Jump to content

accelerator de gaze


jder

Recommended Posts

Am inteles perfect acum ce ai vrut sa spui :blink:

 

Apropos de spirala aia. Pe cand aveam Dacie, acum 20jde ani, puneam la carburator un soi de elice/spirala care cica inducea un vartej si ajuta la buna curgere pe traectul de admisie a amestecului aer-carburant, aia il numeau economizor. Sincer nu am simtit nicio economie la masina si nici nu performante suplimentare nu erau dar il lasam acolo, era ceva deosebit fata de alta Dacie, la fel si cu aprinderea electronica, pana intr-o buna zi cand am dat jos tot si am pus masina la punct asa cum au facut-o cei de la Renault.

Link to comment
Share on other sites

care cica inducea un vartej si ajuta la buna curgere pe traectul de admisie a amestecului aer-carburant

 

Principiul asta este, din cate stiu, utilizat la proiectarea camerelor de ardere ale motarelor noi (cum ar fi FSI-ul de la VW, de exemplu). Scopul consta in realizarea unui amestec mai bun (omogen) prin admisia aerului sub forma unui turbion ("vortex").

 

Insa aici este vorba despre evacuare... Personal, nu imi dau seama ce plus ar aduce expulzarea gazelor sub forma asta. Poate gresesc, dar "solzisorii" aceia reprezinta dupa parerea mea doar niste obstacole in calea gazelor.

Edited by alexrosiu
Link to comment
Share on other sites

SUnt mai multe tipuri de turbioane care iau nastere voit in camera de ardere, cum ziceai tu, vortex, swirl si mai sunt dar alea sunt o treaba si un traseu de evacuare e alta treaba (cu partea a doua nu ma adresez tie alex ci zic la modul general). Oricum, sa o dam in mecanica fluidelor cand vorbim de esapamente... aoleu, pai nu mai terminam niciodata :) Cred ca ar trebui sa discutam despre tobele de esapament mai mult decat despre teava in sine care in afara de faptul ca trebuie sa fie de dimensiune corespunzatoare si sa fie cat mai lucioasa sa nu adune funingine si sa permita o usoara curgere a gazelor nu prea mai avem ce sa discutam despre ele.

Eu am modificat sunetul la un esapament Remus doar adaugand un tip gaurit (de mine), sunetul a devenit mai placut, se sparge mai frumos chiar la iesirea din teava.

 

L.E. si eu :blink: Iti impartasesc opinia in ceea ce priveste solzisorii. Din punctul meu sunt ca o frana, sparg gazele care au deja un anumit sens, directie, viteza...

Edited by d-rive
Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...
m-a interesat si pe mine domeniul ......dar important este daca acei presupusi solzisori au vreo inclinare poate spre sensul de curgere al gazelor :flowers: si cred ca ar fi mai ok daca ar putea sa se inlocuiasca acei solzisori cu niste ,,caneluri,, la fel cum sunt ghinturile la teava unei arme de foc in forma spiralata ....eu am lucrat la asa ceva acum ceva timp la un carburator de benzina piesa era mai mica cu mult am nichelat-o si intradevar am constatat o imbunatatire a arderii prin masuratori la co2. ...pe motorul de 1400 erau montate si o aprindere electr. cu randament ridicat , modificat acrburatorul cu un deflector la disp de sarcina al carb., pusa o cutie de vit de pe renault fuego 1,8 a fost o masina tare la vremea ei ......dar acum e deja istorie :goodjob: la un moment dat am pus chiar o bobina de inductie de pe un bmw ....in alta ordine de idei cred ca daca solzii sunt acolo cel care a obtinut certificatul de omologare cred ca poate argumenta existenta lor ....din discutii cu mai multi ing.am dedus faptul ca orice obstacol in calea unui fluid de carburant sau ma rog amestec este in cele din urma un dezavantaj pt performanta motorului :thumbsup: ...din alte discutii a rezultat faptul ca acceleratorul ar crea o mica depresiune dupa catalizator si ar ajuta la o mai buna evacuare a gazelor :rolleyes: poate este si o mica afacere <_< ,am vb cu cineva de la dino si un bmw de 310 cp prin faptul ca a largit esapamentul a pierdut cam 20 cp , cred ca trebuie totusi si ceva inginerie la esapamente :drinks: ...daca a pus cineva un astfel de accel. sa imi spuna si mie ce firma a achizitionat .....eu am un bmw 520d resoftat ....numai bine
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

si cum ramane, cel ce a deschis acest topic nu mai spune nimic desi a precizat concret ca a achizitionat piesa minune?? astept efecte concrete!

poate, si este doar o parere! nu sariti la gat :D un efect pozitiv ar avea inlocuirea catalizatorului cu un astfel de accelerator, in cazul in care acesta ar creea un minim de back pressure, insa ar fi mai permisiv decat catalizatorul.

eu am un cat. sport de la BOSAL, pare treaba facuta cu simt de raspundere, nu doar un "guguloi" metalic cum am mai vazut, cu precizarea ca a fost montat pe o pisica din anglia care luase MIT-ul si as vrea sa mi-l montez, desi am un m50b25 vanos care trage si fara cat. mai mult decat multumitor.

Edited by bimmer4life
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.