Jump to content

Comparatie X3 3.0D 2006 vs X3 3.0SD 2007


Courage

Recommended Posts

Am condus ~ 40 000 Km al meu X3 3.0D - 218 CP, model 2006 (pre-facelift).

 

Azi am ridicat pt cineva un X3 3.0SD si am mers atat in aglomeratie ziua, cat si pe la ora 22.00 in Pipera.

 

Ambele masini au fost full options.

 

Observatii:

 

Confort:

- varianta cu facelift are suspensii mai putin tari (mai confortabila), chiar daca are jante pe 19 inch (3.0D avea pe 18 si zdruncina mai rau). Nici o masina nu avea suspensii sport.

- 3.0 SD are scaune confort, cu reglaje si la tetiere + incalzire si in scaunele din spate.

- 3.0D am avut scaune SPORT. Aveau un ff. bun suport lateral, naspa suportul lombar si cam tari pt drumuri lungi. Tetierele nu ofereau reglaje si erau cam inutile la loviturile din spate.

- Volanul M de pe 3.0SD este super gros si pufos, insa dupa o vreme devine deranjant de gros si mai ales alunecos ! Nu se preteaza la condus cu o singura mana.

 

Look

- e clar o mare imbunatatire, mai ales la exterior (spoilere vopsite, faruri spate cu led-uri etc)

- la interior apreciez fetele de usi imbracate in piele. Adaugirile de aluminiu nu prea m-au impresionat...

 

Motor

- e clar mai zgomotos ! Mult mai zgomotos decat ma asteptam, iar turbolag-ul este intr-adevar aproape inexistent.

Cand accelerezi, senzatia este continua. Zici ca este G-Tronic, totusi este deranjanta in aglomeratii cu 2m/s. Nu prea se simte deloc bine.

 

BUGs

- tot nu au reusit sa faca portbagajul sa se inchida fara sa il trantesti cu hotarare :blink:

- setarile de confort se fac doar in service, si multe chestii m-au ofticat (ex nu se pliaza oglinzile cand tii apasat pe cheie, nu se inchid usile automat dupa o anumita distanta etc). Tre' sa fac.. programare in service pt asta, iar la AB e aglomeratie de nedescris !

- softul de la radio e putin schimbat si nu imi arata numele statiilor (o multime de servicii noi, inexistente la noi)

- nu citeste ID3 tags de la melodiile mp3 (cel putin cd-ul de pe bord; o sa incerc si cu magazia)

- HARTA pt Romania... nici o sansa :)

- astia de la AB sunt prosti (?); au zis ca are mufa si suport de iPod !

E un jack clasic de casti pe consola centrala, in spate. Acela este AUX !

Nicidecum control de Ipod din computerul de bord !

Da, e universal (poti folosi orice unealta ce reda sunet, chiar si magnetofon), dar nu e ICE Link !

- BMW pune tot stergatoare de 2 lei pe X3 ! Nu au auzit de Aero ?

E bataie de joc. Dai o caruta de bani pe masina si ai stergatoare de Logan ?

Deja i-am spus de unde sa cumpere Bosh Aero

 

Consum

- diferente ~ insesizabile intre motoare (~ 1% in mare aglomeratie, dar am mers prea putin ca sa pot da o parere obiectiva).

 

===

Cam atat pt astazi.. completez daca imi mai aduc aminte ceva.

Link to comment
Share on other sites

@Courage, in primul rand gresesti cand zici de full options. Scaunele confort care le ai pe sd sunt si pe 3.0d si restul optionalelor deasemenea sunt valabile in totalitate.

Tu zici de imbunatatirea de la exterior. Pai nu vazusi ca interiorul e ALTUL, chiar daca designul e inselator si te face sa crezi ca e la fel in afara de insturmentar totul e schimabat, bord, panouri de usi, materialele sunt altele. Exista schimbari majore la capitolul transmisie, suspensiile revizuite si re-setate, electronica masinii revizuita integral. Stiu, la prima vedere pare ca nu s-a schimbat mare lucru si e doar un simplu facelift, asa am crezut si eu prima data si cand am avut ocazia sa am ambele modele face to face am ramas uimit de diferente.

Sa nu ma intelegi gresit, faptul ca eu am varianta noua o laud si chestii din astea, nicidecum. Eu am comandat masina dupa catalogul vechi... nu aveau inca noile cataloage.

 

Motorul de 3.0d pre facelift nu este acelasi cu motorul 3.0d dupa facelift, chiar daca are tot 218 cai e un motor nou, similar cu motorul 3.0sd, ala are cele 2 turbine si nu a fost nimeni in masura sa imi spuna daca difera intre motoare injectoarele si alte componente.

 

Este adevarat, suspensiile sunt mai moi, as zice "normale", nu te ma zgaltaie si nu mai simti orice denivelare. Ziceai de scaune sport, si eu tot scaune sport am, sunt super si NU au suport lombar dar spatarul este realizat super ok, de sprijin si reglaje nu mai vorbesc. Eu le-am luat pe astea pentru ca nu imi plac reglajele electrice, pur si simplu sunt prea lente si consider ca sunt fite si nu e o chestie practica. Cat despre confortul scaunelor la drum lung, sunt pur si simplu perfecte, cel putin pentru gusturile mele, nu m-a durut spatele, nu am avut nicio problema, poate si faptul ca suspensia e mai umana ajuta la asta. La fel, am volan sport dar nu m, al meu este destul de tare la atingere, nu e moale si are pielea mai rugoasa decat cea de la volanul M, mie mi-a placut mai mult asta, de asta nici nu am luat volan M.

La mine portbagajul se inchide ok, la fel si la alte X3-uri, vezi ca se poate regla oricum.

Vezi ca cica citeste si titlul melodiilor dar fisierele trebuie sa fie nu stiu cum... nu mi-am batut capul, nu ma intereseaza :)

Exista si conexiune pentru I-pod, din pacate trebuie comandata si unii ciobani care vand masini o confunda frecvent cu acel AUX in care e in dotarea de baza.

Stergatoarele le poti schimba foarte usor, degeaba le hulesti pe alea clasice, au niste avantaje clare in fata astora aero. E drept, look-ul e mai bun la cele aero si daca vrei sa iti pui nu e nicio problema si nici nu sunt asa de scumpe.

 

Consumul la SD e mai mare, mai ales daca o calci pe coada, e drept ca si fuge de rupe.

 

P.S. Daca-mi spuneai ce masina vrei, ce sa aiba pe ea, ti-o configuram eu si iti garantez ca nu-ti lipsea nimic. Unii vanzatori nu cunosc toate detaliile cu toate ca ar trebui :blink:

Link to comment
Share on other sites

Eu am facut comparatia doar la nivel profan si e incarcata cu un mare nivel de subiectivism :blink:

 

Cand am cumparat eu 3.0D, nu eraua ceste scaune, iti garantez (acestea seamana cu cele de pe Seria7).

 

Zic ca masinile sunt full options, pt ca nu pre amai aveai ce sa pui pe ele (70k - dambalua posesorilor)

 

Zi-mi si mie plz un avantaj al stergatoarelor clasice ?

Link to comment
Share on other sites

Stergatoarele clasice sunt mai bune in situatii de mizerie mare, gheata, insecte strivite pe geam. Apasarea este uniforma de-alungul lamelei. Cele aero sunt si ele bune la viteze mari, aspect si nu se poate spune ca nu sterg bine dar in timp se comporta mai bine cele clasice. Eu deocamdata le am pe cele originale dar nu iti ascund ca am in plan de mai multa vreme sa cumpar aero, nu neaparat pentru design ci ca sa fac o comparatie. AM pe alte masini aero si sunt multumit dar in aceeasi masura sunt multumit si de cele clasice.

 

S-ar putea sa ai dreptate in legatura cu scaunele confort, o sa ma uit pe un configurator mai vechi sa vad cu toate ca eu traiesc cu impresia ca erau si inainte.

 

Nu te mai da profan :) Ca esti subiectiv, asta tu stii :)

 

Masinile, cel putin cea din 2006 nu e full options, mai sunt multe chestii care se pot pune pe ea. Din pacate acele multe chestii nu sunt puse in catalogul obisnuit dar te asigur ca exista si iti pot da exemple.

 

Ma mira ca zici ca motorul "vechi" e mai zgomotos decat asta nou. Sa stii ca si mie mi s-a parut ca motorul de pe SD e mai zgomotos un pic decat motorul care-l am eu dar am zis ca mi se pare si sunt eu subiectiv, deja acum cand suntem doi care ni se pare asta cred ca s-ar putea sa avem dreptate :blink:

 

Una peste alta X3 nu este o masina high-tech, sunt anumite chestii care sunt de la E46. Cu toate astea eu sunt super multumit cu ea, mie nu-mi plac masinile care sunt un soi de nave spatiale ca si dotari si interior si au uitat sa mai fie si masini in adevaratul sens al cuvantului. X3 e o masina uratica, nu foarte bine dotata ca electronica si optionale fancy dar cand e vorba de capitolul conducere eu nu i-am gasit ceva cu care sa se compare in clasa, eventual Subaru Forester ca si conducere. Dar ala e altceva.

Pe mine unul nu ma incanta un buton pe care sa apas sa pornesc motorul, chiar imi place sa rotesc eu de cheie si sa am totul sub control, clasic, simplu, eficient.

Singurul lucru care mi l-as fi dorit. O climatizare ca cea noua de pe toate BMW-urile si nu clima asta expirata de 2 lei care nu zic ca nu e eficienta ci zic ca nu e ergonomica ca si actionare. Nu ma deranjeaza ca nu e pe 2 zona ci aglomeratia aia de butoane. In rest nu am ce reprosa magarusului meu X3 :)

Link to comment
Share on other sites

""

- 3.0 SD are scaune confort, cu reglaje si la tetiere + incalzire si in scaunele din spate

""

incalzirea din scaune e optiune, eu desi mi-o scrisesem pe lista, am uitat sa o cer la dealer, scaunele cu tetiera la fel, sunt scaunele confort

 

""

- Volanul M de pe 3.0SD este super gros si pufos, insa dupa o vreme devine deranjant de gros si mai ales alunecos ! Nu se preteaza la condus cu o singura mana.

""

il am si eu, este din kit-ul ///M si la inceput am avut aceasi impresie. Cu timpul m-am obisnuit.. desi la drumuri lungi nu poti sprijini mana in partea de jos, e totusi OK.

""

- e clar o mare imbunatatire, mai ales la exterior (spoilere vopsite, faruri spate cu led-uri etc)

- la interior apreciez fetele de usi imbracate in piele. Adaugirile de aluminiu nu prea m-au impresionat...

""

spoilerele vopsite sunt tot in kit-ul ///M, le am si eu la a mea si eu am 2.0d

aluminiul ala da o senzatie de ieftin, poti pt 200E sa pui lemn.

 

""

- tot nu au reusit sa faca portbagajul sa se inchida fara sa il trantesti cu hotarare-cu o cheie si o surubelnita se rezolva, ma intreb cum a lasat-o dealerul sa iasa asa pe usa...

 

- setarile de confort se fac doar in service, si multe chestii m-au ofticat (ex nu se pliaza oglinzile cand tii apasat pe cheie, nu se inchid usile automat dupa o anumita distanta etc). Tre' sa fac.. programare in service pt asta, iar la AB e aglomeratie de nedescris! - reprezentanta, sunt setarile OPTIONALE de cheie

 

""

- softul de la radio e putin schimbat si nu imi arata numele statiilor (o multime de servicii noi, inexistente la noi)

- nu citeste ID3 tags de la melodiile mp3 (cel putin cd-ul de pe bord; o sa incerc si cu magazia)

- HARTA pt Romania... nici o sansa

""

la astea te sustin..

Link to comment
Share on other sites

mie imi plac foarte mult la X3 franele care sunt clar supradimensionate pentru 2.0d-ul meu. fac fata cu brio in orice situatie. si imi mai place cum merge pe zapada cu roti de iarna. cu cele allseason pleca frecvent spatele in viraje daca acceleram. ce am sa reprosez la modelul fara face-lift : e vb de ornamentele din jurul butoanelor de actionare a geamurilor care s-au cojit . stergatoarele sunt enervante indiferent ca sunt stock sau altfel pt ca nu se duc insectele tot timpul si se strica relativ repede. si parbrizul mi se pare prea sensibil la X3 ...pe al meu am vreo 2 gauri mai mari si vreo 20 mici. nu am crapaturi. se ciobeste imediat. am o intrebare .....la geamurile laterale din portbagaj , sub ele sunt ca niste guri de ventilatie. dar am vazut ca parca nu functioneaza ...stiti care e rolul lor ? ?
Link to comment
Share on other sites

Parbrizul e ff. prost (cel putin cel cu "confort climatic").

 

Dupa 1.5 ani, al meu era plin ce mici pete (ca rahatii de muste), care nu mai ieseau. Pur si simplu de la contactul cu gaze "solide", mici pietre etc la viteze mari, ce ciobise ff. bin parbrizul.

 

Gaurile de ventilatie din spate sunt pt dezaburire.

 

La mine s-a cojit si volanul. Plasticul (ce face legatura intre "covrig" si Airbag) este alb cu folie neagra deasupra, ca si butoanele de deschis geamurile.

Maciulia de la schimbator arata ca dupa razboi... dupa ce a condus nevasta cu "fiare pe degete".

Link to comment
Share on other sites

La capitolul schimbator nu am nimic de reprosat.. kitul ala ///M cred ca e cea mai buna investitie pe care am facut-o in masina... m-a scapat de o groaza de astfel de probleme numai prin faptul ca au pus chestii mai de calitate....

Revenind...

Deunazi ziceam:

""

- "softul de la radio e putin schimbat si nu imi arata numele statiilor (o multime de servicii noi, inexistente la noi)

- nu citeste ID3 tags de la melodiile mp3 (cel putin cd-ul de pe bord; o sa incerc si cu magazia)"

 

Cu astea sunt de acord

""

M-am razgandit si nu mai sunt....lol

Cum imi asteptam cuminte randul la spalatorie, am inceput sa apas pe butoane... si, spre surprinderea mea, am reusit sa conving RadioCD-ul sa afiseze tot ce vroiam pe ecran. Solutia era atat de simpla ca aproape ca mi-e rusine sa o impartasesc... :blink: . Pe consola centrala, deasupra butonuluiui "Mode" e un buton pe care scrie "Info" si care e de fapt si switch pt telefon... In dreapta lui este bunotul de switch pt navigatie... Daca apesi info, apare un meniu unde poti selecta "CD autotext" si gata ID3 tags ON... banal...

Tot acolo ai si TP on/off si presupn ca asta e doar daca ai gps, setarile de update trafic...

Drumuri bune.

Link to comment
Share on other sites

DTC:

 

In another first on an X model the driver will now be able to select the Dynamic Traction Control (DTC) function of DSC. DTC allows for a greater degree of wheel slip for more spirited driving without the main traction control system safety net intervening.

 

This option can be selected via a button on the centre console.

 

* Fitted as standard, Dynamic Traction Control (DTC) allows you to drive at the limits without fear of exceeding them. It increases wheel slip at the driven wheels in order to ensure optimum traction on any surface. This then allows the behaviour of the BMW X3 to be controlled entirely by the driver. Only in critical situations and at higher speeds does Dynamic Stability Control intervene.

 

 

================

 

Am incercat si asta in week-end.

Senzatia de tractiune spate este covarsitoare, iar masina parca cabreaza.

Daca tii apasat butonul ~ 5s intra in modul standard in care decupleaza DSC si se aprinde iconita cu 4x4.

Edited by Courage
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

uff.. suspensiile de BMW nu sunt facute pt offroad :blink:

Aseara am mers ca pasager in SD pe un drum cu gropi mici si dese. Ma durea creierul in cutia craniana de la zdruncinaturi.

 

Airmatic rulz...

 

A.. iar franele de la SD par a fi mai mari (are si pachet M) + mult mai nervoase. Imediat te pun in nas !

Edited by Courage
Link to comment
Share on other sites

Ba pardon. Erau parcate unul langa altul 3.0D si 3.0SD (e vb strict de cele de pe spate)

Iti fac si poze, daca doresti.

Te cred Courage, eu ma refeream la facelift :) La celelalte nu stiu dar daca vrei neaparat ma documentez si iti spun :) Garantat neventilate la pre-facelift. La toate modelele :blink:

Edited by d-rive
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Au bagat in sfarsit "semnalizare comfort".

E indeajuns sa atingi usor maneta de semnalizare si semnalizeaza de 3 ori.

O optiune ff. buna, care imi lipsea.

Cei de la AB nu aveau habar de ea, insa citisem pe net.

 

Acum optiunea exista si pe X3, dar trebuie activata in service.

Edited by Courage
Link to comment
Share on other sites

Cand spui "in sfarsit" banuiesc ca te referi la facelift...

Eu mi-am activat-o din prima. Era scrisa in cartea tehnica si cand mi-am memorat setarile de cheie am schimbat si cate ceva la setarile masinii. De exemplu, usile se incuie automat cand depasesc 15km/h. Aveam o lista inteaga cand am fost la garaj. Singura care imi lipseste si nu a putut fi activata a fost semnalizarea vizuala de deschiderea masinii...

Cat despre discuri de frana.. eu le am ventilate pe toate.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.