ca nu e interesant, insa ai mai deschis cateva topicuri de aceasi categorie....

 

Insa ai dreptate, pot sa NU citesc, ideea era sa fim mai la "obiect" ca asa putem sa ne transformam toti in translatori de pe net si sa treducem ce deja s-a postat in alta parte.

 

Am zis sa fim putin originali , daca se poate, si eu pot intra pe forumuri BMW ,sa gasesc ceva ce nu s-a mai discutat aici, si sa traduc repede, deschizand eventual si cate un nou topic.....

 

In fine , ideea mea era ca la Diverse pot intra multe lucruri, utile sau nu , dar vreu sa fii sigur ca nu deschizi topicuri ( cu informatii utile, nu neg) numai de dragul de a avea cat mai multe .....

 

Nu mi-o lua in nume de rau... :) :blink:

Link to comment
Share on other sites

parca GB Shaw zicea ceva de genul "sa copiezi dintr-o lucrare inseamna plagiat, sa copiezi din doua lucrari inseamna compilatie, sa copiezi din trei sau mai multe inseamna o noua lucrare stiintifica"; succes cu paginile de istorie, mie imi face placere sa citesc, mai ales aici pe forum, ar fi bine sa mentionezi si sursele.
Link to comment
Share on other sites

BY CIUPANEZU:

http://img528.imageshack.us/img528/5373/rollsroycelogo4b48f3fy5.jpg

 

Rolls-Royce Silver Ghost

 

Numele acestei masini legendare reprezinta in acelasi timp un automobil in mod special dar si numele unei serii de masini si anume 40/50 hp.

Acest nume a fost dat unei intregi serii de masini de catre presa si reprezinta motivul pentru care la acea vreme era cunoscut faptul ca Roll-Royce produce cea mai buna masina din lume, declaratie facuta nu de Rolls-Royce ci de prestigioasa publicatie Autocar in 1907.

 

Directorul comercial Rolls-Royce, Claude Johnson a comandat fabricii producerea unei masini vopsite in argintiu si placata cu argint. Acesta era al 12-lea model 40/50 hp fabricat. O placa inscriptionata cu “Silver Ghost” orna radiatorul. O caroseria decapotabila fabricata de carosierul Barker iar masina fost imediat trimisa sa participe la testele de fiabilitate din Scotia, si imediat apoi, un test de anduranta de 15 000 mile, adica parcurgerea distantei Londra-Glasgow de 27 de ori.

 

http://img215.imageshack.us/img215/7043/rollsroycesilverghostaxik2.jpg

Modelul AX201 in timpul testelor de fiabilitate din Scotia

Scopul a fost cresterea reputatiei marcii si demonstrarea fiabilitatii si silentiozitatii noii masini, silentiozitate evidentiata si de numele masinii.

 

A fost o masura de marketing foarte riscanta, insa de succes. Fiecare test a fost facut in prezenta presei, iar faptul ca masinile din acea vreme erau foarte putin fiabile iar drumurile la fel de proaste, a influentat notorietatea masinii care a crescut foarte mult.

 

Reputatia Rolls-Royce a crescut simtitor, iar modelul 40/50 a devenit un succes de piata.

 

Modelul in cauza, AX201 a fost vandut in 1908 unui client si recuperata de Rolls-Royce in 1948. De atunci a fost folosita ca o masina de publicitate si expozitie si a calatorit pe tot globul. In 1989 a fost restaurata complet de SC Gordon Coachbuilders Luton si P&A Wood din Londra.

Masina este in prezent proprietatea Bentley Motors Ltd.

 

Silver Ghost este considerata cea mai valoroasa masina din lume, in 2005 valoarea asigurata a masinii era de 35 milioane $.

Date tehnice:

 

Productie: 1906–1926

Succesor: Rolls-Royce Phantom I

Motor: L6

7036cc (1906-1910)

7428cc (from 1910)

Transmisie: manuala 4 viteze (1906-1913)

manuala 3 viteze (1909-1913)

 

http://img114.imageshack.us/img114/8329/800pxrollsroycesilverghzv6.jpg

Link to comment
Share on other sites

ar fi bine sa mentionezi si sursele.

wikipedia, insa voi adauga pe parcurs si lucruri pe care le mai cunosc si eu din diferite surse.

 

 

@Theotien: Titlul sectiunii este citez: Opinii si editoriale, cu sau fara sens.

 

Pe mine nu ma deranjeaza cu absolut nimic daca cineva face un topic interesant despre o anumita tema automobilistica.

 

E o ocupare infima a spatiului virtual deci nu face rau nimanui.

 

O informatie e intotdeuna utila...

 

In fine, daca te deranjeaza n-ai decat sa-l stergi!

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Pai de unde ai ajuns tu la concluzia ca vreau sa il sterg?? :) :)

 

Era o constatare a mea care am scris-o mai sus, si o rugaminte totodata : " sa fii sigur de deschizi topicuri nu numai de dragul de a avea cat mai multe deschise"..

 

Ce iti veni cu afirmatia ca sa il sterg? :blink:

 

Ps: Tare aia cu :" Opinii si editoriale, cu sau fara sens"

Link to comment
Share on other sites

Pai si ce conteaza daca am multe topicuri deschise? Castig vreun premiu daca am multe topicuri?

Eu zic ca 65 de topicuri la 2.737 posturi nu e chiar mult.

 

In fine, lectura placuta!

 

Eu voi continua pe acest topic cu prezentarea unor masini pe care le consider legendare...

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Am citit aici niste chestii aici care nu le citeam neam cu ajutorul google-ului pentru ca timpul meu in momentul de fata este pretios, dar la munca si 30 min acasa am timp sa mai citesc new post. Nu inteleg ce este rau cu topicul asta, putea intreba pur si simplu un lucru si tot face nr de topicuri. Chiar imi place ce este scris ca info de bagat la cap
Link to comment
Share on other sites

http://img299.imageshack.us/img299/3523/porschelogo4f326afa8.jpg

 

Porsche 550 Spyder

http://img81.imageshack.us/img81/9665/screend223b7zi1.jpg

Este clar una dintre emblemele auto ale anilor ’50.

Menirea acestei masini aparute in 1951 este participarea in curse auto si a facut-o incepand cu acelasi an, debutand cu pilotul Helm Glockler.

 

In 1953 si-a facut debutul international la Salonul Auto de la Paris.

“550” apare in numele masinii din cauza ca este al 550-lea proiect al Porsche.

 

Masina este cunoscuta ca Spyder sau RS, este foarte importanta in istoria marcii Porsche, castigand pentru aceasta marca

prima mare cursa auto din sa si anume Targa Florio in 1956.

 

 

Este o masina atat de iubita incat este alaturi de Shelby Cobra si Jaguar E-type, una dintre cele mai populare masini printre iubitorii de kit-car-uri.

 

Foarte multe companii fabrica replici de 550 Spyder, unele dintre ele producand-le dupa specificatiile Porsche din anii ’50 ceea ce le transforma poate, in mai mult decat replici.

 

Este atat de joasa incat Hans Herrmann a reusit sa o conduca pe sub bariere de cale ferata.

Porsche Boxter este un descendent al acestei masini.

 

Exclusivismul masinii prespune ca este o masina cautata de colectionari si de celebritati.

 

Numele acestei masini este pentru totdeauna legat de James Dean care a murit conducand propriul sau 550 Spyder, poreclit "Little Bastard" cu care si concura.

Acesta s-a stins pe data de 30 septembrie 1955 pe drumul spre o cursa auto din Salinas, California.

 

A circulat zvonul ca masina lui Dean ar fi blestemata din cauza ca dupa ce George Barris, cel care si preparase aceasta masina pentru curse, cumparase epava si vanduse motorul si transmisia unui doctor care la randul lui a murit in accident pierzand controlul si intrand intr-un copac.

Doua pneuri care au fost pe “Little Bastard” au fost vandute de Barris si la prima utilizare unul dintre ele a explodat.

Epava a fost transportata si inchisa intr-un depozit in vederea expunerii insa acest depozit a luat foc si totul a fost distrus in afara de epava masinii care a ramas intacta.

http://img142.imageshack.us/img142/4172/porsche5503d47335fk5.jpg

 

http://img251.imageshack.us/img251/8391/littlebastardd76413gc5.jpghttp://img259.imageshack.us/img259/2726/3227289d6bfa5pf7.jpg

Date tehnice:

Cilindree: 1,498 cmc (motor in 4 pistone orizonal opuse)

Putere: 125-135

Transmisie: cutie 5 viteze manuala

Viteza maxima: ~ 150 mile/h.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Gullwing. :blink: Sunt multe masini clasice...

 

New Class a fost una dintre cele de legenda. Precursor la seria 3. Ravnita. Am pus tocmai niste poze superbe cu Coupe-ul ulterior 2002 in versiunea super performanta tii. E drept c-a urmat si un Turbo, unul din putinele de la BMW pana anul trecut.

Link to comment
Share on other sites

Chiar la Gullwing scriam acum :blink:

O masina intr-adevar esentiala in istoria auto, prima masina pe benzina cu injectie directa.

 

http://img292.imageshack.us/img292/5664/mercedeslogorond5368a9sg6.jpg

Mercedes 300SL Gullwing (1952 - 1963)

 

http://img513.imageshack.us/img513/5976/800px1955mercedesbenz30vo8.jpg

 

300SL sau W192 este un coupe in 2 locuri cu usi specifice “Gullwing”, de unde vine si porecla masinii. A existat si o varianta decapotabila.

 

Prototipul 300SL Transaxle

Aceasta masina este importanta pentru istoria auto pentru ca este prima masina pe benzina echipata cu injectie directa.

Varianta gullwing a fost vanduta intre martie 1955-1957.

Varianta de strada adica W192 este chiar mai puternica decat varianta de curse W194 din 1950, aceasta din urma fiind pe carburatie.

 

“300” vine de la cilindree, in acest caz 3 litrii, iar SL este clasa coupe/roadster de la Mercedes si inseamna “Sport Leicht" sau "Sport Light."

 

Motorul, acelasi L6 de 3 litrii insa pe injectie dezvolta de doua ori mai multa putere fata de versiunea pe carburatie, 240 cp fata de 115 cp. Acest sistem de injectie mecanica Bosch permite masinii atingerea vitezei de 260 km/h, astfel SL-ul este si cea mai rapida masina de serie din vremea sa.

 

Manevrabilitatea masinii era chiar foarte buna pentru vremea sa, avand o suspensie independenta, insa cu toate astea masina era greu de condus, avand un ambreiaj foarte greu, o podea care se incalzea foarte tare.

 

Datorita design-ului sau, usilor unice si inovatiilor tehnologice, 300SL este unul dintre cele mai cautate autoturisme de colectie Mercedes-Benz, pretul unui exemplar trecand cu mult peste 400 000 $.

 

Date tehnice:

Motor: 3.0l L6

Putere: 240 cp

Viteza maxima: 260 km/h

 

http://img208.imageshack.us/img208/2727/800pxmercedes300slcoupety7.jpg

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

http://img227.imageshack.us/img227/4805/jaguarlogo22f3c1wm5.jpg

 

E-type-ul, cunoscut ca si XK-E, a fost lansat in 1961 si a devenit imediat un success de piata datorita calitatii fabricatiei, performantelor sportive dar si pentru frumusetea design-ului.

 

Conceput in 1956, E-type-ul trebuia sa fie un inlocuitor pentru D-type, masina cu care Jaguar participa la curse.

 

Jaguar a renuntat la curse la scurt timp dupa ce dezvoltarea E-type-ului incepuse insa aceasta a continuat, avand ca punct culminant versiunea de strada prezentata la Salonul Auto de la Geneva din martie, 1961.

 

E-type-ul venea in doua variante, coupe si decapotabil, ambele cu 2 locuri.

 

Enzo Ferrari a spus ca este cea mai frumoasa masina facuta vreodata, vanzarile nu l-au contrazis deloc, a fost un succes imediat.

 

Printre inovatiile revolutionare ala masinii, se remarca suspensia spate independenta, o premiera pentru Jaguar, o inovatie care lipsea pe majoritatea masinilor sport din acea vreme.

 

Insa E-type-ul a fost foarte apreciat pentru viteza sa.

Datorita aerodinamicii si motorului L6 de 3.8l si 265 cp, E-type-ul atingea viteza de 240 km/h, un prag de viteza accesibil atunci doar masinilor de curse si celor exotice cu preturi exorbitante.

Jaguarul E-type nu era deloc ieftin insa oferea performante asemanatoare la un pret cu mult mai mic.

 

Pentru a pastra nivelul vanzarilor, E-type-ul a suferit mai multe modificari de-a lungul anilor.

Motorul de 3.8l a fost inlocuit in 1965 de o versiune de 4.2l care avea mai mult cuplu.

In anul urmator a aparut si versiunea 2+2 care oferea in lista de dotari o transmisie automata. Caroseria este mai lunga si unghiul plafonului este schimbat.

In 1971 a fost lansata ultima varianta de E-type, cu o motorizare V12 de 5.3l si 314 cp.

 

Jaguar-ul E-type este considerat ca fiind una dintre cele mai frumoase masini, iar performantele o apropie de masinile sport din present.

 

 

Seria I

 

Produs intre: 1961–1968

Caroserie: coupe

cabriolet

Motoare: 3.8 L XK I6

4.2 L XK I6

 

http://img155.imageshack.us/img155/8711/800pxseriesonejag859ac2rk7.jpg

 

Seria a II-a

 

Produs intre: 1969–1971

Caroserie: coupe

coupe 2+2

cabriolet

Motoare 4.2 L XK I6

 

http://img254.imageshack.us/img254/4198/800px1970jaguaretyperoayk9.jpg

 

 

Seria a III-a

 

Produs intre: 1971–1974

Caroserie: coupe

coupe 2+2

cabriolet

Motoare: 5.3 L Jaguar V12

 

http://img139.imageshack.us/img139/4749/754pxjaguaretypesiii85fwq1.jpg

 

 

Alte poze:

 

http://img170.imageshack.us/img170/6909/image00819e94dls9.jpghttp://img183.imageshack.us/img183/2539/image0061a2ae9xm0.jpg

http://img155.imageshack.us/img155/149/image0031a7512vg1.jpghttp://img247.imageshack.us/img247/2548/image0091db009tm1.jpg

 

(Pozele si datele tehnice sunt de pe www.wikipedia.org)

Link to comment
Share on other sites

Ultimul post este efectul emisiunii din weekend de pe Discovery ? :blink:

Mie mi se pare urat cu spume, il bate la popou Gullwing-ul de departe. Nu inteleg cum a ajuns pe locul I la cele mai frumoase masini din toate timpurile.

Edited by BoBo
Link to comment
Share on other sites

Ultimul post este efectul emisiunii din weekend de pe Discovery ? :)

Mie mi se pare urat cu spume, il bate la popou Gullwing-ul de departe. Nu inteleg cum a ajuns pe locul I la cele mai frumoase masini din toate timpurile.

Probabil erau niste britanici in juriu :blink:

 

Tehnic e foarte interesanta dar n-as putea spune ca este frumoasa sau ca mi-as dori una...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.