Jump to content

Diferenta intre ASC si DSC


alinutza

Recommended Posts

O frana de motor facuta corect este de 1000 de ori mai buna iarna cand aderenta nu este tocmai cea mai stralucita decat orice franare normala.

 

Si nu numai iarna ci oricand, o franare combinata (motor + frana normala) este mult mai eficienta (altfel pastrezi traiectoria in frana de motor, altfel controlezi masina la limita decat atunci cand calci maxim pedala de frana si te rogi sa iesi bine din situatie).

 

Spatele "fuge" de obicei in momentul in care se face prea brusc frana de motor si nu se ajusteaza turatia (in sus) inainte de a schimba in treapta inferioara pentru a elimina socul in transmisie datorat decalajului mare de turatie

Link to comment
Share on other sites

:blink: Da ma am citit si eu topicul lui Alexrosiu.

 

Insa pe ud nu se face frana de motor cand ai o masina cu tractiune spate.

 

Iar Heel & Toe se refera la o tehnica prin care scoti un timp mai bun pe circuit, nu vad ce legatura are condusul sportiv cu un drum public, mai ales cand carosabilul este ud sau inzapezit.

 

Nu crezi ca ar fi mai ok sa-ti spui parerile despre condus abia dupa ce o sa ai si tu permis? :)

Link to comment
Share on other sites

:blink: Da ma am citit si eu topicul lui Alexrosiu.

 

Insa pe ud nu se face frana de motor cand ai o masina cu tractiune spate.

 

Iar Heel & Toe se refera la o tehnica prin care scoti un timp mai bun pe circuit, nu vad ce legatura are condusul sportiv cu un drum public, mai ales cand carosabilul este ud sau inzapezit.

 

Nu crezi ca ar fi mai ok sa-ti spui parerile despre condus abia dupa ce o sa ai si tu permis? :)

Nu mie imi place sa imi spun parerile cand nu am permis. :)

Link to comment
Share on other sites

Eu am patit-o cu un e36 320i, conduceam "sportiv" intr-un sens giratoriu mai mare, proaspat spalat cu ceva substanta mai alunecoasa, si am retrogradat din 3 in 2 in timp ce eram in viraj. Sa vedeti ce drift am tras.

Niciodata nu se retrogradeaza in curba,chiar daca ai asc/dsc !

Link to comment
Share on other sites

seria 1 cu roti de vara = SANIE pe vremea asta ....

 

s a intimplat ceva??sau zici doar asa...ca idee....

oricum din ce am citit...la sub 7 grade se monteaza anvelope cu continut de siliciu si cauciuc in cantitati speciale pentru a avea proprietati de aderenta mai bune in astfel de conditii de 'frig'....si apoi mai urmeaza striatiile ..de pe suprafata de contact...care este de asemnea importanta...

 

deci chiar si pe masina cu tractiune pe fatza...as zice ca daca se merge se merita montat un cauciuc de iarna..macar daca nu all seasons...pentru ca...na s a demonstrat de cei care studiaza problema...ca e nevoie de el :blink:

 

totusi ai patit ceva care merita povestit?

Link to comment
Share on other sites

n'am patit nimic. am venit cu unchiul meu de la buc si i'am dat seria 3, echipata corespunzator .... si am iesit cu seria 1, evident, echipata necorespunzator - ... nu putaem sa plec de pe loc de pe zapada, am incercat sa urc o rampa mi'o lua stanga dreapta ... a trebuit sa urc constant cu viteza mai mare initial ...... masina e ok, doar ca o sa merg foarte atent pana diseara ..
Link to comment
Share on other sites

De fapt nu e Heel & Toe. Intr-adevar, aceasta tehnica o folosesti in general cand mergi sportiv, dar nu neaparat pe circuit. Am mai povestit pe topicul initiat de Romulus legat de Heel & Toe.

Va pleaca spatele tocmai pt ca nu faceti ce spunea un coleg aici, sa dati spritz la acceleratie pt egalizarea turatiilor. cine conduce motocicleta stie ca asta e de baza la motor, altfel blochezi spatele ff usor din acelasi motiv, descarcarea puntii spate. Depinde acum si ce fel de frana de motor incercati.

Cand pui frana de motor si ciupesti si frana, ai senzatia ca franezi pe 4 roti, pe cand atunci cand pui frana doar, intai franeaza fata. E ff adevarat ca intre timp, la masinile noi, exista distributie electronica puterii de franare, ceea ce face inutila frana de motor. Asta e, evoluam... Insa frana de motor e inca buna cand mergi mai sportiv si vrei sa tii masina in ture (curbe).

Cine a condus si masini vechi, are impamantenite obiceiuri si stiluri de condus conform cu masinile pe care le conduceau. Aici ma includ si pe mine. Toate recomandarile care se dau, legat de frana de motor se refera la cele 80% masini vechi care inca circula pe strazile patriei. Insa in timp, parcul auto se va schimba iar noi trebuie sa ne adaptam cu noile tehnologii care apar. Asa ca cel mai bine sa adaptati stilul de condus la masina voastra. Daca aveti masina mai veche, in care forta de franare pe punti era distribuita mecanic sau hidraulic (banuiesc ca stiti principiul, se ridica puntea spate la franare si era actionata mai putin puntea spate ca sa nu se blocheze) este ff buna frana de motor bine facuta. Altfel, la masinile noi se poate face dar ce rost are? E ca in bancul ala: Se poate face sex cu fereastra deschisa....

Legat de diferenta intre ASC si DSC, mi-ar placea ca un moderator sa poata lua posturile mele si ale Ciupanezului, sa le lipeasca aici, e informatie utila care e bine sa fie intr-un singur loc: http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?sho...1013&st=100

Link to comment
Share on other sites

azi m'am plimbat mai mult cu seria 1 .......... DEZASTRU cu roti de iarna ...... maine imi vine sa ma duc sa cumpar ...

 

 

am prins o mare bucata de zapada cazuta din copac, intr'o acceleratie ... m'am dus efectiv in lateral cu fundul ... sincer sa fiu dscul mi se pare mai prost ca ascul la faze d'astea ........ sau masina are cuplul mai jos si mai mare ....

 

noroc ca nu ma pierd cu firea si nu franez la prostii d'astea ..... dar va spun pt cei ce nu inteleg ROTILE DE IARNA, IARNA , RULZ !!!

Link to comment
Share on other sites

Eu am patit-o cu un e36 320i, conduceam "sportiv" intr-un sens giratoriu mai mare, proaspat spalat cu ceva substanta mai alunecoasa, si am retrogradat din 3 in 2 in timp ce eram in viraj. Sa vedeti ce drift am tras.

Niciodata nu se retrogradeaza in curba,chiar daca ai asc/dsc !

Pai iti dai seama ca nu am mai retrogradat in curbe dupa aceea. Ce sa-i faci, eram incepator in rwd.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

ASC+T se numeste asa din cauza ca are 2 componente...une este cea de CONTROL AL TRACTIUNII (T) si ASC care se refera la controlul stabilitatii....

 

Ciupanezu faptul ca ai ASC pe e39 nu inseamna ca toate sistemele de ASC functioneaza la fel...crede-ma ca am vazut desfacute mai multe si nu au nici o legatura cele de e39 (pre 99) cu cele de e46....DSC si ASC pe e46 fac apoape aceleasi lucruri.

 

 

Pe urma ca sa vezi ca nu e asa simplu la un e46 ASC+T se dezactiveaza exact ca DSC in doua componente tractiune si stabilitate....apesi o data pentru prima si tii apasat pentru a doua.

 

Restul cu diferenta de control pe rotile fata/ spate e mult mai complicat si nu cred ca ne pricepem nici unul la analiza vectorilor si a acceleratiilor pe care senzorii ABS le transfera unitatii de control, ce sa mai zic de componentele de admisie pe care le au masinile cu ASC+T....care apropo se numeste DASC in SUA si asta pe fisa masinii....

 

 

Deci e mult mai complicat....astept pe cineva sa ma ilumineze cu adevarat...MULTUMESC

Link to comment
Share on other sites

ASC+T se numeste asa din cauza ca are 2 componente...une este cea de CONTROL AL TRACTIUNII (T) si ASC care se refera la controlul stabilitatii....

 

Ciupanezu faptul ca ai ASC pe e39 nu inseamna ca toate sistemele de ASC functioneaza la fel...crede-ma ca am vazut desfacute mai multe si nu au nici o legatura cele de e39 (pre 99) cu cele de e46....DSC si ASC pe e46 fac apoape aceleasi lucruri.

 

 

Pe urma ca sa vezi ca nu e asa simplu la un e46 ASC+T se dezactiveaza exact ca DSC in doua componente tractiune si stabilitate....apesi o data pentru prima si tii apasat pentru a doua.

 

Restul cu diferenta de control pe rotile fata/ spate e mult mai complicat si nu cred ca ne pricepem nici unul la analiza vectorilor si a acceleratiilor pe care senzorii ABS le transfera unitatii de control, ce sa mai zic de componentele de admisie pe care le au masinile cu ASC+T....care apropo se numeste DASC in SUA si asta pe fisa masinii....

Eu am DSC pe masina nu ASC+T desi masina mea e din 10/1998.

 

DSC-ul pe E39 nu se dezactiveaza in 2 etape, daca apesi lung sau scurt se intampla acelasi lucru, adica se dezactiveaza DSC-ul.

 

Nu este nimic complicat, ASC-ul este mult mai slab decat DSC-ul, este si logic sa fie asa.

Link to comment
Share on other sites

Am condus masini care au DSC+DTC, doar DSC, doar TC, ASC+T, ASR+ESP, doar ESP, si care nu aveau deloc, ma ocup cu adusul masinilor din Germania...am adus peste 30 de masini numai anul trecut, iar ca BMW-uri am condus M5, 540i, 530d, 525 d, 525 tds, 316/318 (e46), 325i(e46), 320d (150cp e46),323ti, 730d

 

Dintre BMW-urile enumerate sunt si BMW-uri care aveau DSC III , iar pe toate in afara de M5 si 540i eu le-am adus din Germania.

 

 

Asa ca nu-mi spune ca trebuie sa conduc ca sa vad diferenta...CHIAR NU E CAZUL.

 

Si DSC si ASC sunt sisteme patentate despre care nu ai sa aflii foarte multe detalii tehnice de specialitate..realitatea e ca nu e diferenta mare asa ca nu-mi vorbi mie pe tonul asta autoritar si atotstiutor ca nu-ti merge.

 

Mersi si o seara placuta....chair nu am vrut sa intru intr-o polemica de genul asta cu tine...am vrut doar sa-mi spun parerea dar se pare ca nu poti sa accepti altceva decat propria opinie... MULTUMESC

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.