Jump to content

probleme cu bateria E34


Recommended Posts

salutare. va rog sa-mi da-ti si mie un sfat ca nu stiu ce sa mai fac. am un E34 524td. a fost 520i '90 dar inainte sa-l cumpar l-a facut tractoras cu 2400 td si pt ca a ars garnitura de chiulasa i-a scos vascocuplajul si difuzorul de pe radiator si i-a montat doua electroventilatoare pe care le pornesc odata cu motorul. problema mea este ca mi se descarca bateria iar dupa o zi chiar si 2-3 zile nu mai porneste si am verificat cu un aparat electronic ca alternatorul incarca fara electroventilatoare 13,5-14 v iar cu ele pornite 12,5-13,2v. sa fie asta problema? am verificat si consumul atunci cand masina este oprita si este constant 3,3v. aveti idee? ce sa verific si unde sa ma uit? dati-mi un sfat ca m-am saturat sa-i tot scot bancheta si sa desfac borna. multumesc.
Link to comment
Share on other sites

salutare. va rog sa-mi da-ti si mie un sfat ca nu stiu ce sa mai fac. am un E34 524td. a fost 520i '90 dar inainte sa-l cumpar l-a facut tractoras cu 2400 td si pt ca a ars garnitura de chiulasa i-a scos vascocuplajul si difuzorul de pe radiator si i-a montat doua electroventilatoare pe care le pornesc odata cu motorul. problema mea este ca mi se descarca bateria iar dupa o zi chiar si 2-3 zile nu mai porneste si am verificat cu un aparat electronic ca alternatorul incarca fara electroventilatoare 13,5-14 v iar cu ele pornite 12,5-13,2v. sa fie asta problema? am verificat si consumul atunci cand masina este oprita si este constant 3,3v. aveti idee? ce sa verific si unde sa ma uit? dati-mi un sfat ca m-am saturat sa-i tot scot bancheta si sa desfac borna. multumesc.

In primul rand ar trebui refacut sistem de racire cum trebuie. Nu este bine sa ai 2 electrovenilatoare care merg in continu, pentru ca sunt consumatori mari de curent. Probabil din cauza asta vezi o scadere la 13V cand merg. Vezi daca macar pot se le cuplezi prin un termostat, poate ai pe partea stanga radiatorului o mufa cu 2 swithc-uri de temperatura care pot fi folosit pentru acest scop.

 

Alta solutia ar fi montaj de un alternator cu capacitate mai mare, daca chiar nu vrei sa renunt la ventilatoare care merg non-stop.

 

Nu stiu ce ai masurat cu 3,3V. Voltaj nu este consum. Daca vrei sa faci o masuratoarea buna de curent care pierzi in sistemul electric cand masina este oprita, treb sa faci cam asa: contact pe 0, adica cheie scos. Desfaci o borna de la baterie, BMW parca recomanda borna de - . Pui un multimetru pus pe ampere DC ( range de cam 2 A ) (vezi sa ai si sarme de multimetru bagat in gauri de ampere ): un fir pe borna de baterie, si un fir pe cablu de masina pe care ai scos de pe borna. Adica, multimetru in seria cu baterie si circuit electric. Daca e bine vezi 0 sau o valoare foarte mica. Daca iti arate peste 2 - 300mA cred nu cred ca e bine.

 

Ai grija sa pui fire de la multimetru inapoi pe volts inainte faci alte masuratori ca o sa vezi scantei.

Edited by bartro2
Link to comment
Share on other sites

Vezi ca la E34 mai raman cateva minute aprinse becurile de la butoanele de geamuri electrice, parca si ventilatorul ala micutz din bord de la senzorul de clima....deci asteapta cateva minute cu bornele in mana, cu aparatul conectat in serie cu borna minus mpana sa ai o masuratoare corecta...mai bine conecteaza un colier pe borna bateriei ca sa nu stai cu sonda de la multimetru apasata pe borna si sa nu ai intreruperi in circuit din cauza unui eventual contact imperfect dintre borna si sonda instrumentului de masura...

PS: vezi ca la deconectarea bateriei ti se vor reseta km zilnici si ceasul...si poate setarile sistemului audio (cass, mp3 etc)

Mai vezi sa umbli numai cu borna negativa...adica prima la deconectare sa fie borna negativa...si apoi pe cea pozitiva...explicatia e ca daca pui cheia pe borna pozitiva mai intai e posibil ca in miscarea cheii de desfacere a piulitei aceasta sa atinge ceva metalic (elemete de caroserie) de pe langa baterie si sa ai o artificie de toata frumusetea....

Succese...

Link to comment
Share on other sites

Vezi ca la E34 mai raman cateva minute aprinse becurile de la butoanele de geamuri electrice, parca si ventilatorul ala micutz din bord de la senzorul de clima....deci asteapta cateva minute cu bornele in mana, cu aparatul conectat in serie cu borna minus mpana sa ai o masuratoare corecta...mai bine conecteaza un colier pe borna bateriei ca sa nu stai cu sonda de la multimetru apasata pe borna si sa nu ai intreruperi in circuit din cauza unui eventual contact imperfect dintre borna si sonda instrumentului de masura...

PS: vezi ca la deconectarea bateriei ti se vor reseta km zilnici si ceasul...si poate setarile sistemului audio (cass, mp3 etc)

Mai vezi sa umbli numai cu borna negativa...adica prima la deconectare sa fie borna negativa...si apoi pe cea pozitiva...explicatia e ca daca pui cheia pe borna pozitiva mai intai e posibil ca in miscarea cheii de desfacere a piulitei aceasta sa atinge ceva metalic (elemete de caroserie) de pe langa baterie si sa ai o artificie de toata frumusetea....

Succese...

ca se tot reseteaza km si setarile sistemului audio nu=i mare problema ca le tot setez si eu la loc dar nu gasesc problema . am fost la un electrician bun,asa mi_au spus niste prieteni, si dupa ce a masurat pe acolo cu motor oprit si motor pornit mi=a spus ca alternatorul incarca normal si cu si fara electroventilatoare si ca nu am bateria buna dar este a doua pe care o cumpar noua si acceasi problema. da, imi cer scuze era 300MA pentru ca nu am inmultit si am confundat UM.ii cumpar vascocuplajul si difuzorul si apoi sa vad ce se mai intampla ca m-am saturat de tot felul de mecanici care se uita la ea si zic ca-i OK.

P.S. cumpar un vascocuplaj complet (cu paleti) si difuzorul de plastic care se ataseaza pe radiator???aveti idee pe unde gasesc si cam cate milioane???multumesc mult pt sfaturi

Link to comment
Share on other sites

cam aceiasi problema am avut-o si eu cu e34 520 i 24 valve, cu diferenta ca nu am electroventilatoare, ci vasocupla normala...solutia dupa ce am gasit bateria descarcata de vre-o 10 ori ,ultima data avand in ea numai 7 volti

(a si fost gata cu ea dupa asta...adica nu a mai mers reancarcata), a fost urmatoarea...a luat o borna de pe acumulator si am atins in mod repetat borna cu borna acumulatorului...rezultatul a fost ca se auzea un releu care se cupla de cate ori puneam borna la loc ...l-am scos si de atunci a trecut un an jumate si...no problem...nu stiu de la ce era da toate functioneaza ca si inainte

Link to comment
Share on other sites

care-i releul? pe unde il gasesc ca-l scot de nu se vede? am gasit vascocuplaj nou la 150 lei si difuzor la 50 lei, m-am itepat?

cred ca le-ai luat f bine...releul poate fi oricare...nu e obligatoriu sa fie acelasi ca si la mine...ideea era ca un releu poate fi un consumator substantial...si nu atat releul ci kestia pe care o alimenteaza in timp ce ai motorul oprit... la mine a fost un releu alb in cutia din compartimentul motor situata pe partea stanga (partea soferului) pe contra aripa de la roata

Link to comment
Share on other sites

Fane o poza cu releul ala...mai bine zis..cu pozitia de unde l-ai scos...eu nu am decat relee galbene pe acolo....si cand pun borna mie mi se aude un releu (poate mai multe) sub bancheta...la modulele de inchidere centralizata...dar acoloe un releu de protectie care alimenteaza modulele alea....
Link to comment
Share on other sites

aceeasi problema si la mine... :blink: dupa o noapte rece ca acum imi porneste de zici ca am baterie de matiz. Si eu cand deconectez bornele aud mai multe relee, cred ca se pot controla si care e cald se poate sa fie blocat, altfel nu cred ca iti poti da seama.
Link to comment
Share on other sites

Pai electroventilatoarele raman cuplate dupa ce opresti motorul?

nu, dar consuma mult in timpul mersului, mi-ar trebui un alternator mai puternic pt ca atunci cand le pornesc scade intensitatea luminii farurilor,bordului................toata masina simte lipsa de amperaj si consuma de rupe in oras 10-12 l.este ca atunci cand mergi cu AC-ul deschis si cred ca putin mai mult.

Link to comment
Share on other sites

Incearca sa nu mai lasi electroventilatoarele pe direct. Monteaza un intrerupator ON - OFF in interior si sa-l actionezi cand temperatura motorului depaseste linia de mijloc a indicatorului.

Pe radiator ai sonda de monitorizare a temperaturii? Daca da, acea sonda tb. legata la electroventilatoare si atunci pornesc singure, fara sa urmaresti tu temperatura.

 

Parerea mea este ca bateria are amperaj insuficient chiar daca este noua. Eu am benzina si cartea zice ca tb. 55Ah. Ei bine, eu daca bag o baterie de 55ah, sunt sigur ca a doua zi masina nu mai porneste cum tb. pt. ca la fiecare pornire electromotorul consuma f. mult si daca circul in oras pe distante scurte, am puso. Am avut baterie de 75ah si daca nu eram atent ramaneam fara curet rapid. Decat am pus o baterie de 110ah, nu mai am nici o pb. La mine alternatorul este de 140ah. Asa am cumparat masina si sigur a fost schimbat. Vechea baterie de 75ah inca e in garantie si am ramas de peste 10 ori fara amperaj corespunzator in ea, chiar daca la testul obc imi zice in relanti 14,2 fara consumatori si 13,5 - 13,8 cu, consumatorii porniti, inclusiv un amplificator de 800w care rupe, neavand consumator.

 

Daca ai bateria sub bancheta spate, incearca una de 110ah si vei vedea diferenta, mai ales tinand cont ca a ta este diesel si necesita mult mai mult amperaj decat o benzina!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

salutare,

 

am obserat si eu un fenomen astazi si nu stiu daca poate fi de la baterie sau altceva.......

am pornit mototul cu usa deschisa si am sesizat ca luminile din habitaclu au pierdut din intensitate si au revenit la normal doar dupa un timp, estimez cam 5 sec. dupa ce motorul a intrat in functiune, poate fi din cauza bateriei, este normal sau este altceva.....

 

merci

Link to comment
Share on other sites

Consumul mare de carburant se datoreaza in mare parte si faptului ca motorul functioneaza la o temperatura inadecvata din cauza ventilatoarelor care cred ca nu lasa motorul sa se incalzeasca pana la temperatura lui de functionare(80-90 grade),rezultand astfel si o uzura crescuta a acestuia.
Link to comment
Share on other sites

E putin probabil sa mearga sub temperatura...pt ca se regleaza din termostat..daca motorul e sub temperatura, acesta inchide calea apei spre radiator...doar daca o fi si termostatul blocat pe deschis sau inexistent (cum se practica pe la alte marci pe timpul verii :blink: )
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.