Jump to content

Accident urat!


KTU

Recommended Posts

  • Replies 66
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

M-am intanlit cu un inspector de la Omniasig, contactat printr-o cunostinta. Omul a vazut masina si la prima vedere m-a intrebat ce vreau. Initial i-am spus ca mi-as cam dori sa nu o scoata dauna totala. S-a aratat dispus sa ma ajute dar treaba sta cam in felul urmator: daca reparatiile depasesc 70% din valoarea asigurata a masinii, se da dauna totala fara alte discutii. In cel mai ieftin service, reparatia ar costa cel putin 6,000 Eur, din ceea ce mi-a zis inspectorul, si asta nu cu toate piesele originale. In acelasi timp sunt constient ca masina dupa reparatie nu se va ridica nici pe departe la conditia la care a fost inainte de accident ca un amanunt in plus fiind faptul ca pentru a se incadra reparatia in 5390 Euro (plafonul maxim de avarie admis de omniasig), reparatia trebuie facuta intr-un service indoielnic.

Sunt 100% convins ca o sa o accept ca dauna totala, singura problema care a mai ramas este ca trebuie sa negociez cu Omniasigul in cazul in care vreau sa pastrez epava.

Precizez ca masina este asigurata la 7200 Eur + o anexa de 500Eur pentru jante + CD Player, deci intr-un total de 7700Eur. Daca as reusi sa primesc epava de la Omniasig in contul la 2000Eur, ar fi o mica afacere pentru ca este foarte posibil sa vand epava la cel putin 3500Eur, deci asta ar insemna o recuperare a prejudiciului in cuantum de 9200, ceea ce ar fi mai mult decat OK. Am programat cateva persoane sa vada masia zilele urmatoare si in functie de ofertele pe are le voi primi pentru epava, voi sti ce sa discut mai departe cu cei de la Omniasig. Pana atunci cred ca o sa am un set de ornamente si un debitmetru de vanzare! :blink:

Edited by white320ci
Link to comment
Share on other sites

Deci pana la urma e cum ti-am spus eu . Mergi pe dauna totala si pastreaza epava pentru 1500-2000 maxim si ai scos valoarea masinii.

 

 

Ar fi bine daca mi-ar lasa epava in banii astia. Sa vedem ce criterii de evaluare a epavei au nemernicii. Daca anul e unul din criterii, e de bine.

Link to comment
Share on other sites

Daca o faceai pe RCA-ul celui vinovat, iti faceai masina, indiferent cat ar fi costat. Puteai apoi sa o vinzi. In fine, marfa ta, banii tai...

Nu este adevarat. Si RCA are un maxim de despagubire in functie de varsta si grad de utilizare a masinei. Oricum inca pot fi cerut inspector de RCA sa face constatare.

Link to comment
Share on other sites

Am mai auzit aberatii din acestea din partea asiguratorilor, cu toate ca pe contractul de RCA scrie altceva.

 

Cu alte cuvinte, daca fac armonica un Rolls de colectie de prin anii '40 ... RCA-ul ii da aluia vreo 5 roni, nu?

 

Scuzati offtopicul.

 

 

LE White, bafta la negocieri! Oricum, bine ca s-a terminat cu bine!

Edited by CC23298
Link to comment
Share on other sites

Am mai auzit aberatii din acestea din partea asiguratorilor, cu toate ca pe contractul de RCA scrie altceva.

 

Cu alte cuvinte, daca fac armonica un Rolls de colectie de prin anii '40 ... RCA-ul ii da aluia vreo 5 roni, nu?

 

Scuzati offtopicul.

Da asa e cu Rolls. Se considere o masina cu varsta de peste 10 ani, si atunci daca nu are o gramada de facturi de la intretinere sau ceva ca dovada ca masina este ingrijit, uzura este 80%. Din cele 20% ramas, RCA iti da 75% parca pentru ca epava ramana a ta. Ca valoara masina pentru calcule trebuie folosit ptretul nou, cu corectie de inflatia etc. Daca nu gasesc valoarea de noua, trebuie folosit valoarea de o masina cu acelasi specificatiile. Dar gasesc ei ce vor. Idea e ca in legislatie de RCA nu exista concept 'masina de epoca' si nici cu taxare sau un catalog reconoscut international nu pot sa dovedesti ca nu e o masina veche.

 

Pentru masini sub 10 ani se scade un grad de uzura in funtie de varsta si kilometraj. Existe tabele bazat pe 12.000 km/an, la care pot fi calculate factori de corectie in functie de kilometraj de la masina respectiva. La daune iti da tot 75% din valoare stabilit din tabelele respective. Evident, pentru masini peste 5 ani vechime, valoare de tabel nu mai are nici o legatura cu preturi cerut in piata de Romania.

 

Pe langa ce scrie in polita, existe si o lege si asiguratorul face strict atat.

 

Doresc white320ci succes, cred ca e mai bine daune totala daca masina este lovit in cat se pune intrebarea daca mai pot fi refacut acceptabil si la parametri de fabrica. Bine ca nu au fost victime.

Link to comment
Share on other sites

Masina a ramas a ta ?

 

 

Inca nu am vb din nou cu inspectorul de la asigurari dar daca nu o sa imi ceara mai mult de 2500 Eur pe epava, cred ca o pastrez.

 

PS: astazi am pornit-o. merge impecabil motorul! :blink:

Edited by white320ci
Link to comment
Share on other sites

Contraaripa trebuie schimbata daca vreau sa pastrez masina pentru mine.

 

PS: poate nu e asa rau lovita dar fiind primul accident in care e implicat cineva apropia a avut un impact psihic foarte mare pentru mine.

Deja ma gandesc mult mai mult la siguranta la volan si iau in calcul evantual un Nissan Patrol de prin '95-'97 care am vazut de ce este in stare in cazul unui impact.

Edited by white320ci
Link to comment
Share on other sites

iau in calcul evantual un Nissan Patrol de prin '95-'97 care am vazut de ce este in stare in cazul unui impact.

Da, si celalt participant la trafic implicat in accident cu Patrol? Discutie e off-topic, dar e egoist gandirea :blink:

In trafic sunt mereu risc-uri. Totusi participam cu toti si nu toti putem mergem ju jeep-uri.

Link to comment
Share on other sites

iau in calcul evantual un Nissan Patrol de prin '95-'97 care am vazut de ce este in stare in cazul unui impact.

Da, si celalt participant la trafic implicat in accident cu Patrol? Discutie e off-topic, dar e egoist gandirea :blink:

In trafic sunt mereu risc-uri. Totusi participam cu toti si nu toti putem mergem ju jeep-uri.

 

 

Ceilalti participanti sa se gandeasca si ei la siguranta lor. Eu ma bucur ca mai am puterea sa scriu si nu s-a intamplat nimic mai grav.

In momentul in care iti iei o masina te gandesti intr-o oarecare masura la siguranta. Cand ti se trage un semnal de alarma si ti se aprinde un beculet care iti arata cat de aproape era sa mierlesti daca erai intr-o masina de 750kg cum e Matizul, incepi sa te gandesti ca macar datoria morala fata de tine insuti si de apropiati ti-o poti face, chiar daca asta inseamna sa fii egoist.

Prefer sa fiu catalogat egoist si sa iau in calcul acizitionarea unui buncar pe roti pentru ca, deocamdata nici macar nu am zgariat pe nimeni, nu am provocat un accident ci am fost mai mult sau mai putin direct, victima intr-un accident care putea sa aiba consecinte mai grave.

Edited by white320ci
Link to comment
Share on other sites

Crezi ca intr-un jeep n-o poti "mierli"?

 

Sfatul meu, cel mai bine chiar daca aveti prioritate sau vede asigurati-va temeinic, uitati-va bine in jurul vostru cand circulati pe strazi, fiti cu ochii "bilutza" in toate partile si feriti-va voi de prosti, ...fiindca sunt destui din pacate... nu asteptati sa va fereasca ei!

 

Bine ca nu a patit nimic prietena ta, fierul se indreapta dar omul...

Link to comment
Share on other sites

ce ai mai facut pana la urma cu masina?

sa stii ca si eu am lovit-o pe a mea acum vreo luna, frontal inca, si am primit pareri ca o sa fie nevoie sa dau multe mii de euro ca sa o repar, deh, nu am casco, si pana la urma am reusit sa o repun pe picioare acceptabil si ca bani si ca rezultat

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.