Jump to content

Geamurile farurilor se matuiesc pe dinauntru ?


Recommended Posts

cred ca am facut o prostie mai demult, am pus becuri Philips XPower White Light H7, care luminau super... doar ca nu am remarcat ca erau de 75W... asta pana mi s-a ars unul dintre ele si am renuntat si la celalalt... acum sunt din nou pe 55W, cum ar fi trebuit sa fiu tot timpul...

am vazut insa ca geamul farurilor pare usor "prafuit" pe interior... sa se fi "prajit" sticla (de fapt e doar un plexiglass) de la cei 25W in plus ???

stiti cumva o solutie de recuperare a luciului initial, fara sa mai ajung sa imi cumpar altele?

mai vazusem pe cineva cu aceeasi problema, dar pe dinafara... e posibil sa fie si la interior acelasi lucru ?

si inca ceva: am vazut ca multi au probleme cu montajul kitului de xenon, erori in bord etc... temperatura becului xenon difera cu mult de cea a becului halogen?

pt ca dc mi s-au prajit sticlele de la un halogen, ma astept ca de la un xenon sa nu mai vad nimic ... :blink:

banuiesc ca nu spun kestii interesante ci numai prostii, dar pt mine sunt importante.

10x4all

 

Este INTERZISA scrierea mesajelor folosind aberatii gramaticale de genul TZ, SH, K in loc de “ca” … etc. Daca doriti neaparat sa fiti foarte bine intelesi puteti folosi DIACRITICE.

Incearca sa scrii cat mai inteligibil, limbajul tip mirc nu este permis!

Edited by Ciupanezu
folosire aberatii gramaticale si scris tip mirc
Link to comment
Share on other sites

atunci e clar ca-s electrizate . se intimpla si la alte marci .

o sa incerc sa le dau jos, ca altfel nu stiu cum sa imi dau seama... oricum trebuie sa imi dau seama de complicatie!

merci !

 

PS pt ciupanezu: tocmai pe mine m-ai prins cu "aberatii gramaticale" ?! :blink: ...

Link to comment
Share on other sites

zi-mi te rog cum ai rezolvat?

e asa de simplu de spus, si asa de mult de munca... nu mi-a luat decat 3 ore, cu toate sculele langa mine...

intrebare: stii sa dai semnalele jos ? daca nu, trebuie sa incepi cu a cauta un meserias care stie...

e cel mai bine, nu te baga tu, decat sa rupi ceva pe-acolo... e mai sigur asa!

dupa ce ai dat farul jos, tre sa vezi daca sticla farului e lipita sau doar prinsa in cleme (la modelele noastre sunt doar prinse in cleme)...

dupa asta desprinzi sticla farului, apoi o stergi cu o carpa noua si moale, dupa care o stergi din nou cu o alta carpa noua imbibata in alcool sanitar... se usuca complet... se remonteaza totul la loc in ordine inversa... ATENTIE sa nu scapi suruburile care necesita prelungitor magnetic la tubulara... nu prea mai ai cum sa ajungi la ele, decat daca dai scutul jos, asa ca tb sa fii foarte atent...

mie nu mi-a luat decat 3 ore, ambele faruri.

in rest, piper si sare dupa gust!

bafta

Link to comment
Share on other sites

De ce ai dat farul jos ? Sticla se poate desface foarte usor, trebuie doar atentie la cleme.

si acuma spui ??? :blink:

10x oricum

 

PS: cand omu' n-are ce face, isi face de lucru !... oricum sunt in concediu... am mai experimentat ceva nou azi... :)

Edited by b50xxl
Link to comment
Share on other sites

am uitat sa specific ca masina mea este un 520 e39 la acest model cu angel se poate da jos dticla se la far?

Ha Ha Ha... Te ajuta un user de aici se stie el cine... :blink:

 

P.S. Apropo, i-a dat cuiva prin cap sa-si curete lupele si oglinzile acestora? Ceva pareri...rezultate... Ma mai gandesc, poate pun un anunt la MP, pana una-alta clatiti-va ochii...

Edited by Sorin Golf 3 cabrio
Link to comment
Share on other sites

Guest poleposition
... temperatura becului xenon difera cu mult de cea a becului halogen?

pt ca dc mi s-au prajit sticlele de la un halogen, ma astept ca de la un xenon sa nu mai vad nimic ... :blink:

banuiesc ca nu spun kestii interesante ci numai prostii, dar pt mine sunt importante.

10x4all

 

temperatura (celsius) unui bec xenon este mult mai mica decat a unui bec normal cu halogen, iar instalatia HID consuma numai 35W.

 

Temperatura culorii este alta poveste si aia se masoara in grade Kelvin (4000K - 12000K), dar asta nu afecteaza cu nimic sticla farului.

Link to comment
Share on other sites

... temperatura becului xenon difera cu mult de cea a becului halogen?

pt ca dc mi s-au prajit sticlele de la un halogen, ma astept ca de la un xenon sa nu mai vad nimic ... :)

banuiesc ca nu spun kestii interesante ci numai prostii, dar pt mine sunt importante.

10x4all

 

temperatura (celsius) unui bec xenon este mult mai mica decat a unui bec normal cu halogen, iar instalatia HID consuma numai 35W.

 

Temperatura culorii este alta poveste si aia se masoara in grade Kelvin (4000K - 12000K), dar asta nu afecteaza cu nimic sticla farului.

gata, m-am documentat... acel K provine de la simbolul pt unitatea de masura a intensitatii luminoase (candela)...

Ce inseamna XENON HID ?

 

HID (High Intensity Discharge) este un tip de tehnologie folosit in industria auto (si nu numai) care inlocuieste filamentul cu gaz de Xenon.

De aceea tehnologia HID este folosita pentru instalatii xenon.

Gazul este alimentat cu inalta tensiune (voltage) pentru a produce un arc de lumina.

Cantitatea de lumina rezultata este de trei ori mai mare decat cea provenita de la becurile cu halogen.

Lampile xenon HID permit obtinerea unei lumini mai albe, similara cu cea a soarelui.

 

Tehnologia HID este superioara tehnologiilor clasice

Tehnologia HID nu trebuie confundata cu becurile cu sticla albastra sau becurile halogen umplute cu gaz. Acest tip de becuri dau o lumina albastruie, diferita de cea produsa de becurile unei instalatii Xenon. Tehnologia folosita pentru aceste tipuri de becuri nu este cea HID Xenon in nici unul dintre cazuri, de aceea intensitatea luminii este la fel sau chiar mai slaba decat a becurilor halogen normale.

 

Avantajele tehnologiei XENON HID fata de halogen

- Becurile Xenon au un flux luminos mai mare (un bec Xenon de 35 W produce cu pana la 300% mai multi lumeni in comparatie cu un bec halogen).

- Lumina produsa de instalatiile Xenon este mai alba (lumina becurilor cu halogen este galbuie, pe cand lumina instalatiilor Xenon este mult mai alba, semanand aproape perfect cu lumina zilei).

- Instalatiile cu becuri Xenon asigura o vizibilitate crescuta datorita fluxului luminos mult mai puternic (in orice conditii de drum nefavorabile - ploaie, ceata, ninsoare, etc.- combinatia de lumina alba si flux luminos puternic a becurilor Xenon duce la cresterea sigurantei in trafic).

- Becurile Xenon au un consum redus de energie (sistemele de iluminare Xenon consuma semnificativ mai putina energie de la masina decat cele obisnuite).

- Instalatiile cu becuri Xenon sunt mai durabile (durata de viata a becurilor Xenon este de 3-5 ori mai mare decat a becurilor cu halogen). Practic, un bec Xenon este garantat de fabricant pentru o functionare de 3000 de ore in comparatie cu becurile halogen care au durata de viata de 200-500 de ore.

- Instalatiile Xenon, tehnologie de ultima ora si aspect unic

Retineti ca doar autovehiculele care au ca dotare standard instalatii Xenon pot suporta acest tip de iluminare, pentru care sunt obligatorii existenta in interiorul farului a convectorilor luminosi (lupele), iar pe exteriorul farului a spalatoarelor/stergatoarelor de faruri. :)

Nu se recomanda instalarea de becuri Xenon HID fara existenta celor enumerate mai sus, datorita imposibilitatii concentrarii corecte a fasciculului luminos (foarte puternic) in directia de mers, putand crea probleme de vedere celorlalti participanti la trafic de pe sensul opus sau chiar de pe acelasi sens.

 

 

... am incheiat citatul !

 

 

PS: acum sa va vad... cu comentarii ! ca nici mie nu mi-au picat bine ultimele 2 fraze... :blink:

Link to comment
Share on other sites

- Instalatiile Xenon, tehnologie de ultima ora si aspect unic

Retineti ca doar autovehiculele care au ca dotare standard instalatii Xenon pot suporta acest tip de iluminare, pentru care sunt obligatorii existenta in interiorul farului a convectorilor luminosi (lupele), iar pe exteriorul farului a spalatoarelor/stergatoarelor de faruri. :)

Nu se recomanda instalarea de becuri Xenon HID fara existenta celor enumerate mai sus, datorita imposibilitatii concentrarii corecte a fasciculului luminos (foarte puternic) in directia de mers, putand crea probleme de vedere celorlalti participanti la trafic de pe sensul opus sau chiar de pe acelasi sens.

 

 

... am incheiat citatul !

 

 

PS: acum sa va vad... cu comentarii ! ca nici mie nu mi-au picat bine ultimele 2 fraze... :blink:

 

 

 

Asta este ceva cunoscut, xenon-ul pe faruri fara lupe orbeste restul de participanti la trafic, iar spalatorul de faruri este destul de important pentru ca lumina xenon-ului se diminueaza foarte multe daca e farul murdar.

 

Daca n-ai faruri cu lupe mai bine nu iti pui xenon...

Link to comment
Share on other sites

PS: acum sa va vad... cu comentarii ! ca nici mie nu mi-au picat bine ultimele 2 fraze... :blink:

1.Corect reglate nu vor deranja cu siguranta pe ceilalti participanti la trafic!!!

2.La faza cu spalatorul, au dreptate, daca farul este murdar nu da randament dar asta se aplica si in cazul farurilor cu halogen, nu?

 

P.S. Probabil la una din viitoarele intalniri am sa apar cu un autoturism nonbmw cu faruri noi si originale corect reglate la care s-a pus o instalatie xenon 35W...daca va mai fi cineva cu xenon OEM (sau chiar bixenon) cu lupe spalatoare si toate nebuniile, sunt dispus sa facem o paralela intre cele 2 autoturisme sa vedem care furnizeaza o lumina mai buna pe timp de noapte in acelasi timp nederanjand (sau deranjand lafel de mult) ceilalti participanti la trafic...

Link to comment
Share on other sites

eu ma intreb, totusi: daca fabricantul (care are cel mai mare interes sa isi promoveze produsele) nu a echipat cu xenon/lupe/spalatoare/stergatoare decat anumite masini, nu cumva ne hazardam noi cu aceste "tuninguri/kituri xenon", doar de dragul de a creste confortul propriu la condus si aspectul masinii ?!

oricum, eu raman fidel ideii ca xenonul este mult superior oricarui alt tip de luminare, dar inclin sa cred ca un far cu bec xenon ar trebui totusi sa fie prevazut cu lupe...

eu nu am asa ceva si recunosc ca imi doresc, ca fiecare de altfel, sa am o vizibilitate cat mai buna la condus... dar am vazut aseara in Cluj cum e si xenonul pe faruri fara lupe: e impropriu spus ca am vazut, pt ca de fapt nu am mai vazut nimic dupa ce masina cealalta mi-a pus farurile in ochi... a fost un soc care nu prea imi place sa-l repet!

eu nu zic ca nu lumineaza bine becul xenon cu far normal, e firesc sa aiba cam acelasi aspect si intensitate cu cel cu lupe, dar diferenta e ca cel cu lupe concentreaza fasciculul luminos astfel incat nu te orbeste...

ma rog, o mie de vorbe nu fac un ban, sau cat o poza, deci ...

xenon_vs_halogen.gif

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.