Jump to content

Diferenta intre ASC si DSC


alinutza

Recommended Posts

pe bune ... chiar ca sunt certuri aiurea ...... diferenta este : ASC franeaza/controleaza doar rotile spate si necesita un pic mai multa interventie din volan pe cand DSC - controleaza rotile si altele eu stiu care ?!?! :blink: Edited by oSerX
Link to comment
Share on other sites

hahh.. pai am si demonstrat ca se poate :)

 

raspunde pls la intrebare .. ca sa fi ontopic

N-ai demonstrat nimic :blink: Faptul ca o masina fara diferential autoblocant nu poate face cercuri este ceva foarte clar.

 

DSC-ul ofera stabilitate in curba si opreste subvirarea sau supravirarea, normal in limitele fizicii.

 

Oversteer and Understeer:

 

* In the case of oversteer, DSC brakes the outer rear (and, if needed, the outer front) wheel in order to correct the vehicle's stance by generating a counter-momentum to neutralize the oversteer. The braking effect is applied at both outer wheels.

* In the case of understeer, DSC acts upon the inner rear (and, if needed, the inner front) wheel to regain vehicle stability. The braking effect is applied at both inner wheels.

* The DSC's electronic and hydraulic systems are rapid and precise and they are hardly felt by the driver.

Link to comment
Share on other sites

Cele care au ASC nu DSC, au la fel functia de Traction Control inclusa? Adica daca apesi scurt pe ASC decuplezi ASC-ul dar ramane TC-ul cuplat? Ma gandesc la plecarile de pe loc pe zapada asta. La DSC stiu ca poti decupla DSC-ul si ramane DTC-ul cuplat.
Link to comment
Share on other sites

In cazul masinilor cu ASC, odata ce ai deconectat ASC-ul, mai ramane activ doar ABS-ul.

 

Nu exista E39 dotat cu DTC.

 

Ce am uitat sa intreb legat de E39: controlul automat al inaltimii masinii pe spate la modelul break e standard? Exista vreun an de cand a fost introdus sau a fost prezent de la inceput?

 

Banuiesc ca a fost o dotare optionala.

Link to comment
Share on other sites

Am scris eu pe alt topic diferentele dintre ASC si DSC.

 

ASC-ul limiteaza puterea data de motor si franeaza individual fiecare roata pana cand ambele au tractiune optima, in timp ce DSC-ul este un sistem mult mai complex, o evolutie fata de ASC, masurand constant viteza, avand si un senzor de unghi al volanului, toate aceste masuratori fiind facute pentru a depista pierderea stabilitatii in curbe, DSC-ul intervine limitand puterea si franeaza fiecare roata pentru a stabiliza masina.

 

In concluzie, in timp ce ASC-ul doar franeaza rotile pentru a preveni pierderea aderentei, DSC-ul ofera un maxim de stabilitate in curbe, franeaza rotile astfel incat opreste subvirarea si supravirarea.

Deci DSC-ul functioneaza in curbe iar ASC nu.

 

Un link foarte interesant despre DSC.

 

@rmg: In cazul seriei 5 E39, DSC-ul se dezactiveaza complet cu o singura apasare, nu o sa gasesti in nici un manual vreo referire la DTC, doar la DBC si ABS pe langa ASC+T si DSC.

 

Multumesc pentru aprecieri! :blink:

Link to comment
Share on other sites

Scuze, nu stiam de topicul ala. Poate ar fi bine ca si completarile mele sa fie sterse de aici si lipite acolo.

"DSC-ul se dezactiveaza complet cu o singura apasare, nu o sa gasesti in nici un manual vreo referire la DTC, doar la DBC si ABS pe langa ASC+T si DSC." - recunosc ca m-ai pierdut. Stiu ca la cele cu DSC, daca apesi o data, se anuleaza DSC-ul, daca tii apasat 3 sau 5 sec., nu mai stiu exact cat, se anuleaza si DTC-ul. La cele cu ASC, banuiesc ca daca apesi o data se anuleaza tot, si ASC-ul si T (care probabil e de la traction control).

De asemenea, as avea un amendament aici: "In concluzie, in timp ce ASC-ul doar franeaza rotile pentru a preveni pierderea aderentei, DSC-ul ofera un maxim de stabilitate in curbe, franeaza rotile astfel incat opreste subvirarea si supravirarea.

Deci DSC-ul functioneaza in curbe iar ASC nu." Stie si ASC-ul sa intervina in curba deoarece merge pe o chestie logica: nu stie cand sunt rotile bracate si nici senzorul de acceleratie laterala nu-i spune ca se afla in curba, dar cand iei curba la stanga, sa spunem, roata spate dreapta va derapa. Si cum acest lucru, va duce la deraparea masinii in lateral dreapta asa sistemul deduce ca masina se afla in curba si derapeaza. Atunci actioneaza frana pe acea roata si probabil ca taie si gazul. Adica sistemul se bazeaza pe senzorii de ABS care sa-i spuna cand una din roti se invarte cu alta viteza fata de celelalte si actioneaza in consecinta. Destul de simplist sistemul, dar cred ca eficient.

Link to comment
Share on other sites

ai condus tu masini echipate cu DSC si ASC o perioada mai lunga de timp pt a iti da seama de diferentele reale sau vorbesti de pe google ca de obicei?

 

 

Poate un sofer ca tine care face un cerc complet cu un 525d cu diferential open :blink: va frana,omule dute si mai citeste umpic,mai invata.

 

eu vorbesc mai mult din practica si experienta proprie. cam asta iti lipseste tie... ca teorie e multa.

traiasc google! hai ca am terminat cu voi Pa.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

fratilor, ce atata cearta......

 

diferenta cea mai mare intre ASC si DSC e ca primul actioneaza doar asupra rotilor din spate, care pot pierde aderenta cel mai des,franand roata care se invarta cel mai tare, reducand puterea motorului, daca ambele derapeaza, incercand sa opreasca spatele sa fuga, iar DSC-ul actioneaza asupra celor 4 roti, fiind deci un sistem mai complet... ambele functioneaza in curbe, cand spatele rupe aderenta, cat si in linie dreapta, cand se intampla acelasi lucru...chestia e ca pe ghiata sau zapada, ASC-ul e cam periculos, mai ales la viteze mari, pt ca se comporta ca o frana de mana trasa pe spate, blocand rotile, astfel permitandu-le sa derapeze... insusi cei de la bmw spun ca sistemele lor functioneaza in limitele fizicii...

 

si pt cei care spuneau ca nu e indicata frana de motor iarna, sa nu creada asta...e cel mai bun mod de a merge... pt ca daca schimbi intro treapta inferioara, fara sa mai apesi acceleratia, nu derapezi...si deci nu se rupe aderenta...ori daca voi schimbati intro treapta inferioara, si mai si apasati pedala de acceleratie, sunteti sinucigasi, caci in acest caz, se rupe aderenta si pe asfalt uscat, daramite pe zapada, gheata, sau umezeala...

Link to comment
Share on other sites

si pt cei care spuneau ca nu e indicata frana de motor iarna, sa nu creada asta...e cel mai bun mod de a merge... pt ca daca schimbi intro treapta inferioara, fara sa mai apesi acceleratia, nu derapezi...si deci nu se rupe aderenta...ori daca voi schimbati intro treapta inferioara, si mai si apasati pedala de acceleratie, sunteti sinucigasi, caci in acest caz, se rupe aderenta si pe asfalt uscat, daramite pe zapada, gheata, sau umezeala...

 

Nu stiu ce masina conduci, insa la 330d iti garantez ca frana de motor in a 2-a/3-a la peste 2000rpm iti plimba spatele pe toata strada pe vremea asta, la fel ca si acceleratia :blink:.

 

Frana de motor tot o forta de franare este, cu diferenta ca la o masina RWD se aplica tocmai unde e cel mai rau, DOAR pe puntea spate. Daca mai iei in considerare si faptul ca la franare puntea spate se descarca dinamic - fapt ce ii cauzeza reducerea aderentei, iar sistemele gen ABS sau ASC nu fac absolut nimic sa previna derapajul provocat in cazul asta, iti dai seama ce periculos e sa faci frana de motor cu RWD pe suprafete alunecoase.

Personal cand merg sportiv fac si frana de motor - indiferent de suprafata, asa mi-a intrat in obicei - insa DOAR in timp ce fac si frana de picior si aproape mereu doar in linie dreapta. Simt ca pot controla mai bine aderenta la limita, balansul masinii si previne oarecum suprainclazirea franelor, plus ca ai tot timpul puterea motorului la dispozitie ... stilul e dezvoltat pe masina FWD fara ABS insa.

Link to comment
Share on other sites

[mai iei in considerare si faptul ca la franare puntea spate se descarca dinamic - fapt ce ii cauzeza reducerea aderentei, iar sistemele gen ABS sau ASC nu fac absolut nimic sa previna derapajul provocat in cazul asta

 

Eram ferm convins ca este luata in calcul descarcarea puntii spate.

Ce greseala copilareasca au facut daca nu au luat in calcul asa ceva :blink:

Link to comment
Share on other sites

se poate, eu conducand un 320d steptronik, la mine frana de motor e tot timpul prezenta odata cu ridicarea piciorului de pe acceleratie, dar acum iarna, merg mai mult pe manual, si schimb inferior odata cu franarea, si e mai eficient decat simpla franare
Link to comment
Share on other sites

nu se infraneaza brusc, cum ar crede multi, dar fiind automata, se simte mai bine, motorul fiind conectat de puntea spate tot timpul....si cand iei piciorul de pe acceleratie, motorul scade singur in turatie, deci franeaza si puntea spate....... asta vroiam eu sa spun
Link to comment
Share on other sites

ASC intervine DOAR cand se pierde aderenta din "gaz" sa zic asa si actioneaza DOAR asupra rotilor spate (franeaza independent rotile) si reduce puterea motorului

 

DSC este ASC + cateva chestii in plus (am sa le enumar pe cele mai importante):

 

1) Actioneaza frana pe toate 4 rotile (selectiv bineinteles)

 

2) Monitorileaza printre altele fortele laterale, mai exact daca simte ca poti pierde aderenta din cauza fortei laterale prea mari intervine (aici e marea diferenta fata de ASC care intervine DOAR cand se rupe aderenta din acceleratie). Mai exact, fara pic de acceleratie, daca trag de volan foarte brusc la o viteza de 60-70km/h, beculetul DSC clipeste in bord si simt reducerea puterii si/sau franare selectiva a rotilor.

 

3) Are CBC - cornering brake control, ASC din cate stiu nu are

 

Ca o sinteza, ASC este un sistem antipatinare si probabil alte cateva functii in plus pe cand DSC este un sistem complex ce inglobeaza sisteme ca ASC, CBC, ABS, EBD (distributia electronica a fortei de franare), monitorizare forte laterale, etc etc etc

 

Vorbesc din experienta proprie. Am avut ASC si acum am DSC. Cu ambele masini am trecut prin cel putin o iarna.

Link to comment
Share on other sites

1.f frumoasa explicatia,nu stiu daca de nota 10,dar oricum de mai sus unde se enumerau punctual diferente avantaje ale dsc asupra asc

2.fata de 'antescriitorii' care printr un forum inteleg un loc de jigniri,mai mari sau mai mici,polemici distructive...din descrierea de mai sus cat de cat s a facut o opinie-din cearta lor...nimeni care chiar voia sa priceapa diferenta nu a facut o..au murdarit un toppic..romani..si banuiesc ca pnt asta s a facut topicul,sa ne dam cu parerea sa ne contrazicem,dar cosntructiv astfel incat fiecare sa vina cu parti bune etc

 

 

3 .subscriu la franarea de motor cu bmw-am seria1-clar daca retrigradezi de la o turatie ceva mai ridicata-fuge spatele...e adevarat nu mi s a intimplat pa carosabil ud,dar pe un pic zapada,gheata etc..fenomenul l am inregistrat intitial nedorit dupa care controlat---as putea glumi si sppune ca politia ar trebui sa opreasca prin lege de la circulare bmw urile sau rwd-urile...pnt ca in lege spune ca iarna trebuie frana de motor si nu de picior...:))

 

 

si atunci totusi...deci fara frana de motor??...doar din frana clasica...care cu abs ul ar trebui sa faca totul....sa intelege ca cei de la bmw chiar considera abs ul cu toate functiile adiacente un adevarat inlocuitor al franei de motor???

 

pareri? si atentie la viteza iarna!are si politia mare dreptate si cred ca fraza ..adaptare a vitezei la conditiile meteo si de drum ar putea duce catre 0 accidentele...e pacat chiar si cand o sg viatza se pierde...:blink:

Link to comment
Share on other sites

Dynamic Stability Control = Electronic Stability Program

 

chiar daca se numesc diferit in principiu fac exact acelasi lucru

 

Despre DSC : Controlul dinamic al stabilităţii.

Condusul sport necesită concentrare maximă. Reacţiile se determină ĂŽntr-un interval de câteva milisecunde. DSC compără ĂŽn permanenţă situaţia ideală cu situaţia ĂŽn care se află automobilul. Ăn caz de pericol de rotire, sistemul ĂŽl controlează imediat prin frânarea precisă a fiecărei roţi ĂŽn parte. Pentru o mai mare stabilitate, pe orice şosea şi pe orice vreme. Pe lângă sistemele integrate precum ABS şi Dynamik Brake Control (DBC), DSC mai conţine funcţiile noi ale fiecărei generaţii.

 

http://www.aa1car.com/library/stability_control.htm

 

daca vreti sa vedeti cum functioneaza si la ce ajuta ESP se gasesc pe youtube niste filmulete interesante din pacate nu pot sa pun link ca sunt la munca si am netul foarte prost... cautati "ESP fifth gear"

Edited by buuuu
Link to comment
Share on other sites

si atunci totusi...deci fara frana de motor??...doar din frana clasica...care cu abs ul ar trebui sa faca totul....sa intelege ca cei de la bmw chiar considera abs ul cu toate functiile adiacente un adevarat inlocuitor al franei de motor???

Pai e mai bine sa uzezi placutele de frana respectiv discurile de frana decat sa uzezi transmisia nu?

Plus ca BMW-urile au cam cele mai bune frane dintre toate marcile premium.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.