Jump to content

Curea sarita


Recommended Posts

Buna ,

Azi cand am pornit masina am auzit o bataie ciudata sub capota si cand am verificat am gasit o curea cazuta langa radiator. Cred ca am identificat rotile (sau cum se numesc) de pe care sa desprins cureaua dar nu reusesc sa o pun inapoi. Banuiesc ca are vre-un intinzator sa ceva care tb slabit.

Stie careva cum se poate monta la loc? Ce rol are cureaua (prima din fata) si ce se intampla daca circul pana la primul serivce fara acea curea?

Link to comment
Share on other sites

Buna ,

Azi cand am pornit masina am auzit o bataie ciudata sub capota si cand am verificat am gasit o curea cazuta langa radiator. Cred ca am identificat rotile (sau cum se numesc) de pe care sa desprins cureaua dar nu reusesc sa o pun inapoi. Banuiesc ca are vre-un intinzator sa ceva care tb slabit.

Stie careva cum se poate monta la loc? Ce rol are cureaua (prima din fata) si ce se intampla daca circul pana la primul serivce fara acea curea?

 

ce masina ? rotile se numesc fulii . logic ar fi de la A/C...da-ne si tu date reale , complete .

Edited by brownshark
Link to comment
Share on other sites

daca e cea de la compresor,poti sa mergi linistit-daca e cea de la pompa de apa si alternator,nu o mai porni-iti trebue alta curea si alta rola intinzatar

 

Ok. Dar intrebarea e cum stiu daca e cea de la alternator sau cea de la compresor? Nu ma pricep de loc la motoare deci ce pot sa spun e ca pare sa fie cureaua de pe fuliile cele mai apropiate de botul/radiatorul masinii (e una mai mare in dreapta, una mai mica in stanga si una si mai mica -probabil intinzatorul - in mijloc dar mai aproape de rola mica).

 

Masina porneste si pare sa se comporte normal doar ca se aude o bataie pe care nu am reusit inca sa identific de unde vine exact.

Link to comment
Share on other sites

cum te uiti din fata in partea stanga ai cureaua de la clima,e mai mica in diametru,iar in partea dreapta e cea care antreneaza pompa de apa,servo si alternatorul si e mai lunga-daca e sarita cea din dreapta nu mai porni motorul ca nu mai ai racire si nici nu-ti mai incarca-trebue sa-ti ramana aprins becul de la incarcare baterie in bord,iar volanul ar trebui sa se invarta greu .
Link to comment
Share on other sites

cum te uiti din fata in partea stanga ai cureaua de la clima,e mai mica in diametru,iar in partea dreapta e cea care antreneaza pompa de apa,servo si alternatorul si e mai lunga-daca e sarita cea din dreapta nu mai porni motorul ca nu mai ai racire si nici nu-ti mai incarca-trebue sa-ti ramana aprins becul de la incarcare baterie in bord,iar volanul ar trebui sa se invarta greu .

 

 

Cred ca m-am cam linistit; e clar cureaua de la clima din moment ce pot porni masina iar la bord nu am nici un bec aprins si volanul merge normal; In cazul asta o sa pot merge cu ea pe roti la service deci nu tb sa mai dau bani si pt platforma.

Multumesc mult ovy318i.

Link to comment
Share on other sites

coane, ai cam pus-o !

oricum incearca sa faci macar niste poze, sau sa ne descrii care dintre curele... ar putea fi cea de la AC, e cumva rupta sau doar a cazut ?

pt ca daca a cazut, iarasi nu e ok, inseamna ca vreo rola intinzatoare e dusa, deci oricum tb sa te gandesti la o mica investitie...

bafta!

Link to comment
Share on other sites

sa nu se fi stricat(blocat) ambreiajul de la compresorul de aer conditionat si sa fi sarit din cauza asta...daca nu rola intinzatore de la curea (unele au rola ,altele nu au rola ,a mea nu are rola)

cu rola

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=11&fg=18

fara rola

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=11&fg=18

Edited by POIUYT
Link to comment
Share on other sites

coane, ai cam pus-o !

 

 

:blink: E ceva banal

 

 

o rezolvase intre timp !

si nu mai rade ciupanezule... tu stii poate cum sa iesi din d-astea, dar daca omu' nu a mai patit-o niciodata, iti dai seama ca umbla fara chiloti pe el ?!

hai ciao

Pai nici nu trebuie sa stie ce sa faca, se duce la un service unde va vedea ce defectiune are, ca d-aia e posesor de marca premium.

Rezolvarea nu tb sa fie foarte costisitoare...

Daca era de vina pompa de apa de exemplu si sarea cureaua pompei de apa, la faza asta numai mergea nici servodirectia si nici alternatorul (se aprindea martorul de baterie pe bord).

Pt rola de la clima n-a murit nimeni :)

Link to comment
Share on other sites

Pai si care curea era rupta pana la urma? S-a mai rupta si cealalta?

 

Nu era rupta nici o curea. Era doar sarita cea de la AC (fulia fiind distrusa a aruncat-o de pe canale sau cum s-or fi numit ele) dar am hotarat sa schimb ambele curele pt ca erau relativ uzate.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...
Am si eu o problema la un 320d 2004, cureaua de la compresorul de AC tot sare. Initial am comandat curea licienta. Am dus doua curele inapoi pentru ca niciuna nu avea dimensiunea corecta. M-am hotarat sa comand cureaua originala. Era putin mai scurta si initial am crezut ca am rezolvat problema pana azi cand iar nu-mi functioneaza clima :twoup: . Ce poate sa aiba? 320d euro 4 nu au rola de intins cureaua.
Link to comment
Share on other sites

 Ce poate sa aiba? 320d euro 4 nu au rola de intins cureaua.

 

cel mai ciudat este ca are rola intinzatoare... :twoup:

 

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=11&fg=18

 

 

 

caci la 2004 nu zice sa aibe direct cureaua care merge pe fulie si pe compresor.. :twoup:

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=11&fg=18

 

 

 

ia priveste mai bine si vezi nu cumva ai intinzator ,a carui rola ai si sarit deoarece nu a fost schimbata la timp si atunci implicit nici cureaua nu e buna...daca nu fulia de pe arbore este dusa...

 

p.s. vezi ca daca masina este 2004 luna a 9-a ,acolo s-a produs o bulibaseala ,deoarece s-a schimbat sistemul si la cureaua mare..

 

a mea e 320d 2004 euro 4 si are rola intinzatoare la compresor...

Edited by POIUYT
Link to comment
Share on other sites

Cele doua role nu sunt aliniate. Ori nu sunt coliniare, ori axelele lor nu sunt paralele. Sau ai pus cureaua in alte caneluri.

Verifica si daca compresorul este montat in pozitie corecta si este bine aliniat.

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu cum sa-l verific daca sunt pe aceeasi linie, cureaua a fost montata la un atelier de reparat clime. Masina este fabricatie 12/2004 si are in jur de 100.000 km . Poate ma ajuta cineva cu o poza reala cu rola intinzatoare si pozitia ei pe suport sa vad daca s-a desprins de undeva. Edited by Infamous
Link to comment
Share on other sites

Nu stiu cum sa-l verific daca sunt pe aceeasi linie, cureaua a fost montata la un atelier de reparat clime. Masina este fabricatie 12/2004 si are in jur de 100.000 km . Poate ma ajuta cineva cu o poza reala cu rola intinzatoare si pozitia ei pe suport sa vad daca s-a desprins de undeva.

 

la 100 de mii nu ar fi trebuit sa zboare d-acolo :twoup: ...eu am schimbat celelalte role la110mii ,iar asta la clima era impecabila..clima merge nonstop.. a mea e a9-a 2004 si cred ca ai rola intinzatoare la a.c. ,desi in program dupa serie zice ca nu are rola...insa are.. :twoup:

Edited by POIUYT
Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...
aveti cumva si o schita pentru un e36 1.6 b? Am dus masina sa imi schimbe curelele de la alternator si clima si nu mi-a schimbat si rolele, mi le-am comandat si as vrea sa vad o schita, poate o sa mi le schimb eu.

Multumesc!

http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/Seda...p_alternator-2/

http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/Seda...ate_compressor/

Link to comment
Share on other sites

  • 12 years later...
On 11/25/2007 at 8:58 PM, ovy318i said:

cum te uiti din fata in partea stanga ai cureaua de la clima,e mai mica in diametru,iar in partea dreapta e cea care antreneaza pompa de apa,servo si alternatorul si e mai lunga-daca e sarita cea din dreapta nu mai porni motorul ca nu mai ai racire si nici nu-ti mai incarca-trebue sa-ti ramana aprins becul de la incarcare baterie in bord,iar volanul ar trebui sa se invarta greu .

Salut, am și eu o întrebare, vad ca ai atins cel mai apropiat punct de situația mea, am un bmw e70 x5, și azi am avut bucuria de a mi se surâde cu norocul, pornesc masina, totul ok  nimic în bord, erori sau etc, dar când sa plec de pe loc, nu mai aveam servo, mi se învârte foarte foarte greu, și în timp ce incercam sa invart, îmi vine un miros de cauciu ars, opresc motorul și când ma uit sub capota îmi ieșea fum de sub fulia cea mai mare, cred ca de la arborele cotit, am pornit iarăși motorul, și aceasi chestie , fum și miros de cauciuc, când  ma urc în masina, eroarea de la baterie mia apărut,  dar singura chestie este ,care nu o înțeleg  este ca cureaua de la accesori nu e rupta ! Și se învârte,  poate ai mai pățit,  mersi! 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.