Jump to content

De ce avem buton de DSC?


Romulus

Recommended Posts

Sunt multe motive pentru care BMW permite decuplarea integrala a electronicii. Unul dintre ele vreau sa-l discut aici. O masina sportiva se conduce din cand in cand mai sportiv. Sigur, in limitele legii... :blink:

 

Problema e ca daca conduci o masina cu DSC pe un circuit, fara a dezactiva DSC-ul complet, la fiecare greseala DSC-ul va interveni prompt. Asta n-ar fi intotdeuna o problema, dar parte din corectiile care le face DSC-ul, le face prin intermediul ABS-ului, adica a franarii unei singure roti. Si asta la un condus foarte sportiv, va distruge franele accelerat.

 

Spun asta pentru ca acum iarna, efectul e si mai pronuntat pentru ca fiind alunecos, DSC-ul are teoretic mai mult de lucru. Pe scurt, daca vreti condus sportiv, decuplati DSC-ul.

 

DAR FACETI ASTA DUPA CE ATI INVATAT CORECT SA CONDUCETI SI NUMAI IN LOCURI POTRIVITE, DE PREFERINTA NU PE DRUMURI PUBLICE.

 

Am mai spus si in alte parti, dar concentrati-va pe:

 

- invatat condus o masina cu DSC cuplat, fara ca acesta sa va ajute in nici un fel

- invatat condus o masina fara DSC, dar numai in conditii controlate si de preferinta NU pe drumuri publice.

Link to comment
Share on other sites

Alien, apropos de afirmatia ta. Toyota RAV4 nu permite scoaterea niciunui sistem electronic. Crezi ca nu se mai iese cu masina aia din zapada?

Theo, un fel de DSC mai permisiv exista inclusiv pe X3, in prima faza, daca apesi butonul respectiv, ti se permit mici derapaje si la propriu si la figurat :blink:

Link to comment
Share on other sites

Guest poleposition

Mai este DTC-ul, aici poate trebuie explicat ca acest sistem nu este activ permanent ci poate fi activat la apasara scurta a butonului din bord. Daca tii apasat lung (10 sec), se dezactiveaza DSC-ul.

 

DTC, est recomandat a fi folosit numai in anumite situatii cum ar fi:

 

- drum inzapezit

- cand incerci sa iesi prin balans din zapada sau noroi/namol

 

Este de notat ca nu trebuie folosit permanent, deoarece poate reduce stabilitatea masinii.

Link to comment
Share on other sites

Deci acum iarna e mai bine sa mergi cu DSC decuplat pt a nu distruge franele ?

 

la masinile dotate cu steptronic si dsc in conditii de iarna cum este recomandat sa merg? :blink:

este mai bine sa merg pe manual?ma gandesc ca mai am un pic de frana de motor...

Link to comment
Share on other sites

Deci acum iarna e mai bine sa mergi cu DSC decuplat pt a nu distruge franele ?

 

Deci acum iarna e mai bine sa mergi cu DSC decuplat pt a nu distruge franele ?

 

la masinile dotate cu steptronic si dsc in conditii de iarna cum este recomandat sa merg? :blink:

este mai bine sa merg pe manual?ma gandesc ca mai am un pic de frana de motor...

 

Nu, iarna e mai bine sa mergi prudent cu DSC-ul cuplat. In multe locuri am trecut pe manual cutia steptronic.

Link to comment
Share on other sites

De ce se scoate DSC-u pe drum cu zapada ? eu stiu ca se scoate cand ramai inzapezit... si te ajuta ca iti da toata puterea la motor, dar cand circuli pe zapada, e foarte bine sa iti limiteze turatiile, pentru ca altfel un sofer slab, nu e capabil sa tina turatia constanta, de multe ori accelereaza aiurea si pierde aderenta, lucru nepermis de dsc... astept parerea lu romulus... dar repet eu stiu ca dsc-u il tii oprit Iarna.. cand vrei sa iesi din zapada mai faci un balans.. etc.....sau cand in mod normal nu mai poti inainta.. in rest il tii cuplat..

Am mai vazut undeva unde ca se recomanda ca iarna sa mergi fara DSC... si as vrea sa clarfice ROmulus ca daca zic eu.. eu is contra si prost informat, daca zice romulus e lege...

Link to comment
Share on other sites

Alien, apropos de afirmatia ta. Toyota RAV4 nu permite scoaterea niciunui sistem electronic. Crezi ca nu se mai iese cu masina aia din zapada?

Theo, un fel de DSC mai permisiv exista inclusiv pe X3, in prima faza, daca apesi butonul respectiv, ti se permit mici derapaje si la propriu si la figurat :blink:

Mda, la Rav 4 asa e.....

 

Nu vorbeam de X3 mai sus ci, de modul MDM la DSC de pe M6....

Link to comment
Share on other sites

clar scrie negru pe alb conditii de zapada , noroi si in fine chestia asta am auzit-o pentru a treia oara si am si verificat , trebuia sa urc o panta ,un drum inzapezit si am incercat sa merg cu dtc dezactivat si nu am reusit vreau sa zic ca masina dansa stanga dreapta si eu eram pe loc dupa ce l-am activat incet incet am urcat iar spatele masini mergea pe linia rotilor din fata, nu mai dansa in dreapta si stanga

 

 

Dynamic Traction Control (DTC) on the

BMW 5 Series Sedan.

DTC allows you to drive at the limits without fear of exceeding them. It increases wheel slip on the drive wheels in order to ensure optimum traction on any surface. This allows the behaviour of the BMW 5 Series Sedan to be controlled entirely by the driver, with the Dynamic Stability Control (DSC) system taking a back seat. Only in critical situations and at higher speeds does DSC intervent.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

stiti cumva cum pot rezolva aceasta problema??? nu se itampla nimic cand apas DSC-ul

iar in bord am un bec de la placute si ceasul deasupra kilometrajului la pornire aprins.

se poate face cu mana omului su numai la doctor?

Link to comment
Share on other sites

sa inteleg ca tie iti este aprins tot timpul becul de la frana de mana???

 

daca este asa insemna ca tre sa schimbi senzorul de la placutele de frana, spate sau fata, depinde care este dus, sau poate amandoua, ai schimbat placutele de frana de curand? sau urmeaza sa le schimbi??

 

si pe urma trebuie resetat ori cu tester ori daca ai noroc merge manual cu butonul de la resetare chilometraj, doar ca in cele mai multe cazuri trebuie pusa pe tester.

Link to comment
Share on other sites

Salutare

 

Inca nu sunt posesorul unui BMW dar sper ca in viitorul cat mai apropiat sa iau un E60. Pana atunci am luat manualul de E60 :twoup:) si m-am inscris aici ca sa invat cat mai multe.

Ce am inteles eu, si puteti sa ma corectati daca gresesc, este urmatorul lucru:

- la BMW (cel putin la E60 dar cred ca la toate mai noi) DSC este complex si include controlul tractiunii DTC si controlul stabilitatii DSC. Astfel controlul tractiunii DTC reduce puterea transmisa de motor catre roti si evita invartirea rotilor in gol, scartzul rotilor la semafor, scartzul in treptele II si III la schimbarea sportiva etc. Este recomandat ca iarna sa mergi cu DTC-ul activ pentru a evita situatiile in care accelerezi prea mult si rotile "dau" in gol, nu poti sa urci etc. Intradevar zice in carte ca afecteaza stabilitatea. De asemenea parca am citit ca DTC-ul se decupleaza dupa viteza de 70km sau 80km/h. In acest caz se poate mentine in permanenta activ deoarece cu adevarat ai devoie de stabilitate dupa 100km/h cand el este decuplat automat. Sa ma corectati daca gresesc sau posesorii sa vorbeasca din experienta - ma intereseaza ce zic cei cu e60 deoarece modelul asta il doresc. Legat de DSC-ul propriuzis este echivalentul ESP-ului care prin senzori specifici calculeaza traiectoria ideala in functie de pozitia volanului si corecteaza pozitia masinii (cu ajutorul abs-ului si parca a reducerii cuplului motor). In rest legat de modalitatile de cuplare si decuplare - atingere scurta decupleaza DTC sau cupleaza DTC daca era oprit, atingere lunga decupleaza DTC si DSC iar atingere scurta le cupleaza impreuna. Fara DSC banuiesc ca se merge daca vrei sa faci ceva derapaje controlate si chiar stii cum sa le faci :twoup:)

Ce nu am inteles eu dar daca imi iau ma lamuresc imediat este daca atunci cand indicatorii de pe plansa de bord sunt aprinsi inseamna ca aceste sisteme sunt decuplate. Cel putin asa ar fi normal nu? Cand sunt cuplate sa nu apara si sa se lumineze cand incep efectiv sa lucreze ca sa te avertizeze de situatia creata, iar cand sunt oprite sa fie luminate perfect ca sa stii ca nu te poti baza pe ele.

Astept sa vad parerile unor posesori referitor la ce am scris

 

Bafta

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.